Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 143 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Lander på Kjevik klokka 1750 så hadde vel ikke rukket å komme meg ut til deg før i disse tider. Husker ikke helt om din nye bolig også er på Trommøya, og det tar jo litt tid dit med buss osv. Høres helt passende ut med et par tre låter. Er jo tross alt mitt i uka:grin:
    Alternativt så kan jeg plukke deg opp på Kjevik når jeg er ferdig med å holde kurs i Kr.sand. Send meg en PM med nummeret ditt så kan vi jo ta det derfra....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jo vært langt bedre enn å sitte alene på flybussen. :-D PM med nummer avsendes "as we speak".

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jo vært langt bedre enn å sitte alene på flybussen. :-D PM med nummer avsendes "as we speak".
    Da har kurset jeg skulle ha holdt blitt flyttet til en annen dag. Så da kan jeg kanskje legge opp reiseruten min slik at jeg plukker deg opp på Kjevik når du lander og så kan du sitte på med meg til Tromøy og Salon Anfield....?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk For en service... Gleder meg allerede. Da får vi håpe SAS er i rute (eller var det Norwegian...hmmm har en av dem hver vei, hvis du kunne sende ditt mobilnummer som svar på min pm skal jeg holde deg oppdatert)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Ikke overraskende har du igjen satt sammen et utsøkt anlegg av gromme komponenter som mange andre, inkludert meg, bare kan drømme om. Gratulerer så mye. Det er godt å registrere at AV-gnisten er tilbake for fullt. Jeg regner med at vi får anledning til å besøke hverandre senere i høst for en demo.
    Du vil alltid være velkommen her i hus, Rune. Bare å gi beskjed om et tidspunkt som passer, så skal vi se om vi ikke får det til.....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på hvordan Kari Bremnes - Månestein låter hos deg nå. Det må da låte bra?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtrent som her, vil jeg tippe!
    "F & F av F" som jeg er nå. ;-)
    Kari´s beste innspilling?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er absolutt bra kvalitet på plata, Scrooge. Men hvis du leser albumtittelen en gang til skjønner du sikkert

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh, tog ´an nå! ops:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Litt trøtt om dagen Jan
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg lurer på hvordan Kari Bremnes - Månestein låter hos deg nå. Det må da låte bra?
    Eller "månens kraft"8)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    He he. Litt trøtt om dagen Jan
    Var / er nok litt treg i sessen ja, etter en beintøff uke på jobben.
    Det retter seg vel, i løpet av helgen!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, rimelig tørr humor fra Kenti der, ja.... ;-)

Det aller meste av plater jeg kaster på anlegget låter bra, men det er ikke perfekt (vil det forresten noen gang bli det?). På røffere musikk så er det klart at en dynamisk høyttaler klarer dette bedre enn ML, og brystkassetrykket fra stortrommer bl.a. har jeg mye bedre gjengitt på andre anlegg (ikke minst i bilen der jeg tilbringer en del tid). Men det er vanskelig å få alt. En annen ting er hvor ofte jeg hører på det, og jeg prioriterer et anlegg som låter best mulig på den musikken jeg hører oftest på....

Jeg ser forresten mye mer film i rommet for tiden enn jeg skulle trodd på forhånd. Tar meg da i av og til å savne både subwoofer, centerhøyttaler og surroundhøyttalere, men på dagens budsjett er det dessverre ikke plass til disse investeringene.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er seriøst oppsett i to kanaler er uansett en god prioritering i mine øyne, så der er vi helt på bølgelengde. Regner med at det fungerer helt greit å se film med Vantage som tross alt har ganske bra bunndrag. Fullt ML 11.x oppsett kan du jo bygge på med etter hvert

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Tar meg da i av og til å savne både subwoofer, centerhøyttaler og surroundhøyttalere, men på dagens budsjett er det dessverre ikke plass til disse investeringene.
    Sub er vel det du trenger minst, og for å få en sterkt økt glede av film trenger det jo ikke være en spesielt stor investering hvis du holder deg til litt mer moderate klasser enn ML Stage ol. Hva med f.eks Kef KHT 3005 eller noe i den stilen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Er seriøst oppsett i to kanaler er uansett en god prioritering i mine øyne, så der er vi helt på bølgelengde. Regner med at det fungerer helt greit å se film med Vantage som tross alt har ganske bra bunndrag. Fullt ML 11.x oppsett kan du jo bygge på med etter hvert
    Hehe, fullt Martin Logan-oppsett i 13 kanaler skal jeg vel nesten kunne garantere at aldri kommer opp i dette lytterommet.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub er vel det du trenger minst, og for å få en sterkt økt glede av film trenger det jo ikke være en spesielt stor investering hvis du holder deg til litt mer moderate klasser enn ML Stage ol. Hva med f.eks Kef KHT 3005 eller noe i den stilen?
    En dugelig senter og subwoofer er den største "musten" i savnet. Trykket i bassen på Vantage er godt, men det fordrer at en må justere opp nivået på subkassen til Vantage ganske mye for å få det til å "trykke bra nok". Jeg er tross alt nede på -7 dB på justering av subkassene når det gjelder musikklytting i to kanaler.

KHT som senter er uaktuelt, til det er ikke høyttaleren der i nærheten av det nivået den bør være på sammenlignet med Vantage. Men som effekthøyttalere derimot, kan det klart gå.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du bruker utrykket " dugelig" om senter og sub så skjønner jeg at det blir en stor investering :-D
    Da hjelper det ikke at du kunne øket kinofølelsen en del med rimeligere komponenter.

Hvilken sub og senter er det du har på ønskelista da? Slik jeg ser bildene av oppsettet så er det ikke allverden med plass til en stor senter og heller ikke for stor sub.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen konkrete planer. Men å skifte ut et tokanalsoppsett med Vantage, Moon i7 med diverse mot et oppsett med KHT 3005 for å få nok kanaler til film er dessverre helt uaktuelt.... ;-)

Kunne jo ha kjøpt Skrotnisse sin senter og fått større trykk i front, men så var det det med 1. penger 2. subwooferønsket. Kjenner jeg meg selv rett så ville nok en tubeløsning eller to fra SVS vært det oppsettet jeg raskest ville falt på, da jeg har hatt dette før med stort hell. Mye bedre hell faktisk enn med boksvariantene til samme merke......

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å presisere. Mente ikke å bytte ut noe (gud forby ) med KHT, kun suplere for flere kanaler.

Hvis du satser på "to tårn" er det jo ikke dumt å skjele litt til Scrooge sitt oppsett. Det er mildt sagt kompetent i både stereo og filmsammenheng.

BTW, hva med romperistere for å øke kinofølelsen? Får ikke brystkassetrykk men duverden så mye en får for en forholdsvis lav kostnad.

Side 48 av 143 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •