Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 143 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Utrolig lekkert Rune.

Nå får jeg enda mer lengsel til Sørlandet, fra drittværet her i nord
    Takker for det, Trond. Her er det skyfri blå himmel, vindstille, godt og varmt. Glad jeg har kald frisklufttilførsel i rommet mitt (og huset ellers), det blir ikke akkurat kaldere av å ha rørprodukter i oppsettet heller..... ;-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Delikat oppsett med mye flotte komponenter, Anfield! Tipper de Martin Logan `statene`gir deg sjelefred...

Og - jeg sa jo at du kom til å bli fornøyd med Sonos! 8)

Men hvordan i all verden målte du egentlig dette så nøyaktig?

For øvrig kan jeg legge ut et bilde av hvordan det ser ut når lerretet henger 0.8 mm foran Loewe-TVen...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Delikat oppsett med mye flotte komponenter, Anfield! Tipper de Martin Logan `statene`gir deg sjelefred...

Og - jeg sa jo at du kom til å bli fornøyd med Sonos! 8)

Men hvordan i all verden målte du egentlig dette så nøyaktig?

Takker for gode ord, HåkoN. Ja, Sonos lever opp til forventningene, og takk for gode innspill.

Men huff, for en skrivefeil. Skal selvfølgelig være 0,8 cm. Må få rettet opp i dette.... :-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Men huff, for en skrivefeil. Skal selvfølgelig være 0,8 cm. Må få rettet opp i dette.... :-)
    Avstanden, eller målet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Avstanden, eller målet?
    Skrivefeilen.... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny oppgradering på vei inn:

Min DV 10x5 har hatt en liten tendens til å dra lydbildet mot den ene siden helt siden jeg fikk den, og etter kommunikasjon med den som vanlig meget serviceinnstilte Håvar Snapa ble det besluttet å erstatte denne med storebror, DV 20XL. Valgte Low-varianten etter råd fra Håvar, og etter det jeg leser av erfaringer og tester av denne så er jeg trygg på valget. Den innebygde RIAAen i Perseus er jo også meget fleksibel og skal ikke være noe problem å justere til en god match med 20XL.

Gleder meg til å få testet ut dette...

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, låter vel ikke helt riktigt det her Anfield! om lydbildet har tendens att dra ivæg åt nått håll, ville jag sjekket Azimuth først er riktigt just, før noen byte
    av pu.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Hmm, låter vel ikke helt riktigt det her Anfield! om lydbildet har tendens att dra ivæg åt nått håll, ville jag sjekket Azimuth først er riktigt just, før noen byte
    av pu.
    Alt er sjekket, dobbeltsjekket og trippelsjekket. Etter samråd med Planet Snapa. Jeg har to andre PUer som ikke har dette problemet, og da er RIAA og spiller det samme. Har også hatt vettuge Linn-kjennere innom for å se på spilleren, og den er etter sigende fornuftig satt opp. Dynavector mistenker en produksjonsfeil, og jeg får derfor et fornuftig tilbud om oppgradering i stedet....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quick update: Ny PU hjalp enormt! Lydbildet sitter dønn i senter, og det er små justeringer ellers gjort på selve spilleren/armen. Ikke noen tvil om at det var noe smårusk på den gamle 10x5. Nå er det virkelig spennende å bla i vinylbunken og gjenoppdage gamle perler. 20XL drar de gode egenskapene fra 10x5 enda lengre og fremstår som en meget god match med både Linn og Rogue Perseus.

Må i denne forbindelse også gi kudos til Perseus sitt innebygde RIAA-trinn. I tillegg til at det låter bra er det jo fantastisk fleksibelt og kan lett tilpasses de fleste PUer. Genialt å slippe et eksternt RIAA-trinn, for meg i hvert fall....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har undertegnede nettopp kommet inn inngangsdøra med en ny gooooooodbit i hendene. Etter lange forhandlinger er den endelig på plass, og du og du som jeg gleder meg til å pakke opp esken.

Nå gjelder det bare å få unna kveldsmat og kveldsstell på ungene, så blir det "julaften" i stua på far. Allerede nå føler jeg at det kan passe med en aldri så liten Amarone i kveld... :-)

To be continued.........

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To be continued.........
    Ja, du kunne jo prøvd å la være. Amarone altså. Da bør du vel poste inntrykk før glass nr. 3 er du grei.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gjelder det bare å få unna kveldsmat og kveldsstell på ungene, så blir det "julaften" i stua på far.
    Ja, det er jo freddan.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp... :-)

Nå har freden senket seg, og jeg er gjennomvåt etter bæring, rigging og fotografering. Dårlig form og et veldig klamt og regnfullt sørland får ta hovedskylden for det. Jeg har ikke tenkt å være veldig luremus på dette, og håper folk er klare for en liten bildeserie med beskrivelser underveis....?

Uansett, here goes..

I dagens første innlegg skrev jeg at jeg var kommet inn med en godbit mellom hendene. Det riktige er at det faktisk er to pakker. Først ut er en pakke som sikkert er velkjent for mange:

Salon Anfield - med lave skuldre...-2010-08-20-001-jpg

Dette er ikke dagens store høydepunkt, men vel verdt å nevne allikevel. Dere har jo tidligere sett Marantz SA-15 s2 i racket mitt. Når jeg kjøpte den var de midlertidig utsolgt for sølvfinishen, men no worry. Den alltid meget serviceinnstilte distributøren av Marantz, Akustikk AS, lot meg låne en modell i gull frem til sølvvarianten var på lager. Det er service det!!

Så nå er en spiller i rett farge pakket opp og klar for innsats i Salon Anfield.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her mangler det da vitterlig ikke bare en SA-15s2 i sølv?

Salon Anfield - med lave skuldre...-2010-08-20-004-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som den observante leser har fått med seg er ikke lenger Rogue-settet i mitt eie. Den har fått en ny og meget happy eier på østlandet, og inn kommer denne esken....

Salon Anfield - med lave skuldre...-2010-08-20-002-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som litt pausefyll mellom bildene kan jeg kanskje dryppe inn med litt begrunnelse for hvorfor akkurat denne endringen finner sted.

Røroppsettet mitt med Rogue Stereo 90 og Perseus kjenner jeg godt fra tidligere oppsett og har gjort stor lykke for meg der. Jeg har dog aldri benyttet dem på Martin Logan Vantage. I tillegg er det nye lytterommet mitt veldig forskjellig fra den gamle "sjokobunkeren", og jeg har noen helt andre utfordringer her enn jeg hadde før.

Primært gjelder dette i bassområdet. Vantage er meeeeget potent nedover, av og til i overkant og kan oppleves som litt vanskelig å temme. I og med at Vantage er en av de få modellene til Martin Logan som har bassmodulen laget som en transmisjonslinje, så byr det på litt flere problemer enn lillebror Vista som jeg også har god erfaring med. Vista er i tillegg passiv og jeg fikk tildels store utslag i forskjeller på de forskjellige forsterkerløsningene jeg testet ut på denne. Nå er jo Vantage en aktiv modell, men spørsmålene forble allikevel de samme; vil en endring i elektronikken kunne påvirke signelene i en slik grad at jeg fikk strammet opp bunnen slik jeg ønsker?

For å beskrive "problemene" med Vantage i mitt rom, så gjelder det primært definisjonen på bassfrekvensene. Dersom en spiller eksempelvis Marcus Miller, så vil av og til basstonene "grøte" seg litt sammen når det blir litt for mye gain på Vantage. Jeg skulle da ønske meg en liten oppstramming i mellombass-området, og gjerne ofre litt av den aller dypeste gjengivelsen på Vantage for å oppnå det. Oppløsningen i resten av registeret er det jo ingenting å si på, vi snakker tross alt om elektrostater her...

Nå er ikke Rogue-settet spesielt "sidrompa" i bassen for å si det slik, jeg har vært ute for flere andre rørforsterkere som på Vista lot det hele skli ut ganske mye. Tanken gikk derfor på en transistorforsterker igjen, men jeg trengte en som var strømsterk, taklet lave impedanser godt, hadde en god frekvensgang og som kunne være som en "stålhanske" i mellom- og dypbassområdet.

Vil jeg da lykkes i jakten.........? :neutral:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne klistrelappen står på utsiden av esken. Mulig å tyde noe fornuftig ut av den?

Salon Anfield - med lave skuldre...-2010-08-20-003-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi jobber oss videre innover....

Salon Anfield - med lave skuldre...-2010-08-20-005-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-2010-08-20-006-jpg

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Simaudio Moon?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så dum du, JD... ;-)

Salon Anfield - med lave skuldre...-2010-08-20-007-jpg

Jeg har jo tidligere vært veldig positiv i mine beskrivelser av Sim Audio og deres produkter, kundeservice m.m. Den skandinaviske importøren derimot har et par ting jeg gjerne skulle ha sett de hadde forbedret...

I Norge formidles Sim Audio av Acoustic Tuning, og Frode jobbet iherdig sist med å sy sammen en pakke på DAC'en 300D og den integrerte i3.3 i Moon-serien. Jeg var overbevist om at dette kom til å bli en god match med Vantage, men så langt kom vi jo som kjent aldri.

Nå derimot, har jeg beveget meg et godt stykke oppover i kjeden....

Side 45 av 143 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •