Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 143 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 2846
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ja, det var seriøst ment med et skifte til Vista. Ettersom jeg skjønner er vel panelene identiske på Vista og Vantage, forskjellen ligger i basseksjonen. Ville vært veldig spennende å teste ut hva Moon Evolution i7 klarte å trylle frem med Vista dersom de fikk full kontroll.

Panelene mine står 75 cm fra bakvegg og 45 cm fra sidevegg, så helt ulikt er det ikke. Er ikke plaget med problemer fra sidevegg jeg heller, i likhet med deg ettersom jeg skjønner.

Uvisst hva som vil skje med en løsning som Vantage i ditt rom, jeg har en anelse om hva to tuber i hvert hjørne bak høyttalerne gjør. De fungerer vel nesten som bassfeller dersom du spiller rent tokanal? Vil anta at de fanger opp noe.

Enig i at høyttalere må testes ut i eget rom. Interaksjonen mellom rom og høyttaler er "the single most important reason" for god lyd. Jeg får se hva jeg får til....
    Neida, jeg tviler ikke på betraktningene omkring Vantage / Vista!
    Og ettersom det bor såpass mange muligheter i Moon Ev i7, så kan man neppe helt se bort fra et kanskje overraskende resultat?

Hva tubene angår, så kan det kanskje hende at de spiller med i "bassfellesammenheng" også?
    Det har jeg faktisk ikke tenkt så mye på. Men samtidig er jeg jo klar over at man strengt tatt skal rydde rommet for å unngå nettopp slike effekter, på godt og vondt - i alle fall når man lytter til høyttalere generelt.
    Da med tanke på hvordan de egentlig låter.

Her er det imidlertid slik at avspilling av musikk uten integrerte tuber, ganske fort vil gi gnagsår i øregangene.
    Rommet i seg selv gir en pent sagt påtrengende peak rundt 47Hz, uansett plassering av høyttalere, men takket være integrasjon / tuning av fase og EQ på sub, er resultatet i mine (og andres) ører, ganske bra!
    Når man samtidig får med seg frekvenser nedover i registeret som det slett ikke er alle høyttalere gitt å klare, så bør man vel egentlig kunne si seg fornøyd?
    Beklager at dette kanskje ble litt OT!
    Strengt tatt er det jo dine interesser og synspunkter som bør / skal diskuteres!
    Ha meg tilgitt min lille digresjon. Det eneste jeg kan skylde på, er et visst engasjement.. ops:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Jeg sender deg en PM så snart jeg har sjekket ut kalenderen. :-D
    Kalenderen ferdig sjekket ut, og da blir det Zocral og Counterpointer i hus her tirsdag førstkommende. Gleder meg gutter.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode nyheter til både meg, Counterpointer og Zocral.

Fikk nettopp en telefon fra daglig leder i HiFi-Klubben i Grimstad, og etter et meget positivt førsteinntrykk av 804 Diamond, får jeg låne deres demomodell fra i morgen og helt til onsdag. Det begyr at denne lille saken står og venter på oss når dere kommer til tirsdag gutter.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Audiovector og Primare er 6-7 år siden, for svarte. 8) Man har da lært noe av å ha hatt "200 annonser på AVforum"....

Dere får styre på med kjøp / salg, mens jeg sitter og nyter musikk og titter bakover på alle de som heser og peser med sitt løp mot målliinjen.

Litt cocky nå, men litt sant også.
    Du begynner å bli en gammel mann, Tiger for det var i 2005 vi holdt på med det merket begge to. Det er 5 år siden det.....

Poenget mitt er at jeg hele tiden opplever (både meg selv og andre) som uttaler at de har nådd målet, men erfaringen og historien viser at en aldri skal si aldri....

Dette vet du like godt som meg, Tigergutt....8) (Cocky tilbake...)

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Edit: Etter å ha sjekket ut.... Hehe, jeg er glad i design, men da fortrinnsvis noe som treffer meg i hjerterota. Disse treffer meg designmessig et helt annet sted.....
    Hehe... Dog låt de (Bella Luna) ganske så spesielt. Neida, jeg tror Amphion muligens vil appelere. Jeg liker de høyttalerne.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Neida, jeg tviler ikke på betraktningene omkring Vantage / Vista!
    Og ettersom det bor såpass mange muligheter i Moon Ev i7, så kan man neppe helt se bort fra et kanskje overraskende resultat?

Hva tubene angår, så kan det kanskje hende at de spiller med i "bassfellesammenheng" også?
    Det har jeg faktisk ikke tenkt så mye på. Men samtidig er jeg jo klar over at man strengt tatt skal rydde rommet for å unngå nettopp slike effekter, på godt og vondt - i alle fall når man lytter til høyttalere generelt.
    Da med tanke på hvordan de egentlig låter.

Her er det imidlertid slik at avspilling av musikk uten integrerte tuber, ganske fort vil gi gnagsår i øregangene.
    Rommet i seg selv gir en pent sagt påtrengende peak rundt 47Hz, uansett plassering av høyttalere, men takket være integrasjon / tuning av fase og EQ på sub, er resultatet i mine (og andres) ører, ganske bra!
    Når man samtidig får med seg frekvenser nedover i registeret som det slett ikke er alle høyttalere gitt å klare, så bør man vel egentlig kunne si seg fornøyd?
    Beklager at dette kanskje ble litt OT!
    Strengt tatt er det jo dine interesser og synspunkter som bør / skal diskuteres!
    Ha meg tilgitt min lille digresjon. Det eneste jeg kan skylde på, er et visst engasjement.. ops:
    Ikke digresjon i det hele tatt dette, Skruegutt. Martin Logan er lunefulle vesener, og hvem vet, med to såpass forskjellige bass-systemer mellom Vista og Vantage, kan det være at du ville fått andre effekter av akkurat den høyttaleren i ditt rom. Vantage går jo endel dypere enn Vista. For det er ikke til å legge skjul på at problemene dine rundt 47hz skyldes hvordan bass-seksjonen jobber, uavhengig av panelet.

Food for thougth.... ;-)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diamond serien til B&W er ikke lei den heller, nydelig finish på disse herlighetene. Det som alle vet med B&W at de krever masse strøm, kan bli spennende hva synes om disse. Selv har jeg ikke fått lyttet på disse enda gitt, men kjøpte pchøytalerne deres da. MM1, de hadde passet godt til Mac'en din.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke digresjon i det hele tatt dette, Skruegutt. Martin Logan er lunefulle vesener, og hvem vet, med to såpass forskjellige bass-systemer mellom Vista og Vantage, kan det være at du ville fått andre effekter av akkurat den høyttaleren i ditt rom. Vantage går jo endel dypere enn Vista. For det er ikke til å legge skjul på at problemene dine rundt 47hz skyldes hvordan bass-seksjonen jobber, uavhengig av panelet.

Food for thougth.... ;-)
    Ahh, der gikk den nattesøvnen føyka!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner å dra på årene, men er ikke historieløs. Her er en betraktning. Dynaudio C1 sammen med bl.a. Lyngdorf TDAi2200 RP A/D var for ikke så alt for lenge siden det jeg mente ga best lyd. Villedende pris var 50K + 35K = 85K. Jeg var i himmelen, men jeg jaktet videre og trålte bruktmarkedene (som så mange av oss gjør). Etter demo hos Kokken med Abrahamsenelektronikk (wow, langt ord) og FS4021-høyttalerne skjønte jeg at rommet ikke nødvendigvis kler visse høyttalere. Da bestemte jeg meg for å teste ut en gammel drøm (Klipsch). Og, etter visse sirlige tilpasninger med matchende elektronikk (totalt 18K + 10K = 28K, 13K + 6K = 19K) så var det som alt tildigere jag var parkert. Selvsagt ikke gitt at dette er målstreken for alle, men man bør ha i mente at Klipschtrådene på diverse fora er de mest leste / postede. DET skyldes nok ikke bare at det er hyperaktive 18-åringer med behov for pump-n-rock eller 55-åringer med forkjærlighet for lyspærer. Man må spørre seg; hvorfor er Klipsch såpass populert over et bredt eierspektrum?

Og, svaret på det overlater jeg delvis til DIN søken etter nye "kjøleskap". Ikke bli pretensiøs og utelat Klipsch fordi det er en "billig" høyttaler. Ref. min gamle tråd om "Klipsch - En bølllehøyttaler?".

Happy hunting, gamle ørn.

De som vil følge årvåkent med om når RF-63 legges ut for salg; de får jaggu smøre seg meg noen m3 tålmodighetskem...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Gallo 3.5?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DET skyldes nok ikke bare at det er hyperaktive 18-åringer med behov for pump-n-rock eller 55-åringer med forkjærlighet for lyspærer.
    Nei, men stort sett.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare det at vi i midten også kan finne nirvana der. 8) Hadde noen sagt for 1 år siden at Klipsch var veien, så hadde jeg tapt mye penger på motveddemål. Jeg tror også at det er mange i nedre ende av den skalaen som etter kort tid dropper Klipsch da de 1) kjøper billigzte utgave 2) kjøper nye og ikke gidder å spille dem inn, og følgelig aldri får oppleve hvor godt de yter. Tankeeksperiment: Se gjennom bruktmarkedet. Ikke mange Klipsch der som er eldre enn 1 år...

Anyway; nok OT.

Anfield: Hva er på shortlista?

- Burmester B25 (vurderte selv B20 en gang)
    - ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner å dra på årene, men er ikke historieløs. Her er en betraktning. Dynaudio C1 sammen med bl.a. Lyngdorf TDAi2200 RP A/D var for ikke så alt for lenge siden det jeg mente ga best lyd. Villedende pris var 50K + 35K = 85K. Jeg var i himmelen, men jeg jaktet videre og trålte bruktmarkedene (som så mange av oss gjør). Etter demo hos Kokken med Abrahamsenelektronikk (wow, langt ord) og FS4021-høyttalerne skjønte jeg at rommet ikke nødvendigvis kler visse høyttalere. Da bestemte jeg meg for å teste ut en gammel drøm (Klipsch). Og, etter visse sirlige tilpasninger med matchende elektronikk (totalt 18K + 10K = 28K, 13K + 6K = 19K) så var det som alt tildigere jag var parkert. Selvsagt ikke gitt at dette er målstreken for alle, men man bør ha i mente at Klipschtrådene på diverse fora er de mest leste / postede. DET skyldes nok ikke bare at det er hyperaktive 18-åringer med behov for pump-n-rock eller 55-åringer med forkjærlighet for lyspærer. Man må spørre seg; hvorfor er Klipsch såpass populert over et bredt eierspektrum?

Og, svaret på det overlater jeg delvis til DIN søken etter nye "kjøleskap". Ikke bli pretensiøs og utelat Klipsch fordi det er en "billig" høyttaler. Ref. min gamle tråd om "Klipsch - En bølllehøyttaler?".

Happy hunting, gamle ørn.

De som vil følge årvåkent med om når RF-63 legges ut for salg; de får jaggu smøre seg meg noen m3 tålmodighetskem...
    Så så, har ikke behov for å booste noe ego jeg, og å bruke mer penger enn nødvendig for å på hard-on av å følge postcount på egen tråd.... :-)

Klipsch har jeg tross alt god erfaring med, ettersom jeg har testet ut de fleste modeller når jeg drev butikk. Sound Planet var faktisk Norges nest største Klipsch-forhandler et par måneder (bak Resonans Lyd & Bilde). Så jeg har ikke avskrevet dem fordi de er billige. Jeg har også lyttet til dem, og er usikker på om det er veien å gå. Det må vel være en fair deal, Tiger?

En manns religion, er vel ikke løsningen på alle verdens problemer.

Jeg presiserer at rammen min er basert på veil pris, Vantage har tross alt en nypris på kr 50k. Handler mer enn gjerne brukt, og har ikke hastverk. Tar også imot gode dealer på demoprodukter... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hva med Gallo 3.5?
    Høyang Polaris ryker på designet, rett og slett.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anyway; nok OT.
    Alt er On Topic her. Høyt under taket. Slik må det være når en starter en "tråd" i tråden som høyttenking....

Anfield: Hva er på shortlista?

- Burmester B25 (vurderte selv B20 en gang)
    - ?
    Shortlisten i dag er foreløpig:

1. Beholde Vantage
    2. "Nedgradere" til Vista på grunn av annerledes bass-seksjon?
    3. Burmester B25
    4. Bowers & Wilkins 804 Diamond
    5. Adam Coloumn MKIII/Delta

Ute av dansen:

1. Tannoy DC8T

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er On Topic her. Høyt under taket. Slik må det være når en starter en "tråd" i tråden som høyttenking....

Shortlisten i dag er foreløpig:

1. Beholde Vantage
    2. "Nedgradere" til Vista på grunn av annerledes bass-seksjon?
    3. Burmester B25
    4. Bowers & Wilkins 804 Diamond
    Hmm, blir det mer rock'n roll av den lista mon tro?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Jeg har også lyttet til dem, og er usikker på om det er veien å gå. Det må vel være en fair deal, Tiger? One manns religion, er vel ikke løsningen på alle verdens problemer.
    Ser den. Hva synes du om Palladium? Har ikke hørt de selv.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Hmm, blir det mer rock'n roll av den lista mon tro?
    DET er jo kveldens spørsmål. 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den. Hva synes du om Palladium? Har ikke hørt de selv.
    Den har jeg ikke fått hørt. Når jeg drev Sound Planet, var det hele tiden meningen at vi skulle ha den til et Klipsch-arrangement i butikken. Men den ble hele tiden forsiknket, så det hele kokte bort i fårikålen.....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyang Polaris ryker på designet, rett og slett.....
    Skjønner, men lydmessig vil jeg tippe de spiller bedre en det andre du har i tråden her utifra hva jeg har lest og selv erfart med Strada, men blir det for blankt så skjønner jeg det.

Side 52 av 143 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •