Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 143 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 2846
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Hva syntes du gir mest bang for the buck ?

Alt 1. at jeg lager 7.1 som det er normalt og sette det opp.
    Alt.2 Jeg setter opp tradisjonell 5.1 og setter opp precense høytalere i steden.
    Vet du spurte Anfield og det er hans tråd. Ville bare alikevel si min mening siden jeg har begge oppsettene du spør om. 7.1 i kinoen med Pio 1015 og 5.1 med presence med Yamaha 1800 i stua.
    Jeg går klart og tydelig for alt. 2

Med god margin. Nå er 1800 en god del nyere enn 1015 men alikevel er ikke tvil om at jeg ville valgt precence foran bakhøytalere.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ganske nærme på beskrivelsen der gitt. Har sett på tapeter m.m. i dag, og når en først liker en viss stil, er det jaggu vanskelig å bevege seg helt bort fra det...
    Det er godt å høre. Skulle nesten bare mangle, for som du muligens er klar over assosieres du grunnet forrige kinorom med alt som har med sjoko å gjøre, være seg Oboy eller kokesjokolade

Fremdriften er upåklagelig, og vi er jo meget bevisst på at vi ikke skal gjøre mer enn nødvendig. Vi fikk forhandlet oss frem til en meget gunstig totalpakke med byggfirma, så jeg er godt fornøyd. Trist at vi solgte det store huset med svømmebasseng og lysthus, men nå får vi et ganske mye mindre, men nytt hus uten de samme vedlikeholdskostnadene. Og et bedre miljø for ungene, ikke minst. At det skulle bli så bra til slutt hadde jeg aldri våget å tro for en stund siden...
    Nå er det sikkert jeg som ikke har fulgt med i timen, men er huset deres nytt? Ser jo av de siste bildene dine at stuene er under konstruksjon. Det blir nok bra med nytt hus tenker jeg, og jeg skjønner godt at du lar et byggefirma ta seg av byggingen selv om jeg vet du fint kunne klart det selv også. Ganske behagelig å slippe det når en tenker seg om...

Du får ta deg turen til våren/sommeren når Vestlandsfanden skal komme på besøk igjen.
    Absolutt, ville ikke misset et slikt gjensyn for noe!

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    ...men alikevel er ikke tvil om at jeg ville valgt precence foran bakhøytalere (surround back).
    Enig!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Nå er det sikkert jeg som ikke har fulgt med i timen, men er huset deres nytt? Ser jo av de siste bildene dine at stuene er under konstruksjon. Det blir nok bra med nytt hus tenker jeg, og jeg skjønner godt at du lar et byggefirma ta seg av byggingen selv om jeg vet du fint kunne klart det selv også. Ganske behagelig å slippe det når en tenker seg om...
    På grunn av hva som skjedde med firmaet, så bestemte vi oss for å selge huset (som du har besøkt) for å betale ut gjelden dette påførte oss. Når det ble solgt var vi så heldige at vi fikk en meget god pris for det, langt høyere enn hva både vi og meglere hadde trodd. Sånn er det når østlendinger skal flytte sørover og synes husprisene her på Sørlandet er latterlig lave.:-) Vi har lang overtagelse og skal ikke flytte ut av det før det vi har kjøpt er ferdig til innflytting. Ergo, det rommet du ser bilder av er et nytt bygg, men ganske mye mindre enn det vi hadde tidligere, og ikke fullt så sentralt.

Jeg har jo bygd to hus før, og det forrige var jeg jo med på å bygge fra bunn av sammen med byggmester. Derfor vet jeg hvor mye jobb det er og ikke minst hvor mye tid det tar. Tid jeg ikke har tilgjengelig med kone og to små barn som skal følges opp. Noe gjør vi jo allikevel. Sparkling, pussing, tapetsering, flislegging, gulvlegging m.m. Det hadde blitt for kostbart å satt alt vekk. Men dette er overkommelig i noen uker, ikke for flere måneder....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Hallo Anfield ! Hello Sørlandet 8)

Godt å se at du er i gang, og at det jobbes med liv og lyst igjen.. følger spent med videre..

Jeg spør deg siden du allerede har bestemt deg for precense..

Jeg driver og bygger en knøtteliten hk/tv krok og har 7.1 oppsett som skal opp og gå. Problemet er at jeg har noen utfordringer mtp bakhøytalere dvs 4 stk og plasseringen av disse.

Hva syntes du gir mest bang for the buck ?

Alt 1. at jeg lager 7.1 som det er normalt og sette det opp.
    Alt.2 Jeg setter opp tradisjonell 5.1 og setter opp precense høytalere i steden.

Takknemmelig for et svar.
    Takker for gode ord.

Jeg er enig med både Counterpointer og Kenti angående hva jeg hadde valgt. Dersom rommet bak lytteposisjon ikke er av de største, det vil si at du sitter ganske nærme bakvegg, så ville jeg heller ha valgt et 5.1-oppsett, med dipole bakhøyttalere på sidevegg (a la Klipsch RS-42) og brukt surround back-høyttalerne til ambience/presence i front. Erfaringen min med surround back-høyttalere er at du bør ha en viss avstand fra bakveggen/høyttalerne til lytteposisjon for at du skal oppnå den ekstra surround-, rom- og effektfølelsen disse høyttalerne kan bidra med.

PS! Jeg har ikke bestemt meg for presence-høyttalere. Jeg har bare gjort klar for det, og i første omgang kommer jeg ikke til å koble dette opp. Men det er lett å hente ut kabelen fra veggen når jeg trenger det. Det ligger også skjult kabling (trekkerør) i veggene til surround-høyttalere... ;-)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo helt genialt! Du kan vertfall ikke klage over rommet du har skal bruke Det er bare å stå på slik at jeg kan få inspirasjon til min egen kino som skal begynnes på om en mnd eller to

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det er bare å stå på slik at jeg kan få inspirasjon til min egen kino som skal begynnes på om en mnd eller to
    Trodde du skulle lære deg å skifte bleier da :-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Trodde du skulle lære deg å skifte bleier da :-D
    Jeg gambler på at vi får en unge som sover mesteparten av tiden

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo helt genialt! Du kan vertfall ikke klage over rommet du har skal bruke Det er bare å stå på slik at jeg kan få inspirasjon til min egen kino som skal begynnes på om en mnd eller to
    Ja, klok av skade er det vel trygt å si at jeg kommer til å få mitt rom ferdig før du får ditt...:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo håpe.... ;-)

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si dette, godt å se entusiasten i deg er tilbake!

Ser ut til å bli ganske frisk satsing fra deg en stund framover. Du har ikke bestemt deg for elektronik enda?

A.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du er sikker på at det bare er en?..

A.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Må bare si dette, godt å se entusiasten i deg er tilbake!

Ser ut til å bli ganske frisk satsing fra deg en stund framover. Du har ikke bestemt deg for elektronik enda?

A.
    Takker for det.

"Frisk og frisk, Fru Blom". Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Jeg jobber innenfor et fast budsjett, og foreløpig er jeg godt innenfor. Hovedsatsninger ble jo gjort med det komplette Ayon-oppsettet, og salget av dette frigjorde jo midlene til det meste av dette prosjektet. Når det gjelder innkjøp handles jo mye nå over bruktmarkedet, kun noen få ting bestilles nytt. Finnes mye gull der ute om en bare er tålmodig og vet hva en skal ha....

Forøvrig usikker på hva du mener med elektronikk, tenker du på vet en utvidelse til multikanal? For både høyttalere og elektronikk er jo bestemt for "lenge siden"; Naim og Kudos.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Du er sikker på at det bare er en?..

A.
    Ja, du vet jo hva du snakker om der, Bjørn...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra Anfield. For oss som driver å flikker på gamle hus fremtoner et nybygg seg som en drøm......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du vet jo hva du snakker om der, Bjørn...
    Blir det mer enn en så blir jeg fryktelig overrasket for å si det slik

Forøvrig er det veldig morro at du har funnet igjen gleden denne hobbyen kan gi, Rune

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette blir bra Anfield. For oss som driver å flikker på gamle hus fremtoner et nybygg seg som en drøm......
    +1

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På grunn av hva som skjedde med firmaet, så bestemte vi oss for å selge huset (som du har besøkt) for å betale ut gjelden dette påførte oss. Når det ble solgt var vi så heldige at vi fikk en meget god pris for det, langt høyere enn hva både vi og meglere hadde trodd. Sånn er det når østlendinger skal flytte sørover og synes husprisene her på Sørlandet er latterlig lave.:-) Vi har lang overtagelse og skal ikke flytte ut av det før det vi har kjøpt er ferdig til innflytting. Ergo, det rommet du ser bilder av er et nytt bygg, men ganske mye mindre enn det vi hadde tidligere, og ikke fullt så sentralt.

Jeg har jo bygd to hus før, og det forrige var jeg jo med på å bygge fra bunn av sammen med byggmester. Derfor vet jeg hvor mye jobb det er og ikke minst hvor mye tid det tar. Tid jeg ikke har tilgjengelig med kone og to små barn som skal følges opp. Noe gjør vi jo allikevel. Sparkling, pussing, tapetsering, flislegging, gulvlegging m.m. Det hadde blitt for kostbart å satt alt vekk. Men dette er overkommelig i noen uker, ikke for flere måneder....
    Ja, jeg hadde fått med meg at du er på flyttefot, så lost er jeg ikke Hadde dog ikke fått med at at det er nybygg.

Hva, prøver du å påstå at boligprisene på Østlandet, og da spesielt Oslo, ikke henger på greip??

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel si det sånn. Prisen vi fikk for vårt hus, og som gikk for langt over hva vi trodde og håpte, var så lav/god for paret fra Jessheim at de mente de hadde gjort et røverkjøp med tanke på hva de måtte ha betalt for dette østpå. Så da så, alldeles glimrende for både selger og kjøper med andre ord....:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg vet. Har både bygget nytt og pusset opp gamle hus før, og det er ikke mye tvil om hva som fremstår som det enkleste, nei..... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til utstyret:

Fikk i dag beskjed fra importøren om at det må bli et fargebytte på høyttalerne mine. Den fargen jeg egentlig ønsket meg, Ebony Macassar, var det lang leveringstid på, men jeg kunne få et par i varianten "Santos Rosewood" i løpet av et par uker. Synes jo ikke den ser så verst ut den heller, så da sa jeg ok til det.

Dette er forøvrig akkurat den samme høyttaleren som den kjente og rutinerte skribenten Paul Messenger i HIFI Choice testet i septembernummeret av HIFI Choice og som senere ble hans nye referansehøyttaler. Høyttaleren de erstattet var ingen ringere enn Bowers & Wilkins 800D. Jeg påstår ikke Kudos slår 800D på alt, men uansett artig for Kudos at han valgte dem som sin nye referanse. I 2009 vant også Kudos Cardea C30 prisen "Gold Award for best loudspeaker over 5.000 pounds 2008", og slo mer rennomerte modeller fra B&W og Monitor Audio på veien.

Må jo si det er meget bra jobbet for en såpass liten produsent som Kudos.

Kan trygt si at jeg er hyperspent på å få koblet disse bakerst i rekken av smekkert Naim-utstyr, ja.....

Side 24 av 143 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •