Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 143 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 2846
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Naim?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg kan komme med et forslag
    Du er dessverre forhindret i å være med i konkurransen, du vet litt for mye.... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Naim?
    Hva får deg til å tippe det?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naim støttes. Grønt er lekkert.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grønt i logo, rundt knapper og evt display?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du går fra Vienna til Kudos. Hva ligger forskjellene i lydmessig?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naim er selvfølgelig riktig. Synes det er imponerende at det ble tatt på første forsøk på hint, men antar at det var fargen og ikke motivet som var avslørende i denne omgang. Bildet var for øvrig av Old Sarum.

Jeg har flere ganger nevnt at kombinasjonen Naim og KEF Reference er en av de aller beste kombinasjonene jeg noen gang har hørt. Vienna og Ayon er en annen. Når den ene kombinasjonen ikke lot seg gjennomføre, var det lett å starte å tenke på den andre. Nå ble det ikke KEF Reference denne gangen, av to hensyn. Det ene er at KEF Reference er en del dyrere enn Kudos C30 er, det andre er at jeg fikk en ok innbyttehandel på Skylla mot C30. Jeg legger nå en god del mer penger i høyttalerne vs elektronikk enn kombinasjonen Vienna/Ayon, derfor blir elektronikken lagt på XS-nivå i første runde. Naim er jo synonymt med oppgradering etterhvert, så vi får se hvor det eventuelt ender.

Naim XS integrert forsterker

Naim CD5X CD-spiller. Brukes nå, men selges muligens når den splitter nye Naim DAC kan leveres i slutten av januar/begynnelsen av februar. XS og CD5X er i hus as we speak og har vært testet på Vienna Mozart.

Naim DAC. Alt av digitale innganger som kan sørge for smekker lyd omtrent uansett kilde. Sonos skal selvfølgelig kobles til her, det samme vil:

Roksan Kandy K2 CD-spiller. Skal brukes som drivverk når Naim DAC er i hus. Spilleren har jeg allerede i hus, og ble brukt som drivverk på Skylla med meget godt resultat, så at den egner seg som et stabilt drivverk har jeg allerede fått bevist.

Ta med at det i tillegg kommer inn en Flatcap XS og et RIAA-trinn Stageline S og en RCom fjernkontroll, så bør det være en god start for godlyd ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Ser du går fra Vienna til Kudos. Hva ligger forskjellene i lydmessig?
    Jeg er ikke misfornøyd med Vienna, dersom noen skulle ledes til å tro det. Mozart står fremdeles frem som et av mine definitive favoritthøyttalere i prisklassen rundt 20k. Den største grunnen til å bytte er synergi. Når elektronikken først skulle byttes ut, så var det naturlig å se på hva som spiller bra med den. Her er flere gode alternativer, men det var jo naturlig å teste ut Mozart skikkelig på Naim når de først stod her. Men; som nevnt i forrige innlegg hadde jeg tidligere en meget vellykket hjemmesession med Naim-elektronikk og KEF Reference 205/2 som fremdeles den dag i dag står frem som kanskje det ypperste jeg har hatt av lyd i mitt eget lytterom.

KEF Reference 205/2 (og også 203/2) er dessverre utenfor økonomisk rekkevidde, og da var veien kort til å vurdere Kudos. Den ganske mye mindre Kudos C20 sammen med Naim-elektronikk spilte så gnistene føk den gang jeg parret dem opp når jeg drev butikk, så tanken ble raskt: "Hva med C30 som grovt sett består av en C20 som går uendelig mye dypere?" I England er Kudos en svært god match med Naim, og når jeg vet hva som bodde i C20 så tar jeg sjansen uhørt på C30.

Så til ditt spørsmål: Forskjellene på Mozart og C30 er jo merkbare, for å si det sånn. C30 med sin Seas Crescendo-diskant et uendelig mer oppløst og vidåpen enn Scanspeak-diskanten til Mozart, men kan også fremstå som mer aggressivt feilmatchet. Begge høyttalerne går nok ca like dypt. Det er synergien mellom produktene som gjør at jeg bytter "full pakke". Estetisk sett synes jeg vel at Vienna har overtaket på Kudos, men lyden og fokuset på musikken er vel dog viktigst. Kudos er nok en "raskere" høyttaler, oppleves vel som mer oppløst og detaljert og dynamisk høyttaler. Mozart låter nok kanskje mer "hel", uten attributter som "stikker seg frem" om du skjønner hvor jeg vil. Naim er elektronikk som ikke er veldig hissig i toppen, derav en god match med litt detaljerte høyttalere IMO.

Naim og Vienna låter også bra, men sammenlignet med hva jeg har hørt av KEF og Kudos tidligere koblet på Naim, så er dette en mye bedre match. Jeg valgte sånn sett kanskje en litt motsatt rekkefølge i valg av elektronikk før høyttalerne sålenge jeg hadde høyttalerne i stua, men lysten på å teste ut et komplett Naim-oppsett ble for sterk. Valg fordrer gjerne flere valg....

At kona dessuten synes at Naim er griselekkert og at det kan stå på hele tiden klar til bruk er en kjærkommen bonus. Hun ble vel aldri helt komfortabel med rør, oppvarmingstid, barnefingre m.m.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis så mye.
    Har desverre aldri hørt Naim før, men lest mye godt om merke på hifisentralen.
    Få få sjekket det ut en dag.

Hva ligger komponentene dine på veil.?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I win!

Fargen og viten om ditt forhold til NAIM var en dead give away
    Gratulerer med nytt snacks på vei. Naim er i alle fall ikke på noen måte utfordrende å kombinere med barn, rent designmessig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hva ligger komponentene dine på veil.?
    Takker! Kudos Cardea C30 ligger pent priset i Norge på kr 49.900,-.

Naim Nait XS - kr 14.600,-
    Naim CD5X(S) - kr 18.700,-
    Naim DAC - kr 21.000,-
    Naim Flatcap XS - kr 7.400,-
    Naim Stageline S - kr 2.900,-

Full prisliste finner du på Kontrapunkt HiFi : Velkommen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I win!

Fargen og viten om ditt forhold til NAIM var en dead give away
    Gratulerer med nytt snacks på vei. Naim er i alle fall ikke på noen måte utfordrende å kombinere med barn, rent designmessig.
    You win!

Ja, jeg har vel aldri lagt skjul på min begeistring for Naim etter den oppevelsen jeg hadde med dem, både i butikk og privat her hjemme med KEF. Ikke for alle, og kan vel oppleves som noe sært av noen.

Stemmer at det ikke er spesielt forlokkende for barn. Har nå hatt XS og CD5X i hus i ca 2 uker, og guttungen har ikke brydd seg om dem i det hele tatt. Det samme kunne dessverre ikke sies om Ayon-oppsettet....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Designet er jo ikke så prangede som det Ayon er og tiltrekker seg kanskje ikke oppmerksomheten like lett. Det mest ironiske er vel at jo mer redd man er for at de små skal "tukle" med utstyret og jo mer påpasselig man er - desto større er sjangsen for at noe faktisk skjer.

Min mor som har jobbet i barnehage i alle år kunne fortelle at hun hadde lært om omvendt psykologi "the hard way" når hun ga en av ungene hun hadde smurt inn med solkrem streng beskjed om å ikke gå rett i sandkassa for da ville man ende opp med å se ut som en eh, afroamerikaner... :evil:

Det blir spennende å høre hvordan det blir fremover når Naim og Kudos kommer på plass. Jeg følger mer enn gjerne med på det.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får vel ønske deg velkommen i klubben da 8)

Jeg håper det blir en fin match og at du vil storkose deg med oppsettet!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Vi får vel ønske deg velkommen i klubben da 8)

Jeg håper det blir en fin match og at du vil storkose deg med oppsettet!
    Takker for det, e-h. Føler meg rimelig sikker på at synergien er ivaretatt her og at dette musikalsk vil bli bra. At det i tillegg ser ut til å bli så fleksibelt og brukervennlig er også bra, ikke minst for de andre som skal bruke systemet i huset.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Designet er jo ikke så prangede som det Ayon er og tiltrekker seg kanskje ikke oppmerksomheten like lett. Det mest ironiske er vel at jo mer redd man er for at de små skal "tukle" med utstyret og jo mer påpasselig man er - desto større er sjangsen for at noe faktisk skjer.

Min mor som har jobbet i barnehage i alle år kunne fortelle at hun hadde lært om omvendt psykologi "the hard way" når hun ga en av ungene hun hadde smurt inn med solkrem streng beskjed om å ikke gå rett i sandkassa for da ville man ende opp med å se ut som en eh, afroamerikaner... :evil:

Det blir spennende å høre hvordan det blir fremover når Naim og Kudos kommer på plass. Jeg følger mer enn gjerne med på det.
    Designet på Naim er litt "understated elegance" og stikker seg langt fra frem. Som sagt så har jeg tro på at dette kan bli værende urørt av barnehundene i huset.

Artig, og kjent, historie by the way.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis!!

Gratulerer så meget med et valg som gjør ihvertfall undertegnede (naim)grønn av misunnelse

Kudos har jeg aldri hatt gleden av å lytte til, men regner med det kommer en mulighet til det.

Det gleder hjertet mitt veldig at du nå har fått en avatar som gjør at jeg blir glad og ikke irritert:-D

Det gikk forøvrig en NAP500 på Audiogon for ikke så lenge siden for en svært "rimelig" penge. Det hadde vært noe det. Ekstremt voksen sak.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAP500 er jo rimelig "digg", men ville jo vært totalt overkill i forhold med resten av elektronikken jeg har valgt. I Naim-ånd er det jo som kjent viktig å tenke kilde-pre-forsterker-høyttaler, og med NAP500 ville jo oppsettet vært veldig skjevt. Men kanskje etterhvert..?

Du får garantert mulighet til å sjekke dette nærmere ut når alt faller på plass. Høyttalerne går det fort et par tre uker før de ankommer Casa Anfield.

Nå som elektronikk og høyttalere er valgt er det på tide å skifte fokus videre. Stort bilde er også på vei...... ;-)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    NAP500 er jo rimelig "digg", men ville jo vært totalt overkill i forhold med resten av elektronikken jeg har valgt. I Naim-ånd er det jo som kjent viktig å tenke kilde-pre-forsterker-høyttaler, og med NAP500 ville jo oppsettet vært veldig skjevt. Men kanskje etterhvert..?

Du får garantert mulighet til å sjekke dette nærmere ut når alt faller på plass. Høyttalerne går det fort et par tre uker før de ankommer Casa Anfield.

Nå som elektronikk og høyttalere er valgt er det på tide å skifte fokus videre. Stort bilde er også på vei...... ;-)
    Er deilig å ha litt drømmer...

Stort bilde??? Nå må du slutte med disse luremuseri-greiene. Fortell fortell!!!

Jeg tipper HW-15:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jacker tråden din til et spørsmål, når vi snakker om Naim.

Har ekstremt lyst til å prøve Naim, og heller mer og mer mot å prøve dette.
    Har per dags dato et par IQ90, som idag drives av Emotiva som jeg vurderer å bytte ut med et Naim trinn. SC-LX71 er reciever. Har du noen tanker om hvorvidt en NAP200 vil være en god match i et slikt oppsett?
    Eller burde man kjøre Naim all-the-way for best opplevelse, slik jeg har fått inntrykk av?

Blir isåfall å kjøpe uhørt.

Side 21 av 143 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •