Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 143 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Da er det kjekt man ikke har tatt å pusset opp badet ennå Kjekt å ha en baderoms ekspert inne her på forumet å.

Gleder meg til å se bilder fra det nye huset!! Lykke til med flyttingen.
    Takker for det, BEF! Jeg står til konsulenttjeneste når som helst... :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Gratulerer Anfield.

Blir interessant å se bilder og å høre hva du synes om nyerværvelsene.
    Det er jo også spennende hvordan det nye rommet låter sammen med anlegget.Blir mye nytt det.
    Jepp, mye nytt. Og jeg gleder meg litt å få koblet det opp, kan du si....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg avventer alle akustiske tiltak til jeg har har forsøkt anlegget ut i rommet først. Jeg antar at det rommet oppfører seg helt annerledes enn der det står i dag, og foreløpig har jeg ikke hatt noen form for AV-relaterte opplevelser i rommet.
    Starter med å quote meg selv her, for denne setningen traff midt i panna for å si det sånn....

Bør vel strengt tatt ikke være noen overraskelse lenger, men jeg undres stadig over hvor mye selve rommet har å si for lydkvaliteten. Jeg har nå hatt noen dager på å tilvenne meg det nye rommets kvaliteter og unoter. Med eksakt det samme oppsettet i det nye rommet som jeg hadde i det forrige huset opplever jeg til dels store forskjeller.

Kudos C30 er et enigma av en høyttaler. Den ser relativt unseelig der den står, men den skjuler uante egenskaper. Spesielt i bassregionen blir jeg overrasket over hvor fyldig den låter. Tidligere opplevelser med Kudos sine høyttalere, og da spesielt de med Seas Crescendo-diskanten, er at de til tider kan være i overkant analytiske og at en savner litt "fyldighet" i lydgjengivelsen. Med storebror C30 stiller dette seg helt annerledes. I mitt rom er C30 definitivt basspotent, og jeg måler respons ned på det pene 30-tallet. Selvfølgelig ikke med fullt trykk som større konstruksjoner og subwoofere, men allikevel. Imponerende på den ene siden, på den andre side lurer problemene. det kan lett bli litt mye. Diskanten er oppløst, men jeg har til nå aldri opplevd høyttaleren som pågående eller overdetaljert.

Rommet mitt er 4,20 x 3,70. Ergo ikke det største rommet, men det duger. Og som de fleste slike rom, er det et poeng å begrense bassproblemene, og å få integrert høyttaleren best mulig. Her ligger det mange timer jobb fremfor meg, og jeg er godt i gang med å få kartlagt rommet. Jeg tester ut noen andre velkjente høyttalere i samme rommet også, for lettere (og raskere) få en oversikt over rommets egenskaper og muligheter.

En annen ting jeg har kunnet konstatere, er at Naim sin elektronikk ikke har sitt fokus i den "lyse enden" akkurat. Er en i overkant opptatt av holografi og superfine detaljer kan en nok se andre veier. SuperNait er meget potent i de nedre frekvenser, men jeg savner av og til litt mer informasjon og detaljer i det øvre området. Det samme gjelder kilden CD5X. Uavhengig av dette er syngergien med Kudos er treffende, og jeg opplever en utrolig engasjerende musikkgjengivelse der det er lett å bli sittende med vippende fot mens en lytter til musikk.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende og høre at det er ting på gang i ny-rommet ditt. Det er noe med det å lære seg hvordan ting oppleves i et nytt rom, er jo noe av det som er gøy med denne "litt" sære hobbyen

Jeg tviler ikke på at dette blir et meget velspillende oppsette når du bare får brukt litt tid på å vri og vende på høyttalerne.

Gleder meg til å høre hvordan ting utvikler seg.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker hvor sjokkert jeg var etter at jeg koblet opp anlegget for første gang i mitt forrige rom, som jeg hadde brukt en hel sommer ++ på å bygge. Det låt faktisk helt drit, men etter at jeg lærte meg rommet å kjenne samt fikk flikket med diverse akustiske rekvisitter ble det ikke så aller verst etter hvert.

Det er jo en spennende fase du er inne i nå. Jeg anbefaler selvfølgelig noen pene akustikkplater strategisk plassert, men det vil jo ikke hjelpe på stående bølger eller utfasinger i bassområdet. Får du ikke rettet opp dette med høyttalerplassering og sofa/stol-plassering må du gå mer drastisk til verks, men noe sier meg at du ikke kommer til å dra inn noen Helmholz-ressonator e.l. hos deg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok ikke til å bli seende ut som et Svanå-rom her nei... ;-)

Husker godt hvor frustrert du var i starten på ditt forrige rom, ja. Du løste det jo greit hos deg, selv om det i perioder var mye akustikkplater utplassert. Ser mye ryddigere ut, i mangel på et bedre ord, i det nye rommet ditt.

Er jo en vesentlig del av denne hobbyen, og la rommet sette premissene for hva slags utstyr du kan ha i det. Har opplevd altfor mange som på "død og liv" skal ha et bestemt utstyr til å passe i rommet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen påske uten et eller annet HIFI-innkjøp. I den fasen jeg er inne i nå er det viktig med litt verktøy, og i dag sendte jeg en bestilling på et produkt flere andre brukere har kommet med gode tilbakemeldinger på:

Blir spennende å se hva denne kan bidra med....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neppe bortkastet, det der!
    Sist jeg så det brukt, ble jeg rett og slett imponert! Både over resultat og bruksvennlighet.
    Flere kan jo fristes til et kjøp! ;-)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tester ut noen andre velkjente høyttalere i samme rommet også, for lettere (og raskere) få en oversikt over rommets egenskaper og muligheter.
    Spennende, er det lov å spørre om hvilke du tester?

Forøvrig så har det dukket opp en mulighet for å teste den høyttaleren jeg snakket med deg om på telefonen (hysjhysj:-D )

Når du får tid å anledning til å invitere meg på demo, kan vi ta å teste denne høyttaleren samtidig?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen påske uten et eller annet HIFI-innkjøp. I den fasen jeg er inne i nå er det viktig med litt verktøy, og i dag sendte jeg en bestilling på et produkt flere andre brukere har kommet med gode tilbakemeldinger på.
    Blir spennende å se hva denne kan bidra med....
    Husk å teste den innen 14 dager etter kjøp. Det kan vise seg å være lurt... ;-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Takker for det, BEF! Jeg står til konsulenttjeneste når som helst... :-D
    Ah, mr. Anfield fixxxe billig og bra bad... hehe, du får plutselig PM! Ser jo temmelig heftig ut de møblene du viser til på avataren din mener jeg...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Forøvrig så har det dukket opp en mulighet for å teste den høyttaleren jeg snakket med deg om på telefonen (hysjhysj:-D )
    Å teste høyttalere på telefonen var en god idé. Det har jeg faktisk ikke tenkt på;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ah, mr. Anfield fixxxe billig og bra bad... hehe, du får plutselig PM! Ser jo temmelig heftig ut de møblene du viser til på avataren din mener jeg...
    Billig er jeg usikker på om jeg kan love, men bra; det kan jeg love. Uansett, vi får jobbe mot en AVforum-rabatt så skal det nok bli bra skal du se.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Husk å teste den innen 14 dager etter kjøp. Det kan vise seg å være lurt... ;-)
    Mer info, Roko? Uansett, det kan godt være at den ikke er det mest presise måleverktøyet som finnes på markedet, men det jeg har sett av dette i tester og demo er jo brukervennlig og kjapt og det teller litt også. Dessuten, det blir et supplement til etterhvert godt trente ører, så helt bortkastet vil det neppe være.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Spennende, er det lov å spørre om hvilke du tester?
    Det må du gjerne, men jeg svarer ikke enda. Jeg må gjøre unna noe testing og inntrykk før jeg kommer med noe skriftlig på dette enda, men det er høyttalere jeg tidligere har hatt god erfaring med, selv om jeg ikke har eid alle. Det kommer nok opp i tråden her etterhvert skal du se.....

Sitat Opprinnelig postet av Vettemann

Når du får tid å anledning til å invitere meg på demo, kan vi ta å teste denne høyttaleren samtidig?
    Akkurat den høyttaleren har jeg en rimelig stor anelse om hvordan vil oppleves i mitt rom gitt de erfaringene jeg har med rommet allerede, så det spørs hvor mye vits det er. Men får vi det til, så skal jeg selvfølgelig stille rommet til disposisjon.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Å teste høyttalere på telefonen var en god idé. Det har jeg faktisk ikke tenkt på;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så må jeg si at jeg fikk meg et lite hakeslipp når jeg pakket opp og installerte det nye Tab-tensionlerretet fra Dreamscreen. Dette var synet som møtte meg når jeg tok ned lerretet og som fremdeles var status etter at det hadde hengt nede i 2 dager:

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_3943v2-jpg

Jeg tok selvfølgelig raskt kontakt med AVshop, og svaret jeg fikk om at dette mye skyldtes at lerretene ble transportert vertikalt og kunne "skrikke" seg i frakten synes jeg vitner om veldig dårlig produktsikring og mitt tips til AVshop vil være å bedre sikre seg mot potensielt veldig misfornøyde Tab-tensionkunder i fremtiden ved å transportere slike lerret liggende (horisontalt). Det vet jeg at andre lerretprodusenter gjør i hvert fall.

En annen tanke; det må da være totalt upraktisk å frakte disse Dreamscreen-lerretene stående?? Da går mine tanker til at de heller blir plassert vertikalt på norsk lager og at det er der problemene oppstår. Just my 2 cents.....

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så virkelig ikke bra ut Rune! Jeg har en kamerat som også har kjøpt Dreamscreen tab-tension og det er helt strøkent så dette var utrolig skuffende kan jeg tenke meg... Egentlig er det litt rart at lagring har noe med dette å gjøre da det burde ligge såpass tett og stramt på "trommelen" at det ikke kan skli når det er rullet inn. Uten at jeg har noe erfaring med dette så vil jeg jo si at dette er en produksjonsgreie? :-?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kjipt. Dette er vel en produksjonsblemme vil jeg tro. Lite gjennomtenkt. Men det blir vel tatt hånd om i ditt tilfelle.

Var du forresten i jubileumslag i metalbunkeren på lørdag?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Dette så virkelig ikke bra ut Rune! Jeg har en kamerat som også har kjøpt Dreamscreen tab-tension og det er helt strøkent så dette var utrolig skuffende kan jeg tenke meg... Egentlig er det litt rart at lagring har noe med dette å gjøre da det burde ligge såpass tett og stramt på "trommelen" at det ikke kan skli når det er rullet inn. Uten at jeg har noe erfaring med dette så vil jeg jo si at dette er en produksjonsgreie? :-?
    Innrømmer at jeg mistet "piffen" littegrann når jeg oppdaget dette. Men jeg har ettehvert fått summet meg og sjekket ut litt på egen hånd utover de tipsene jeg fikk fra AVshop sin support. Det viser seg at justeringene på tab-tensionmekanismen på Dreamscreen-lerretene er ubrukelige, og det eneste som kunne hjelpe meg var å åpne hele endestykket og se hvordan det hele var festet. Her var det rett og slett knyttet en knute på det tauet som strammer lerretet vertikalt, og jeg har nå fått knyttet et par knuter lenger opp på tråden slik at duken blir langt strammere. Dette har hjulpet betraktelig, men det er fremdeles bølger der. Håpet nå er at den økte strammingen bidrar til at dette går seg til etter hvert......

Side 28 av 143 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •