Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 143 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    NOT!
    Tiden løper dessverre fortere enn man aner....
    Det samme gjør det faste regningene, så her gjelder det å ha balansen i orden... :-)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Edit: En av boksene må være tilkoblet nettverket ditt kablet, resten kan gå trådløst. Men det visste du kanskje...
    Er trådløst problemfritt i alle formater du har testet så langt?
    Har ikke hatt problemer med det trådløse til Squeezebox selv, men det skader vel ikke å kable mellom om man kan gjøre det skjult?
    Trådløst er jo supert helt til ting begynner å hakke litt...

Synes forøvrig at rommet ditt tar seg meget bra ut, med fine farger og lekkert utstyr!
    Kjedelig med lerretsproblemene, men merker her hjemme at det blir litt dødtid på kinofronten om været er bra - så vi får håpe på godvær til du har fått ordnet det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt mitt materiale er i FLAC, og de to sonene jeg har i dag fungerer dette prikkfritt. Det kan være at det vil være mer problemer med mange flere soner tilkoblet, men til nå er dette særs tillitvekkende.

Satser på en tredje sone på kjøkkenet til uka, og da vil en ha en kablet og to trådløse soner i oppsettet. Da vil en nok kunne gi et noe bedre svar på om det fungerer som ønsket.

Er jo forsåvidt enig i at det beste er å kable alle punkter, men dette er det jo langt i fra alle som har mulighet til. Når vi bygde nytt, så strakk vi i overkant mange trekkerør til høyttalertilkoblinger i både vegger og tak, men når de gjelder signaloverføring så stoler jeg "blindt" på anlegget og har "kun" lagt opp rør til tre soner som kan bli kablet om jeg ønsker det...

Takker forøvrig for gode ord. Lerretsproblemene ordner seg, det tar bare tid...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, når det gjelder selve systemet, så er det rimelig idiotsikkert. Det du kan tenke på er å legge opp nok trekkerør til skjulte høyttalere i enten vegg eller tak, resten ordner systemet selv. Og selvfølgeig legge opp strømuttak i nærheten av der du skal ha selve ZP-modulen, slik at trekkerørene/høyttalerkablene og strmuttaket finnes på tilnærmet samme sted...

Resten ordner systemet selv, trådløst....

Men DACén i systemet er så som så, og dersom du tenker som meg, å ha hovedsystemet integrert på samme "sløyfen", så er en ekstern DAC eller kilde med digital inngang et must...

Edit: En av boksene må være tilkoblet nettverket ditt kablet, resten kan gå trådløst. Men det visste du kanskje...
    Takk for tips.

Ja, det var det da. Nå er det jo ikke nybygg jeg driver med, så blir ikke så mye rom for kabling i vegger egentlig. Men det må da være mulig å få til ett eller annet i den sammenheng. Skal uansett sette meg ned å tenke litt over dette nå som jeg er relativt tidlig i prosessen. Det hadde egentlig vært kult med skjulte takhøyttalere i stua, slik som BEF bl.a. tenker på. 5.1-oppsett i taket

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme gjør det faste regningene, så her gjelder det å ha balansen i orden... :-)
    "Been there, done that". ops:
    "Tæring etter næring", er det jo noe som heter...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Takk for tips.

Ja, det var det da. Nå er det jo ikke nybygg jeg driver med, så blir ikke så mye rom for kabling i vegger egentlig. Men det må da være mulig å få til ett eller annet i den sammenheng. Skal uansett sette meg ned å tenke litt over dette nå som jeg er relativt tidlig i prosessen. Det hadde egentlig vært kult med skjulte takhøyttalere i stua, slik som BEF bl.a. tenker på. 5.1-oppsett i taket
    Tjah.
    Du kan vel fortsatt snike deg til en løsning hva kabling angår?
    For det er strengt tatt neppe nødvendig med (eksempelvis) 4kvmm kabler for takhøyttalere som i det store og hele bare skal spille bakgrunnsmusikk?
    Da kan du fort vekk klare deg med et atskillig mindre tverrsnitt, som dermed også er lettere å gjemme vekk under rehab-gips.
    Dessuten er begrepet "skjulte" høyttalere alldeles feil! Det er vel heller strengt tatt snakk om innfelte høyttalere?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    T
    Dessuten er begrepet "skjulte" høyttalere alldeles feil! Det er vel heller strengt tatt snakk om innfelte høyttalere?
    Helt riktig!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld fikk jeg den endelige overbevisende kommentaren fra kona om at rommet mitt er endelig akseptert. Hus sveipet innom Canal Plus i kveld og så at "The Departed" gikk, og synes dette så ut som en spennende film. "Den har jeg da jo på Blu Ray" var svaret fra undertegnede. "Ja, hva venter vi på" var kommentaren tilbake.....

Når filmen så var satt på kom den kommentaren som en audio- og videofil alltid ønsker å høre: "Det er jo en ufattelig forskjell på bildekvalitet på dette Blu Ray og vanlig TV-sending. Takk gud for at jeg har deg, og at du gidder å engasjere deg i å gjøre lyd og bilde bedre for oss her hjemme........"

Hva skal en si: Hva med takk, og gjerne etterfulgt av et "du er en av de som har skjønt det....." :-P

Så da har kona kost seg i Salon Anfield, mens jeg sitter på kontoret og nyter en kald øl (filmen har jeg tross alt sett noen ganger).

For øvrig kan jeg legge ut et bilde av hvordan det ser ut når lerretet henger 0.8 cm foran Loewe-TVen...

Salon Anfield - med lave skuldre...-salon-anfield-020-jpg

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid morsomt å få høre sånne kommentarer, viser jo at det ikke er helt bortkastet mye av det vi holder på med

Har ei her i huset jeg også, som har fått opp øynene på HD, kan ta ett eksempel..
    Før når jeg satt og så fotballkamper, klagde hun på at hun ikke så hvem spillerne var uten at hun brukte brillene sine.
    Nå når vi ser det i HD, så bruker hun ikke lengre briller for å se på fotball eller vanlig tv...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Alltid morsomt å få høre sånne kommentarer, viser jo at det ikke er helt bortkastet mye av det vi holder på med

Har ei her i huset jeg også, som har fått opp øynene på HD, kan ta ett eksempel..
    Før når jeg satt og så fotballkamper, klagde hun på at hun ikke så hvem spillerne var uten at hun brukte brillene sine.
    Nå når vi ser det i HD, så bruker hun ikke lengre briller for å se på fotball eller vanlig tv...
    Ikke sant? Det er jo en sann glede om en kan få nyte denne hobbyen, både lyd- og bildedelen, med sine respektive. Hun har flere ganger også sagt at hun er glad for at Martin Logan er i hus igjen :shock:. Når den frigjorte lyden fra panelene også gleder hennes øreganger, kan det jo ikke bli annet enn en god stemning i heimen.

Og til dere som sliter med damer/koner/kjærester som klager eller ikke bryr seg døyten om hobbyen du bruker masse tid og penger på: Det er håp!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått summet meg til å lage en liten og uformett presentasjon av oppsettet jeg besitter i dag:

http://avforum.no/minhifi/show.php/Anfield

Litt i tvil om jeg skulle legge den inn på minHjemmekino eller minHifi men håper valget av kategori sier litt om hvor fokuset ligger.. ;-) Håper noe kan falle i smak.....

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette.

Flere som har hatt Dali 104. ;-)
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra, Rune! Mye som faller i smak der

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Ser bra ut dette.

Flere som har hatt Dali 104. ;-)
    Ja, vi er nok ikke helt alene her. Ettersom jeg skjønner så er kanskje Dali 104 Norges mest solgte høyttaler (HiFi Klubben skryter i hvert fall av det...)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Veldig bra, Rune! Mye som faller i smak der
    Takker for det, Kent.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vi er nok ikke helt alene her. Ettersom jeg skjønner så er kanskje Dali 104 Norges mest solgte høyttaler (HiFi Klubben skryter i hvert fall av det...)
    Kan slenge meg på her jeg også. Dali 104 tjenestegjorde i mange år i min studenthule. Gjorde sine saker bra til prisen :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppgradering på plass:

Salon Anfield - med lave skuldre...-vms1_1-jpg

VM Acoustics S1 glasshylle i sort.

Salon Anfield - med lave skuldre...-linn-axis-hylle-jpg

Jeg nevnte tidligere at neste plan var å få vinylsnurreren ut av selve racket og få plassert den er sted den ikke var fullt så fristende for nysgjerrige barnefingre. Som rør så er ikke nåler på kostbare pickuper spesielt glade i røffe barnehender, så da må en gjøre tiltak. Plassen i racket er da frigjort til Sony BD-P360 som nå får egen hylle i stedet for å stå trangt sammen med Canal Digital sin HD-PVR.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott oppsett! :-D
    Hvor kjøpte du de CD hyllene som du har horisontalt på veggen? Var stilige de

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er egentlig bildehyller (tror jeg de heter) og er kjøpt på Skeidar. Har bare montert dem rimelig tett for å tilpasse dem CD-plater. Plass til ca 5 plater bak hverandre i dybden.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nice!

Utrolig lekkert Rune.

Nå får jeg enda mer lengsel til Sørlandet, fra drittværet her i nord

Side 44 av 143 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •