Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 143 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Dette ser knallbra ut Rune. Gleder meg stort til vi skal gjennopplive vestlandsfandens turer sørover.

At du har valgt Naim er jo noe som gleder mitt hjerte stort. At du faller for de samme kvalitetene og tankegangene som meg (og e-h som tross alt startet bølgen) synes jeg er veldig kjekt. Det blir rom for mange spennende diskusjoner

Jeg fikk forresten ordnet turen sør-vestover, så forvent en reiseblogg til helgen Kjenner jeg gleder meg stort allerede!
    Blir meget spennende å følge din reiseblogg :-)

Ellers så gleder jeg meg enormt over å ha funnet tilbake gnisten og gleden ved hobbyen og gleder meg som en unge til jeg kan begynne å innrede rommet. Farger, belysning, utstyr m.m. Tankene går for fulle mugger....

Gleder meg også til nytt besøk med sosiale høydepunkter. Det har jeg savnet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Uff da. Kjøpt Arbor veggpaneler!!!!!!!!!!!
    Vår konkurrent:evil:
    Sånn er det når jeg ikke kan påvirke det. Skal se det går bra allikevel.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Veldig enig i denne tankegangen. Har hintet om dette flere ganger før til folk på forumet som har brukt de billigste receivere til forforsterkere. Det har vært som å banne i kjerka!
    I know. Ikke noe galt med "nok" krefter, men her er mitt inntrykk at mange føler at de trenger rene kjernekraftverk for å drive de vanligste høyttalerne. Naim har jo nok krefter for de fleste, men ser jo kanskje litt "puslete" ut på grunn av størrelsen. Erfaringen har lært meg viktigheten av riktig dimensjonering og matching, og du slipper å ha et Sellafield i racket... ;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder er morro, fortsett med det.

Hva skal du ha på gulvet? Taket blir normal hvitt antar jeg da dette skal være et relativt normal oppholdsrom?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser spennende ut. Forundrer meg ikke om det blir et rom med stor lytte glede, der man bare vil sitte å nyte musikk i timevis. Å vis det trengs noen akustikk plater på sikt, vet du hvor du får tak i de og de kommer etter ønskede mål.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Bilder er morro, fortsett med det.

Hva skal du ha på gulvet? Taket blir normal hvitt antar jeg da dette skal være et relativt normal oppholdsrom?
    Taket blir "dessverre" hvitt, og således ødelegger det potensialet for best mulig sortnivå. Men som du sier, dette skal være et oppholdsrom, og ingen Bat Cave.

På gulvet blir det vegg-til-vegg-teppe.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Dette ser spennende ut. Forundrer meg ikke om det blir et rom med stor lytte glede, der man bare vil sitte å nyte musikk i timevis. Å vis det trengs noen akustikk plater på sikt, vet du hvor du får tak i de og de kommer etter ønskede mål.
    Godt å vite... Har et par spennende planer angående akustikk-optimalisering, så du skal ikke se bort fra at jeg tar kontakt for å diskutere et par løsninger...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På gulvet blir det vegg-til-vegg-teppe.
    Bestemt deg for farge?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ellers så gleder jeg meg enormt over å ha funnet tilbake gnisten og gleden ved hobbyen og gleder meg som en unge til jeg kan begynne å innrede rommet. Farger, belysning, utstyr m.m. Tankene går for fulle mugger....
    Her skjer det saker og ting. Gratulerer med mye nytt. Vær flink gutt å gi oss mange drypp av fremdriften.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestemt deg for farge?
    Njei, ikke helt. Jeg vet at veggene kommer til å få en eller annen brun-nyanse, men ikke så mørk som i gamle sjokobunkeren. Det er en farge som egner seg meget godt til dempet belysning, både med spotter og levende lys og gir meg den følelsesmessige effekten i rommet som jeg ønsker meg. Kall det gjerne "lave skuldre-terapi"... ;-)

Frontveggen bli en sort/mørk variant, kanskje noe a la BEF sin frontvegg. Er usikker på om jeg her skal gå for en vegg med et litt levende "spill" i mønsteret eller om dette vil virke forvirrende. Men det blir mest sannsynlig tapet, jeg tror ikke det blir noe moltonvegg her.

Teppet ser jeg litt i lys av de to førstnevnte.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Her skjer det saker og ting. Gratulerer med mye nytt. Vær flink gutt å gi oss mange drypp av fremdriften.
    Takker for det, Tiger. Will do....

Skjer ikke så veldig mye denne uken, men i slutten av neste uke kommer malerne for å sparkle, pusse og male taket. Innen den tid må rommet ryddes litt og det blir litt lettere å ta noen bilder som kan gi inntrykk av hvordan rommet kommer til å bli.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir kanskje sjokobunker-light da

Følger spent med viare, og fremgangen blir sikkert ikke noe dårligere mtp. at du outsourcer maling, pussing etc.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off topic, men........................

Fått med deg at laget vårt fikk en ny spiller akkurat? Maxi signert for 3,5 år.
    Han kom gratis!!!
    Godt jobba Rafa!!!!

Velkommen og YNWA!!!!!!!!!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir kanskje sjokobunker-light da

Følger spent med viare, og fremgangen blir sikkert ikke noe dårligere mtp. at du outsourcer maling, pussing etc.
    Ganske nærme på beskrivelsen der gitt. Har sett på tapeter m.m. i dag, og når en først liker en viss stil, er det jaggu vanskelig å bevege seg helt bort fra det...

Fremdriften er upåklagelig, og vi er jo meget bevisst på at vi ikke skal gjøre mer enn nødvendig. Vi fikk forhandlet oss frem til en meget gunstig totalpakke med byggfirma, så jeg er godt fornøyd. Trist at vi solgte det store huset med svømmebasseng og lysthus, men nå får vi et ganske mye mindre, men nytt hus uten de samme vedlikeholdskostnadene. Og et bedre miljø for ungene, ikke minst. At det skulle bli så bra til slutt hadde jeg aldri våget å tro for en stund siden...

Du får ta deg turen til våren/sommeren når Vestlandsfanden skal komme på besøk igjen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Off topic, men........................

Fått med deg at laget vårt fikk en ny spiller akkurat? Maxi signert for 3,5 år.
    Han kom gratis!!!
    Godt jobba Rafa!!!!

Velkommen og YNWA!!!!!!!!!!
    Forsøker å holde tråden fri for fotball, men enig; bra! Blir spennende....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De tidligere bildene var jo ikke av "akto-kvalitet" akkurat, så her kommer noen av litt bedre kvalitet. Slik er rommet p.t.

Fra stua, mot AV-rommet:

Salon Anfield - med lave skuldre...-av-rom-lofstad-007-jpg

Sett fra "innsiden". I taket kan det skimtes friskluftutblåset. Under dette, på frontveggen, sees skjult kabling til eventuelle "Precense-høyttalere".

Salon Anfield - med lave skuldre...-av-rom-lofstad-005-jpg

Frontveggen med ferdige trekkerør for "Presence-høyttalere", strømkontakt til lerret samt trekkerør for 12v-trigger.

Salon Anfield - med lave skuldre...-av-rom-lofstad-004-jpg

HDMI-kabelen er allerede trukket. Her sees også kontakten til PJ samt trekkerøret til 12v-trigger på PJ-siden.

Salon Anfield - med lave skuldre...-av-rom-lofstad-001-jpg

Nærbilde av strømkontakt og trekkerør til 12v-trigger til lerret på frontvegg.

Salon Anfield - med lave skuldre...-av-rom-lofstad-003-jpg

Alt klart for sparkling, maling og tapetsering. I løpet av en god uke er nok dette igangsatt og ferdigstilt (håper jeg...)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byggetråd, dette kan bli spennende prosjekt å følge med på fremover og hvordan blir planene for denne kinoen med tanke på lerret og slikt? Jeg kommer til å følge godt med her fremover, moro å se disse flotte kinoene blir til.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såå godt følger du vel ikke med... ? ;-) Quoter meg selv fra noen få dager tilbake:

Sitat Opprinnelig postet av Anfield

En meget pent brukt Sony "Pearl" VW50 fant veien til meg i går. En projektor jeg kjenner meget godt og vet godt hva er god for. Når en slik da ble tilgjengelig på bruktmarkedet for en god pris falt valget på denne fremfor HW-15. De ekstra pengene denne ville kostet var ikke verdt det for min del, da jeg da heller kan få råd til et slikt også:

Da begynner de fleste ting å falle på plass med tanke på utstyr å smykke mitt nye AV-rom med.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, spennende valg som foreligger i listen din og det blir moro å følge med på prosjektet, egen kino hadde vært drømmen og ingen tvil om noe annet.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo Anfield ! Hello Sørlandet 8)

Godt å se at du er i gang, og at det jobbes med liv og lyst igjen.. følger spent med videre..

Jeg spør deg siden du allerede har bestemt deg for precense..

Jeg driver og bygger en knøtteliten hk/tv krok og har 7.1 oppsett som skal opp og gå. Problemet er at jeg har noen utfordringer mtp bakhøytalere dvs 4 stk og plasseringen av disse.

Hva syntes du gir mest bang for the buck ?

Alt 1. at jeg lager 7.1 som det er normalt og sette det opp.
    Alt.2 Jeg setter opp tradisjonell 5.1 og setter opp precense høytalere i steden.

Takknemmelig for et svar.

Side 23 av 143 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •