Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 143 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Smaken er forskjellig, det gjelder på alt. Jeg personlig reiste med "likesinnede", det gir som oftest best resultat... ;-)

Ellers så har jeg blitt så lei av å vente på Moon-settet mitt som fremdeles ikke er ankommet Norge. Såpass lei faktisk, at jeg i dag trakk meg fra hele sulamitten, og er p.t. på jakt etter alternativ. Mange omstendigheter som klaffet veldig feil denne gang (som tidligere nevnt) men Audionord i Sverige har et klart forbedringspotensial på sine rutiner og praksiser. Acoustic Tuning i Trondheim har stått på og forsøkt å gjøre det de kan, men for meg gikk grensen i dag. "Sej la vi......"

Kanskje jeg bare får klare meg med det jeg har stående her i dag (som var tenkt som en mellomløsning... ;-) )

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva har du ståande?

Fin tur til den evige stad?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Smaken er forskjellig, det gjelder på alt. Jeg personlig reiste med "likesinnede", det gir som oftest best resultat... ;-)

Ellers så har jeg blitt så lei av å vente på Moon-settet mitt som fremdeles ikke er ankommet Norge. Såpass lei faktisk, at jeg i dag trakk meg fra hele sulamitten, og er p.t. på jakt etter alternativ. Mange omstendigheter som klaffet veldig feil denne gang (som tidligere nevnt) men Audionord i Sverige har et klart forbedringspotensial på sine rutiner og praksiser. Acoustic Tuning i Trondheim har stått på og forsøkt å gjøre det de kan, men for meg gikk grensen i dag. "Sej la vi......"

Kanskje jeg bare får klare meg med det jeg har stående her i dag (som var tenkt som en mellomløsning... ;-) )
    Leit å høre at du har gått lei av å vente på en Moon-løsning da? :-?
    Sjøl lukter jeg på en Bryston B-100 SST DA, som en opsjon til H200 / HD10.
    Hva tror du om et slikt alternativ??

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den evige stad var bra, akkurat som de to forrige gangene jeg har vært der.... ;-)

Mens jeg ventet på Moon-settet dukket det opp et produkt på markedet jeg har ytterst god kjennskap til, og som tidligere har vært et fast innslag i mitt forrige lytterom. Tanken om litt "benchmarking" kom inn i hodet og jeg slo til på en helt strøken

Får å ikke bare koble dette til min Onkyo TX-SR707 som pre, så investerte jeg i en meget pent brukt demomodell av denne (som jeg også har meget god erfaring med fra min tid i Hjemmekino)

Ayon kunne jeg ikke ha i stua pga en fingerferdig 2-åring i huset, men rørene i Stereo 90 og Perseus har hele tiden fått stå i fred, da de er skjult. Merker at dette ikke er det optimale enda, så jeg vurderer å bestille opp noen sett med rørkombinasjoner som fungerte sist gang jeg hadde produktene i hus. Men aller viktigst er en skikkelig kilde, da den Arcam FMJ DV26 ikke akkurat henger med i svingene for å si det enkelt. Jeg har fått låne et par gode spillere av venner innimellom, så jeg vet hva som finnes av potensiale. Går og sikler på et par spillere, men det var dette med flerfunksjonalitet da....

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av det samme, Bryston har nok litt mer drag i bassen fra 50 - 150 hz, litt ekstra driv i bunnen. (Har faktisk hatt en slik i hus)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Leit å høre at du har gått lei av å vente på en Moon-løsning da? :-?
    Sjøl lukter jeg på en Bryston B-100 SST DA, som en opsjon til H200 / HD10.
    Hva tror du om et slikt alternativ??
    Bryston generelt skal være en meget god ting til Martin Logan, så jeg har ingen grunn til å betvile at det kan gå bra.

Har gått og tenkt litt i retning av Hegel selv med mine Vantage, men vi får se hva tiden bringer....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig med Moon-settet, men erstatningen kan jo gi gode resultater på ML de også etter hva jeg har skjønt.

Hvilke kilder er det du har siklet på?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bryston generelt skal være en meget god ting til Martin Logan, så jeg har ingen grunn til å betvile at det kan gå bra.

Har gått og tenkt litt i retning av Hegel selv med mine Vantage, men vi får se hva tiden bringer....
    Godt å høre!

Og igjen - Er du på disse kanter av landet, så er du selvsagt velkommen til en lytt mtp Hegel / ML.!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Mye av det samme, Bryston har nok litt mer drag i bassen fra 50 - 150 hz, litt ekstra driv i bunnen. (Har faktisk hatt en slik i hus)
    Interessant, cyber!
    Nettopp i deler av det området sliter jeg litt, så det er notert. ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre!

Og igjen - Er du på disse kanter av landet, så er du selvsagt velkommen til en lytt mtp Hegel / ML.!
    Så fort jeg får anledning, og hverken jobben, kone eller unger suger energien ut av meg, så skal jeg by meg selv på en liten seanse. Har hørt gjetord om at det ikke bare er ørene som får servert nytelse, men også gane....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Kjedelig med Moon-settet, men erstatningen kan jo gi gode resultater på ML de også etter hva jeg har skjønt.

Hvilke kilder er det du har siklet på?
    Må innrømme at jeg sikler på S2-varienten av denne:

Som min tidligere referansespiller S1 (og da mener jeg ikke nødvendigvis den aller beste spilleren) så har S2-varianten fått digital inngang. Det gjør at jeg kan benytte den til Sonos-systemet som (dessverre fremdeles glimrer med sitt fravær) skal opp i huset om kort tid. At både spilleren og fjernkontrollen er aldeles lekre og funksjonelle, samt at den spiller SACD i to kanaler (har kun det i øyeblikket) er jo gode grunner skulle jeg mene for å vurdere denne....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant, cyber!
    Sliter, faktisk.... Er det så ille... ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter, faktisk.... Er det så ille... ;-)
    Vel.
    Jeg tok nok kanskje litt hardt i, der. ;-)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd med Moon, men jeg skjønner godt at du tok det valget til slutt. Du har jo uansett en velspillende ersatning i Rogue settet
    Hadde vært morro å hørt Roksan Caspian på ML, men det forutsetter jo at det finnes tilgjengelig for test.
    Godt du ikke ble sittende fast i Roma. Munchen oppholdet vårt ble forlenget med ca et halvt døgn, så vi kom heldigvis ikke så galt ut av det vi heller.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg skjønner, etter at Sound Planet nå har overdradd agenturet på Ayon til Duet Audio, så kommer Eivind nå til å satse endel kraftigere på Roksan Og Kudos fremover. Det er visstnok på vei en ny Caspian-serie, og den hadde selvfølgelig vært veldig morro å teste ut. Jeg mistenker vel dog at det er Platinum du selv ville testet ut?

BTW Roksan; Jeg får en sjanse til raskt å teste ut et komplett K2-sett mot Vantage, mest sannsynlig i løpet av helgen. Det er jo komponenter jeg kjenner meget godt, og det skal bli spennende å lytte til forskjellene dem i mellom.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant, cyber!
    Vær dog OBS på at Bryston KAN ha problemer med å skille instrumentene fra hverandre. De tester jeg har gjort har vist at den har en lei tendens til å "samle informasjonen" i bolker - altså ikke fordele det utover i lydbildet, slik lydbildet er ment å være.

Men igjen; KAN vise tendenser til dette - jeg påstår ikke at alle modellene gjør dette.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for tipset!

Men av og til tar jo nysgjerrigheten overhånd, uten at det nødvendigvis medfører forflytninger av eksisterende elektronikk! ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fort jeg får anledning, og hverken jobben, kone eller unger suger energien ut av meg, så skal jeg by meg selv på en liten seanse. Har hørt gjetord om at det ikke bare er ørene som får servert nytelse, men også gane....
    Javisst!
    Jeg liker jo gjerne også å servere en smule spise til mine gjester, men dette betinges av at jeg helst får beskjed om besøket i god nok tid til at jeg får snurret sammen mine nær sagt obligatoriske lakserullader.

En "pling" eller en PM i forkant av besøket, er det som skal til. ;-)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javisst!
    Jeg liker jo gjerne også å servere en smule spise til mine gjester, men dette betinges av at jeg helst får beskjed om besøket i god nok tid til at jeg får snurret sammen mine nær sagt obligatoriske lakserullader.

En "pling" eller en PM i forkant av besøket, er det som skal til. ;-)
    Ha med sjåfør også, så vanker det kanskje en god cognac

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ;-)

Side 40 av 143 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •