Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 143 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 2846
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jepp! Men foreløpig ligger kortene litt tett til brystet, jeg får se hvorvidt P37 blir solgt eller ikke. Fallback-planen er ikke forkastet, men det sier seg selv at om jeg skal følge W sitt ønske om kino, så klarer jeg ikke den økonomiske belastningen det medfører med en senterhøyttaler, subwoofer og kanskje en bedre receiver på toppen av Ethos. Dessverre....
    Men si meg - du bør i alle fall "prøvekjøre" Ethos, uansett?
    Det koster jo ingenting. Foreløpig. ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Hva skjer i Krakow, om jeg tør spørre?
    "Nettverksbygging" kan jo bety så mangt?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Men si meg - du bør i alle fall "prøvekjøre" Ethos, uansett?
    Det koster jo ingenting. Foreløpig. ;-)
    Koster meg jo ditto antall kroner (og litt til, da Ethos er litt dyrere). Ved et salg, eller sammensetning av noen andre komponenter enn Ethos) kan det kanskje bli mulig å realisere en dugendes hjemmekino. Innfløkt, jeg vet.

Ellers, så gjør det jo ikke noe lettere at Martin Logan igjen har kommet med en ny høyttaler. Theos (rimelig nærme Ethos og kan potensielt skape litt merkeforvirring vil jeg tro) er en ny høyttaler i Reserve Series, men jeg aner ikke hvor den vil legge seg prismessig.

MartinLogan | Premium Speakers for Home Theater & Stereo

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster meg jo ditto antall kroner (og litt til, da Ethos er litt dyrere). Ved et salg, eller sammensetning av noen andre komponenter enn Ethos) kan det kanskje bli mulig å realisere en dugendes hjemmekino. Innfløkt, jeg vet.

Ellers, så gjør det jo ikke noe lettere at Martin Logan igjen har kommet med en ny høyttaler. Theos (rimelig nærme Ethos og kan potensielt skape litt merkeforvirring vil jeg tro) er en ny høyttaler i Reserve Series, men jeg aner ikke hvor den vil legge seg prismessig.

MartinLogan | Premium Speakers for Home Theater & Stereo
    Ok.
    Men jeg innbiller meg uansett at din gode kontakt med Audiocompaniet vil kunne bane vei for et hjemlån av et par Ethos?
    Av den grunn min lille tanke om "gratis". ;-)

Theos? *Lese seg opp på denne*

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Men foreløpig ligger kortene litt tett til brystet, jeg får se hvorvidt P37 blir solgt eller ikke. Fallback-planen er ikke forkastet, men det sier seg selv at om jeg skal følge W sitt ønske om kino, så klarer jeg ikke den økonomiske belastningen det medfører med en senterhøyttaler, subwoofer og kanskje en bedre receiver på toppen av Ethos. Dessverre....
    Skjønner, da er det bare å følge med videre.

Du får jo et surroundoppsett basert på Klipsch RF-63

Den "nettverksbyggeturen" høres forøvrig ut til å bli veldig hyggelig 8)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Hva skjer i Krakow, om jeg tør spørre?
    Det er vi ikke helt sikre på enda, men vi er et dusin karer som skal ta for oss av Krakows muligheter :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hah!
    Dette betinger jo pent sagt en reportasje, inklusive bilder!
    Om sistnevnte substans skulle vise seg en smule kompromitterende, så tåler vi nok det.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan forsikre at jeg ikke kommer til å ha med kamera ... ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Umulig, rett og slett!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Ditto... ;-)

Theos? *Lese seg opp på denne*
    MartinLogan | Theos - Premium Electrostatic Loudspeaker

Legger seg som sagt i Reserve Series, toppserien til Martin Logan. Denne vil da legge seg under Ethos i pris (ser at den skal legge seg på USD 5500, da blir det vel en norsk pris på 52-55.000,- tipper jeg), således ca 10k under Ethos.

Theos ser ut til å gå i Vista sine fotspor, som Ethos gikk i Vantage sine. Martin Logan sier jo at hverken Vantage eller Vista skal gå ut, men jeg tror nok de har skjelet rimelig bra mot dem slik at når de en gang går ut så har de "arvtakere" på plass. Vantage går nå inn i sitt 5 år uendret, respektabelt lenge i denne bransjen.

Ser at Theos vil være en bassrefleksløsning, med port under. Den ser heller ikke ut til å være aktiv i bassmodulen, slik at sammenligningen med Vista er jo ytterst reell. De har også endret på inngangsstrømmen, da det tydeligvis ikke lenger trenger å kobles til med vanlig nettkabel på Theos.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditto... ;-)

MartinLogan | Theos - Premium Electrostatic Loudspeaker

Legger seg som sagt i Reserve Series, toppserien til Martin Logan. Denne vil da legge seg under Ethos i pris (ser at den skal legge seg på USD 5500, da blir det vel en norsk pris på 52-55.000,- tipper jeg), således ca 10k under Ethos.

Theos ser ut til å gå i Vista sine fotspor, som Ethos gikk i Vantage sine. Martin Logan sier jo at hverken Vantage eller Vista skal gå ut, men jeg tror nok de har skjelet rimelig bra mot dem slik at når de en gang går ut så har de "arvtakere" på plass. Vantage går nå inn i sitt 5 år uendret, respektabelt lenge i denne bransjen.

Ser at Theos vil være en bassrefleksløsning, med port under. Den ser heller ikke ut til å være aktiv i bassmodulen, slik at sammenligningen med Vista er jo ytterst reell. De har også endret på inngangsstrømmen, da det tydeligvis ikke lenger trenger å kobles til med vanlig nettkabel på Theos.

Interessante betraktninger, hva Theos angår! Men hvordan løser de 220v-oppgaven mtp nødvendig forspenning på panelene?? Har ikke rukket å lese meg frem til dette, foreløpig.

Hva "lesing" ellers angår, så er det ganske åpenbart at Krakow´s muligheter, i alle fall så langt, er gitt opplevelser som er forbeholdt en engere krets.
    Kos dere! *Litt misunnelig, rett og slett*

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan løser de 220v-oppgaven mtp nødvendig forspenning på panelene??
    For meg ser det ut som om det har gått for en løsning a la adapter, derav den lille inngangen i bunnen av høyttaleren. Mindre kabel og lettere å skjule??

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så har det skjedd litt på bildefronten også. Har solgt min 42" Loewe Art LCD-TV og erstattet den med denne:

Salon Anfield - med lave skuldre...-tx-p50g20e-additional_webimage__hires-image-1-europe-1zooma1001001a10b09b20244g74478-jpg

Panasonic sin G20. Jeg gikk for 50", så det skal bli spennende å se hvordan sortnivået og bildedynamikken på blir på TV/film i et forholdsvis godt lysdempet rom blir. Reiser avgårde på jobb hele neste uke, og kommer ikke hjem før på lørdag. Da passer det fint å stoppe innom leverandøren og plukke en slik med seg på hjemveien....
    Kan også komme med en liten tilbakemelding på dette kjøpet. Overgangen fra 42" til 50" på 3,4 meter sitteavstand ble akkurat så bra som jeg trodde. 90% av tiden jeg og kona ser TV er på kveldstid, og da gjerne med dempet belysning. Nå på denne tiden av året er det jo perfekt TV-forhold lysmessig sett, og jeg føler virkelig at jeg får nytte av plasmaens fordeler vs LCD. På dagtid, med sollys inn mot skjermen, er bildet gråere enn det var med Loewe ART, men så fort det mørkner endrer dette seg radikalt. Sortnivået på G20 er kanonbra, gode farger og bildene virker svært naturtro. Jeg har ikke kallibrert skjermen, men for meg fremstår denne som rimelig godt satt opp fra fabrikk.

Kona ga "ørten" thumbs up i går da hun ble sittende å se en film på Canal+. Med dempet belysning i rommet, og de mørke brune veggene våre, så forsvant TVen helt i rommet og det var kun bildet som tok fokus. Hun sa at hun ble mye lettere revet med i filmen når det kun var bildet som stod frem. Høres kjent ut? ;-)

Å involvere sin kjære W i både innredning og oppsett av et slikt dedikert rom kan anbefales på det sterkeste. Kona bruker nok rommet mer enn meg målt i antall timer, da jeg ofte er bortreist i ukedagene. Da er et viktig at rommet også fungerer godt for henne. Og barna. Hun får jo også et slags eieforhold til det hele, og akkurat for øyeblikket er hun en viktig diskusjonspartner i hvilken retning jeg skal ta på videre utvikling av Salon Anfield. Og med diskusjonspartner så mener jeg det i ordets mest positive, kreative og løsningsorienterte forstand... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Du får jo et surroundoppsett basert på Klipsch RF-63
    Akkurat det er faktisk litt i tankene når vi først snakker om et filmoppsett som også kan spille musikk. "Problemet" mitt er følgende; om P37 ble for stor i rommet (bassmessig), hvordan vil da dette stille seg med RF63? Jeg vet om de fysiske forskjellene i bestykningen, tanken går mer på om 3 x 6" vil være akkurat det membranarealet mindre som gjør at det kan passe inn i oppsettet? Det er kun RF63 som vil være aktuell, da dette er den eneste av Klipsch sine høyttalere i RF-serien jeg har fått til å fungere skikkelig på musikk. RF82 ble for "grov", og RF83; vel den er jo brutal, både i størrelse og volum.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det er faktisk litt i tankene når vi først snakker om et filmoppsett som også kan spille musikk. "Problemet" mitt er følgende; om P37 ble for stor i rommet (bassmessig), hvordan vil da dette stille seg med RF63? Jeg vet om de fysiske forskjellene i bestykningen, tanken går mer på om 3 x 6" vil være akkurat det membranarealet mindre som gjør at det kan passe inn i oppsettet? Det er kun RF63 som vil være aktuell, da dette er den eneste av Klipsch sine høyttalere i RF-serien jeg har fått til å fungere skikkelig på musikk. RF82 ble for "grov", og RF83; vel den er jo brutal, både i størrelse og volum.
    En sak som er verd å tenke på med høyeffektive høytalere som Klipsch (f.eks RF63) er at de yter ekstremt mye bedre på god elektronikk enn en skulle tro. Hvertfall er det mye fordommer rundt Klipsch basert på dårlige forsterkere IMHO: Dermed vil ditt utgangspunkt med Moon være veldig godt. Spørsmålet blir da hva du skal drive senter med (regner med at det i denne sammenheng er (RC64 som gjelder)?

Edit; PS lurte bare på hvordan det ligger ann med "panelbuzz" (summing fra plasmapanelene) på den nye 50"? Helt sort eller helt hvit skjerm og ingen lyd fra høytalerne. Sliter med for mye buzz fra en ellers glimrende Samsung B850 og ser på alternativer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk fra 82 til 63..Det første som slo meg var at: 63 ene spiller virkelig musikk!! Veldig stor forskjell for et litt trent øre!! Skal man derimot se mest film er det lite som slår rf82 Pris/ytelse imo..

Str messig har stor tro på at 63`ene vil være lettere å hanskes med i rommet ditt!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et et litt lite rom er det alltid vanskelig å integrere store gulvstående uten ganske store akustiske tiltak. Eller man kan bruke et verktøy som f.eks DEQX, men det løser ikke alt.

De Emerald Physics høyttalere jeg nevnte tror jeg ville ha gitt deg du ønsker lydmessig og ville kunne integreres i rommet, men så var dette med utseendet da.

Høres ut som noen virkelig gode stativhøyttalere og et par suber med DSP kan være en fin løsning for deg. Da får du også dypbassen til film. Bare noen tanker herfra. Lykke til og takk for at du deler dine erfaringer og opplevelser.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at du vurderer full surround, men RF82/63?? Skal du legge musikken helt på hylla?? De er jo ikke direkte lekre i finishen heller. Da må det vel være bedre å gå tilbake til f.eks Mozart med tilhørende surroundoppsett. Alternativt ML Purity og Stage
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto

med tanke på hvor billig drikke er i den byen er det sikkert lurt..
    mange kule puber under bakken også..
    var der i juni ifjor på udrikkningslag..
    husker vel bare hooters egentlig..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scanspeak
    med tanke på hvor billig drikke er i den byen er det sikkert lurt..
    mange kule puber under bakken også..
    var der i juni ifjor på udrikkningslag..
    husker vel bare hooters egentlig..
    Sier du det. Så hyggelig.....8)

Jeg aner ingenting, men jeg tror Atle er en av to reiseledere og sitter vel således på mer info enn meg. Gøy kommer det nok til å bli uansett....

Side 67 av 143 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •