Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 143 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 2846
    Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis med alt nytt

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det, Glenn!

Akkurat nå sitter jeg og nyter frigjorte toner fra et par Martin Logan Vantage, og kan egentlig ikke forstå hva jeg har holdt på med de siste par årene ;-) . Dette er lyden for meg, og dette er med elektronikk som Martin Logan egentlig ikke skal passe sammen med. Good times ahead.... :-)

Tenkte også jeg skulle redegjøre litt for mitt valg av elektronikk til de av dere som skulle være interessert i dette. Jeg har jo, som sagt tidligere, ikke tatt mitt valg av elektronikk helt ut av løse lufta. Sim Audio stiftet jeg bekjentskap med for et par tre år siden, på en messe i Nederland. Dette møtet gjorde sterkt inntrykk, til messe å være så låte dette kanonbra og i tillegg så var jo design og byggekvalitet på disse produktene i første klasse.

I utlandet er Sim Audio et svært velrennomert merke, og får "rave reviews" over hele fjøla på både det europeiske og det amerikanskje kontinentet. Sim Audio er opptatt av å lage produkteter som skal være brukervennlige, "i tiden" og ikke minst, med en kvalitet og et design som skal vare. Så hva har da Sim Audio å tilby meg i denne sammenheng, og hva slags produkter skulle jeg velge? DAC eller CD-spiller? Pre- og effekt eller integrert løsning?
    Økonomi setter selvfølgelig også en grense for hva en kan velge.

Behovene mine begynte å fremvise seg. Jeg har tidligere nevnt at jeg har et Sonos-system i hus (selv om det enda ikke er oppegående) og med snart 7 TB med musikk på disker så skulle jeg gjerne ha hatt tilgang til dette i mitt HIFI-rom. Jeg kjøper det aller meste av min musikk fremdeles på CD, men det kan ta litt tid før jeg får summet meg til å rippe det hele på disk. Så da har jeg valgt følgende løsninger, sammen med et passende CD-drivverk:

DAC:

Salon Anfield - med lave skuldre...-300d-bmp

Salon Anfield - med lave skuldre...-lg_moon300dr-jpg

The MOON 300D Digital-to-Analog Converter features an exceptionally versatile external interface that allows for use with a computer, via its USB-B input, as well as other digital audio source components such as a music server, digital tranpsort, etc. though either S/PDIF or optical TosLink connectors. Intended to fulfill the demands of the discerning music aficionado, the 300D will bring new life to all of your digital audio files, regardless of their storage format.

With internal upsampling using 24-bit/352.8kHz processing, the MOON 300D will reproduce your digital music in a genuine life-like fashion. This DAC will accept an input signal ranging from 44.1 to 192kHz, with a bit-depth range from 16 to 24-bits. Jitter is a virtual non-issue thanks to our highly regarded proprietary digital clocking system. The back panel features a total of 4 digital inputs (USB, SPDIF x 2, and TosLink) and both balanced (XLR) and single-ended (RCA) analog outputs. The balanced outputs provide a significant improvement in noise floor, dynamics and midrange transparency.

Sonically, it portrays all of the Simaudio hallmarks: clean, powerful, fast and extended bass combined with an open midrange and airy extended high frequencies. Like other MOON series components, the 300D includes an IR input, an over-built power supply and is housed in a extremely rigid custom-made chassis with a 3/8" brushed and anodized front panel.

Significant Design Features:

· Over-sized power supply with 8 stages of voltage regulation
    · Internal upsampling which uses 24-bit/352.8kHz processing
    · BurrBrown PCM1793 high-resolution 24-bit/192-kHz D/A and 8X oversampling
    digital filter
    · IR input for external control
    · Accurate digital clocking system for exceptionally low intrinsic jitter levels
    · Single-ended RCA and Balanced XLR analog outputs
    · Advanced analog signal path using a DC servo circuit and proprietary analog filter
    · Pure copper circuit board tracings with extremely low impedance characteristics
    · Extremely rigid chassis construction to minimize the effects of external vibrations
    · Accurate matching of the very finest high quality electronic components in a
    symmetrical circuit design
    · Designed to be powered up at all times for optimal performance.

Integrert forsterker:

Etter å ha levd med Naim SuperNait har jeg blitt veldig glad i dennes brukervennlighet og løsninger. I tillegg skulle jeg gjerne ha hatt et nytt RIAA-trinn, da mitt nåværende Stageline S-trinn kun kan benyttes med Naim-utstyr. På toppen av dette skulle jeg gjerne ha hatt muligheten til å kunne koble det hele med XLR-kabler. Kan dette kombineres? Ja da, dersom en velger produktet Sim Audio Moon i3.3:

Salon Anfield - med lave skuldre...-lg_mooni33-jpg

Significant Design Features:

· An oversized power supply using a custom toroidal transformer design
    · Rated output of 100 watts/channel into 8 ohms and 200 watts/channel into 4 ohms
    · 5 line-level inputs including a front-mounted 1/8" mini-jack for personal media players
    · One audio input which functions as a "pass-through", bypassing the gain stage to
    accommodate a component such as a home-theater processor, whose own volume
    control is used instead.
    · Headphone output on ¼" TRS jack located on the front panel
    · RS-232 port for i) full unsolicited bidirectional feedback in custom installation setups
    and ii) firmware updates
    · IR input for external control
    · SimLink controller port allows for 2-way communications between other compatible
    MOON components
    · 12 Volt trigger output for remote operations
    · Four (4) bipolar output devices per channel in the amplification section which offer
    superb linearity throughout the entire audio frequency spectrum
    · Class A output to 5 watts for greater efficiency
    · PCB w/ pure copper tracings & gold plating that yields low impedance characteristics
    · Optimized selection of very high quality electronic components
    · A symmetrical circuit design
    · Rigid chassis construction to minimize the effects of external vibrations
    · Designed to be powered up at all times for optimal performance
    · Low operating temperature to ensure a longer than normal life expectancy.

Salon Anfield - med lave skuldre...-closeup_mooni33-1-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-closeup_mooni33-5-jpg

Sim Audio Moon i3.3 er modulbasert og leveres i en standardversjon til NOK kr 28.000,-. En kan fritt velge en av følgende moduler:

D: Innebygget DAC
    P: Innebygget RIAA-trinn (Phono)
    X: XLR-innganger

Som en fullspekket DPX-versjon kommer denne da på ca NOK kr 34.500,-. En høyst akseptabel pris for et ufattelig velkonstruert og fleksibelt produkt (i mine øyne).

So there you have it, mine valg og begrunnelser for hvorfor. Jeg mangler nå et fullverdig CD-drivverk, da jeg fremdeles handler det meste av min musikk på CD. Det kan også ta litt tid før jeg får rippet disse platene som backup på disk, så da kan det være godt å kunne nyte innspillingene fra pakken med en gang uten å måtte fyre opp PCen først. Derfor er jeg nå på jakt etter et godt og egnet CD-drivverk for å benytte med 300D. Noen som har noen tips som ikke har et femsifret beløp, så er det bare å ta kontakt ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Værsågod, Scrooge... :-)

Elektronikk:

Hint 1: Jeg har aldri hatt dette elektronikkmerket i mitt oppsett før
    Hint 2: Ikke et av de mest kjente i Norge
    Hint 3: Et anerkjent High-End-merke i utlandet
    Hint 4: Importeres til Norge i dag
    Hint 5: Ikke rørbasert
    Hint 6: Produserer produkter til bruk i både den digitale og analoge verden

Hint 7: Salon Anfield - med lave skuldre...-jpg
    Om noen lurte på hva hint nr 7 skulle forestille? Her er løsningen:

Salon Anfield - med lave skuldre...-logo_moon_flash-1-bmp

Salon Anfield - med lave skuldre...-logo_moon_flash-2-bmp

Salon Anfield - med lave skuldre...-logo_moon_flash-3-bmp

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den norske importøren for Sim Audio Moon er Acoustic Tuning

Deres hjemmesider der dessverre litt mangefulle når det kommer til produktutvalg og priser, derfor legger jeg her ut norsk veiledende prisliste:

SIM AUDIO MOON

1 april 2010

SIM00036 i-0,5 11950
    SIM00035 CD-0,5 11950
    SIM00001 CD-1 15500
    SIM00006 i-1 15500
    SIM00043 CD-3 25700
    SIM00039 CD-3,3 X 27500
    SIM00041 i-3,3 28000
    SIM00044 X-card 1700

Moon

SIM00046 P-card 2550
    SIM00005 LP-3 4800
    SIM00003 LP-5,3 RS 14500
    SIM00022 i-5,3 RS 36500
    SIM00024 CD-5,3 X RS 45500
    SIM00026 P-5,3 RS with phono 46500
    SIM00012 P-7 RS 65000
    SIM00018 P-8 RS 125000
    SIM00028 W-5,3 RS with leg 62000
    SIM00016 W-7 RS 85000
    SIM00014 W-8 RS 129000
    SIM00020 W-7M RS each 105000
    SIM00008 i-7 RS 69000
    SIM00010 Supenova RS 66000
    SIM00030 Andromeda RS 126000
    SIM00047 750D 83000
    SIM00048 300D 12900
    SIM00049 600i 57500
    SIM00050 700i 83000
    SIM00051 400M each 22900
    SIM00034+44+45+46 i3.3 DPX 34500

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som flotte komponenter :-D Sim Moon er totalt ukjent for meg så har kun det visuelle å gå på enn så lenge.

Når det gjelder CD drivverk så er vel gode gamle Sony (ES) bygget for å vare og presterer ganske så bra. Trenger du foresten egentlig tips om dette eller er det konkrete anonnser du er ute etter? Jeg personlig ville valgt noe som var stilig da jeg tror det er vanskelig å høre forskjell på kun drivverk da MOOn vel vil dekode.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forbinder Sim mest med månesteinen deres

Simaudio MOON ROCK Monoblock Amplifier

Du gikk vel ikke for full DPX-pakke så lenge du har skaffet deg DACen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg forbinder Sim mest med månesteinen deres

Simaudio MOON ROCK Monoblock Amplifier

Du gikk vel ikke for full DPX-pakke så lenge du har skaffet deg DACen?
    Utstyrte i3.3 med full DPX-pakke uansett, da prisforskjellen med og uten "D"-valget uansett er såpass lite at det vil "lønne" seg ved et eventuelt salg for oppgradering i fremtiden. Vet ikke sikkert, men jeg vil anta at forsterkeren er enda mer attraktiv med "D"-valget.

Virker kanskje flåsete å si det sånn, men jeg tenker litt frem her.

MOON ROCK er jo en våt drøm, og langt unna min lommeboks rekkevidde. Men det er jo lov å drømme om the MOON... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Ser ut som flotte komponenter :-D Sim Moon er totalt ukjent for meg så har kun det visuelle å gå på enn så lenge.

Når det gjelder CD drivverk så er vel gode gamle Sony (ES) bygget for å vare og presterer ganske så bra. Trenger du foresten egentlig tips om dette eller er det konkrete anonnser du er ute etter? Jeg personlig ville valgt noe som var stilig da jeg tror det er vanskelig å høre forskjell på kun drivverk da MOOn vel vil dekode.
    Har vel ikke stor tro på at jeg kommer til å bli nedrent med annonseforslag til drivverk, nevnte det vel egentlig i forbifarten. Er enig med deg at drivverkets betydning for den totale lyden nok ikke er blant de mest tydelige, men jeg ønsker allikevel en viss stabilitet i det hele. Jeg tar tiden litt til bruk her, det dukker stadig opp lekkerbiskner på brukten..... ;-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne ampen strømreserver og tolerans for lav impedans som passer ML? 2 x 100 watt integrert?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal den ha. Jeg er jo kjent ikke så opptatt av å lade opp et kjernekraftverk for å drive elektrostater, selv om de i teorien er tungdrevne. Jeg husker fremdeles at folk ikke helt trodde det de hørte når jeg hadde en surroundreceiver som Arcam AVR350 koblet opp på Vista, og effektforsterkeren stående påskrudd, men ikke påkoblet ved siden av. Overraskelsen var stor når jeg skrudde av effekten under demo og lyden fremdeles var der... ;-)

En riktig konstruert forsterker i alle ledd består av mer enn antall watt og størrelsen på strømforsyningen. Sim Audio Moon er meget gjennomarbeidede produkter så jeg har troen jeg. Skulle det ikke virke er det jo bare å oppgradere..... ;-)

En annen ting er jo at Vantage har aktiv bass, og sånn sett slipper forsterkeren unna en god del der. Når en i tillegg vet at den lave impedansen til Vantage skjer oppe i 16-20.000 hz-området hvor det ikke er fullt så mye energi, er ikke elektrostatene til Martin Logan såå tungdrevne som folk flest tror.

Martin Logan Vista har jeg drevet på veldig høye lyttevolumer med gode resultater på integrerte forsterkere, både transistor- og rørforsterkere. Bladelius Tyr, Arcam A70, Copland CTA-405, Rogue Metis for å nevne noen. Jeg har nå testet Vantage med både SuperNait og Roksan Kandy K2 på lydnivåer over hva jeg vanligvis hører på, så jeg har god tro på at en velkonstruert forsterker som i3.3 skal klare det samme....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som flotte produkter du har valgt deg ut her. Jeg har tilgode å høre disse selv, så det blir interessant å følge dine betrakninger når utstyret kommer i hus.

Btw: 100 skikkelige "watt" holder til å drive det aller meste for de som måtte være interessert i slike spesifikasjoner

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har bare hørt "gnålet" fra alle andre eiere som må ha atomkraft for å få liv i disse panelene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Btw: 100 skikkelige "watt" holder til å drive det aller meste for de som måtte være interessert i slike spesifikasjoner
    Ja, antall watt sier sjelden den hele og fulle sannhet. Det er jo et paradoks da, at det som har spilt aller værst på mine elektrostater er Midgard Audio Oberon. Med sine 600 watt pr kanal burde det jo ikke vært noe problem om en kun ser på effekt, men den forsterkeren var ubrukelig på mine Vista.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ cybervision: ..., og som nok er betydelig overdrevet! 8-)
    Watt er nok slett ikke alt.
    Men måten den leveres på, desto mer avgjørende!
    Jeg vet jo om flere, som med angivelige 70Watt's forsterkere, fort kan blåse hodet av mang en sofistikert lytter.......
    I så måte kan jeg aldri tenke meg at Rune's valg av forsterkeri ikke vil innfri?
    Som allerede nevnt, er det først i området 16-20Khz at det kan begynne å røyne på. Neppe bekymringsfullt?
    --
    Ellers varmer det et elektrostatfrelst hjerte å lese at:
    Akkurat nå sitter jeg og nyter frigjorte toner fra et par Martin Logan Vantage, og kan egentlig ikke forstå hva jeg har holdt på med de siste par årene . Dette er lyden for meg, og dette er med elektronikk som Martin Logan egentlig ikke skal passe sammen med. Good times ahead....

Ser frem til en visitt! Er så frekk å be om en audiens, når den tid kommer. ;-)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har denne ampen strømreserver og tolerans for lav impedans som passer ML? 2 x 100 watt integrert?
    Nå nevner han jo strømreserver og impedanstålighet her så "angrepet" om å være opptatt av Watt er vel litt skjevt?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veel, det hele henger jo sammen, på et vis? ;-)
    Uansett vil jeg vel ikke se på det som et angrep, men heller som en konsekvens av en litt hysterisk konklusjon, hva effekt angår.
    Men samtidig:
    "Headroom" er jo kjekt å ha, også i forsterkersammenheng.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du sikter til meg, CavaleraRules, var det på ingen måte en angrep på cybervision_s spørsmål - som forøvrig er helt berettigede. Mitt innlegg var bare en liten digresjon ifht at watt ble nevnt

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en vel berettiget sådan?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formulerte jeg meg dumt kanskje? Jeg bare lurte i og med at jeg har null erfaring med ML og ofte ser feite blokker stablet rundt dem, ikke noe annet.

Spiller nok som rakkern dette, Rune. Blir artig å se bilder.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe som er tolket som et angrep hos meg i hvert fall. Som Scrooge sier, det handler jo om hvordan produktet totalt sett leverer kreftene sine....

Impedansetålighet og strømreserver er jeg enig i er langt viktigere enn antall watt, men også der vet jeg at mange forsterkere er en langt bedre match med ML-elektrostater enn en skulle tro ved å lese spesifikasjoner. Som jeg nevnte i innlegget over her har jeg tidligere testet flere integrerte løsninger, som en kanskje ikke skulle tro ville være en god match med elektrostatene, med særdeles gode resultater.

Scrooge: Klart du er velkommen når alt er på plass og er fintunet til ønsket resultat.... :-)

Side 36 av 143 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •