Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 68 av 143 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Edit; PS lurte bare på hvordan det ligger ann med "panelbuzz" (summing fra plasmapanelene) på den nye 50"? Helt sort eller helt hvit skjerm og ingen lyd fra høytalerne. Sliter med for mye buzz fra en ellers glimrende Samsung B850 og ser på alternativer.
    Jeg har ikke lagt merke til noe buzz, men jeg skal legge øret bortil i løpet av kvelden og rapportere tilbake.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Et et litt lite rom er det alltid vanskelig å integrere store gulvstående uten ganske store akustiske tiltak. Eller man kan bruke et verktøy som f.eks DEQX, men det løser ikke alt.

De Emerald Physics høyttalere jeg nevnte tror jeg ville ha gitt deg du ønsker lydmessig og ville kunne integreres i rommet, men så var dette med utseendet da.

Høres ut som noen virkelig gode stativhøyttalere og et par suber med DSP kan være en fin løsning for deg. Da får du også dypbassen til film. Bare noen tanker herfra. Lykke til og takk for at du deler dine erfaringer og opplevelser.
    Stativhøyttalere med sub er nok det mest logiske valget oppi dette, jeg ser den. Problemet er at jeg slites rent visuelt med "kun" stativhøyttalere. Jeg synes en ren gulvstående er penere å se på. På den annen side, det finnes relativt bøse stativhøyttalere også og jeg går rundt og lurer på om jeg tør å låne BEF sine Adam'er. Kan bli kostbart om inntrykket rekker å feste seg på sjelen, og da sprenges jo også de økonomiske rammene ganske bra.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Skjønner at du vrderer full surround, men RF82/63?? Skal du legge musikken helt på hylla?? De er jo ikke direkte lekre i finishen heller. Da må det vel være bedre å gå tilbake til f.eks Mozart med tilhørende surroundoppsett. Alternativt ML Purity og Stage
    Hehe...

RF82 er ikke aktuell og har aldri vært det. Som jeg skrev tidligere så er det en for "røff" og upolert høyttaler for min smak. Når jeg skrev at jeg vurderte RF så er 63 den eneste høyttaleren i den serien jeg kunne tenke meg. Mer påkostet og avstivet kabinett, bedre delefilter, bedre diskantversjon m.m. har gjort at dette er IMO den mest vellykkede høyttaleren i RF-serien.

Når det er sagt, så er det klart at det er et stort steg opp til Palladium, som behersker begge deler uforskammet bra. Dynamikken og bunndraget i disse høyttalerne på film i et rent tokanalsoppsett er fantastisk. Det er nesten så jeg nå irriterer meg over å ha forsøkt dem hjemme og opplevd at de ikke passer inn i rommet mitt. Jeg skulle mest av alt ønsket at de kunne få bli...

Når du nevner Vienna; de er høyst aktuelle selvfølglig. De var ikke med i forrige runde, men jeg vet svært godt hva de står for. Jeg husker godt Beethoven Baby Grand med følge i multikanalsoppsett, det låt også meget bra. Manglende dynamikk? Ikke som jeg kunne oppleve. En kunne spille rimelig høyt og med god kontroll i hele det tonale spekteret uten at det bikket over som jeg har opplevd med et par komplett RF-oppsett i litt ugunstige rom. Kombinert med en god sub i midbassområdet (Epik? Klipsch?) kunne jeg nok ha fått dette til å bli bra. De ser også unektelig bra ut, og musikaliteten i dem er jo strålende. Her kan platebunkene fort bli store når en først har begynt å lytte til musikk.....:-D

Til de som nå kanskje synes at det kastes ut mange alternativer igjen og at flere merker ikke nødvendigvis har den samme lydsignaturen; jeg er klar over at jeg kanskje må ofre noe av "nirvana" i lyden i ren stereo mot å få et anlegg som yter mer enn nok også til film. Når budsjettet da setter en liten grense blir det en gymnastisk øvelse av det hele.

Som jeg alltid har sagt: "Alle problemer har en løsning, det er bare det at det av og til kan ta litt lenger tid å finne den..."

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Sim forsterkeren prosessorinngang? Isåfall har du gode muligheter på stereosiden hva elektronikk angår. Litt nedtur å gå over til receiverstereo etter mange år med kremkomponenter
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Stativhøyttalere med sub er nok det mest logiske valget oppi dette, jeg ser den. Problemet er at jeg slites rent visuelt med "kun" stativhøyttalere. Jeg synes en ren gulvstående er penere å se på. På den annen side, det finnes relativt bøse stativhøyttalere også og jeg går rundt og lurer på om jeg tør å låne BEF sine Adam'er. Kan bli kostbart om inntrykket rekker å feste seg på sjelen, og da sprenges jo også de økonomiske rammene ganske bra.
    Husk at om du går for Delta er det obligatorisk med Tensor Center også

Når det gjelder å integrere gulvstående i et rom på din størrelse tror jeg nok ikke det er et problem. Har god erfaring med både Zu Definition som er en lukket konstruksjon, og Gamma med bassport på undersiden. Felles for begge er at de er relativt store gulvstående, har mulighet til å justere litt i bassområdet og ikke har bassporten foran eller bak.. Rommet mitt er forøvrig ~18 m2.

Må jo si at jeg blir overrasket om du av alle velger å gå for RF-serien til Klipsch, gitt de estetiske retningslinjene du normalt sett holder fast med med jernhånd. Når det er sagt ser ikke mine RS-52 så ille ut i sort, så det kan godt være at det ikke ser så "halvgæli" ut i sjokobunkeren. Det viktigste er tross alt lyden.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet til få hørt disse Anfield?:
    Usher Audio > Dancer Series Loudspeaker > Dancer Mini Two Diamond DMD

Stativhøyttalerne kan bli så fine så

Fra spøk til alvor. Synes flere stativhøyttalere ser bra ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendt deg en PM.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har Sim forsterkeren prosessorinngang? Isåfall har du gode muligheter på stereosiden hva elektronikk angår. Litt nedtur å gå over til receiverstereo etter mange år med kremkomponenter
    Ingen fare der i gården. På Moon i7 kan du dedikere alle kanaler i surroundmodus.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Sendt deg en PM.
    Takker! Og du har fått svar :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Husk at om du går for Delta er det obligatorisk med Tensor Center også

Når det gjelder å integrere gulvstående i et rom på din størrelse tror jeg nok ikke det er et problem. Har god erfaring med både Zu Definition som er en lukket konstruksjon, og Gamma med bassport på undersiden. Felles for begge er at de er relativt store gulvstående, har mulighet til å justere litt i bassområdet og ikke har bassporten foran eller bak.. Rommet mitt er forøvrig ~18 m2.
    Akkurat mulighet for å kunne justere noe i bassområdet er en funksjon jeg vet å sette pris på. I forhold til Adam hadde jo Vantage kun en enkel justeringsmulighet i 30-50 hzområdet, men den bidro til at bassresponsen ble tunet til det mer enn akseptable. Det samme er jo tilfellet på Ethos (men ikke på Vista/Theos).

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Må jo si at jeg blir overrasket om du av alle velger å gå for RF-serien til Klipsch, gitt de estetiske retningslinjene du normalt sett holder fast med med jernhånd. Når det er sagt ser ikke mine RS-52 så ille ut i sort, så det kan godt være at det ikke ser så "halvgæli" ut i sjokobunkeren. Det viktigste er tross alt lyden.
    Skal jeg være ærlig så ligger ikke et rent RF-oppsett først i køen nå. Det har ingenting med at de ikke tilfredsstiller de estetiske krav, men mer at tidligere opplevelser ikke har vært i nærheten av hva P37 disker opp med. Det positive er at en vil ha noen ting som responsen i midbassen i behold, og høy morrofaktor på film. Men jeg kan ikke se bort fra prestasjonen i tokanalsoppsettet. Jeg vet at Tiger har fått sitt nirvana og at det absolutt kan være mulig å få RF-63 til å låte bra, men er usikker på om det er helt dit jeg vil. Jeg har uansett tatt det hele med i betraktningen. Det skylder jeg Klipsch etter erfaringene med Palladium....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Har du mulighet til få hørt disse Anfield?:
    Usher Audio > Dancer Series Loudspeaker > Dancer Mini Two Diamond DMD
    Har ikke noen god dialog med importør eller forhandler der nei, dessverre.

Ikke det at stativhøyttalere ikke er fine, du viser frem mange flott eksemplarer. Er bare mer komfortabel med en passe stor gulvstående høyttaler fremfor en stativhøyttaler. Snakker da kun rent estetisk. Som kenti sier, jeg har jo et visst fokus der også, selv om det lydmessige uansett er viktigst. Tro det eller ei... ;-)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får droppe innom DaCapo her i Moss så får du importøren for Usher, Jørgen hattemaker veit du.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usher kan nok gi deg bra med trykk, på lik linje med Klipsch RF-serie. Men jeg blir som Kenti ganske så overrasket om du av alle skulle finne på å gå den veien.

Jeg tror Adam ville gitt deg mye moro, men hvem vet? Du vil jo også helst ha gulvstående, og det dukker opp noen problemer med kriteriene som ligger til grunn i forhold til det som kanskje skal vise seg å bli høyst reelle fysiske begrensninger.

Hvis jeg har forstått rett vil du gjerne ha "midt-i-trynet" dynamikk og mellombass som masserer brystkassa. Det skal også se ut som en million kroner, og skal takle alle typer musikk - i tillegg til film. Det siste er selvfølgelig det letteste å få til.

Det er en svært spennende problemstilling, og jeg gleder meg til å se hva du ender opp med til slutt :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke riktig så "midt-i-trynet" dynamikk og mellombass som masserer brystkassa" rent ordrett, så noe mer av det enn jeg opplevde på Vantage; ja takk!

Trenger heller ikke se ut som en million, et par tre hundre tusen duger det...

Jeg vet det ikke blir RF-serie. Jeg vet også at jeg nok må gi fra meg en del av den dynamikken som P37 gir om jeg skal få både til et oppsett som skal funke både på film og musikk.

Jeg skulle gjerne ha hatt Adam, men prislappen setter en kjapp stopper der gitt...

Sitter forøvrig nå og lytter til litt Holly Cole på P37, og leker meg med litt (om)plassering og bassport-plugging. Ikke lett å bli klok på kombinasjonen P37 og mitt rom, men akkkurat på denne innspillingen funker det veldig godt med en plugg portet.

Vi får ta litt brainstorming på våre felles planer og ønsker i Krakow, Atle. Så skal du se hva som kommer frem noen uker etter at vi kommer hjem....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sitter forøvrig nå og lytter til litt Holly Cole på P37, og leker meg med litt (om)plassering og bassport-plugging. Ikke lett å bli klok på kombinasjonen P37 og mitt rom, men akkkurat på denne innspillingen funker det veldig godt med en plugg portet.
    ... og så tok jeg en lytt til et par låter med Dream Theater/Rammstein og der var det igjen litt overdrevent nivå i bunn. Så selv etter et par tre glass konjakk klarte jeg ikke å bedøve meg nok til å nå innertier, gitt... ;-)

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke en vegg eller to du kan slå ned?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par cognac til så blir du modig nok til å koble fra et par av basselementene. Da skal du se det blir sving på sakene!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikkert det er så dumt å teste ut Delta så lenge muligheten er der. Kunne godt tenke meg disse selv, men i min lille tv-stue blir de litt for brede dessverre.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro å se du har funnet igjen gleden Anfield! Såvidt jeg skjønner så er jo ikke akkurat Delta heller innenfor "budsjett". Tenker selv at det ikke er veldig lurt å låne disse hjem....
    Madamen har klart å få en østlending til å bevege seg sørover, så jeg håper jeg kan få muligheten til å lytte til herligheten en dag der nede...uansett hva det blir

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert JBL Array 800?

Disse har mange likhetstrekk til Klipsch Palladium i måten de presenterer ting på.

De går brukt fra tid til annen.

Side 68 av 143 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •