Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 143 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    De er syyykt mye penere live enn på bildet. Nå har jeg ikke hørt PL200, kun storebror.

De spiller nydelig, men ankepunktet på storebror var at bassen ble altfor fremtredende og symmetrien ble dermed ikke bra IMHO.

Nå er det vel 6,5 tommers på lillebror, så mulig det blir meget bedre da.

Det er en helt vill finish på de høyttalerne:-D
    PL300 er overkill i mitt rom, PL200 burde kunne passe godt sammenlighet med hvordan 804 Diamond gjør det i bunnseksjonen. Er jo rimelig likt bestykket der. Da står det igjen på hvordan kabinettet og dens konstruksjon bidrar.

Enig i finishen på Platinumene, fantastisk!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ventet meg mye mer av denne, mye basert på hva kenti og RES har skrevet om denne og DC10T tidligere. Mulig at jeg var veldig uheldig med rommet, men jeg vil ikke tro at det spiller såååå mye inn i det området. Kanskje tar jeg feil? Har tidligere hørt flere andre Tannoy-modeller og de har også vært monitoraktige i sin lyd, trodde da at DC-serien hadde tatt et steg "videre" i henhold til mine preferanser....
    Jeg forstår at det er svært naturlig å teste høyttaleren hos Stereofil, men desverre er ikke dette et bra sted å vurdere disse.. Jeg har selv hørt DCxT både i eget oppsett og hos Stereofil. Hos sistnevnte satt jeg med mye av det samme inntrykket som du gjør, noe som ikke sammenfaller med hvordan de låt i eget oppsett og rom. Både jeg og Roy E har åpenbart opplevd dette, men det kan jo rett og slett være at de ikke falt i smak hos deg. Selv kjenner jeg ikke helt igjen beskrivelsen av diskantområdet etter å ha testet de i lengre tid hos meg.

Edit: Leser også at devilej har samme erfaringer som deg av DC-serien til Tannoy, som han tilfeldigvis har lyttet til i det samme rommet som deg, Anfield Jeg vil på ingen måte å forsvare Tannoy eller avskrive deres lytteinntrykk, da jeg selv også synes de låter dårlig i Stereofils lytterom for å si det rett ut. Det er selvfølgelig helt fair om høyttaleren ikke faller i smak, men jeg mener at en demo i det rommet ikke er et veldig godt grunnlag for å si hva høyttaleren faktisk kan levere.

Jan Myrvold konkluderer jo også om DC8: "Jeg mistenker Definition DC8 sterkt for å være den aller mest vellykkede og komplette av alle Tannoys stativhøyttalere til hjemmebruk noen sinne. Og det sier vel ikke så lite?"

Det er jo en mulighet for at vi alle er helt på jordet her.. Jeg velger dog å mene at lytterommet til Stereofil ikke er et bra sted å vurdere DC-serien.

Og til slutt for å sitere deg selv

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dette bare beviser viktigheten av å teste ut høyttalere i eget rom før en endelig kan fatte en kjøpsbeslutning. Plassering har mye å si, og her skal det jobbes mer i dagene som kommer. Høyttalerne er også noe "hissigere" i diskantområdet.

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror kanskje at noen vil synes at diskanten fra Tannoy blir litt anonym i toppen/skaper litt lite lydbilde. Spesielt hvis man kommer fra et dipoloppsett. Det er nok en direkte konsekvens av spredningen. Det er vel derfor Tannoy har separate "superdiskanter" å tilby.

For meg er det en vanesak. Jeg savner ikke denne piffen i toppen. Jeg tenker egentlig aldri over diskanten i mine Tannoyer - og det liker jeg.

Dog: Det er først når man kommer opp på Kensington at det virkelig begynner å smake fugl. Den diskanten/mellomtonen er bare nydelig.

Uansett vil smaken og preferansene variere, men jeg opplever at Tannoy generelt får rockefoten i gang uten at andre stilarter blir nedprioritert. Designet er også noe for seg selv.8)

En annen høyttaler som kansje kunne passe om man ønsker å få en mest mulig "luftig" gjengivelse er Maarten. Hørte litt på FallenAs Maarten Miles (tror jeg det var). Spilte svært bra det også. Spesielt å lytte til Jan Garbareks "I took up the runes" på vinyl var ståpelsaktig.

-Johan

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et alternativ som jeg helt har glemt bort. Dette er høyttalere som jeg lenge har ment har hatt noe av det beste designet i klassen, men har aldri fått summet meg til å få demonstrert denne. Leser mye godt om Monitor Audio sine Platinumhøyttalere.

Monitor Audio Platinum PL200
    Your Speaker - PL200 | Monitor Audio

Noen der ute med erfaringer å dele angående denne?

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/68053

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du ikke er Dali fan, men Euphonia MS4 ville jeg ha tatt med i vurderingen. Nå har jeg aldri sammenlignet de direkte med B&W 804 Diamond, men Daliene ga med mye større opplevelse. Veldig dynamisk, frisk, åpen og stram lyd.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Ser at du ikke er Dali fan, men Euphonia MS4 ville jeg ha tatt med i vurderingen. Nå har jeg aldri sammenlignet de direkte med B&W 804 Diamond, men Daliene ga med mye større opplevelse. Veldig dynamisk, frisk, åpen og stram lyd.
    Jeg har et godt og langt forhold til Dali. I "hine hårde dage" var Dali en favoritt og jeg var en av mange som har hatt Dali 104. Jeg synes designet på både Helicon og Euphonia er lekkert. De nye (Lektor, Ikon, Mentor) har jeg dessverre ikke så gode erfaringer med og derfor ikke tatt dem med i betraktningen. Kanskje Euphonia burde være med på listen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det. Litt dristig å bare gamble på dem uhørt. Men de skulle vel ikke være umulig å selge igjen om de ikke skulle falle i smak. Tenke tenke.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg forstår at det er svært naturlig å teste høyttaleren hos Stereofil, men desverre er ikke dette et bra sted å vurdere disse.. Jeg har selv hørt DCxT både i eget oppsett og hos Stereofil. Hos sistnevnte satt jeg med mye av det samme inntrykket som du gjør, noe som ikke sammenfaller med hvordan de låt i eget oppsett og rom. Både jeg og Roy E har åpenbart opplevd dette, men det kan jo rett og slett være at de ikke falt i smak hos deg. Selv kjenner jeg ikke helt igjen beskrivelsen av diskantområdet etter å ha testet de i lengre tid hos meg.

Edit: Leser også at devilej har samme erfaringer som deg av DC-serien til Tannoy, som han tilfeldigvis har lyttet til i det samme rommet som deg, Anfield Jeg vil på ingen måte å forsvare Tannoy eller avskrive deres lytteinntrykk, da jeg selv også synes de låter dårlig i Stereofils lytterom for å si det rett ut. Det er selvfølgelig helt fair om høyttaleren ikke faller i smak, men jeg mener at en demo i det rommet ikke er et veldig godt grunnlag for å si hva høyttaleren faktisk kan levere.
    Ikke meningen å antyde at du eller Roy Ervin har peiling, jeg kjenner jo dere begge to og har all grunn til å stole på det. Det var bare at det var en så gedigen nedtur på demoen i rommet til Stereofil. Jeg tok vel også et par forbehold om at det kunne skyldes rommet, og du er en av de få som da har kommentert at rommet ikke er pålitelig for å si det sånn. Godt å vite....

Edit: Fant en test i HIFI Choice nr 329, der Paul Messenger testet DC8T. Et lite utdrag:

"In our room and system condition it sounded a little heavy and shut-in. It lacks openness and airiness..."

Så da opplevde godeste Messenger noe av det samme som jeg gjorde i hvert fall..... ;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke meningen å antyde at du eller Roy Ervin har peiling,
    Godt å høre at du ikke antyder at noen av oss har det da, først som sist

Må innrømme at jeg ikke har hørt så mye på Dream Theater, men tok en runde nå i kveld. Det ga virkelig fot her! Ser ut som jeg må gå til innkjøp av en noe mer høyoppløst versjon av mediet jeg benyttet i kveld. Takk for kult tips, Tiger/Anfield.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Må innrømme at jeg ikke har hørt så mye på Dream Theater, men tok en runde nå i kveld. Det ga virkelig fot her! Ser ut som jeg må gå til innkjøp av en noe mer høyoppløst versjon av mediet jeg benyttet i kveld. Takk for kult tips, Tiger/Anfield.
    Bare hyggelig :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så har jeg hatt en lang og god prat med Audiocompaniet i dag. Alltid morro å prate med dem, super-entusiastiske som få, og like spente som meg på hvordan nye Martin Logan Ethos kommer til å låte. Den aller første modellen er akkurat nå på vei inn i landet, og er tenkt benyttet på årets HIFI-messe i Horten. Jeg håper virkelig at de får den inn i tide og får tid til å spille den inn før messekjøret begynner.

Mange nye finesser på Ethos, og for min del et par som jeg mistenker/håper kanskje kan gi meg noe av det jeg savner. Lukket kasse, med en passiv 8" og en aktiv 8" i enden på en 200 watt digital forsterker. Når de i tillegg benytter en egenutviklet DSP for å få optimalisert bass-seksjonen når det gjelder hurtighet, stramheter det jo lov til å ha forhåpninger angående yteøse i forhold til Vantage. Statorpanelet er konstruert for å gi enda større dynamikk, så må jeg jo innrømme at jeg er spent på hvordan Ethos vil låte i eget rom. Når jeg eventuelt skulle være så heldig å få dette til er en annen mulighet. Noe aner meg at de første modellene Audiocompaniet får inn vil gå rett ut til forhandlere som har bestilt denne til butikk. Antar jeg da.....

Tar med et bilde til for morro skyld....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, jassågitt!
    Det gir meg jo i det minste nok et påskudd for en Hortenstur.

En "lang og god prat" ja?
    Da skal jeg sannelig ta en telefon til dem i morgen. Mailboksen er de visst ikke like hissige på å åpne. ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått svar på både mail og telefon fra Audiocompaniet siste 48 timer, Scrooge, men jeg vil nok sterkt anbefale en telefon til dem for størst mulig treffprosent. Ringer du etter kl 1100, så vil jeg tro at treffprosenten øker enda et lite hakk.....

Jeg selv får problemer med å komme til Horten, da det står familiearrangementer i kø her den helgen. Stoler derfor på grundige rapporter fra deg, Scrooge... :-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for tipset!

Og i den grad jeg kan formå det, skal jeg selvsagt avlegge en aldri så liten rapport!
    Har jo langt på vei avtalt med Gwandarion om en tur, så da kan det jo hende at du får flere synspunkter og lytteinntrykk enn fra meg!

Uansett skal det bli morsomt med en Hortenstur igjen, ettersom det er to år siden sist....

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Takker så mye for tipset!

Og i den grad jeg kan formå det, skal jeg selvsagt avlegge en aldri så liten rapport!
    Har jo langt på vei avtalt med Gwandarion om en tur, så da kan det jo hende at du får flere synspunkter og lytteinntrykk enn fra meg!

Uansett skal det bli morsomt med en Hortenstur igjen, ettersom det er to år siden sist....
    Jeg skal spisse ørene og ta med noe hjemmebrent! Jeg har hørt en elektrostat eller to før, så en får håpe en kan "høre igjennom" messelyden og få et begrep om hvordan det låter.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow!
    Da er det duket for en "superseanse" vil jeg mene!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos rapporter fra både "nord og syd", og da helst fra det blide sørland.

Jeg / vi er ganske spente nå, på en aldri så liten tilbakemelding fra kveldens lytteseanse? 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tålmodighet er en dyd....

Når det gjelder lytteinntrykk fra gårsdagen, så overlater jeg til Zocral og Counterpointer å si sin mening om mitt oppsett, jeg har jo tross alt en oppfatning av hvordan Martin Logan låter i mitt rom.... ;-)

Når det gjelder Bowers & Wilkins 804 Diamond, så kan jeg jo komme med mine inntrykk. Jeg har registrert at noen synes den nye versjonen er litt "bling", med sine blanke ringer og faseplugg. Jeg synes derimot at dette satte et litt mer eksklusivt preg på høyttaleren og utseendemessig så er det min personlige mening at 804 Diamond er en av de lekreste høyttalerne på markedet. Alt er skikkelig og forseggjort.

Lytteinntrykk? Joda, here goes. Jeg har nå hatt høyttalerne i hus siden lørdag, og de er blitt spilt et vesentlig antall timer på. Høyttalerne låt, som jeg har skrevet litt om tidligere i tråden, nesten litt "anorektisk" ut i bassen når jeg hørte dem i lytterommet til HFK. Når de så ble plassert opp i mitt rom, så ble det en helt annen fylde på dem. De fylte rommet mitt godt, ikke med den aller feteste og dypeste bassen, men godt nok til at savnet fra fylden i ML Vantage ikke meldte seg umiddelbart. 804 Diamond leveres også med justerbare skumgummipropper til den forovervendte bassporten, og erfaringen med å bruke den var at bassen ble strammet opp enda et hakk, men kunne da igjen få litt lite fylde. Selvfølgelig smak og behag, men mesteparten av gårsdagens seanse ble utført uten plugger i porten.

Den andre tingen jeg umiddelbart festet meg med, er at 804 låt en god del lysere i klangen enn elektrostatene. Diskanten hadde en tendens til å stikke seg litt frem når lyttevolumet ble skrudd opp. På lave nivåer imponerte den med detaljering og tilstedeværelse og totalt sett ble den av meg oppfattet som å ligge akkurat på grensen av der en diskant kan ligge for ikke å bikke over kanten. Dette kan godt ha litt med innspilling å gjøre. Etter en telefonsamtale med HFK i dag fikk jeg beskjed om at den nok ikke var ferdig innspilt når jeg fikk den, så derfor må jeg da ta det forbeholdet. Akkuret denne øvelsen behersker elektrostatene på det ypperste, det er en helhet, luftighet og detaljeringsevne som aldri vipper over kanten.

Høyttaleren låter alldeles strålende på Allan Taylor, Chris Jones m.fl. i samme gata (ikke helt uventet, men dog). Akustiskt musikk, vokal og lavmælt jazz gikk som hånd i hanske. Da Till Lindemann dro i gang med "Los", så ante vi fort hva som ikke var den aller ypperste matchen til disse høyttalerne. Passe godt med skyv i bunnen, kunne kanskje vært noe mer definert og kontant? I toppen ble det an anelse pågående og den imponatoreffekten som lå i diskanten, ble fort litt for mye av det gode når musikken ble mer aggressiv og lyttevolumet steg oppover.

Jeg kunne sagt mye mer sikkert, men dette er i grove trekk inntrykket. Dette er min mening, og det blir spennende å se hva Zocral og Counterpointer setter på trykk.

Uansett så takker jeg for besøket, både til gutta og 804 Diamond. B&W får da ikke innvilget permanent oppholdstillatelse. På tross av det så er det mange bra kvaliteter i høyttaleren, men dessverre så hadde den ikke den X-faktoren jeg er ute etter i øyeblikket. Nå skal det også sies at dersom jeg ikke hadde hatt Vantage å sammenligne med, og noen hadde spurt meg om jeg kunne ha levd med 804 Diamond; selvfølgelig. Men nå er "jakten" inne i en avgjørende fase, og jeg har en rimelig klar oppfatning av hva jeg er på jakt etter. Så får vi se om jeg i det hele tatt finner det, eller om jeg bare skal slå meg til ro med Vantage. Det er, tross alt, ingen dårlig høyttaler.... ;-)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Martin Logan høyttalerne er jo for det første mørke i toppen. Samtidig har spredningsmønsteret mye og si. B&Wene sprer mye og regner med du ikke plassert rockwool i førsterefleksjonene.

Når det er sagt, så opplevde jeg akkurat det samme da jeg lyttet til 804. De stakk seg ut i diskanten og det ble litt ubehagelig til noe musikk. Det var ikke tilfellet med 805 som er tunet mørkere og varmere.
    Etter min mening er Dali MS4 den beste høyttaleren Hifi Klubben har under 100k. I alle fall den som gitt meg den beste lytte opplevelsen.

Artig å lese om dine inntrykk. Da fortsetter jakten.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å ta frem denne igjen nå

De siste dagene har blitt brukt til hyppig mail-utveksling med brukere, skribenter (både nåværende og tidligere), besøk og mailutveksling med importører og produsenter angående de vurderingene jeg har. Etter dette har jeg nå tatt valget om å kutte bort noen av kandidatene, og sitter nå igjen med følgende alternativer (i helt tilfeldig rekkefølge). En (eller to) av disse høyttalerne er (om alt går etter planen og jeg tør ha baller nok til det) forhåpentligvis i hus før helgen. Spørsmålet er bare hvor mye jeg skal "gamble" mitt oppi dette (tenker på forskjellen i lydsignatur, kjøpe uhørt på bruktbørsen om jeg ikke får demonstrert dem først m.m.). Men, den som ikke våger, intet vinner. Er det ikke slik??

Anfields short-list pr 14/9-10:

Martin Logan Ethos

MartinLogan | Ethos - Premium Electrostatic Loudspeaker

Har tydeligvis skjedd ting med den nye Ethos vs Vantage. Strammere i bunn, større og mer dynamisk panel. Kan dette være nok da?

Klipsch Palladium P37F

P-37F Floorstanding Speaker - Overview

Kanskje den største bomben at denne er med? Men en rafinert Klipsch, med trøkk og dynamikk samtidig som den har oppløstheten og tredimensjonaliteten der? Hvem vet?

Monitor Audio Platinum PL200

Your Speaker - PL200 | Monitor Audio

Får jo bare godord hvor enn du leser, og ser jo ut som en million bucks. Er dette hva jeg leter etter?

Outsider:

Sonus Faber Cremona M

:: SONUS FABER ::

Kanskje overraskende for noen at jeg har tatt med denne i betraktningen. Men det kan være en liten rocker bak den smoothe fasaden. Her må jeg få en demo først, men i forhold til bestykning, brukererfaringer fra de som har testet og kjøpt den, samt hva importøren sier, så klarer jeg ikke helt å la disse falle ut av listen.

Ute av dansen:

Tannoy DC8T
    Bowers & Wilkins 804 Diamond
    Nedgradere til Vista på grunn av annerledes bass-seksjon
    Burmester B25
    Adam Coloumn MKIII/Delta

Side 57 av 143 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •