Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 143 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 2846
    Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer Anfield,

du kommer til å trives med Mac.

De siste dagene har jeg også bestilt Airport Extreme og Airport Express for å skifte ut komponentene i et "kranglete" nettverk. Jeg satser på at Apple gir meg et sømløst nettverk til tross for dårlig arbeidsforhold med begrensinger av rekkevidden pga tykke murvegger mellom kjeller og 1. etasje.

I går var MacBook'en opptatt fra jeg kom hjem fra jobb til jeg gikk til sengs. Så nå går jeg svanger med planer å kjøpe meg enten en Mac-mini til TV'en i stuen eller evt en iMac til kontoret i kjelleren.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med et BRA valg! Virker som flere "switcher" til mac for tiden.

Et tips, vurder å bytt ut harddisken med en SSD disk (solid state disk) etterhvert. Det er for tiden dyrt, men absolutt verdt oppgraderingen. Mye raskere oppstart både av system og de fleste programmer, mye bedre respons, tåler maaaange oppgaver samtidig, null ventetid ved kjapp navigering gjennom store mapper og bedre overføringshastigheter...

Zocral, Har også byttet til Airport Express etter maaange timer med rot, banning og styring med en såkalt "testvinner" Jensen 89300 trådløs router. Airport Express er farlig enkelt, og funker som bare det etter en kjapp guide gjennom enkle innstillinger som ikke er enkle hos Jensen. Overaskende god rekkevidde har denne lille saken også... 8)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over til litt analog moro igjen....

I dag fikk jeg endelig sjansen til å snurre litt vinyl igjen, og det føles godt. Grunnen til at det har tatt litt tid å få godlyd ut av Linn-spilleren er at jeg har manglet et RIAA-trinn.

I dag ramlet denne inn døra:

Salon Anfield - med lave skuldre...-clearaudio-nano-003-jpg

En Clearaudio Nanophono. En utrolig liten, men fleksibel og vellydende sak.

Et bilde til som jeg har "lånt" fra 6Moons, som viser justeringsmulighetene:

Godt å få spilt av noe sort gull igjen....

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den der så jo meget lekker ut! Gratulerer!
    Låter den like bra som den ser ut?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt for tidlig å uttale seg noe konkret om det, og dessuten er sammenligningsgrunnlaget med akkurat Linn-spilleren lik 0. Men akkurat nå klarer jeg å nyte litt Spyro Gyra, helt greit....:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg både mottatt, pakket opp og fått lekt meg litt med min nye MacBook Pro, og foreløpig kan jeg melde om at jeg er godt fornøyd med valget mitt. Det er endel ting som er uvant fra PC, og det vil naturlig nok være litt knoting før ting sitter helt. Til nå er status:

På plussiden:

- Design. MacBook Pro er en estetisk nytelse.
    - Byggekvalitet. Dette er solid, og alle detaljer virker meget tillitvekkende utført.
    - Brukergrensesnitt. Det meste virker logisk lagt opp og er oversiktlig.
    - Støynivået. Eller fravær av det. Er omtrent helt lydløs, veldig uvant men desto mer gledelig.
    - Bakgrunnsbelyst tastatur. Glimrende for meg som ofte dimmer lyset når jeg lytter til musikk, og da samtidig sitter med laptoppen i fanget.
    - Oppstartstid. Går et par sekunder for å den går i hvile, og enda viktigere; den samme tiden når den skal opp igjen. Glimrende.
    - Lett å sette opp, både nettverk og mail var oppe og gikk i løpet av kort tid.

På minussiden:

- Jeg bestilte nok en ett hakk for liten maskin. Etter å ha vært vant til en 17" er plutselig 13,3" litt liten.
    - Kanskje ikke riktig å sette dette på minussiden, men det er veldig uvant med Mac sin touchflate uten trykknapper. Jeg blir mer og mer vant til det og ser hensikten med dette, men her må det litt trening til...

Alt i alt, jeg koser meg med denne og gleder meg til å bli nærmere kjent med den. Morro med ny dubbeditt i huset... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så har jeg hatt min første negative opplevelse med et røroppsett i hus. Min yngste sønn er 1,5 år, og i dag tok både jeg og kona han i å klatre i HIFI-racket, og brukte gitterne over rørene til å holde seg i når har forsøkte å dra seg oppover. Heldigvis holdt gitterne, men det satte en støkk i meg. Dette er en risiko selvfølgelig når en må ha utstyret i stua, og dette endres jo heller ikke etter at vi har flyttet. Gjorde meg noen tanker i dag om rør var helt greit å ha i stua da, men konklusjonen ble uansett at vi forsøker litt til. Det er jo ikke sikkert at han vil finne dette like interessant fremover.... ;-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...har fått min også - testet med og uten SSD... Anfield - er det EN oppgradering du bør vurdere deg med tider og stunder er det nettopp dette! Starter OSet på under 10s, der forrige MacBook Pro tok 40 sekunder, og start av programmer - gjerne 2-3 samtidig - går som en drøm... Er ellers også veldig fornøyd med "Unibody"-designet, langt enklere å bytte ut disker og minne enn tidligere...

Kjører for øvrig nå Parallells 5 med Windows 7, og det funker også veldig bra! Vi snakker pose og sekk så det holder!

En annen ting; jeg brukte "time machine" til å ta backup av forrige MacBooc, som jeg deretter rekonstruerte på den nye maskinen. Prøv deg med noe lignende på PC - er BARE å glemme... Hele maskinen ble rekonstruert med programvare og det hele på under en halvtime - og da snakker vi nesten 100GB programmer og filer! Selv alle innstillingene i mailen ble gjenopprettet... Er jo bare en drøm!

Når det gjelder 13" skjerm er jeg enig i at den er litt liten... Denne maskinen er uansett en "ventemaskin" for mitt vedkommende frem til neste generasjons MacBook Pro dukker opp en gang på nyåret, og da blir det nok en 15,4", 17" synes jeg blir for stort på bærbart...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er allerede meget fornøyd med oppgraderingen, og dersom dette kan bli enda bedre med en SSD-disk så er det jo ikke noe bedre enn å ha det å glede seg til.:-D

Next time...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sikkert noen har fått med seg har jeg nå lagt ut CD-1s for salg. Det er en smule råflott å sitte med den som et rent drivverk så lenge jeg bruker DACen i Skylla i stedet for CD-1s. Da kan noen andre heller nyte godt av den. ;-)

Jeg har også valgt å legge ut Kandy K2 for salg og frigjøre den kapitalen på andre oppgraderinger. Den står kun i originalemballasjen og samler støv.

Ellers så begynner jeg å bli mer og mer glad i Macen. Den blir også mer og mer brukt av mor i huset, slikt lover alltid godt. Kommer tilbake med mer konkret info litt senere....

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Som sikkert noen har fått med seg har jeg nå lagt ut CD-1s for salg. Det er en smule råflott å sitte med den som et rent drivverk så lenge jeg bruker DACen i Skylla i stedet for CD-1s. Da kan noen andre heller nyte godt av den. ;-)

Jeg har også valgt å legge ut Kandy K2 for salg og frigjøre den kapitalen på andre oppgraderinger. Den står kun i originalemballasjen og samler støv.

Ellers så begynner jeg å bli mer og mer glad i Macen. Den blir også mer og mer brukt av mor i huset, slikt lover alltid godt. Kommer tilbake med mer konkret info litt senere....
    Er det noe Naim-snax du skal ha i hus nå:lol:

Jeg har forøvrig vært opptatt med ledersertifiseringen min, men jeg er ledig neste onsdags ettermiddag til å spandere dinner på deg og madammen hvis det passer da? Reiser nordover på torsdag, så hvis ikke får vi ta det etter nyttår.

Skal også på en heftig isfisketur i mars dersom du er interressert. Bare noen timer i bil, så er vi ved et deilig røye-vann.

Her er det du isåfall har i vente

YouTube - Røyer under isen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Er det noe Naim-snax du skal ha i hus nå:lol:

Jeg har forøvrig vært opptatt med ledersertifiseringen min, men jeg er ledig neste onsdags ettermiddag til å spandere dinner på deg og madammen hvis det passer da? Reiser nordover på torsdag, så hvis ikke får vi ta det etter nyttår.

Skal også på en heftig isfisketur i mars dersom du er interressert. Bare noen timer i bil, så er vi ved et deilig røye-vann.

Her er det du isåfall har i vente

YouTube - Røyer under isen
    Blir ikke noe Naim-drivverk i oppsettet, det er sikkert. Digital utgang på rimeligere Naim-spillere er det jo dårlig med... :-)

Selges CD-1s så kommer Kandy K2 CDP inn som drivverk. Den fungerer meget bra som det.

Når det gjelder neste onsdag så passer det dårlig, dessverre. Madammen er bortreist. Vi får ha den til gode til over nyttår, da skal jeg love å få det til.

Røyevann ja. Der fikk jeg noe å tenke på.....

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ellers så har jeg hatt min første negative opplevelse med et røroppsett i hus. Min yngste sønn er 1,5 år, og i dag tok både jeg og kona han i å klatre i HIFI-racket, og brukte gitterne over rørene til å holde seg i når har forsøkte å dra seg oppover. Heldigvis holdt gitterne, men det satte en støkk i meg. Dette er en risiko selvfølgelig når en må ha utstyret i stua, og dette endres jo heller ikke etter at vi har flyttet. Gjorde meg noen tanker i dag om rør var helt greit å ha i stua da, men konklusjonen ble uansett at vi forsøker litt til. Det er jo ikke sikkert at han vil finne dette like interessant fremover.... ;-)

Jeg likte heller ikke at disse småe fingrene får plass mellom gitter hullene, og kanskje brenner seg på den måten. Heldigvis hos oss har de ikke fingret så mye på rør forsterkeren, og de har lært at den er varm forde vi bruker forsterkeren så snart tv står på, noe som er ofte med så småe barn i huset. Bra dere fikk avverget situasjon.

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt klart et dilemma når det gjelder rør, så hos oss ble et lukket rack løsningen. Synd å gjemme bort blokkene, men bedre enn å bytte dem ut
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Jeg likte heller ikke at disse småe fingrene får plass mellom gitter hullene, og kanskje brenner seg på den måten. Heldigvis hos oss har de ikke fingret så mye på rør forsterkeren, og de har lært at den er varm forde vi bruker forsterkeren så snart tv står på, noe som er ofte med så småe barn i huset. Bra dere fikk avverget situasjon.

A.
    Er de "farlig-varme"? Hvis ikke, har jeg god erfaring med å la dem teste;-)

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Er de "farlig-varme"? Hvis ikke, har jeg god erfaring med å la dem teste;-)

Varmt nok til å få brannskader, så jeg ville vært litt skeptisk på å la de leke med rørene.

A.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitterne beskytter rørene veldig bra, det skal de ha. Og når junior tok tak i det ene og dro seg oppover så fikk jeg jo også demostrert at de også er solide og tåler en støt.

Varmen er nok ikke et så stort problem, med gitterne på plass så dreier det seg ikke om mye og store skader. Det er nok et større "problem" at kona ikke syntes noe særlig om det og kommer med små, svake hint......

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker deg og dine Riktig God Jul, fra et Bærum som bader i nysnø. Har ikke helt jule stemningen da jeg er vant med et MEGET mørkt nord-norge på julaften. Kos dere masse ikveld!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for det, Bjørn Erik. Synes det er godt for oss alle at du har "sett lyset" og flyttet sørover for å glede oss alle med din entusiasme og kunnskap. Håper jeg får anledning til å ta en tur innover for å hilse på i det nye året. God jul og et godt nytt år fra alle oss her også....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jule- og nyttårstiden er en meget hektisk tid. I tillegg er det mange helligdager som igjen betyr at barnehagen er stengt og guttene er hjemme. Hvilket igjen betyr masse tid til å betrakte ungene i "mitt" HIFI-miljø. Etter utallige "nestenulykker" med klatring i rack med påfølgende saftige håndgrep i min Spirit II sine rørgittere har jeg kommet til at det et røroppsett i stua er litt for ambisiøst for tiden, og at jeg seriøst bør vurdere et ikke fullt så "fristende" transistoroppsett for den nærmeste tiden.

Derfor har jeg kommet til den triste beslutningen at jeg legger både Ayon Spirit II og Skylla ut for salg i løpet av kort tid. Hva som skal erstatte dette er helt i det blå enda, men jeg har en liten ide om hva som kan være aktuelt. Tiden får vise.

Men, for å se det fra den lyse siden: Det betyr igjen at jeg har blanke ark og det blir spennende å se hva jeg lander på.

Ellers så kan jeg meddele at jeg blir mer og mer fornøyd med min Mac, og hvor lettvint alt er. Den eneste faren jeg ser er at det kommer flere og flere epleprodukter inn i hus. Etter at kona fikk ny iPhone til jul, og jeg har fått låne den i flere minutter, så ser jeg hva all fasinasjonen for disse produktene kommer fra. Ufattelig brukervennlig og lekkert. At den i tillegg kan brukes til fjernkontroll for det kommende Sonos-systemet i det neste huset er jo en kjærkommen bonus....

Side 18 av 143 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •