Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 143 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 2846
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke det vært nevnt at den godeste Anfield ønsker seg vider oppover men at økonomi sperret. Kan jo hende at noe løsnet Håper det for hans del.

Forøvrig skjønner jeg RoKo godt, det er utrolig mange tråder nå hvor kjente profiler erklærer at "dette" var toppen, og så havner det på brukten etter noen uker (for noen gang på gang). Da lurer en på hva som skjer?
    Det beste er å ha sin egen mening, basert på erfaring IMHO.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo alltid noe som er bedre

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok.
    Men Anfield er jo ikke den verste "her i huset", når det kommer til utskifting av utstyr?
    Tipper det hele er vel begrunnet, okke som.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten noen som helst sammenheng med denne tråden;
    Det er noe uvirkelig/forundelig over de som gang på gang "ser lyset".

Man får faktisk nesten umiddelbart en tankeassosiasjon til at det må være noe religiøst over dem...? :shock:

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kaller man religiøse mennesker som konverterer med jevne mellomrom?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lettpåvirkelige - eller bare surrete? 8)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

søker tilbake til røttene.....

Hehe, her har det vært aktivitet ser jeg. Jeg skal selvfølgelig komme med en liten redegjørelse, og svarer alle i et innlegg fremfor å quote hver enkelt.

Ingen fare, RoKo. Jeg har hverken blitt nyfrelst eller blitt medlem av en ny, tankeløs sekt. Det er heller ikke snakk om å være lettpåvirkelig, surrete eller mindblowingly stupid. I hvert fall ikke i mine egne øyne... ;-)

Jeg har i løpet av de siste årene fått testet ut relativt mye utstyr, også i eget rom. Jeg har også hatt mye dyrere utstyr enn det jeg har i tankene nå. Det stemmer at økonomi har spilt en rolle tidligere, men har ikke "hovedskylden" i denne anledning. Hverken SuperNait eller Kudos C30 er spesielt billige produkter, og synergien mellom Naim og Kudos er absolutt tilstede. Jeg har ingen problemer med å stå for de ord jeg har sagt om den kombinasjonen tidligere, men "mye vil ha mer". Eller kanskje enda viktigere i denne sammenhengen; ord som "mer" og "bedre" er kanskje ikke de rette å bruke, men kanskje heller "annerledes" og "riktigere" er bedre ord.

Det nye rommet byr på muligheter jeg tidligere ikke har hatt, og bedre enn gamle sjokobunkeren også. Naim og Kudos spiller med et særdeles godt driv og engasjement, og det går veldig fort å få foten til å vippe når musikken settes på. C30 har vist seg å være en litt vanskelig høyttaler å få til i rommet. Det er mye bass i denne høyttaleren sett ut i fra hvordan den er bestykket, og det er en utfordring i akkurat mitt rom å få denne høyttaleren godt integrert, med en plassering som kan fungere.

En annen ting er at jeg nok må stikke fingeren i jorda og innrømme (som jeg også har skrevet i et tidligere innlegg her i tråden for ikke lenge siden) at jeg nok savner litt mer energi og fokus i det øvre registeret, samt ønske om mer tredimensjonalitet (i mangel av et bedre ord). C30 er definitivt en oppløst høyttaler. Erfaringen min med Naim-elektronikk er derimot at oppløsning, detaljering og holografi ikke nødvendigvis holder den klasse jeg selv foretrekker. Naturlig nok kanskje, da dette ikke er spesielle fokuspunkter for Naim heller. Det forrige rommet mitt var veldig annerledes enn det jeg har i dag, akustisk sett er det nye mye roligere og mer dempet (ikke overdempet).

Dette bringer meg til følgende; time to go back to basic og å følge hjertet. Med å selge dette oppsettet, samt bidra med litt nye midler, vil jeg frigjøre nok kapital til å få et oppsett som kan gi meg det jeg alltid har strebet etter (ref gjerne tidligere erfaringer fra sjokobunkeren). Jeg innrømmer gjerne at ord som holografi, tredimensjonalitet, detaljering og fokus er ord som betyr mye for meg i min søken etter et anleggs kvaliteter. Musikken er viktig, men det er også viktig for at anlegget oppfyller de lydmessige kvaliteter jeg har "i ryggmargen".

Som tidligere nevnt har jeg testet ut litt andre kombinasjoner av både elektronikk og høyttalere i det nye rommet. Jeg har ikke lagt ut for mye info om dette i denne tråden, rett og slett for at jeg ville teste ut endel ting før jeg eventuelt gikk det skritt å selge utstyret. Denne testingen har gitt meg de resultater jeg trengte for å ta en avgjørelse for fremtiden.

"Hva har du testet da?" er vel det naturlige neste spørsmålet. Vel, det er kjente og kjære produkter jeg har god erfaring med tidligere. Det er mest vært fokus på å teste ut forskjellige høyttalere, og hvordan disse er å få integrert i rommet, på tre forskjellige sett med elektronikk. Jeg har komme til en konklusjon på høyttalerne, men avventer fremdeles et par ting på elektronikksiden.

Så da er det vel bare å følge med videre på hva som skjer. Info kommer så fort jeg får landet de ballene som såvidt er oppe i luften....

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Så da er det vel bare å følge med videre på hva som skjer. Info kommer så fort jeg får landet de ballene som såvidt er oppe i luften....
    Å, så du har nettopp stått opp, altså...

Hehe, neida - skjønner godt. Det blir uansett morsomt å følge med på dine erfaringer! :-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ML på gang eller?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My ten cents!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lukter ML lang vei ja

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef ? Audiovector?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har spåkula fremme. At det blir ML (Høyst sansynlig) eller Kef er ikke spesielt vanskelig å tippe. Men hva er det som skal forsyne med strøm og bits...?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Til dere som har spåkula fremme. At det blir ML (Høyst sansynlig) eller Kef er ikke spesielt vanskelig å tippe. Men hva er det som skal forsyne med strøm og bits...?
    Spot on! :-)

Jeg hadde ikke tenkt å lage noen spesiell luremus-tråd ut av høyttalervalget mitt, til det har jeg jo rimelig tydelig sagt hvor kursen går i det tidligere innlegget mitt.

Audiovector blir det ikke. Det merket er jeg nok ferdig med. Gode høyttalere, men de har ikke det fokuset jeg sårt savner og lengter tilbake til. Så en digimedalje går til Counterpointer, da KEF og Martin Logan er de to kandidatene som stod igjen når testene var utført, tanker var gjort og planene var lagt. Spørsmålet er da, hvilke modeller.....?

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    907 eller Vista igjen?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vantage eller Summit er min gjetning. ;-)

Vista er jo også en mulig kandidat? De forrige han hadde står jo her hos meg nå, og greier seg fortsatt utmerket!
    Men denne gangen tror jeg nok Anfield ønsker å strekke seg noe lengre, så jeg holder en knapp på de to førstnevnte.

Elektronikken tør jeg derimot ikke å gjette på.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt mye bra om KEF 207/2:-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    KEF og Martin Logan er de to kandidatene som stod igjen når testene var utført, tanker var gjort og planene var lagt. Spørsmålet er da, hvilke modeller.....?
    Sumit eller KEF Reference 205/2 (og også 203/2) 8)

Skal du ikke antyde litt om elektronikken også?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    907 eller Vista igjen?
    907?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Regnefeil" fra ambiance?

Side 31 av 143 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •