Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 143 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 2846
    Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sonus Faber kan virkelig slå fra seg når det trengs! Hadde selv en demo med cremona der jeg spilte diverse rock/metal som Tool, Metallica og Black Sabbath. Kort fortalt så likte jeg det jeg hørte

Blir gøy å følge med videre her

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det Ethos så er jo Flamed Teak en sikker vinner.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt at en framgang du har. Med tanke på din første post her i tråden. Hehe. Ca 1 år siden.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Blir det Ethos så er jo Flamed Teak en sikker vinner.
    Enig!8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    litt at en framgang du har. Med tanke på din første post her i tråden. Hehe. Ca 1 år siden.
    Ja, jeg hadde vel aldri trodd at jeg skulle kommet hit jeg er i dag for ett år siden. Sånn sett bare beviser vel det hva som kan gjøres dersom en står på, jobber hardt og prioriterer hardt.... 8)

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for en hyggelig lytteseanse i går.

Etter en liten tur innom Studio Zocral gikk turen kjapt over Tromøybrua til Anfield. Vi ble som vanlig godt vartet opp med både flytende og fast føde. Anfield har igjen klart å skape et estetisk rom som innbyr på audiofile opplevelser i en avslappende atmosfære. Fargene var lett gjenkjennelige fra mitt tidligere besøk i hans berømte sjokobunker. Fargen brun fungerer veldig bra i et lytterom og er også mer konevennlig enn en batcave.

Anfield er en heldig mann som har svært god tilgang på gromme produkter gjennom sitt kontaktnett. Dette har også ført til at han har opparbeidet seg veldig god erfaring på området. Det var artig å se at Martin Logan igjen var på plass i lytterommet. Det samme merket hadde han sist gang jeg var innom, men da en mindre utgave. Elektronikken står heller ikke tilbake for noe. Merker som Moon har jeg aldri hørt om før, og det oste kvalitet hele veien. Selve fjernkontrollen vitnet også om kvalitet med sin utførelse og tyngde. Dersom du går til anskaffelse av en matchende CD-spiller kan du bruke fjernkontrollene som treningsmanualer under lytteseanser.

Siden Counterpointer var den som var lengst hjemmefra fikk han æren av å begynne i sweetspot. Han hadde også med seg spennende musikk fra vokalsk perkusjon til Rammstein. Det er virkelig imponerende hva Martin Logan klarer å levere av godlyd uten at det blir pågående på noen som helst måte. Her kan en sitte i mange timer og nyte musikk uten tegn til lyttetretthet. Ankepunkter mot Martin Logan er at for å få fullt utbytte av godlyden, må en plassere seg i sweetspot. En skal ikke bevege seg så veldig langt til siden før en merker at lydbildet endres. Men du verden som de spiller når en først sitter der. En annen ting, noe også Anfield påpeker og er opphavet til jakten på en verdig erstatter (dersom det skulle finnes), er et ønske om en noe mer fysisk tilstedeværelse i det nedre registeret.

Etter å ha sammenlignet med B&W 804 fremstår Martin Logan fortsatt som et bedre valg til den musikken vi spilte i går. Konstruksjonen til 804 medfører at sweetspot er større sammenlignet med ML, men jeg likte helheten i lydbildet til ML noe bedre. Dog er det snakk om nyanser og flisespikkeri slik at jeg ville være stolt over å eiet hvilken som helst av de to høytalerne som vi lyttet til i gårsdagens seanse.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noengang vurdert Triangle?

Magellan Cello Sw2 burde absolutt være ett alternativ i det du leter etter Finish som kan få selv Sonus-faber til å blekne, og låter som en drøm

TRIANGLE Industries - Enceintes acoustiques haute fidélité

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Martin Logan høyttalerne er jo for det første mørke i toppen. Samtidig har spredningsmønsteret mye og si. B&Wene sprer mye og regner med du ikke plassert rockwool i førsterefleksjonene.

Når det er sagt, så opplevde jeg akkurat det samme da jeg lyttet til 804. De stakk seg ut i diskanten og det ble litt ubehagelig til noe musikk. Det var ikke tilfellet med 805 som er tunet mørkere og varmere.
    Etter min mening er Dali MS4 den beste høyttaleren Hifi Klubben har under 100k. I alle fall den som gitt meg den beste lytte opplevelsen.

Artig å lese om dine inntrykk. Da fortsetter jakten.
    "Mørke i toppen"?
    Det var jo et litt merkelig ordvalg til deg å være, orso?
    Det er vel kanskje riktigere å si tilbakelent i stedet? "Mørke" blir i mine ører(!) litt vel bombastisk.
    Og da etter mine begreper, tilbakelent i forhold til høyttalere med en mer pågående diskant.
    Uansett er det jo snakk om egne preferanser. For egen del, savner jeg ingenting i toppen, mine aldrende ører til tross.
    Ikke ment som noen forsvarstale for ML, men jeg klarte ikke å la være en kommentar om dette. ;-)

Ellers er det absolutt interessant å lese om den fortsatte jakten ja!
    Skal jo bli spennende å lese om hvordan det hele ender til slutt!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Har du noengang vurdert Triangle?

Magellan Cello Sw2 burde absolutt være ett alternativ i det du leter etter Finish som kan få selv Sonus-faber til å blekne, og låter som en drøm

TRIANGLE Industries - Enceintes acoustiques haute fidélité
    Har ikke tatt med Triangle denne gangen. Jeg har, for et par år siden, fått noen demoer av Triangle, og ingen av dem har vært i nærheten av å "sette meg ut" for å si det sånn. Kanskje burde jeg ha sett og hørt nærmere på dem, men det får bli i "neste runde" for å si det sånn.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Takker for en hyggelig lytteseanse i går.

Etter en liten tur innom Studio Zocral gikk turen kjapt over Tromøybrua til Anfield. Vi ble som vanlig godt vartet opp med både flytende og fast føde. Anfield har igjen klart å skape et estetisk rom som innbyr på audiofile opplevelser i en avslappende atmosfære. Fargene var lett gjenkjennelige fra mitt tidligere besøk i hans berømte sjokobunker. Fargen brun fungerer veldig bra i et lytterom og er også mer konevennlig enn en batcave.

Anfield er en heldig mann som har svært god tilgang på gromme produkter gjennom sitt kontaktnett. Dette har også ført til at han har opparbeidet seg veldig god erfaring på området. Det var artig å se at Martin Logan igjen var på plass i lytterommet. Det samme merket hadde han sist gang jeg var innom, men da en mindre utgave. Elektronikken står heller ikke tilbake for noe. Merker som Moon har jeg aldri hørt om før, og det oste kvalitet hele veien. Selve fjernkontrollen vitnet også om kvalitet med sin utførelse og tyngde. Dersom du går til anskaffelse av en matchende CD-spiller kan du bruke fjernkontrollene som treningsmanualer under lytteseanser.

Siden Counterpointer var den som var lengst hjemmefra fikk han æren av å begynne i sweetspot. Han hadde også med seg spennende musikk fra vokalsk perkusjon til Rammstein. Det er virkelig imponerende hva Martin Logan klarer å levere av godlyd uten at det blir pågående på noen som helst måte. Her kan en sitte i mange timer og nyte musikk uten tegn til lyttetretthet. Ankepunkter mot Martin Logan er at for å få fullt utbytte av godlyden, må en plassere seg i sweetspot. En skal ikke bevege seg så veldig langt til siden før en merker at lydbildet endres. Men du verden som de spiller når en først sitter der. En annen ting, noe også Anfield påpeker og er opphavet til jakten på en verdig erstatter (dersom det skulle finnes), er et ønske om en noe mer fysisk tilstedeværelse i det nedre registeret.

Etter å ha sammenlignet med B&W 804 fremstår Martin Logan fortsatt som et bedre valg til den musikken vi spilte i går. Konstruksjonen til 804 medfører at sweetspot er større sammenlignet med ML, men jeg likte helheten i lydbildet til ML noe bedre. Dog er det snakk om nyanser og flisespikkeri slik at jeg ville være stolt over å eiet hvilken som helst av de to høytalerne som vi lyttet til i gårsdagens seanse.
    Takk i like måte, Zocral. Godt å se deg igjen. Og takk for gode ord. Er jo bare å si amen her til det du har skrevet. Og; du er velkommen igjen når som helst.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    For egen del, savner jeg ingenting i toppen, mine aldrende ører til tross.
    Dine aldrende ører hører vel ikke de frekvensene uansett ;-) :twisted: Huff nei, den var slem....:???:

Ellers er det absolutt interessant å lese om den fortsatte jakten ja!
    Skal jo bli spennende å lese om hvordan det hele ender til slutt!
    Nesten litt spent selv... Det er jo, når alt kommer til alt, et gedigent luksusproblem å måtte velge mellom alle disse "ondene". "Beholde Vantage, eller ta "til takke med" en av disse fire kandidatene.... " ;-)

Begynner å dra seg til nå, jeg har to kandidater det nå står mellom av disse fire, så morgendagen blir særdeles viktig..... :-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har ekskludert Column fra short-lista di. Er det noen spesiell grunn til det eller?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Anfield!

Fælt for aktivitet i tråden din, de siste dagen. Tror jeg måtte lese meg gjennom nærmere ti sider, for å bli fullt oppdatert.

Dette som du skriver i innlegg 964 får meg til å kjenne meg selv ganske godt igjen. Det er nok litt det samme jeg tenker om dagen, mtp det nye høyttaler valget jeg snart skal gjøre. Det er nok ikke sikkert vi deler samme lydfilosofi, men hele "budskapet" ditt her, er nok litt slik jeg selv tenker om dagen. Det er bare det at du er bedre til å uttrykke deg.

Jeg vet jo du har god kjennskap til Vienna Acoustic og Concert Grand serien. Jeg selv har Beethoven Concert Grand oppe som en mulig kandidat. Kan du ikke fortelle kort hva som er pluss å minus, med denne modellen? Er det noe den rett å slett ikke duger til? Jeg har faktisk også Cremona M fra Sonus Faber oppe til vurdering, selvom denne koster noe over budsjettet jeg har satt meg.

Forresten, får jeg spørre om hvorfor Burmester B25 plutselig er ute av dansen? Jeg satt selv en times tid hos Oslo Hifi Center i kjelleren å koste meg med B25, og den imponerte - virkelig. Det som holder meg litt tilbake med Burmester, er at absolutt alle jeg prater med forteller meg at det nærmest er ett lite must med full Burmester elektronikk for å få en Burmester høyttaler til å yte max.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dine aldrende ører hører vel ikke de frekvensene uansett ;-) :twisted: Huff nei, den var slem....:???:
    Slett ikke! Jeg er (smertelig) klar over begrensningene, og tåler uten problem en liten "remainder" i så måte!
    Samtidig kan det vel stå som et apropos at jeg fortsatt hører forskjell på god og mindre god diskant, og lever derfor meget godt med mine Vistaer. ;-)

Nesten litt spent selv... Det er jo, når alt kommer til alt, et gedigent luksusproblem å måtte velge mellom alle disse "ondene". "Beholde Vantage, eller ta "til takke med" en av disse fire kandidatene.... " ;-)

Begynner å dra seg til nå, jeg har to kandidater det nå står mellom av disse fire, så morgendagen blir særdeles viktig..... :-)
    Haha, du vet jo virkelig å holde oss i ånde her!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Ser du har ekskludert Column fra short-lista di. Er det noen spesiell grunn til det eller?
    Tja, det ene var design. Et par andre også, men de holder jeg for meg selv.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hei Anfield!

Fælt for aktivitet i tråden din, de siste dagen. Tror jeg måtte lese meg gjennom nærmere ti sider, for å bli fullt oppdatert.

Dette som du skriver i innlegg 964 får meg til å kjenne meg selv ganske godt igjen. Det er nok litt det samme jeg tenker om dagen, mtp det nye høyttaler valget jeg snart skal gjøre. Det er nok ikke sikkert vi deler samme lydfilosofi, men hele "budskapet" ditt her, er nok litt slik jeg selv tenker om dagen. Det er bare det at du er bedre til å uttrykke deg.

Jeg vet jo du har god kjennskap til Vienna Acoustic og Concert Grand serien. Jeg selv har Beethoven Concert Grand oppe som en mulig kandidat. Kan du ikke fortelle kort hva som er pluss å minus, med denne modellen? Er det noe den rett å slett ikke duger til? Jeg har faktisk også Cremona M fra Sonus Faber oppe til vurdering, selvom denne koster noe over budsjettet jeg har satt meg.

Forresten, får jeg spørre om hvorfor Burmester B25 plutselig er ute av dansen? Jeg satt selv en times tid hos Oslo Hifi Center i kjelleren å koste meg med B25, og den imponerte - virkelig. Det som holder meg litt tilbake med Burmester, er at absolutt alle jeg prater med forteller meg at det nærmest er ett lite must med full Burmester elektronikk for å få en Burmester høyttaler til å yte max.
    Vel, Burmester sier vel selv at det låter best med Burmester. Er jo det samme med andre produsenter også det, bl.a. Ayon. Ting som er konstruert for å virke med hverandre vil som oftest være optimalt, men overhodet ikke eneste løsning for et godt resultat.

B25 falt ut mye på grunn av bassløsningen. Er veldig usikker på om to sideveisfyrte 6"x9" med en pukkel i 80-90hz området "kler" rommet mitt. Er klar over at jeg burde ha testet hjemme først, men å kjøpe en høyttaler til den prisen uten at jeg har veldig tro på det har jeg ikke lyst til.

Ellers så er B25 en super høyttaler i øvre mellomtone/diskant, noe av det beste jeg har hørt. Men det er liksom ikke bare i det området jeg ønsker meg en forbedring/endring. Ettertiden vil jo vise om det var et riktig eller feil valg... ;-)

Når det gjelder Vienna Concert Grand: Den høyttaleren er jo enorm, og skulle jeg gjerne ha hatt plass til. Det er ikke bare det at den er oppsatt med 3 basselementer, men er lydmessig tunet med et meeeget stort fundament i bassen. Erfaringsmessig så trenger denne høyttaleren litt godt med luft rundt seg for at ikke bassen (og portene) skal ta helt overhånd. Ellers så er jo finishen på disse høyttalerne helt enorm og virkelig i toppklasse sammenlignet med konkurrenter i samme klasse.

Forøvrig; når det gjelder finish så hadde jeg faktisk større forhåpninger til finishen på B25. Rent forfra ser det bra ut, men jeg er ikke helt overbevist om de rillene på siden ved basselementet og hvordan høyttaleren er satt sammen når en ser på baksiden. Dette er jo på grensen til fjollete at en tenker på slike ting, det er jo tross alt lyden som er det viktigste. Men det teller faktisk en del for meg....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slett ikke! Jeg er (smertelig) klar over begrensningene, og tåler uten problem en liten "remainder" i så måte!
    Samtidig kan det vel stå som et apropos at jeg fortsatt hører forskjell på god og mindre god diskant, og lever derfor meget godt med mine Vistaer. ;-)
    Jeg håper at du tok smilefjeset og ironien i innlegget mitt, her var den ikke en ond tanke ute og gikk... :-)

Haha, du vet jo virkelig å holde oss i ånde her!
    Er ikke bare for å være teaser, jeg tenker så det knaker på hva jeg skal gjøre, hvor dristig skal jeg være? Jeg har et par avtaler i morgen formiddag som vil avgjøre veldig mye av resultatet av det hele......

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... sitter nå igjen med følgende alternativer (i helt tilfeldig rekkefølge)...
    Tipper at den lista overraskende nok blir sluttresultatet. Vi følger alle spent med videre i din søken...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det ene var design. Et par andre også, men de holder jeg for meg selv.... ;-)
    Har du endret mening om designet underveis? Iom at du hadde de med innledningsvis mener jeg. Ble også litt overrasket over at du faktisk var med mtp design (uten å tråkke noen på tærne!), gitt de kravene jeg vet du har, og hvordan de andre kanditatene ser ut.

Må legge til at jeg ikke har hørt Column selv, eller sett de IRL. De ser sikkert bedre ut i virkeligheten, det gjør i allefall Gamma (til de grader!)

Edir: Omformulert litt..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper at du tok smilefjeset og ironien i innlegget mitt, her var den ikke en ond tanke ute og gikk... :-)
    Akkurat som om jeg ikke var klar over det? Så bare slapp av du! No hard feelings, at all!
    Samtidig har jeg ingen problemer med å innse fakta, selv om jeg strengt tatt ikke er så altfor komfortabel med disse...

Er ikke bare for å være teaser, jeg tenker så det knaker på hva jeg skal gjøre, hvor dristig skal jeg være? Jeg har et par avtaler i morgen formiddag som vil avgjøre veldig mye av resultatet av det hele......
    Hehe. Du vet jo hva du har, og øyensynlig også hva du får!? ;-)

"And the winner is": ?.......

Side 58 av 143 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •