Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 143 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 2846
    Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg tok meg i å savne luftigheten og detaljeringen som finnes på mine elektrostater og som også var så veldig til stede på Burmester B25.
    Hmm, hva med å prøve Amphion? De har denne luftigheten. Argon + sub? Relativt billige er de også.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hmm, interessant lesning, hva "nedgradering" angår! ;-)

Jeg kan gjerne innrømme at jeg har snust litt på Vantage-alternativet, men er slett ikke sikker på at det ville blitt så mye bedre her?
    Rommet mitt er jo mindre enn ditt, og dermed vil antakelig utfordringen bli desto større? Det er i alle fall min antakelse.
    Samtidig må jeg om enn motvillig, innrømme at jeg har en "dip" i området hva mid-bass angår, men ikke verre enn at (i alle fall) jeg kan leve med det.
    Jeg nevnte vel såvidt (romrelaterte) kompromisser?
    Ellers kan jeg jo bare for å ha nevnt det: Panelene står her ca 90cm fra (en relativt godt dempet) bakvegg, og ca 40cm fra ditto sidevegger.
    Men dette er vel strengt tatt bare av akademisk interesse?

Ellers ser jo Burmester B25 riktig så spennende ut! Ser frem til å høre hva du synes om disse.
    Spørsmålet er jo likefullt om hvordan de til syvende og sist, vil låte i ditt eget oppsett?
    Det er jo i bunn og grunn, dét som gjelder. ;-)
    Ja, det var seriøst ment med et skifte til Vista. Ettersom jeg skjønner er vel panelene identiske på Vista og Vantage, forskjellen ligger i basseksjonen. Ville vært veldig spennende å teste ut hva Moon Evolution i7 klarte å trylle frem med Vista dersom de fikk full kontroll.

Panelene mine står 75 cm fra bakvegg og 45 cm fra sidevegg, så helt ulikt er det ikke. Er ikke plaget med problemer fra sidevegg jeg heller, i likhet med deg ettersom jeg skjønner.

Uvisst hva som vil skje med en løsning som Vantage i ditt rom, jeg har en anelse om hva to tuber i hvert hjørne bak høyttalerne gjør. De fungerer vel nesten som bassfeller dersom du spiller rent tokanal? Vil anta at de fanger opp noe.

Enig i at høyttalere må testes ut i eget rom. Interaksjonen mellom rom og høyttaler er "the single most important reason" for god lyd. Jeg får se hva jeg får til....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det som er etter mitt syn veldig interesant er at Anfield nå spekulerer i et bytte ut fra et musikk(og film)glede perspektiv. Lyden kan bli veldig "riktig" i hi-fi sammenheng men hvis dynamikken ikke er tilstede mangler noe.
    Nå synes jeg at Jan har fått det veldig bra til med Vista dynamikkmessig så det kan jo hende at en nedgradering hadde blitt en oppgradering når "sjokobunkeren" er med som variabel.

Burmester ser jo utrolig lekre ut, samme egentlig med Tannoy

Senteren til Burmester er jo ikke helt billig med 52K for C8

Senter til Tannoy er jo mye billigere med 8K for DC6 LCR

Når jeg alikevel surfet på Stereofil sine sider så slo det meg at denne er spennede?
    Det siste tipset ditt faller bort pga design. Dessverre. Jeg må ha en høyttaler som fremstår som lekker i mine egne øyne. Jeg bryr meg derfor fint lite om hva andre synes på det punktet. Så lenge de ikke skal skjules bak et forheng, så er det viktig for meg. Ikke viktigst, det er tross alt lyden. Men, design teller med....

Ikke lett dette....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt så vel? Vel, det var et stort ankepunkt mot DC8T, og det er i diskantområdet. Høyttaleren spilte meeeeeget "laidback" i mangel på et bedre ord. Jeg tok meg i å savne luftigheten og detaljeringen som finnes på mine elektrostater og som også var så veldig til stede på Burmester B25. Var dette rommet? Overdempet? Tilsynelatende ikke, da det innerste rommet til Stereofil minner om et vanlig stue/lytterom uten spesielle akustiske særegenheter. Dette gjentok seg på flere låter, og på Kari Bremnæs sin mye brukte testlåt (av meg) "Ytterste pol", så kom heller aldri det gode bunn-nivået godt frem litt ut i låta.
    Det kan vel stemme ganske bra mtp andres inntrykk også? Her fra en rewiew på techradar.com sånn i farten:

Which in turn, neatly explains why this speaker has an overall tonal balance that's just a little too laid back and dull. The combination of a somewhat heavy – albeit agile and lively – bass and some lack of output in the presence zone does tend to dominate the subjective character of this speaker.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...så er det viktig for meg. Ikke viktigst, det er tross alt lyden. Men, design teller med....

Ikke lett dette....
    Pøh. Lett. Nevnt på forrige side.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Burmester´n ser jo flott ut og spiller ditto får man håpe. Utifra det du beskriver som "mangler" og som du vil ha mer av på musikk og film ... hva med disse (dynamikk, film, musikk, senter finnes og finnes i "sjokofarge":

Hehe, må ikke være sjokofarge for å passe inn, Tiger.

Palladium har jeg aldri hørt, men det jeg har hørt av Klipsch tidligere har vært fantastisk på film men ikke på musikk. RF63, som du har, er den som har imponert meg mest. Jeg registrerer at du har funnet ditt (foreløpige) endested, og er glad på dine vegne. Er dog usikker på om det er veien for meg å gå, men jeg kan ta feil. Tar i mot innspillet med videre i vurderingen....

Nope. Veiledende pris er 59.900 kroner. Mao. kan Anfiled kjøpe en burger, ei kald pils og ei god avis i tillegg. Var ikke rammen 60K? Men, en treig Sørlending tør vel ikke ... eller?
    Nå har vel de som kjenner meg aldri satt merkelappen "Chicken" på meg, og jeg har vel tidligere bevist at jeg både tør satse helse, prestisje, økonomi og egne fordommer innen denne hobbyen :-) Barnepsykologi dog, virker ikke like effektivt på meg som på mine to sønner....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Jeg synes ikke alt fra Tannoy ser like pent ut, men det spiller lekent og bra. Men hvis det visuelle betyr en del, så faller kanskje noen Tannoy modeller (Glenair) ut, eller hva Anfield?

A.
    You know me....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Ville også ha vurdert Emerald Physics CS2.3. Koster ca. 50k. Det er en høyttaler jeg tror vil bevare flere av kvalitetene til Martin Logan, men samtidig ha bedre dynamikk og morofaktor. Den har dipole basser som ofte gir mindre bassproblemer. Mellomtone og diskant har waveguide som på lik linje med elektrostatene vil gi mindre refleksjoner fra rommet. Åpen baffelløsing og ingen "kasse lyd". Mener den settes opp med en Behringer for å få en jevn, fin og ønsket frekvensrespons. Selges av Audiofil på Karmøy.
    AUDIOFIL
    CS2.3

Jeg tror du skal slite med å få bassen i Burmester B25 til å sitte. Den ligger ganske høyt i nivå. Ellers er det en veldig bra høyttaler.
    Takker for tipset om Emerald Physics. Jeg liker at det kommer opp nye forslag, akkurat hva jeg bad om. Men akkurat denne modellen faller dessverre ut pga mye av det andre har hintet om tidligere i tråden, design spiller en rolle....

Bassen på B25 har "pukkelen" på et helt annet sted enn Vantage, så hvem vet, kanskje de fungerer bedre. Vi får teste og høre....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    De der har jeg hørt på Adyton og Burmester elektronikk, disse spiller sykt bra og du kommer til en annen himmel når playbutton blir trøkket. Du kan glede deg til denne demoen, det bor så mye i disse høytalerne så du aner ikke.
    Jeg aner..... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Hmm, hva med å prøve Amphion? De har denne luftigheten. Argon + sub? Relativt billige er de også.
    Amphion ja, se det. Nytt forslag. Søke......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pøh. Lett. Nevnt på forrige side.
    Hehe, ingen gråsoner lenger nå Tiger. Alt sort eller hvit....? ;-)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner..... ;-)
    Jeg og en tidligere arbeidskollega var på lytt i Oslo på dette oppsettet for et par år siden, synes det spilte så sinnsykt bra at jeg ikke hadde ord på seansen der vi satt. Dette håper jeg virkelig du tar med deg videre, om penga er det så kan du kanskje prøve B30 hvis du synes B25 blir litt spinkel.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det kan vel stemme ganske bra mtp andres inntrykk også? Her fra en rewiew på techradar.com sånn i farten:

Which in turn, neatly explains why this speaker has an overall tonal balance that's just a little too laid back and dull. The combination of a somewhat heavy – albeit agile and lively – bass and some lack of output in the presence zone does tend to dominate the subjective character of this speaker.
    Se det, den hadde jeg ikke fått med meg. Ørene og sansene mine er kanskje ikke så gale allikevel da.....

Hadde ventet meg mye mer av denne, mye basert på hva kenti og RES har skrevet om denne og DC10T tidligere. Mulig at jeg var veldig uheldig med rommet, men jeg vil ikke tro at det spiller såååå mye inn i det området. Kanskje tar jeg feil? Har tidligere hørt flere andre Tannoy-modeller og de har også vært monitoraktige i sin lyd, trodde da at DC-serien hadde tatt et steg "videre" i henhold til mine preferanser....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Future so bright you gotta wear shades. For meg så er en verden av grånyanser blitt en fargeblinds himmelrike. Håper du finner din mållinje....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det, den hadde jeg ikke fått med meg. Ørene og sansene mine er kanskje ikke så gale allikevel da.....

Hadde ventet meg mye mer av denne, mye basert på hva kenti og RES har skrevet om denne og DC10T tidligere. Mulig at jeg var veldig uheldig med rommet, men jeg vil ikke tro at det spiller såååå mye inn i det området. Kanskje tar jeg feil? Har tidligere hørt flere andre Tannoy-modeller og de har også vært monitoraktige i sin lyd, trodde da at DC-serien hadde tatt et steg "videre" i henhold til mine preferanser....
    Jeg antar det har litt med behovet for denne luftigheten å gjøre. Dipoler er jo ekstraordinære i så henseende. Personlig klarer jeg ikke å koble dipol og rock, men det er nå meg...

Siden du ønsker spennende innspill:
    duevel highend lautsprecher - high end loudspeakers

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Future so bright you gotta wear shades. For meg så er en verden av grånyanser blitt en fargeblinds himmelrike. Håper du finner din mållinje....
    Søker vi etter en bestemt og fastlagt mållinje, da? Litt av meningen her er veien, og ikke minst at smaken og preferanser endres over tid. Du hadde vel aldri trodd at du skulle ende opp med Abrahamsen og Klipsch når du satt med Primare og Audivector....? ;-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du begynt med hvetemel der borte i vest, tiger?

(Bare kødder, deilig å høre at godsakene fungerer bra!!)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Jeg antar det har litt med behovet for denne luftigheten å gjøre. Dipoler er jo ekstraordinære i så henseende. Personlig klarer jeg ikke å koble dipol og rock, men det er nå meg...
    Litt av poenget med at jeg begynte å snuse på andre høyttalere også... ;-) Men luftigheten og detaljeringen i musikken er en viktig ingrediens for meg, ergo et savn i denne settingen.

Siden du ønsker spennende innspill:
    duevel highend lautsprecher - high end loudspeakers
    Takker, sjekker ut...

Edit: Etter å ha sjekket ut.... Hehe, jeg er glad i design, men da fortrinnsvis noe som treffer meg i hjerterota. Disse treffer meg designmessig et helt annet sted.....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kudos for å kjenne til Timbuk3, dog...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovector og Primare er 6-7 år siden, for svarte. 8) Man har da lært noe av å ha hatt "200 annonser på AVforum"....

Dere får styre på med kjøp / salg, mens jeg sitter og nyter musikk og titter bakover på alle de som heser og peser med sitt løp mot målliinjen.

Litt cocky nå, men litt sant også.

Side 51 av 143 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •