Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 143 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 2846
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har sans for detaljer og kvalitet, dette var virkelig flott og regner med det spiller rått også på det du måtte mate dette med.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kjempepent oppsett, Rune. Rommet ser virkelig innbydende ut, og låter helt sikkert ditto.

Ser at kuleblomstene har blitt med på lasset. De passet veldig bra inn her også

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode ord, gutter. Varmer (akkurat som rørene her nå på en varm sommerkveld)... :-)

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette var utrolig pent Rune. Godt å se at du fortsatt har smaken for det estetiske i rommet, og ikke bare forkuserer på lyd. Savner dog stearinslysene fra sjokobunkeren :wink:
    Å, de er her de Einar:

Salon Anfield - med lave skuldre...-salon-anfield-014-jpg

De er med på flyttelasset, men har enda ikke fått sin rettmessige plass i oppsettet. Jobber med det. Lysestakene fra veggen glimrer dessverre med sitt fravær, da jeg rett og slett mangler veggplass for å benytte dem...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Ser at kuleblomstene har blitt med på lasset. De passet veldig bra inn her også
    Hehe, kona synes de er så stygge og ville kaste dem i flyttesjauen. Men de har vært med fra starten og fikk innvilget oppholdstillatelse her også... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Du har sans for detaljer og kvalitet, dette var virkelig flott og regner med det spiller rått også på det du måtte mate dette med.
    Personlig synes jeg det spiller mer flott enn rått.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ja, ikke sant. Sitter i skrivende stund og har X2 på i naborommet med litt casual-jazz og jeg er helt "head-over-heels" med disse. Jeg vet ikke hva Kudos-gutta har gjort, men de låter så utrolig "riktig", åpent og deilig og har en vanvittig potent bass i forhold til bestykning, de også. Så Band of Brothers med dem på her om dagen og granatnedslag hadde skikkelig tyngde og fylde. Bass-strenger låter kanonbra og stemmer står nydelig ut. Jeg tror 2. forsøk nå med C2 blir et langt stopp for meg, kanskje endelig. De har lyden jeg søker sammen med Naim.

Nok pjatt, nå er det ut i sola med kaffekoppen!
    Glemte helt å kommentere denne. Kudos er vanvittig gode høyttalere, og det er helt utrolig at det kan komme sånn godlyd fra så små høyttalere. En annen ting; dette er høyttalere for de som soleklart prioriterer lydkvalitet fremfor design. Kudos med sine tradisjonelle kabinettkonstruksjoner er ikke en høyttaler for de som er ute etter en høyttaler som skal skrike etter oppmerksomhet med sitt design, eller fungere som type penisforlenger. Setter du lydkvaliteten fremst derimot, er det gode stunder i vente.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riceman
    Lekre komponenter og et strøkent rom!
    Jeg gleder meg til å følge med på utviklingen videre...

Tips: Du bør kanskje la Canal Digital-boksen bytte plass med Sony blu-ray med tanke på lufting.

Mvh Riceman
    Tips mottatt! :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Du har som sagt tidligere god smak og god orden i oppsettet ditt. Får bare lyst til å se mere.

A.
    Takker for det, Bjørn! Kommer mer etterhvert.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... allerede her faktisk ;-)

God sittekomfort er viktig. Disse tre motoriserte skinnreclinerne gjør nytten, både til kritisk musikklytting og i en mer horisontal posisjon til film.

Salon Anfield - med lave skuldre...-salon-anfield-015-jpg

En ting er at mor og far i huset, sammen med andre besøkende, skal sitte godt. Men mine to små håpefulle på 2 og 4 år må jo også sitte godt når det skal nytes AV-opplevelser i rommet.....

Salon Anfield - med lave skuldre...-salon-anfield-021-jpg

Disse to stolene kan også tiltes bakover med fothvilere, men er av den manuelle varianten. Ærlig talt, de kan jo ikke få alt.... ;-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helledussen, for en omtanke!
    Nå skal jeg vegre meg vel for å snakke om å skjemme bort avkommet, men dette minner meg ganske sterkt om ett eller annet i den retning?

Ellers ser jo "hulen" med inventar, riktig så innbydende ut!
    Håper virkelig at jeg en eller annen gang, får anledning til å oppleve den!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Helledussen, for en omtanke!
    Nå skal jeg vegre meg vel for å snakke om å skjemme bort avkommet, men dette minner meg ganske sterkt om ett eller annet i den retning?

Ellers ser jo "hulen" med inventar, riktig så innbydende ut!
    Håper virkelig at jeg en eller annen gang, får anledning til å oppleve den!
    Nå skal det sies at de stolene var julegave til guttene fra bestemor og bestefar sist jul, så jeg skal ikke egenhendig ta "æren" for det. Men det er jo litt kult da, og guttene elsker å ha egne stoler...... :-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig var det, uansett "leverandør"!
    Morsomt at krapylene har såpass oppegående besteforeldre!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må forresten også bare få skryte litt mer av hvor uendelig fornøyd jeg er med Sonos-oppsettet i huset. Det hele er så ufattelig enkelt, både med tanke på oppsett, brukervennlighet og design/funksjon.

Tilgangen til all verdens radiostasjoner, med akkurat den musikken du ønsker, har allerede gitt meg stor glede. Masse musikktips er mottatt, plater er bestilt eller nedlastinger foretatt der det finnes i tilstrekkelig godkjent kvalitet. I mangel på Spotify er søkefunksjonen etter musikksjanger på internettbasert radiolytting mer enn godkjent. Gratis, og uten noen form for reklame....

Salon Anfield - med lave skuldre...-salon-anfield-018-jpg

Fjernkontrollen CR200 er jeg også meget godt fornøyd med. Og jeg sier jeg da det kun er meg som benytter den. Kona bruke sin iPhone med Sonos-applikasjonen, og det fungerer utmerket.

I morgen bærer turen til HFK for å kjøpe en ZP120 for å lage en sone på badet. Jeg har tross alt to par med

PSB CW383, treveis innfellingshøyttalere, som skal innfelles i taket på badet og på kjøkkenet, for å la også disse rommene få ta del i all tilgjengelig godlyd fra Sonos-systemet. Så kanskje i løpet av helgen har jeg tre soner operative, og flere skal nok komme med tiden.....

Til slutt må jeg også si at jeg er meget godt fornøyd med Marantz SA-15s2 og dens DAC-funksjon. Genialt enkelt å kun trykke på en knapp for så å få "oppgradert" lyden fra Sonos til den samme fantastiske lydkvaliteten som en får på CD/SACD fra samme spiller.

"The fun continues....."

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    "The fun continues....."
    ... And will never end!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Personlig synes jeg det spiller mer flott enn rått.... ;-)
    Det er jo kremutstyr fra ende til annen, trodde du nedgraderte engang i tid men dette er jo bare investeringer til tusen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I rene kroner er anlegget mitt i dag klart nedgradert i forhold til hva som befant seg av totale investeringer i gamle "sjokobunkeren". Jeg har gjort noen gode kjøp på bruktbørsen som gjør at regnestykket nå ser rimelig pent ut.

Med tanke på kommentaren "mer flott enn rått", så går det litt mer i retning av lyden/lydkvaliteten. Det er sjelden jeg drar på med death metall, techno, trance m.m. så anlegget er bygd opp for å passe mine preferanser og favorittsjangre. For all del, det låter bra på røff rock også, og ikke minst krevende og komplisert klassisk musikk, men jeg synes det er viktig (for alle) å sette sammen et anlegg som låter bra på den musikken det i all hovedsak spilles i heimen. For å si at et godt stereoanlegg skal spille bra på absolutt alt, det tror jeg ei på. Da må en veldig langt opp i pris, og et anlegg som takler house og acid perfekt, tror jeg er kjangseløst til å gjengi sart triojazz på en like overbevisende måte.

En kan gjerne være uenig, men det er tross alt min erfaring...... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    ... And will never end!
    But can be slowed down a bit...... ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NOT!
    Tiden løper dessverre fortere enn man aner....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver å jo pusser opp i stuene i 2 etg her nå, og har for lenge siden gått med Sonos i bakhodet. Har du noen spesielle tips til hva en bør tenke på i den sammenheng når man først holder på?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, når det gjelder selve systemet, så er det rimelig idiotsikkert. Det du kan tenke på er å legge opp nok trekkerør til skjulte høyttalere i enten vegg eller tak, resten ordner systemet selv. Og selvfølgeig legge opp strømuttak i nærheten av der du skal ha selve ZP-modulen, slik at trekkerørene/høyttalerkablene og strmuttaket finnes på tilnærmet samme sted...

Resten ordner systemet selv, trådløst....

Men DACén i systemet er så som så, og dersom du tenker som meg, å ha hovedsystemet integrert på samme "sløyfen", så er en ekstern DAC eller kilde med digital inngang et must...

Edit: En av boksene må være tilkoblet nettverket ditt kablet, resten kan gå trådløst. Men det visste du kanskje...

Side 43 av 143 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •