Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 143 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 2846
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Anfield, beklager hvis jeg har spurt om dette før:
    Du har hatt Vienna Mozart. Vet du noe om denne kontra Beethoven Baby, Beethoven Consert eller Strauss? Vet de er forskjellige i størrelse, men ellers? Og Har du noen formening om serien kontra Dali Mentor?

Du liker jo Rosewood, da kan du sikkert markedsføre Straussene, hehe;-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Anfield, beklager hvis jeg har spurt om dette før:
    Du har hatt Vienna Mozart. Vet du noe om denne kontra Beethoven Baby, Beethoven Consert eller Strauss? Vet de er forskjellige i størrelse, men ellers? Og Har du noen formening om serien kontra Dali Mentor?

Du liker jo Rosewood, da kan du sikkert markedsføre Straussene, hehe;-)
    Har ikke hatt Beethoven og Concert Grand i samme rom som Mozart, men erfaringen min er at det er en mer påkostet diskantløsning i de to dyreste modellene i Concert-serien. Har lenge vurdert Beethoven/Concert Grand også, men av en eller annen grunn ble de ikke med videre i tankeprosessen. Kanskje revurdere den tilnærmingen?

Dali Mentor har jeg overhodet ingen erfaring med....

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Bare for å sagt det; Kos dere med videoen, men Focal skal ikke i hus. Har enda til gode å høre en modell fra det merket jeg likte/liker.
    Artig å følge med.. :-D
    Focal til hus har eg ikke hørt..men Focal i bil er knall. Skal forresten snart inn i nyebilen :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange spennende kandidater du er innom her!
    Har du noen erfaringer med høyttalere fra Piega, Elac eller Canton?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har gitt opp Tannoy helt så har du jo Dimension serien? Sonic Sound Hifi har både TD8 og TD10 til svært hyggelige demopriser, så muligheten for en fordelaktig handel er jo tilstede.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Siden veien er målet og jakten er bedre enn... Så synes jeg at Rune skal kjøre løpet fullt ut og får hørt så mange kandidater som mulig, under forskjellige forhold og fôre oss med spennende informasjon underveis. Jeg gleder meg til fortsettelsen.
    Jeg lurer litt på om du ikke kunne kommet med noen synspunkter på ditt eget bytte fra ML til "gamle" 805. Du er jo uvanlig fornøyd med det byttet :-D Har du f.eks hørt nye 805 eller 804? 804 er jo sterkt fremme i vurderingen med lytteprøve hjemme hos Rune.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du er selværklært (;-))Naim-mann så hadde jeg nesten ventet at Naim S600 Ovator stod på vurderingslisten. Gateprisen burde vel være på rett side av disse ~60k.

Har du hatt anledning til å lytte til dem?
    Salon Anfield - med lave skuldre...-naim-s600-ovator-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg lurer litt på om du ikke kunne kommet med noen synspunkter på ditt eget bytte fra ML til "gamle" 805. Du er jo uvanlig fornøyd med det byttet :-D Har du f.eks hørt nye 805 eller 804? 804 er jo sterkt fremme i vurderingen med lytteprøve hjemme hos Rune.
    Kjør i vei, Ola. Ytterst relevant informasjon!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Mange spennende kandidater du er innom her!
    Har du noen erfaringer med høyttalere fra Piega, Elac eller Canton?
    Piega har jeg hørt, og det med blandede resultater. TC50 er en god høyttaler med en eksepsjonelt god diskant, men er ikke en høyttaler jeg umiddelbart tenker på når det gjelder å fungere på det jeg "savner". Elac og Canton har jeg ingen erfaring med, men flere har jo skrytt av oppløstheten, detaljeringsevnen og holografien til de høyttalerne. Må kanskje tas opp til vurdering?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Om du ikke har gitt opp Tannoy helt så har du jo Dimension serien? Sonic Sound Hifi har både TD8 og TD10 til svært hyggelige demopriser, så muligheten for en fordelaktig handel er jo tilstede.
    Har hørt den høyttaleren også, og den var jo også veldig monitoraktig i lyden. Med superdiskant hjalp det betraktelig, dog....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Siden du er selværklært (;-))Naim-mann så hadde jeg nesten ventet at Naim S600 Ovator stod på vurderingslisten. Gateprisen burde vel være på rett side av disse ~60k.

Har du hatt anledning til å lytte til dem?
    Salon Anfield - med lave skuldre...-naim-s600-ovator-jpg
    Ovator har jeg ikke fått hørt. Et skifte til den høyttaleren fordrer vel nesten også et komplett skifte av elektronikk også. Da begynner det fort å koste penger.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ovator har jeg ikke fått hørt. Et skifte til den høyttaleren fordrer vel nesten også et komplett skifte av elektronikk også. Da begynner det fort å koste penger.
    Sant nok. Man selvsagt ikke skifte elektronikken, men med "Naim all the way" som filosofi vil den høytaleren trolig vekke et fremtidig oppgraderingsspøkelse.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et alternativ som jeg helt har glemt bort. Dette er høyttalere som jeg lenge har ment har hatt noe av det beste designet i klassen, men har aldri fått summet meg til å få demonstrert denne. Leser mye godt om Monitor Audio sine Platinumhøyttalere.

Monitor Audio Platinum PL200
    Your Speaker - PL200 | Monitor Audio

Noen der ute med erfaringer å dele angående denne?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg bare skulle oppdatere shortlisten min litt (for å holde litt kontroll). Tar fremdeles imot innspill om det er noen som tror de har kandidater som kan passe inn.

Ønsker også å presisere her at jeg kanskje er like mye nysgjerrig på å høre en del av modellene under som å si et de er kandidater til et skifte. Jeg har jo tross alt ikke har hørt dem før og er derfor nysgjerrig på hvilket lydbilde de gir. Jeg vet hva jeg har og strengt tatt kan jeg leve meget godt med det, men nå har jeg uansett lagt ut på denne reisen.

Jeg vet også at det er rimelig stor forskjell på de forskjellige høyttalerne jeg har listet opp nedenfor, og sånn sett kan det jo kanskje virke som et håpløst prosjekt for noen av dere der ute. Men jeg ønsker å vite fremfor å tro, og hvem vet; kanskje er det den mest usannsynlige kandidaten som byr på noe så spesielt at det er vanskelig å si nei??

Slik ser det ut i øyeblikket (i tilfeldig rekkefølge):

Til vurdering:

1. Beholde Vantage
    2. "Nedgradere" til Vista på grunn av annerledes bass-seksjon
    3. Eventuelt Martin Logan Ethos av samme grunn som over
    4. Burmester B25
    5. Bowers & Wilkins 804 Diamond
    6. Adam Coloumn MKIII/Delta
    7. Klipsch Palladium P37F
    8. Sonus Faber Cremona M
    9. Monitor Audio Platinum PL200

Ute av dansen:

1. Tannoy DC8T

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rockefoten er for meg det viktigste i et anlegg. Ofte får du ikke fot i det hele tatt når det er demoer i butikker o på messer.

Har trøblet med det i egne anlegg - men fikk et råd som hjalp godt. Det har bare tre bokstaver - og er mye billiger enn å bytte høyttalerne. Hvis de matcher rett inn.

Forøvrig skjønner jeg godt hva du mener med at det svinger mer i bilen. Fikk et par Sennheiser hodetelefoner til jul, prislapp 400 kroner. Det tok PC-lyd og Ipod-lud fra å være håpløs/grei - til å bli fantastisk i den fortstand at musikken virkelig svinger.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    men fikk et råd som hjalp godt. Det har bare tre bokstaver - og er mye billiger enn å bytte høyttalerne.
    Feel free to share....

VIN?
    DOP?

;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så er det vel kanskje greit å legge ut et lite bilde som "beviser" at dette handler om action og at det ikke bare er ord bak trådens nye tittel... ;-)

Salon Anfield - med lave skuldre...-804-diamond-jpg

Inntrykkene har begynt å sette seg litt, men jeg skal nok avvente en "dom" over 804 Diamond før jeg har hatt et par dager til på meg. Men et par ting kan jeg nevne:

Det første er at det er abnormt stor forskjell på lydkvaliteten i bassområdet i rommet mitt sammenlignet med demoen jeg fikk i HIFI-rommet i HFK Grimstad. Her fylles rommet mitt med bass. Dette bare beviser viktigheten av å teste ut høyttalere i eget rom før en endelig kan fatte en kjøpsbeslutning. Plassering har mye å si, og her skal det jobbes mer i dagene som kommer. Høyttalerne er også noe "hissigere" i diskantområdet. Jeg setter ordet i anførselstegn av lettvinte grunner, jeg skal komme nærmere tilbake til hva jeg mener litt senere.

Nå er det tilbake til sweetspot, CD-mappa og kveldens lille XO....

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort var rommet ditt igjen?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg forsøkt å finne ut av, men har ikke klart det. ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabler -MIT...fikk de anbefalt av en forhandler, og de blåste liv i rockefoten. Men dop og vin - i kombinasjon - kan for alt jeg ikke vet noe om være mye bedre...

Side 55 av 143 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •