Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 143 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Pokker, jeg som håpet jeg kunne hørt dette før det var for sent. Nuvel, sånn er livet ... :neutral:
    Sånn gikk det når du ikke kom på mandag vettu... ;-)

Tja, vi får jo se om noen ønsker å kjøpe først da. Jeg kjøper ikke nytt utstyr før jeg har solgt P37.

Det som irriterer meg litt er at høyttaleren er megabra på de tingene jeg var mest skeptisk til, og jeg tok meg ikke i å savne elektrostatene et sekund mtp parametre som holografi, luftighet, detaljeringsevne og mellomtoneegenskaper. Men når rom og høyttaler ikke er 100% kompatible i bassområdet, what to do?

Blir de ikke solgt så dukker det kanskje opp en ny mulighet....

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sånn gikk det når du ikke kom på mandag vettu... ;-)

Tja, vi får jo se om noen ønsker å kjøpe først da. Jeg kjøper ikke nytt utstyr før jeg har solgt P37.

Det som irriterer meg litt er at høyttaleren er megabra på de tingene jeg var mest skeptisk til, og jeg tok meg ikke i å savne elektrostatene et sekund mtp parametre som holografi, luftighet, detaljeringsevne og mellomtoneegenskaper. Men når rom og høyttaler ikke er 100% kompatible i bassområdet, what to do?

Blir de ikke solgt så dukker det kanskje opp en ny mulighet....
    Flott review av P-37. Dette er en høyttaler jeg kunne tenke meg.

Forslag:
    Hva med P-17 med 2 x Epik Empire.
    Da får du muligheten til å justere inn bassen, du får samme mellomtone, diskant og øvre bass. Empire virker å være en habil sak på både musikk og film ifølge mange amerikanere og mr dag johnsen her på forumet. Spiller nok flatt til 15hz med to i rommet ditt og vistnok ekstremt gode oppover i frekvens på musikk.
    I så små rom som 16kvm er man nesten nødt til å gå for stativhøyttalere med sub for å få til bassen slik jeg ser det. Eventuelt høyttalere med aktiv justerbar modul slik som ML.
    P-17 og Empire ville jo vært en glimrende kombo til kino skulle man tro..

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært meget interessant å få lese en liten test av P-17B også (hint hint)...

Hva heter den funky to etasjes planten som er på dette bildet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi

Hva heter den funky to etasjes planten som er på dette bildet?
    Ingen anelse, den planten har hengt med siden hine hårde dage, og er foreløpig det eneste fargerike innslaget i lytterommet mitt... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Flott review av P-37. Dette er en høyttaler jeg kunne tenke meg.

Forslag:
    Hva med P-17 med 2 x Epik Empire.
    Da får du muligheten til å justere inn bassen, du får samme mellomtone, diskant og øvre bass. Empire virker å være en habil sak på både musikk og film ifølge mange amerikanere og mr dag johnsen her på forumet. Spiller nok flatt til 15hz med to i rommet ditt og vistnok ekstremt gode oppover i frekvens på musikk.
    I så små rom som 16kvm er man nesten nødt til å gå for stativhøyttalere med sub for å få til bassen slik jeg ser det. Eventuelt høyttalere med aktiv justerbar modul slik som ML.
    P-17 og Empire ville jo vært en glimrende kombo til kino skulle man tro..
    Løsningen med P-17 og to subber er god den, bare det at det er mer kostbart enn hva jeg har i dag. Det er jo litt av poenget, pengepungen er strukket så langt den kan..... :-)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en morsom sub på besøk hos meg.. p17b sammen med rel studio1 kunne vært noe?
    Jeg hadde blitt lei meg og Ragwo godt fornøyd

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den etape over og neste står og klorer på døren. Kan jo høres ut som rommet ditt er en utfordring alene, og det begrenser valg av høyttalere en god del. Hva med sidemontert bass?

A.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en EQ, litt absorbsjon eller en helmholtz. Fått gjemt noe slikt innpå rommet kunne vel hjulpet litt.

Geir Arne

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin omtale av P37, Anfield. Fungerer ikke bassen optimalt i rommet, så er jo saken ganske grei i dette tilfellet.

Må si jeg er spent på hva du har i tankene om Ethos ikke er aktuelle lenger. Noen tanker?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Pokker, jeg som håpet jeg kunne hørt dette før det var for sent. Nuvel, sånn er livet ... :neutral:
    Hvis du skulle ønske å ta deg en snartur så er min R1100 klar på service i morgen. Du må gjerne låne den :-D Da skulle turen være fort unnagjort.....

Hyggelig å se deg på forumet igjen 8)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..... Jeg er derfor usikker på om jeg skal ta «fallback-planen» med Martin Logan Ethos, eller se etter et dugendes høyttaleroppsett til film (fronter, senter, sub) som også kan yte godt på musikk. Tankespillet fortsetter.....
    Her blir det spennede å se hva du lander på i forhold til dine harde krav til design og ytelse både på film og musikk innenfor din prisramme.

Er det slik at du fremdeles har ramme på rundt 60K men nå for 5.1/7.1 evt 5.2/7.2? Eller skal også en dugelig reciver inn i ramma?

Har noen tanker, men avventer litt for å se hva du antyder.

Forøvrig hadde det vært ekstremt morsomt å fått hørt oppsettet med Paladium. Men der tikker klokka skjønner jeg (burde klø i fingrene til et vist "kattedyr" når de ligger ute pent brukt )

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Da var den etape over og neste står og klorer på døren. Kan jo høres ut som rommet ditt er en utfordring alene, og det begrenser valg av høyttalere en god del. Hva med sidemontert bass?

A.
    Vet ikke om rommet er sååå spesielt, men det er klart at Palladium P37 er en relativt stor høyttaler, og tre 7" i bassområdet flytter jo litt luft. I og med at jeg da ikke har noen justeringsmuligheter på bassen (vet at jeg kanskje kunne ha klart å klore meg til en god løsning med EQ, men...) så er det ikke det letteste å skulle integrere denne vellykket i rommet.

Testene med å tette en (eller flere) av portene bak løser mye av det bassmessige problemet, men forskyver seg litt oppover i registeret. Ikke ønskelig.

Burmester B25 hadde jo sidemontert bass, kanskje det ville fungert. Who knows....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Noen tanker?
    Jepp! Men foreløpig ligger kortene litt tett til brystet, jeg får se hvorvidt P37 blir solgt eller ikke. Fallback-planen er ikke forkastet, men det sier seg selv at om jeg skal følge W sitt ønske om kino, så klarer jeg ikke den økonomiske belastningen det medfører med en senterhøyttaler, subwoofer og kanskje en bedre receiver på toppen av Ethos. Dessverre....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Her blir det spennede å se hva du lander på i forhold til dine harde krav til design og ytelse både på film og musikk innenfor din prisramme.

Er det slik at du fremdeles har ramme på rundt 60K men nå for 5.1/7.1 evt 5.2/7.2? Eller skal også en dugelig reciver inn i ramma?

Har noen tanker, men avventer litt for å se hva du antyder.

Forøvrig hadde det vært ekstremt morsomt å fått hørt oppsettet med Paladium. Men der tikker klokka skjønner jeg (burde klø i fingrene til et vist "kattedyr" når de ligger ute pent brukt )
    Litt av svaret på det du spør om står kommer vel litt frem av svaret mitt til Kenti over.

Palladium står her de og spiller for all del bra. Jeg kan klart leve med dette også frem til en ny eier er på plass. Så way off er jeg ikke.... :-D

Reiser til England på fotballtur på fredag og blir borte til mandag. Deretter er det to dager hjemme før jeg reiser på en ny guttetur (nettverksbygging ;-) ) til Krakow på torsdagen etter. Da bl.a. med Akto. Så jeg antar at jeg skal "pick his brain a little" underveis også... :-)

Så etter de nærmeste 14 dagene, om P37 fremdeles ikke har fått ny eier, så er det bare å kaste seg på sykkelen.... ;-)

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om rommet er sååå spesielt, men det er klart at Palladium P37 er en relativt stor høyttaler, og tre 7" i bassområdet flytter jo litt luft. I og med at jeg da ikke har noen justeringsmuligheter på bassen (vet at jeg kanskje kunne ha klart å klore meg til en god løsning med EQ, men...) så er det ikke det letteste å skulle integrere denne vellykket i rommet.

Testene med å tette en (eller flere) av portene bak løser mye av det bassmessige problemet, men forskyver seg litt oppover i registeret. Ikke ønskelig.

Burmester B25 hadde jo sidemontert bass, kanskje det ville fungert. Who knows....

Ellers får du Audio Physic Scorpio II til halv pris på OHC i helgen:-D

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Ellers får du Audio Physic Scorpio II til halv pris på OHC i helgen:-D
    Beklager at jeg kupper tråden din, Anfield!

Men, hvor har du lest dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Beklager at jeg kupper tråden din, Anfield!

Men, hvor har du lest dette?
    Messetilbud! Halv pris på nye Audio Physic høyttalere!

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deretter er det to dager hjemme før jeg reiser på en ny guttetur (nettverksbygging ;-) ) til Krakow på torsdagen etter. Da bl.a. med Akto. Så jeg antar at jeg skal "pick his brain a little" underveis også... :-)
    Ditto! Og vi gleder oss :-D

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer i Krakow, om jeg tør spørre?

Side 66 av 143 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •