Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 143 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 2846
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Anfield, det må være noe stein galt her?

Premier League table
    Tuesday, 25 August 2009 00:00 UK

Position Team P GD PTS
    Full Premier League table
    1 Tottenham 3 6 9
    2 Chelsea 3 5 9
    3 Arsenal 2 8 6
    4 Man Utd 3 5 6
    5 Man City 2 3 6
    6 Sunderland 3 0 6

Ikke noe galt her.. LFC bare lar de andre få lov til å tro de er noe, før de begynner å spille!

Y.N.W.A !
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Premier League table

Position Team P GD PTS
    1 Tottenham 3 6 9
    2 Chelsea 3 5 9
    3 Arsenal 2 8 6
    4 Man Utd 3 5 6
    5 Man City 2 3 6
    6 Sunderland 3 0 6
    ja, det er jo bare 35 serierunder igjen, så Tottenham vinner nok på målforskjell..

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velkommern tilbake!

Det gleder meg at du igjen er tilbake på forumet som menigmann og igjen har mulighet til å ytre deg uten å ta hensyn til evt bindinger tilknyttet relasjoner til bransjen. På den andre siden skulle jeg gladelig være foruten dine innlegg i visshet om at din lidenskap var forenelig med ønsket livskvalitet i form av tilfredsstillende inntekter og fritid.

I ettertid tror jeg neppe at du vil angre på at du våget å satse selv om en kunne håpet på et hyggeligere utfall. Uansett har du opparbeidet deg en unik erfaring som er verdt å ta med seg videre, da det er få forunt å starte opp sitt eget foretak.

Av responsen i denne tråden virker det som om mange med meg har savnet dine små og store innlegg. Det skader heller ikke at du i perioden som har gått har opparbeidet deg enda større kunnskap om AV. Velkommen tilbake…

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Flotte høyttalere! Har hørt mye godt om at de låter bra i ditt rom. Men hvorfor er de blitt landsforvist fra sitt opprinnelige hjem så lenge. Ikke at det gjør noen ting som helst for din del, men bare nysgjerrig....

(Kanskje de havner på bruktbørsen etterhvert.... :twisted: )
    Han driver og bygger hus og det tar jo sin tid :-D
    Ja de låter bra, men etter min mening er de litt for laid back i mellomtonen. Synes faktisk mine 704 er vel sa bra på det punktet. Nå mangler seff de litt på andre områder, men men...

Tror egentlig at "hell freezes over" før de havner der... tror ikke eieren har råd til å erstatte de etter husbygging og finanskrise etc...
    Jeg HAR tilbudt meg å kjøpe de for en rimelig penge (de er gamle og har noen merker), men han var litt uvillig der

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Det gleder meg at du igjen er tilbake på forumet som menigmann og igjen har mulighet til å ytre deg uten å ta hensyn til evt bindinger tilknyttet relasjoner til bransjen. På den andre siden skulle jeg gladelig være foruten dine innlegg i visshet om at din lidenskap var forenelig med ønsket livskvalitet i form av tilfredsstillende inntekter og fritid.

I ettertid tror jeg neppe at du vil angre på at du våget å satse selv om en kunne håpet på et hyggeligere utfall. Uansett har du opparbeidet deg en unik erfaring som er verdt å ta med seg videre, da det er få forunt å starte opp sitt eget foretak.

Av responsen i denne tråden virker det som om mange med meg har savnet dine små og store innlegg. Det skader heller ikke at du i perioden som har gått har opparbeidet deg enda større kunnskap om AV. Velkommen tilbake…
    Takker ydmykt for gode ord, Rune. Kanskje vi snart kan få tid til å treffes igjen og nyte denne fantastisk flotte hobbyen vår....:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Premier League table

Position Team P GD PTS
    1 Tottenham 3 6 9
    2 Chelsea 3 5 9
    3 Arsenal 2 8 6
    4 Man Utd 3 5 6
    5 Man City 2 3 6
    6 Sunderland 3 0 6
    Til alle fotballkommentarene; "Hovmod står for fall". Finnes endel som har avskrevet Liverpool tidligere, men som har mått bite det i seg.

Men la oss nå fortrinnsvis holde denne tråden til AV-relaterte ting....

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men la oss nå fortrinnsvis holde denne tråden til AV-relaterte ting....
    Siden du skriver fortrinnsvis så drister jeg meg til å spore litt av

Sjekk denne:

http://avforum.no/forum/generell-chi...ml#post1270885

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Siden du skriver fortrinnsvis så drister jeg meg til å spore litt av

Sjekk denne:

http://avforum.no/forum/generell-chi...ml#post1270885
    Ahhh, fiskehistorier er noe annet... :-) Nå når jeg forhåpentligvis får litt mer fritid er mitt største ønske å plukke opp fiskestangen litt oftere og komme seg opp og ut i naturen. Godt for både kropp og sjel...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh, fiskehistorier er noe annet... :-) Nå når jeg forhåpentligvis får litt mer fritid er mitt største ønske å plukke opp fiskestangen litt oftere og komme seg opp og ut i naturen. Godt for både kropp og sjel...
    Ikke et ords skryt om at jeg nesten satte ny norgesrekord????:evil:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ikke et ords skryt om at jeg nesten satte ny norgesrekord????:evil:
    Nesten slår da ingen mann av hesten....8)

Du vet at jeg er en meget imponert mann av dine fiskebravader! Husker fremdeles med grøss og gru min og Akto sin tur til det kalde nord der det eneste vi vant var festen..... Fisken fikk stort sett gå i fred..... :twisted:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som den (litt over gjennomsnittet) interesserte titter vil skjønne så er jeg i gang med å tenke fremover etter diverse strabaser, og i den forbindelse har jeg begynt å snuse på alternativer og muligheter for multiromsløsninger og streaming-produkter i den kommende heimen. Jeg vet enda ikke helt hva vi kommer til å ende på, men foreløpig er brukererfaringene og brukergrensesnittet til Sonos (Sonos - Home) meget godt likt av både undertegnede og husets yppersteprestinne (som etter eget sigende har en mer enn gjennomsnittet sunn dragning mot mer eller mindre Ipod-relaterte brukergrensesnitt og tilgjengelighet.)

I den forbindelse må jo mye av min CD-samling "PC-fiseres" og i den forbindelse har jeg, på et meget stramt budsjett, etter gode anbefalinger fra velansette kollegaer med mye bedre peiling på dette enn meg, gått til innkjøp av følgende dibbedutter i dag.......8)

En Samsung 22" LCD 2233WB. Denne erstatter en aldeles "ubrukelig" ASUS-skjerm til hoved-PC oppsettet, som jeg bruker til mer vanlig PC-bruk og bilderedigering m.m. ASUS-skjermen "degraderes" til å nå brukes sammen med denne maskinen, som kun skal jobbe med å holde orden på alle musikkfilene mine:

En Acer EL1600/Atom N230. Sammen med et "utall" Western Digital eksterne harddisker.

vil lagre alle musikk i FLAC-format når jeg kommer så langt som til å rippe alle CD-er i det rette format og med rett tagging. Takk "The God Almighty" for at jeg har "godeste" Akto i bakhånd for denne oppgaven, hvis ikke hadde jeg tatt meg vann og sumpmyr over hodet. Hva skulle en gjort uten gode og kompetente venner.....8)

Uansett, dette betyr at jeg i fremtiden må tenke ut en mulighet for å kunne kombinere mitt hovedsystem med husets multiromssystem i fremtiden. Vanskelig, men ikke umulig. Det kommer bare an på kvaliteten og prisklassen en ønsker å operere i.....8)

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Itunes, airportexpress og Ipodèn til å styre med.
    Alt er rippet i apple lossless og fungerer glimrende.

Billig og godt brukergrensesnitt.

PS. Hadde en Linn Sneaky i 1 døgn. Røyk ut p.g.a dårlig brukervennlighet.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor rippe til apple lossless og ikke flac? Blir man ikke fryktlig låst til apple da? Jeg er også på jakt etter en multiromsløsning, men er ikke sonos svært dyr? Hva med en squeezebox løsning?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Hvorfor rippe til apple lossless og ikke flac? Blir man ikke fryktlig låst til apple da? Jeg er også på jakt etter en multiromsløsning, men er ikke sonos svært dyr? Hva med en squeezebox løsning?
    Apple produktene støtter ikke flac, så en blir låst ja.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Jeg kommer til å bruke FLAC, etter sterke anbefalinger fra folk i bransjen med langt mer erfaring med dette enn meg.

Hva man kaller dyrt er jo en ytterst personlig vurdering, men det jeg har sett av Sonos-systemet til nå er et brukergrensesnitt, design og en enkelhet som jeg setter pris på. Jeg har aldri blitt spesielt fascinert av SB, og er en av dem som synes produktene ikke er særlig å se på. (Ja, design betyr også en del for meg ;-) )

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hadde en Linn Sneaky i 1 døgn. Røyk ut p.g.a dårlig brukervennlighet.
    Interessant! På hvilken måte gjorde den seg bort?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant! På hvilken måte gjorde den seg bort?

Jeg er vant til Itunes, og Linn krevde flere programmer som jeg mildt sagt ikke syntes var brukervennlige. Det er jo fler i familien som skal kunne bruke det også. Nede på kontrapunkt sa de at Linn ikke drev med programvare men konsentrerte seg med å lage god lyd. Om de skal lykkes med dette bør den bli kompatiben med programmer som folk bruker i dag.
    Men, jeg mener jeg leste at den skal bli kompatibel med Itunes etterhvert:-D
    Men skal du lagre de i flac er jo ikke det noe alternativ.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker ydmykt for gode ord, Rune. Kanskje vi snart kan få tid til å treffes igjen og nyte denne fantastisk flotte hobbyen vår....:-D
    Det må vi absolutt kunne få til i løpet av høsten. Kanskje Arendal også ønsker å stille på et treff?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Det må vi absolutt kunne få til i løpet av høsten. Kanskje Arendal også ønsker å stille på et treff?
    Lenge siden jeg har snakket med Arendal også. Har byttet mobilnummer siste tiden, så det kan jo ha litt å si. Sender en PM om litt for å høre om når/hvor/hvem m.m.

Side 5 av 143 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •