Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 143 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Vet ikke om det har vært nevnt, men Vienna kunne kanskje være noe?
    Vienna er nevnt tidligere og er blant sluttkandidatene, ja. Godt tenkt :-)

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig situasjon du har satt deg selv i.. Jeg leker av og til med samme tanken, men jeg vil ikke ned i stereoytelse og da blir eneste alternativ å selge en nyre og bilen...

Personlig har jeg smakt litt på tanken rundt et oppsett med XQ, både design og ytelse er usedvanlig hyggelig.. Men enn så lenge står Ref trygt, dessuten har jeg akkurat bestilt mer stereo komponenter som må betales

Uansett blir det nok, som alltid, en nytelse både visuelt og lydmessig hos deg. Gleder meg til å se resultatet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Bra tenkt.

Husker med meg selv for noen år sida når jeg hadde ren stereo og fikk det for meg at surremegrundt var en superb ide. Det som ikke var like superb var at jeg også fikk det for meg at jeg glatt kunne leve med en betraktelig lavere kvalitet i stereo-lyden enn hva jeg var vant med så jeg solgte c220 og ett par frey ht-kabler for å finansiere surroundoppsettet. Det ble en dyrkjøpt erfaring om ikke annet!
    Nettopp! Jeg har jo Vantage som et godt (og litt foruroligende) utgangspunkt, så det er jo en liten utfordring å dekke behovene der. Men ikke umulig. Så synd at senterhøyttalerne til ML ikke holder like god standard som resten. Det går selvfølgelig an å bruke et annet merke (som nevnt tidligere), men vi får se....

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet du ikke er så glad i Dali, men det ligger et par nydelig Ms4 med center på brukten nå, har hørt disse hos selger og dem spiller toppers. Tviler det er noe man savner i disse flotte "møblene". .)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lover jo ikke bra at Klipsch Palladium har gitt deg lyst til å droppe stereo og gå for surround, alle mine erfaringer tilsier at det koster flesk å oppnå gode resultater med surroundkomponenter, men det vet du selvsagt godt selv...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Mye tyder vel da kanskje på at bruktmarkedet må sonderes litt nærmere nå....
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/69001

Hva med disse? Kanskje ikke favoritt merke, men flott finnish.

Har uten å ha hørt dem sans for design på Monitor Audio og Kef sine XQ, hva ned Elac btw??

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt Swans F2.2F og F1.1C. Ca 30k?
    Reciever 10k
    Surround 10k
    Sub 2 x SVS PC-12 13k

=63k

Litt voldsomt oppsett til 16 kvm muligens :P
    Kanskje Swans M6F og tilhørende center er et alternativ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg vet du ikke er så glad i Dali, men det ligger et par nydelig Ms4 med center på brukten nå, har hørt disse hos selger og dem spiller toppers. Tviler det er noe man savner i disse flotte "møblene". .)
    Kunne levd godt med MS4, uten tvil, men budsjettet sprenges jo der....

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne levd godt med MS4, uten tvil, men budsjettet sprenges jo der....
    Det kan jo hende selger har en god pris til deg da, er ikke noe poteter for folk flest det der. Kreves nok litt dinaros for å få noe slik men har som sagt sett og hørt disse hos selger, pokkers fine å se på og lyden er av en annen verden.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Brukt Swans F2.2F og F1.1C. Ca 30k?
    Reciever 10k
    Surround 10k
    Sub 2 x SVS PC-12 13k

=63k

Litt voldsomt oppsett til 16 kvm muligens :P
    Kanskje Swans M6F og tilhørende center er et alternativ?
    Swans sprekker på et par punkter, størrelse og lyd. Jeg har ikke hatt de helt store lydopplevelsene med Swans. Når de i tillegg har størrelse og et utseende jeg ikke hopper i taket for, så......

M6F kunne gått designwise, men har forhørt meg om hvor de ligger lydmessig og det er ikke helt min cup of tea, men jeg kan jo selvfølgelig ta feil. For en bør jo høre i eget rom først....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Lover jo ikke bra at Klipsch Palladium har gitt deg lyst til å droppe stereo og gå for surround, alle mine erfaringer tilsier at det koster flesk å oppnå gode resultater med surroundkomponenter, men det vet du selvsagt godt selv...
    Da leser du litt mer mellom linjene enn jeg har skrevet, Cyber. Palladium har ikke vært så skuffende at jeg velger å droppe ren stereo. Jeg skal ha et dugendes stereooppsett, men komplettere det med flerkanalskomponenter. Du fikk med deg at jeg skulle beholde både SA15s2 og i7? Det er jo ikke slik at jeg skal drive et nytt høyttalerpar med Onkyo 707 og en DVD-spiller, liksom.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat

Uansett blir det nok, som alltid, en nytelse både visuelt og lydmessig hos deg. Gleder meg til å se resultatet
    Ohhh, forventningspresset.... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonus Faber Concerto Domus ser jo hinsides pen ut, har bassport foran og er ikke garasje i størrelse. Nå får man ikke disse lenger nye, men burde vel være greie for deg og kontaktnettet å finne.

Er de for "dunkle" i lyden for deg / Moon?

Hvis ikke, så har de jo en senterhøyttaler i samme serie...og surround...

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nevnt det tidligere uten respons, men er Audio Physic et alternativ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke i denne runden. Frem til nå har det stått om tre aktuelle kandidater, og sluttføres en deal i kveld så kan det komme en liten oppdatering da. Hvis jeg ikke går på en smell da, skal jo tross alt på guttetur til Krakow med Akto og en gjeng på torsdag formiddag, regner ikke med at det blir allverdens tid og anledning til å oppdatere tråden i den perioden....8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sonus Faber Concerto Domus ser jo hinsides pen ut, har bassport foran og er ikke garasje i størrelse. Nå får man ikke disse lenger nye, men burde vel være greie for deg og kontaktnettet å finne.

Er de for "dunkle" i lyden for deg / Moon?

Hvis ikke, så har de jo en senterhøyttaler i samme serie...og surround...

Godt forslag. Har hatt noen følere uten angående SF, også i forrige runde, men liten eller ingen respons fra butikk og importør ble utslagsgivende der.....

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da leser du litt mer mellom linjene enn jeg har skrevet, Cyber. Palladium har ikke vært så skuffende at jeg velger å droppe ren stereo. Jeg skal ha et dugendes stereooppsett, men komplettere det med flerkanalskomponenter. Du fikk med deg at jeg skulle beholde både SA15s2 og i7? Det er jo ikke slik at jeg skal drive et nytt høyttalerpar med Onkyo 707 og en DVD-spiller, liksom.....
    Neida, jeg forstod det, men du skriver jo at du ikke ønsker å legge så mye mer penger i det, og da blir det jo et kompromiss på høyttaler og subsiden, naturlig nok.

Blir moro å følge med videre!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... tør æ å foreslå B&W CM9 + CMC2 og DS3 bak og en SVS Sub på brukten? dette kommer på ca.45000,- og da har du jo god råd til meget god reciver type Pioneer LX-83, Yamaha RX-V 3067.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er budsjett 65k (eller var det 60?) ink reciever, eller bare høytalere?

Noe jeg tenker på er JBL LS-pakke. Mulig den er avfeid tidligere eller ikke har design som faller i smak.

Personlig har jeg veldig sansen for System Audio, og spesielt Explorer (33k). Her får du også center (Exact 7,5k), og evt bakhøytalere, i samme serie eller billigere om du vil spare inn litt. Syntes ikke centeren (Exact) er så god men Explorer en fantastisk til prisen. Verdt å sjekke ut om du ikke har hørt de. Masse dynamikk og stram fin bass med en nydelig og luftig diskant. Finnes også i "master"-utgave, men da koster den 45K og sprenger muligens budsjettet.

Geir Arne

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nevnte at det ikke var enn nødvendighet med alt (høyttalere) i samme merke , hva med Marten Miles III ? Ikke så veldigt ofte de dukker opp på brukten , men ser de som regel går for 40k +/- . Jeg veit det er enn her i disktriktet(Karmøy) som vurdere salg .

Side 71 av 143 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •