Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 143 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Hmm, blir det mer rock'n roll av den lista mon tro?
    Si det? Ble det helt bestemt i tråden at det skulle bli et skifte? Jeg skrev at jeg hadde et ønske om noe mer at det ene og det andre uten å miste noe av det jeg har. Dersom det ender med at jeg taper for mye for å få en "rock&roll-høyttaler, så kan det heller være. Derfor beholder jeg heller Martin Logan enn å velge en helt annen stil om det ikke passer.

En ting er sikkert; Dream Theater og Rammstein låt mye kulere på Burmester B25 enn Vantage, så der kan svaret på deres spørsmål; ja det ble det.... ;-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Høyang Polaris ryker på designet, rett og slett.....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Ta en lytt da, og gi en rapport siden de er innenfor DITT budsjett og kriterier (design, matcjende senter, dynamikk, m.m.). Og, si at de er dårlige så slipper jeg å tenke mer på dem. :twisted: Anekdote; Jeg vurder dem ikke (ennå), men dersom av ditt kaliber sier de er gode nok ... who knows?

PS: MÅ det være gulvstående, eller er stativ + sub et reelt alternativ?

PS2: DreamTheaters The Spirit Carries On (spilles as I write) låter så utrolig nært at det gir gådehud.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Skjønner, men lydmessig vil jeg tippe de spiller "fillene" av alt det andre du har i tråden her utifra hva jeg har lest og selv erfart med Strada, men blir det for blankt så skjønner jeg jo det.
    For å utdype; jeg har også hørt disse, men de falt aldri helt i smak hos meg. Hverken hos NAT eller på messer. Når da heller ikke utseendet er til å akseptere, er det vel en fair deal?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå design er såpass viktig for deg kommer jeg ikke på andre kandidater enn Burmester, B&W og Adam. Har hørt alle tre modellene du nevner, men svært vanskelig å si så mye vettugt når det er snakk om ulike rom og ulik elektronikk. B25 ville jeg aldri kjøpt uten og ha prøvd de hjemme p.g.a. pukkelen de har i bassen.

Ellers enig dine betraktninger av B25. De låter veldig bra oppover. Bare så synd med peaken i bassen. Men det finnes jo EQ......

Adam Column MK3 (den aktive) er de mest dynamiske av disse tre. De er ganske monitoraktig i lyden og er veldig åpne i både mellomtone og diskant. De krever luft rundt seg for å spille bra hvis man ikke bruker akustiske tiltak.

B&Wene har nok en mellomtone med mer presens i enn Adamene. Smak og behag. De låt litt lyst og tynt da jeg hørte på de, men det må nok plassering ta mye av skylden for.

Hjemlån er uansett tingen, men det vet du.

Et par brukte Revel Ultima2 er noe du kunne ha vurdert, men det er vel sjelden de dukker opp på brukten her til lands.

Eller hva med Usher Dancer Mini 2?

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, men lydmessig vil jeg tippe de spiller "fillene" av alt det andre du har i tråden her utifra hva jeg har lest og selv erfart med Strada, men blir det for blankt så skjønner jeg jo det.
    Jeg har lyttet litt til forgjengeren - noen rockehøyttaler syntes jeg ikke den var. Det den gjorde bra var mye det samme jeg synes dipolhøyttalere gjør bra. Nettere innpakning dog.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    OK. Ta en lytt da, og gi en rapport siden de er innenfor DITT budsjett og kriterier (design, matcjende senter, dynamikk, m.m.). Og, si at de er dårlige så slipper jeg å tenke mer på dem. :twisted: Anekdote; Jeg vurder dem ikke (ennå), men dersom av ditt kaliber sier de er gode nok ... who knows?

PS: MÅ det være gulvstående, eller er stativ + sub et reelt alternativ?
    Hehe, det er greit. Audiocompaniet svarer ikke på telefon i øyeblikket, så om jeg får låne et par fra dem er vel uvisst. Jeg vil teste ut før jeg kjøper.

Til ditt andre spørsmål er svaret: Tja, si det... Jeg har i kveld fått et tilbud om å låne BEF sine Adam Delta, ville jo vært spennende å teste dem ut som stativhøyttalere. Noe aner meg at det ikke vil bli spesielt billigere å få et par med gode stativhøyttalere og en god sub (eller helst to) som gir meg det jeg vil ha.

Tankekarusellen går videre.....

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å utdype; jeg har også hørt disse, men de falt aldri helt i smak hos meg. Hverken hos NAT eller på messer. Når da heller ikke utseendet er til å akseptere, er det vel en fair deal?
    Veldig fair.

Du har sikkert tenkt i banene allerede, men Kef reference? Cremona M?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta DTs A Nightmare to Remember på demo. Blir det ikke morro så er det feil høyttaler. Snakkes.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lyttet litt til forgjengeren - noen rockehøyttaler syntes jeg ikke den var. Det den gjorde bra var mye det samme jeg synes dipolhøyttalere gjør bra. Nettere innpakning dog.
    Nei, den er for god til det. Det er jo svært lite "rock" som har en innspillingskvalitet som gjør seg bra i svært gjennomsiktige anlegg.

Jeg hadde på høyden av min karriere Ref 3.1 med 2 ektra 10"-subber og da 500 watt inn i hver 3.1. Det spilte med en utrolig kontroll, stramhet og transientvillighet og på gode innspillinger låt også rock svært svært godt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Nå design er såpass viktig for deg kommer jeg ikke på andre kandidater enn Burmester, B&W og Adam. Har hørt alle tre modellene du nevner, men svært vanskelig å si så mye vettugt når det er snakk om ulike rom og ulik elektronikk. B25 ville jeg aldri kjøpt uten og ha prøvd de hjemme p.g.a. pukkelen de har i bassen.

Ellers enig dine betraktninger av B25. De låter veldig bra oppover. Bare så synd med peaken i bassen. Men det finnes jo EQ......

Adam Column MK3 (den aktive) er de mest dynamiske av disse tre. De er ganske monitoraktig i lyden og er veldig åpne i både mellomtone og diskant. De krever luft rundt seg for å spille bra hvis man ikke bruker akustiske tiltak.

B&Wene har nok en mellomtone med mer presens i enn Adamene. Smak og behag. De låt litt lyst og tynt da jeg hørte på de, men det må nok plassering ta mye av skylden for.

Hjemlån er uansett tingen, men det vet du.

Et par brukte Revel Ultima2 er noe du kunne ha vurdert, men det er vel sjelden de dukker opp på brukten her til lands.

Eller hva med Usher Dancer Mini 2?
    Om Coloumn MK3 er monitoraktige i lyden (ref Tannoy) så har jeg plutselig litt tvil om dem. Glemte forøvrig dem på shortlisten min som Tiger etterspurte, så jeg får vel oppdatere den da....

Usher Dancer Mini 2 er notert. Skal sjekkes ut. Fikk forresten et tilbud om å kjøpe et par med 8871 men "noe" forteller meg at disse "kanskje" vil være en anelse store for mitt rom.....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si det? Ble det helt bestemt i tråden at det skulle bli et skifte? Jeg skrev at jeg hadde et ønske om noe mer at det ene og det andre uten å miste noe av det jeg har. Dersom det ender med at jeg taper for mye for å få en "rock&roll-høyttaler, så kan det heller være. Derfor beholder jeg heller Martin Logan enn å velge en helt annen stil om det ikke passer.

En ting er sikkert; Dream Theater og Rammstein låt mye kulere på Burmester B25 enn Vantage, så der kan svaret på deres spørsmål; ja det ble det.... ;-)
    Sorry, men jeg kunne ikke dy meg for å erte litt. I praksis må man ofte velge mellom ulike styrker og svakheter. Hvis jeg f.eks. hadde hatt en tjukk lommebok og skulle hatt en råtasshøyttaler som gjorde det meste bra, så hadde jeg muligens endt opp med noe hårete greier fra PMC.

I tillegg er det mange andre faktorer som spiller inn - ikke minst de som går på smak og behag. Jeg aner ikke hva som passer best til din smak, men jeg har en idê om at hvis rock skal fungere, så skal mellomtonen være litt tøff (in your face) og bassen må ha den riktige blandingen av fylde, nivå og stramhet.

Mvh. Johan

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, men jeg kunne ikke dy meg for å erte litt. I praksis må man ofte velge mellom ulike styrker og svakheter. Hvis jeg f.eks. hadde hatt en tjukk lommebok og skulle hatt en råtasshøyttaler som gjorde det meste bra, så hadde jeg muligens endt opp med noe hårete greier fra PMC.

I tillegg er det mange andre faktorer som spiller inn - ikke minst de som går på smak og behag. Jeg aner ikke hva som passer best til din smak, men jeg har en idê om at hvis rock skal fungere, så skal mellomtonen være litt tøff (in your face) og bassen må ha den riktige blandingen av fylde, nivå og stramhet.

Mvh. Johan
    Erting er lov... ;-)

Ellers enig i dine betraktinger....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fair.

Du har sikkert tenkt i banene allerede, men Kef reference? Cremona M?

Ohhhhhhh...

Apropos design; dette er KREM(ona)... :-)

Men om det er den rette veien å gå med tanke på hvor jeg er i dag og dit jeg ønsker å gå, er en annen ting. Jeg elsker utseendet på Sonus Faber, og det er en høyttaler som svelger de fleste musikkstiler. Men om den er mer dynamisk og "rocka" enn ML?

Jeg vet ikke, jeg har ikke annen erfaring enn hva jeg har blitt fortalt og hva jeg har lest om dem. Så her er det fritt frem for info om Cremona M.....

Edit: KEF Reference har jeg jo hatt god erfaring med, og har også hatt 203/2 i eget rom. Det ble ikke fullmatch, men den høyttaleren er meget sensitiv for elektronikkmatch. Naim er strålende. Er 205/2 jeg har hatt hårreisende gode resultater med, men der stopper økonomien meg....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ta DTs A Nightmare to Remember på demo. Blir det ikke morro så er det feil høyttaler. Snakkes.
    These Walls er den låta som har blitt spilt mest i bilen i det siste. Den gir fot den.....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode nyheter til både meg, Counterpointer og Zocral.

Fikk nettopp en telefon fra daglig leder i HiFi-Klubben i Grimstad, og etter et meget positivt førsteinntrykk av 804 Diamond, får jeg låne deres demomodell fra i morgen og helt til onsdag. Det begyr at denne lille saken står og venter på oss når dere kommer til tirsdag gutter.....
    Fantastisk. Problemet blir antagelig som det vanligvis blir at det blir for lite tid.

BLir ekstra bonus å få møte Zocral

Får du også tak i Palladium så blir jeg i 8. himmel .....

Mye liv i tråden nå, mange "storbyttere" som poster ivrig. Morsomt å følge argumentasjonen. Begyner å få en klar formening om hva du mener med god design Rune.
    Du har ikke (forståelig nok, siden det er så mye innspill) sagt noe om B&W 805, men den nye er kanskje for "bling"?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg hadde på høyden av min karriere Ref 3.1 med 2 ektra 10"-subber og da 500 watt inn i hver 3.1. Det spilte med en utrolig kontroll, stramhet og transientvillighet og på gode innspillinger låt også rock svært svært godt.
    Akkurat det er det jeg stusser litt på: Drar man til med Porcupine Tree, så har man moderne lyd med trøkk over hele fjøla. Men rock er så mangt. Fyren på Soundgarden stusset virkelig da jeg kom drassende med Neil Yong: Cortez the killer fra "Zuma" albumet. Vi snakker ikke om riktig eller galt her - men Cortez The Killer er uansett en kanonlåt.

Min erfaring er at erfaring øker evnen til å balansere mellom parameterne. Finne de gode kompromissene. Kjenne sin smak osv. Gallo var ikke min greie gitt musikken jeg spiller/ønsker å spille.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Fantastisk. Problemet blir antagelig som det vanligvis blir at det blir for lite tid.

BLir ekstra bonus å få møte Zocral

Får du også tak i Palladium så blir jeg i 8. himmel .....

Mye liv i tråden nå, mange "storbyttere" som poster ivrig. Morsomt å følge argumentasjonen. Begyner å få en klar formening om hva du mener med god design Rune.
    Du har ikke (forståelig nok, siden det er så mye innspill) sagt noe om B&W 805, men den nye er kanskje for "bling"?
    805 bling? Det er jo en 804 uten bunnen? Ikke spes mer "bling" den enn 804? Men så var det integrering av sub(ber). Har mest lyst på gulvstående, for å bruke en fremtidig sub til multikanalsoppsettet.....

Tviler dog på at jeg klarer å hanke inn Palladium også.....

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne "lille" tassen fra Focal?

MEEEEE LIKE.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant lesing Rune. Hadde ikke ventet at ML skulle vurderes opp mot nye alternativer hos deg, men det er gode ting du har på blokka.
    Jeg vurderte også Tannoy for en stund sidenn og var å hørte DC10T samme dag som B30. Min konklusjon ble veldig lik din. Golyden andre modeller fra Tannoy leverer fant jeg ikke igjen i den nye DC serien dessverre. Den ble for snill for min smak, og bassen hadde en tendens til å stikke av litt.
    B30 imponerte derimot stort, og satte igjen kun gode minner.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 53 av 143 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •