Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 143 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sorry Mac, nye bilder visse vist mye av det samme som sist. Taket blir påbegynt i morra med sparkling, pussing og maling i påfølgende rekkefølge. Når det er ferdig så gyver jeg løs på veggene.

Jeg blir ikke helt enig med meg selv om tapten, skal jeg ha samme tapeten i hele rommet, ha en separat variant på bakveggen og skal den være med eller uten mønster. Er redd for å få et mønster som virker forvirrende fremfor at det gir den ekstra "kule" effekten som en kontrastvegg kan gi.

Tenke, tenke...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sorry Mac, nye bilder visse vist mye av det samme som sist. Taket blir påbegynt i morra med sparkling, pussing og maling i påfølgende rekkefølge. Når det er ferdig så gyver jeg løs på veggene.

Jeg blir ikke helt enig med meg selv om tapten, skal jeg ha samme tapeten i hele rommet, ha en separat variant på bakveggen og skal den være med eller uten mønster. Er redd for å få et mønster som virker forvirrende fremfor at det gir den ekstra "kule" effekten som en kontrastvegg kan gi.

Tenke, tenke...
    Hei på deg.

Trenger du hjelp fra en svært nevenyttig nordlenning, så er det bare å skrike ut:wink:

Har fridag imorgen.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tenke, tenke...
    Jeg ville gått for en ren kontrast vegg, ellers bør du tapetsere tre vegger og la den "nøytrale" veggen bli kontrast veggen...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg ville gått for en ren kontrast vegg, ellers bør du tapetsere tre vegger og la den "nøytrale" veggen bli kontrast veggen...
    Det er enten det valget eller så blir det lik tapet rund baut. Skal ikke være lett... Men det er tross alt et luksusproblem.. :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hei på deg.

Trenger du hjelp fra en svært nevenyttig nordlenning, så er det bare å skrike ut:wink:

Har fridag imorgen.
    I morgen må jeg jobbe overtid, men jaggu skal jeg lagre denne og minne deg på det når det drar seg til... :-)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen må jeg jobbe overtid, men jaggu skal jeg lagre denne og minne deg på det når det drar seg til... :-)
    Bare å si ifra, så skal vi vel få ting unnagjort

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som BEF sier; kontrastvegg er pent og løfter opplevelsen av rommet et knepp. Anbefales.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Bare å si ifra, så skal vi vel få ting unnagjort
    Er tydeligvis noen andre som også vet å få ting unnagjort. Fikk i forrige uke beskjed om at vi nå ser ut til å ligge gode 5 uker foran skjema for ferdigstillelse, og at vi mest sannsynlig kunne "overta" bygget klart for maling og tapetsering allerede i uke 3. Så i går ble takene sparklet for første gang, og jeg fikk tatt første strøk på vaskerom og bad, samt påbegynt sparkling av diverse vegger, deriblant Salon Anfield. Ikke så spennende å se på, så derfor ingen bilder enda...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har også mine Vienna Mozart Grand forlatt huset og har fått et nytt hjem hos en meget hyggelig AV-interessert herremann på Sørlandet.

Da er det bare å vente på at engelskmennene skal få opp farten med de nye godsakene og få sendt dem over den lille dammen så raskt som mulig....:-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er tydeligvis noen andre som også vet å få ting unnagjort. Fikk i forrige uke beskjed om at vi nå ser ut til å ligge gode 5 uker foran skjema for ferdigstillelse, og at vi mest sannsynlig kunne "overta" bygget klart for maling og tapetsering allerede i uke 3. Så i går ble takene sparklet for første gang, og jeg fikk tatt første strøk på vaskerom og bad, samt påbegynt sparkling av diverse vegger, deriblant Salon Anfield. Ikke så spennende å se på, så derfor ingen bilder enda...
    Blir interessant å følge videre, Rune, blir nesten svett av å høre på deg. Har vært og fikset litt hos kamerater i det siste og skal til på liknende prosjekt selv muligens om et hus dukker opp. Mye arbeid gitt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bare kos i forhold til hva jeg har vært med på før. Og jeg skal love at det lokker med en gulerot som eget rom til far i andre enden av tunnellen... ;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sparkler litt mer intensivt da kan jeg tro. Kona har sagt at for meg er det ingen vei utenom. Hun må ha et rom jeg kan ha til hobbyen så hun kan få litt fred. 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel begynne med å beklage fraværet av bilder av fremdriften, men lover at dette skal bedre seg. Har vært så oppsatt på å få jobbet unna det jeg klarer de siste dagene at jeg har klart å glemme kamera hver gang. Lover skjerpings her...

Uansett, nå er alle takene ferdig sparklet, alle påbegynte marlerarbeider er avsluttet, samt de sponveggene som skulle sparkles, pusses og grunnes før tapetsering er ferdigstilte. Veggen i lytterommet har fått både en og to omganger med sparkel og pussing, men det blir også en tredje runde. Er ikke 100% fornøyd, og selv om dette skal dekkes av tapet er det viktig for meg at det skal være så bra som jeg kan få det. Det tar tid, men er forhåpentligvis verdt det.

Eller så er jeg fremdeles litt i villrede på hva slags tapet jeg skal velge på lydrommet. Har planlagt en ny runde igjen i morra, så da bør det nærme seg en avgjørelse snart....

"I´ll be back...."

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sparkling og pussing er noe av det værste jeg holder på med. Når en tror grunnlaget er bra nok, blir resultatet som regel ikke 100% når malingen er påført og sola kommer inn.

På jobben ser vi at ferdigbehandlende produkter selges mer og mer, og det er jo en grunn for det.

Til sommeren lanserer vi ferdigtapetserte sponplater. Mellom 20 og 30 typer på lager.:-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres kjekt ut det, Kriller. Jeg synes selv det er hakket verre å isolere tak.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Sparkling og pussing er noe av det værste jeg holder på med. Når en tror grunnlaget er bra nok, blir resultatet som regel ikke 100% når malingen er påført og sola kommer inn.

På jobben ser vi at ferdigbehandlende produkter selges mer og mer, og det er jo en grunn for det.

Til sommeren lanserer vi ferdigtapetserte sponplater. Mellom 20 og 30 typer på lager.:-D
    Vegg er en ting, det begir jeg meg inn på. Men tak derimot, det har jeg forsøkt en gang og aldri mer. Helt utrolig hvor vanskelig det skal våre å få en stor jevn flate.

Veggene mine skal jo tapetseres, så det er jo ikke så avslørende som eksempelvis tak, men jeg er uansett nøye med grunnlaget.

At ferdigbehandlede produkter selges mer og mer har jeg all mulig forståelse for, og jeg har benyttet meg grovt av det her. En ting er at en kan spare noen kroner på å gjøre det selv, men det forutsetter jo at en har tid og mulighet til å gjøre det selv. Men kone og to små barn som også ønsker å tilbringe tid med pappa er jo tid en mangelvare i seg selv. Da kan en heller jobbe litt overtid og betale litt ekstra for å få det ferdig levert.

Ferdigtapetserte plater, du? Kan jo se for meg at det blir populært også, selv om det i praksis vil være umulig å gardere seg mot alle de forskjellige varianter, farger, mønstre og kvalitetsforskjeller som finnes der i gården. Men noen vil klart velge standardfarger der og, akkurat som MDF-platene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Høres kjekt ut det, Kriller. Jeg synes selv det er hakket verre å isolere tak.
    Isolasjon i det hele tatt er et helsike. Jeg brukte hele påsken 2004 på å isolere et hus vi bygde da, og lovet meg selv aldri mer å benytte hverken påske, andre høytider eller noen andre dager for den saks skyld til noe slikt igjen. Da er til og med det å male lister gøyere.....:neutral:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos en kamerat for ei stund siden og isolerte i taket uten maske eller briller. Utrolig deilig med Glava-støv i hals og etter hvert øyne...

Blir artig å se litt bilder hos deg. Hvordan ligger C30 an ETA-messig?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Sound Planet i dag, og de venter på endelig beskjed angående shipping fra Kudos. Jeg har visst at det kom til å bli litt leveringstid på disse, da de måtte bygge disse i den finishen jeg ønsket spesielt til meg.

Uansett, nok å gjøre på rommet. Tredje laget med sparkel er både påført og i dag ble det pusset. Fy for en tidkrevende jobb, og ikke minst grisete. Men nå nærmer det seg "glatt som en barnerumpe".

I dag ble også fargen til rommet valgt, og ikke overraskende ble det en brunnyanse. Tapeten heter Galerie Floral 7720-1 og ser slik ut:

Jeg har valgt en forholdsvis umønstret og ensfarget tapet. Tanken bak dette er at jeg kommer til å utføre en del akustiske tiltak i rommet, i samme stil som en viss Tiger her på forumet har utført før meg. Jeg ser for meg å snekre rammer, fylle disse med Rockwool. Utenpå trekkes de med et stoff som jeg enda ikke helt har bestemt meg for finishen på, men det kommer til å brekke av endel fra det brune. På den måten har de ikke bare en akustisk effekt, men også en dekorativ effekt.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag ble også fargen til rommet valgt, og ikke overraskende ble det en brunnyanse. Tapeten heter Galerie Floral 7720-1 og ser slik ut:

SjokkoRune.

A.

Side 26 av 143 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •