Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 143 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 2846
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    These Walls er den låta som har blitt spilt mest i bilen i det siste. Den gir fot den.....
    Spiller den nå. Lurer på om du er like overrasket av meg, som jeg er av deg, når det gjelder valget av DT. Vi begge liker å slappe av med jazz, o.l. også kommer DT .. tja.

Ta en test på ditt nåværende oppsett med: Brian Bromberg - Blue Bossa. Hva tycks om nærhet / bass?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva med denne "lille" tassen fra Focal?

MEEEEE LIKE.
    Har du hørt dem?? Tviler på at de faller inn under budsjett
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har du hørt dem?? Tviler på at de faller inn under budgett
    Det har jeg nok ikke men alltid hatt sansen for fargen og designet på disse, er nok ikke noen av disse i dette landet enda mener jeg og tro. Hva koster disse herlighetene? Jeg så jo bilde av deg og denne høytalern på nazimessa i tyskland, synes du ble liten jeg Einar......

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 805 Diamond låter varmere og mørkere enn 804 Diamond. De er tunet slik fordi de har mindre bass. Mindre kabinett kan også ha noe og si. Litt kasselyd må du nok regne med fra høyttalere i den prisklassen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant lesing Rune. Hadde ikke evntet at ML skulle vurderes opp mot alternativer, men det er gode ting du har på blokka.
    Jeg vurderte også Tannoy for en stund sidenn og var å hørte DC10T samme dag som B30. Min konklusjon ble veldig lik din. Golyden andre modeller fra Tannoy leverer fant jeg ikke igjen i den nye DC serien dessverre. Den ble for snill for min smak, og bassen hadde en tendens til å stikke av litt.
    B30 imponerte derimot stort, og satte igjen kun gode minner.
    "Great minds think alike....."

Ja, jeg var veldig skuffet over DC8T. Hadde den svart til forventingene, så hadde jeg pakket med et par i bilen på vei hjem. Viser bare hvor viktig det er stole på egne ører, og ikke blindt på andres erfaringer...

Alle "sannheter" trenger å vektes opp mot alternativer innimellom, derfor også Vantage vs konkurrenter. Jeg har ikke sagt det tidligere, men jeg har lenge ønsket meg å høre nærmere på nye Ethos fra Martin Logan....

Kommer jo til Norge i disse dager. Er ventet en pris på ca kr 65k. Audiocompaniet skulle komme tilbake til meg på mail når de fikk den til Norge angående en demo, noe aner meg at jeg kan vente lenge på den mailen.

Jeg tar en telefon til dem på mandag for å sjekke. Bass-seksjonen på Ethos er mye lik Summit sin løsning, derfor har jeg tro på at den kan også løse opp litt i bassproblemene i mitt rom med transmisjonskassen til Vantage. Du har jo også justeringsmulighetene på Ethos på lik linje som Vantage. En stor fordel...

Kanskje ta med Ethos på lista da?

Blir mange merker og varianter her nå, men litt moro med tankespill skal en dog ha på en fredagskveld... :-)

Koser dere dere i Gøteborg?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg nok ikke men alltid hatt sansen for fargen og designet på disse, er nok ikke noen av disse i dette landet enda mener jeg og tro. Hva koster disse herlighetene? Jeg så jo bilde av deg og denne høytalern på nazimessa i tyskland, synes du ble liten jeg Einar......
    Det var storebroren vi tok bilde av i Munchen. Hifihuset fikk aldri tatt inn noe av den nye Utopia serien før de sluttet å selge Focal, så vi ser nok ingen av disse med det første.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Spiller den nå. Lurer på om du er like overrasket av meg, som jeg er av deg, når det gjelder valget av DT. Vi begge liker å slappe av med jazz, o.l. også kommer DT .. tja.
    Er de 40-års krisa som kommer snikende......?:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var storebroren vi tok bilde av i Munchen. Hifihuset fikk aldri tatt inn noe av den nye Utopia serien før de sluttet å selge Focal, så vi ser nok ingen av disse med det første.
    Prisen er forøvrig laaaaaangt over budsjett.....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var virkelig bøs, men så en video hvordan de laget disse høytalerne. Disse var handmade til fingerspissene. moro å int video så jeg tar meg den friheten med å poste den her for de som ikke har sett den.

Speakers Grande Utopia EM: Video.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å sagt det; Kos dere med videoen, men Focal skal ikke i hus. Har enda til gode å høre en modell fra det merket jeg likte/liker.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å sagt det; Kos dere med videoen, men Focal skal ikke i hus. Har enda til gode å høre en modell fra det merket jeg likte/liker.
    Kan godt poste en video fra Dali om du heller vil det.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men om det er den rette veien å gå med tanke på hvor jeg er i dag og dit jeg ønsker å gå, er en annen ting. Jeg elsker utseendet på Sonus Faber, og det er en høyttaler som svelger de fleste musikkstiler. Men om den er mer dynamisk og "rocka" enn ML?

Jeg vet ikke, jeg har ikke annen erfaring enn hva jeg har blitt fortalt og hva jeg har lest om dem. Så her er det fritt frem for info om Cremona M.....
    Les reviewet av Sonus Faber Liuto i TAS... Der hylles de "billige" småbrødrene som rockeorakler av sjeldent kaliber. "The Bad Boy from Italy"

Sitat Opprinnelig postet av TAS ed. 199
    Since the Liuto was designed to bring much of the performance of the Cremona M to a less lofty price point, comparisons to that vaunted speaker are inevitable. The Liuto fares well even though it is a different animal. The Cremona M is a bit flatter tonally across the octaves, goes a bit deeper, and commands greater control. It also exhibits a more exacting top end. However, it may not be quite as viscerally exciting. Like I said the Liuto has this effusive and unabashed party animal signature whereas the Cremona M seems a bit more buttoned down and thoughtful about each note it reproduces. And it’s pretty much a dead heat on transients. The Liuto’s interdriver coherence is very good for its price, but depending on the recording there isn’t quite the same of-a-piece quality as the superbly integrated Cremona M. And neither has the point-source single-driver-style coherence of a great two-way like my reference ATCs. Fact is, for less than half the cost of the Cremona M, you’ll be getting a speaker that comes mighty close to the Cremona’s stomping grounds, which is very good news for the prospective Liuto buyer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt poste en video fra Dali om du heller vil det.
    Neida. Dali har vel heller ikke mye sjanse til å få innvilget inngang her i øyeblikket. Var bare for å understreke min lille "motvilje" mot Focal... ;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida. Dali har vel heller ikke mye sjanse til å få innvilget inngang her i øyeblikket. Var bare for å understreke min lille "motvilje" mot Focal... ;-)
    Prøv M30 til Burmester, Devilej digger denne.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de 40-års krisa som kommer snikende......?:-D
    Nope, men interessen for lyspærer er nært forestående.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Les reviewet av Sonus Faber Toy Tower i TAS... Der hylles de "billige" småbrødrene som rockeorakler av sjeldent kaliber.
    Følger gjerne opp denne, Gwandarion. Sonus Faber minner meg mye om Vienna, et merke jeg har den dypeste respekt for. Min ultimate våte drøm er jo The Music, men noe forteller meg at det ville vært tidenes overkill i mitt rom...

Vienna er et høyttalermerke det er vanskelig å bli helt klok på. Det er en høyttaler som er oppfattet som å være veldig laidback og noe "kjedelig" for noen å høre på. Jeg har en meget god erfaring med disse, da de er utrolig altetende og du kan dra på både på musikk og film uten å være redd for at du skal få for mye energi i toppen som "stikker av".

Sonus Faber har (meg blitt fortalt) mange av de samme egenskapene, men er kanskje noe mer "rocka" enn Vienna?? You tell me? Skulle de dynamiske egenskapene i Cremona M være på plass, er det ikke meg i mot å ta denne nærmere i øyensyn(hørsel)....

Lekrere høyttalere skal du vel lete lenge etter (bortsett fra ML da.... ;-) )

Edit; Interessant quote, Ola!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller B30?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt om noen som hørte noe de likte... That's evidence!

Siden veien er målet og jakten er bedre enn... Så synes jeg at Rune skal kjøre løpet fullt ut og får hørt så mange kandidater som mulig, under forskjellige forhold og fôre oss med spennende informasjon underveis. Jeg gleder meg til fortsettelsen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger gjerne opp denne, Gwandarion. Sonus Faber minner meg mye om Vienna, et merke jeg har den dypeste respekt for. Min ultimate våte drøm er jo The Music, men noe forteller meg at det ville vært tidenes overkill i mitt rom...
    Jeg oppdaterte innlegget etter å ha rotet frem bladet mens du postet. Se link til test av Sonus Faber Liuto i mitt editerte innlegg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg har hørt om noen som hørte noe de likte... That's evidence!

Siden veien er målet og jakten er bedre enn... Så synes jeg at Rune skal kjøre løpet fullt ut og får hørt så mange kandidater som mulig, under forskjellige forhold og fôre oss med spennende informasjon underveis. Jeg gleder meg til fortsettelsen.
    "The HIFI speaker-hunt goes on" by blogger Anfield....

Side 54 av 143 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •