Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 143 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 2846
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    DET var min tanke også! :-D (melke)sjoko(lade)Rune... det BLIR en ny sjokobunker! 8)

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin farge du har valgt Rune. Må si at jeg har sansen for det å bruke akustikkplater osv som dekor. Tommelen opp fra meg!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode sjoko-meldinger, gutter... :-)

Håvard: Rommet er nå på bakkeplan og således ingen ny bunker... ;-)

Men rommet og følelsen jeg hadde når jeg satt i det gamle rommet håper jeg å fremskaffe når en endelig er på plass i det nye. Som jeg har sagt før, disse fargenyansene har en utrolig avslappende effekt på meg og kominert med delikat spotbelysning, levende lys og bevisst møblering håper jeg å kunne få til et rom som innbyr til musikklytting og som er nogenlunde brukendes til film (les fraværet av veldig lyse vegger). Taket blir jo hvitt, så det vil jo ødelegge potensialet for sortnivå, men her er det prioriteringer ute og går. For meg er det da viktigere å få et rom som appellerer til flere i heimen, og som alle ønsker å bruke. Litt som AK var inne på i sin tråd, en "batcave" er gøy for oss entusiaster, men ikke like gøy å bruke for resten av familien.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Fin farge du har valgt Rune. Må si at jeg har sansen for det å bruke akustikkplater osv som dekor. Tommelen opp fra meg!
    Takker e-h. Er selv veldig spent på hva jeg ender opp med av dekor/mønster/bilde på akustikkmaterialet mitt, men har jo sterk tro på at dette er veien å gå.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nice!

Blir flotters dette Rune!

Husk å invitere meg til jobbing da

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda... :-)

I kveld er jeg ferdig med å grunne, sparkle og pusse vegger og nå er alt klart for tapetsering. Dette er noe jeg overhodet ikke har sansen for, så dette tar kona seg av når jeg neste uke er bortreist med jobben. Deretter er det tid for gulvlegging, så dersom du er en racer med lim, stikk- og sirkelsag så skal du ikke se bort fra at jeg gir lyd fra meg.... :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Joda... :-)

I kveld er jeg ferdig med å grunne, sparkle og pusse vegger og nå er alt klart for tapetsering. Dette er noe jeg overhodet ikke har sansen for, så dette tar kona seg av når jeg neste uke er bortreist med jobben. Deretter er det tid for gulvlegging, så dersom du er en racer med lim, stikk- og sirkelsag så skal du ikke se bort fra at jeg gir lyd fra meg.... :-)
    Har jo nylig lagt gulv i hele 2 etasjer så skal ikke stå på tempoet

Bare å hyl ut når det er klart.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Varsko her" i uke 6... (om rommet er ferdig tapetsert...)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har den første oppgraderingen av Naim-oppsettet mitt funnet sted. Naim Nait XS er solgt til en hyggelig herremann på Østlandet. Inn kommer storebror fra Naim sin Reference-serie, SuperNait.

Salon Anfield - med lave skuldre...-naim-supernait-ii-jpg

Etter mye og god diskusjon med en felles "Naim-bror" angående de lydmessige forskjellene bestemte jeg meg for å kline til på denne når jeg først hadde sjansen.

En annen vesentlig grunn er at jeg til å begynne med kan starte med å benytte den innebygde DAC`en i SuperNaiten til Sonos-systemet. Jeg kan jo også oppgradere SuperNaiten med en separat strømforsyning. I og med at Naim DAC´en koster ca 21k så ville dette foreløpig sette meg tilbake såpass mye at jeg ikke kunne ta meg råd til det. I og med at jeg skal utstyre x antall rom med både Sonos og in-wallhøyttalere så strekker pengene foreløpig ikke helt til alt enda. Men det kommer vel....

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naim er digge produkter og fått masse skryt, dette kommer nok til å spille som en drøm på oppsettet ditt. Grattis med en knallkjøp av forsterker.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe framgang i huset? Når blir det flytting på dere??

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du er blitt Naimtilhenger "på dine gamle dager". Hvordan matcher Naim annet utstyr? Dvs. jeg er ute etter en DAC-løsning, uten nødvendigvis å begrense det utelukkende til en DAC, som er dynamisk.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Er det noe framgang i huset? Når blir det flytting på dere??
    Her er det først bare å beklage, jeg har ikke fått med meg de siste innleggene. En relativt ny og hektisk jobb, kombinert med småbarnsfarrollen og nytt hus på gang har minsket aktiviteten her inne et aldri å lite hakk....

Joda, det går bra. AV-rommet mitt er nå ferdig, og det skriker bare etter å få bært inn alt utstyr og møbler. Som det ligger an nå, så ser det ut som om uke 12 er en aktuell uke å starte flytting på.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ser du er blitt Naimtilhenger "på dine gamle dager". Hvordan matcher Naim annet utstyr? Dvs. jeg er ute etter en DAC-løsning, uten nødvendigvis å begrense det utelukkende til en DAC, som er dynamisk.
    Jeg er, som du kanskje har lagt merke til, rimelig opptatt av synergi og å beholde en lydsignatur i "hele kjeden", om du skjønner hvor jeg vil hen. De siste årene har jeg til stadighet lagt merke til hvor mye av makspotensialet som blir borte med å blande inn en lang rekke "fremmedkomponenter" i signalkjeden. Jeg mener at sjansen er ofte like stor, om ikke større, for å feile i produktsammensetning som å oppnå fullklaff i matchen, og de aller beste resultatene har jeg fått når jeg har holdt meg til et og samme merke i hele kjeden.

Sånn sett så harmonerer jo Naim sin grunnfilosofi rimelig godt med min egen oppfatning. Men det er langt fra det eneste merket jeg har opplevd dette med. Ayon har jeg jo god erfaring med, og det samme gjentar seg der. Var vel også devilej som uttalte dette med lydkvaliteten i hans Ayon-oppsett, i retning at det hele først falt helt på plass når Polaris II kom inn som forforsterker sammen med Typhon monoblokker og Ayon CD-spiller.

Så tilbake til ditt konrete spørsmål: Naim er nok ikke enklere å kombinere med "ikke-Naimutstyr" enn andre, kanskje heller tvert i mot. Tidligere var det vel enda verre, da tilkoblingsmulighetene var helt begrenset til kun DIN-koblinger. I det siste har Naim tatt grep og lansert produkter som er langt mer fleksible med tanke på både tilkoblingsmuligheter og match med andre merker. Naim DAC kan jeg tenke meg, og jeg legger vekt på tenke meg siden jeg ikke har forsøkt det, er noe enklere å implementere i et annet oppsett, i hvertfall ut i fra hva jeg har hørt om dens egenskaper. En god kilde er jo alfa og omega for et godt sluttresultat. Og dersom en liker "Naim-lyden" så er jo det å starte med selve opphavet et godt sted å starte. I ekte Naim-ånd er jo source first-prinsippet i høyeste grad relevant, og en erfaring jeg selv meget godt kan stille meg med. Fokuset på effektforsterkere vs kilde/pre er i mine øyne altfor overdrevet i dette landet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så kan jeg opplyse om at Kudos Cardea C30 er vel ankommet hus, og er fremdeles i innspillingsfasen. Høyttaleren overrasker med en enormt bra fylde i de nedre frekvenser, noe som jeg til tider savnet på lillebror C20 når jeg hadde den i hus for en stund siden.

Matchen med Naim-elektronikk fremstår også som bra, og jeg gleder meg til å få testet dette oppsettet for fullt i nytt rom. Før det er det altfor tidlig å felle noen som helst "dom" over lyden. Men; jeg gleder meg storveis over å ha godlyd i stua igjen.....

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så kan jeg opplyse om at Kudos Cardea C30 er vel ankommet hus, og er fremdeles i innspillingsfasen. Høyttaleren overrasker med en enormt bra fylde i de nedre frekvenser, noe som jeg til tider savnet på lillebror C20 når jeg hadde den i hus for en stund siden.

Matchen med Naim-elektronikk fremstår også som bra, og jeg gleder meg til å få testet dette oppsettet for fullt i nytt rom. Før det er det altfor tidlig å felle noen som helst "dom" over lyden. Men; jeg gleder meg storveis over å ha godlyd i stua igjen.....
    Gratulerer Rune!

Så var det bilder da.....:-D

Ny jobb? Så spennende, er det lov å spørre hva slags jobb?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder kommer når jeg får ting på plass i det nye rommet.

Jobber nå som salgsansvarlig for Sør- og Vest-Norge i et firma som heter Aspen: Bad & Baderomsmøbler | Aspen Bad

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder kommer når jeg får ting på plass i det nye rommet.

Jobber nå som salgsansvarlig for Sør- og Vest-Norge i et firma som heter Aspen: Bad & Baderomsmøbler | Aspen Bad
    Da er det kjekt man ikke har tatt å pusset opp badet ennå Kjekt å ha en baderoms ekspert inne her på forumet å.

Gleder meg til å se bilder fra det nye huset!! Lykke til med flyttingen.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Anfield.

Blir interessant å se bilder og å høre hva du synes om nyerværvelsene.
    Det er jo også spennende hvordan det nye rommet låter sammen med anlegget.Blir mye nytt det.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spennende. Skjønner godt at du gleder deg til å rigge opp i det nye lytterommet. Gleder meg selv svært mye til den dagen selv en gang i tiden..

Avventer du med eventuelle akustiske tiltak til du har blitt litt "kjent" med hvordan kombinasjonen av utstyret og rommet spiller på lag, eller har du allerede gjort noe?

Gratulerer forresten med ny jobb! Spennende det. De baderomsinnredningene så forøvrig svært elegante ut. Noe å ha i bakhodet når man skal pusse opp badet..

Side 27 av 143 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •