Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 70 av 143 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 2846
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nye dører åpner seg og Burmester står utenfor? 8)

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det kan bli et par ML - Ethos eller Burmester B25.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muuuligens ML Ethos ja?
    De bør i alle fall vurderes, og lyttes til.. ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Davone høytalerne hadde vært et spennende alternativ i full surround 8)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å gå for en stativhøyttaler?! BW 805Diamond virka utrolig lovende på demo. Mye mer musikalske enn de øvrige Diamond modellene, som kan bli litt kjedelige .

Ellers har du jo Dali Helicon da :P. Kanskje Helicon 400 hadde vært noe?! med tanke på rommstørrelsen . Men men, du vet nok hva du vil ha .

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avantgarde Uno Nano / Duo ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tippe ML Ethos i det minste må inn nå for å testes. Tipper også at den blir stående.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode forslag her, men jeg må vel igjen påpeke at jeg har skrevet at jeg vurderer et komplett surroundoppsett, som også skal være "brukelig" i ren stereo. Det betyr at helst bør en matchende senterkanal være tilgjengelig. Når det i tillegg ikke skal gå ut over det opprinnelige budsjettet på veiledende 65k (da inklusive alle komponenter), så er det vel flere av alternativene her som ikke kan komme hit i denne omgang . Det betyr at Ethos (dessverre) ikke blir aktuelt da i denne omgang, da den jo "kun" var aktuell i et rent stereooppsett. Det samme er jo tilfelle på Burmester B25 og et par andre.

Mye tyder vel da kanskje på at bruktmarkedet må sonderes litt nærmere nå....

Sitat Opprinnelig postet av HPL
    En som kanskje er under budskjett, men alikevel en utrolig spennende høyttaler; Davone Rythm. (30.000,-)
    Hmm, denne i et fullt surroundoppsett. Ikke min stil design, og totalt sett for denne pakken så overstiges vel også budsjett.

Sitat Opprinnelig postet av timc
    Er DIY ett alternativ for deg?
    Nope! Liker å komme til "dekket bord".:-D

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    De bør i alle fall vurderes, og lyttes til.. :wink:
    Absolutt sterkt vurdert, men blir ikke lyttet til enda i mitt lytterom. Jeg vil forresten quote meg selv for ikke mange innleggene siden:

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Joda, men da blir det til Ethos og et lite mellomlegg. Da passer planene om å utvide til et flerkanalsoppsett, med ditto investeringer, ikke helt inn :wink:
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Avantgarde Uno Nano / Duo ?
    Jeezes, "Kampen Janitsjar" har tidligere i tråden blitt glatt avfeid. Ikke noe har endret seg siden den gang.... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Betyr komplett surround at du vil ha samme fabrikat rundt baut?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hei. Betyr komplett surround at du vil ha samme fabrikat rundt baut?
    Ikke nødvendigvis hele veien rundt, men de tre i front har jeg et lite ønske om skal være så bra matchende som mulig. Jeg vet at det ikke er noe must, da jeg har hatt gode erfaringer med comboen Audiovector/ML tidligere. Denne gang er det et ønske om best mulig symmetri, både lydmessig og visuelt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt Monitor Audios litt større modeller? Kan de være et kompromiss mellom stereo og surround? Jeg har ikke hørt dem selv, men kun lest og av det jeg har lest (håpløst å lese ting...) så er mitt take fra de testene at MA er en svært god produsent som får mye skryt, og "dynamikken" skal visstnok også være en egenskap de har.

Lykke til, Anfield, det er litt alltid gøy å være på søk vet du.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du snudde litt på tingene ja. Skumelt når de nermeste vil ha et ord med i spillet også. Ser du for deg sub og hele pakken? Kanskje Focal serie?

A.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har du hørt Monitor Audios litt større modeller? Kan de være et kompromiss mellom stereo og surround? Jeg har ikke hørt dem selv, men kun lest og av det jeg har lest (håpløst å lese ting...) så er mitt take fra de testene at MA er en svært god produsent som får mye skryt, og "dynamikken" skal visstnok også være en egenskap de har.

Lykke til, Anfield, det er litt alltid gøy å være på søk vet du.
    Monitor Audio er absolutt en kandidat. God på musikk, og kan også være engasjerende på film.

Gøy, men en anelse slitsomt å gjøre to såpass grundige og omfattende søk etter hverandre. Å pakke opp og ned høyttalere er heller ikke en av mine favoritthobbyer... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Du snudde litt på tingene ja. Skumelt når de nermeste vil ha et ord med i spillet også. Ser du for deg sub og hele pakken? Kanskje Focal serie?

A.
    Focal er tatt opp tidligere i tråden, og på linje med "Kampen Janitsjar" er de utelukket (om enn av helt forskjellige grunner)...

Det blir senterkanal, subwoofer og surround/presence. Mest sannsynlig ny receiver også. Jeg planlegger å beholde i7 og SA-15s2, mest sannsynlig også BDP-S360.

Det som er litt av utfordringen her er ikke å måtte gå så veldig langt ned å kvalitet på ren stereo på høyttalervalget for å kunne få nok til å få et godt multikanalsoppsett også (huff det var en vanskelig og lang setning, sorry....)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det har vært nevnt, men Vienna kunne kanskje være noe?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det som er litt av utfordringen her er ikke å måtte gå så veldig langt ned å kvalitet på ren stereo på høyttalervalget for å kunne få nok til å få et godt multikanalsoppsett også (huff det var en vanskelig og lang setning, sorry....)
    Bra tenkt.

Husker med meg selv for noen år sida når jeg hadde ren stereo og fikk det for meg at surremegrundt var en superb ide. Det som ikke var like superb var at jeg også fikk det for meg at jeg glatt kunne leve med en betraktelig lavere kvalitet i stereo-lyden enn hva jeg var vant med så jeg solgte c220 og ett par frey ht-kabler for å finansiere surroundoppsettet. Det ble en dyrkjøpt erfaring om ikke annet!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor Audio er absolutt en kandidat. God på musikk, og kan også være engasjerende på film.

Gøy, men en anelse slitsomt å gjøre to såpass grundige og omfattende søk etter hverandre. Å pakke opp og ned høyttalere er heller ikke en av mine favoritthobbyer... ;-)
    Du har som nevnt på PM tilbud om å teste frontsettet mitt :-)

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo tidligere priset KEF Reference 205/2. Forstår at disse er utenfor budsjett, men XQ serien har jo både et pent utseendet og god lyd (selvfølgelig subjektivt), og de har en dedikert senter. Og de er etter min mening ikke veldig mye dårligere en ref. serien. Er det en serie du har reflektert over?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Du har jo tidligere priset KEF Reference 205/2. Forstår at disse er utenfor budsjett, men XQ serien har jo både et pent utseendet og god lyd (selvfølgelig subjektivt), og de har en dedikert senter. Og de er etter min mening ikke veldig mye dårligere en ref. serien. Er det en serie du har reflektert over?
    KEF XQ-serie er en god kandidat. Jeg har meget god erfaring med KEF, og ikke minst XQ-serien i kinosammenheng i kinoen til Sound Planet. Så, ja de er en kandidat....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Du har som nevnt på PM tilbud om å teste frontsettet mitt :-)
    Ikke glemt det :-) Jobber med et par konkrete ting i øyeblikket, så om det skulle falle i fisk så skal du ikke se bort fra at jeg tar kontakt.

Side 70 av 143 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •