Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 143 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Godt tips (dagstilbud!); Elkjøp - Apple MacBook Pro 13"... Sjelden du får 1500 rabatt på Macbook Pro! Kjøpte i tillegg 128GB SSD-disk samt en ekstra 2GB brikke (DDR3, får 3GB totalt, og kan ev. kjøpe en ekstra brikke senere) hos Komplett til ca. 3000.-... Totalpris på ca. 11.500.- for en Macbook Pro med SSD er slettes ikke ille! Har en 15,4" fra før av, men den blir litt stor til tider... Macbook Air er jo selvsagt også en mulighet da, men synes ikke den er verdt de 3500.- ekstra...
    Det er jo en meget god pris, og langt bedre enn det Mac viste til på sitt Black Friday-tilbud!

Skifter du lett ut disken på en Mac, Lygren?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er avgjørelsen tatt og valget falt på:

En MacBook Pro 13,3".

Jeg valgte i denne omgang en "standard" maskin, og slo til på Elkjøp sitt dagstilbud på denne modellen (takker for den Lygren).

Nå gleder jeg meg storveis til å få denne i hus, og ved selvsyn se og føle "what the fuzz is all about".

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Vurderer å bestille en slik selv til kona så jeg kan pælme Dell-laptopen hennes laaaaangt bort. Eneste som holder meg igjen er at med Elkjøps netthandel så er det totalt lotto når man får produktet man bestiller. Status i nettbutikken (dersom status i det hele tatt vises) er ikke reell. Uansett; håper din bestilling går i boks. Og du, ring Elkjøp i morgen og be om et sporingsnummer...

Skifte av HDD er en lek på MacBook Unibody. Bare pass på at disken du kjøper er en SATA 2.5" med maksimal 9.5mm tykkelse. Det finnes gode Samsunkandidater der.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...den bruker 2stk 1GB-brikker dessverre, men bytter du ut en av de med en 2GB nå, kan en heller kjøpe en 4GB når prisene faller... Jeg kjøpte:

Komplett.no - Crucial DDR3 SO-DIMM 1066MHz 2GB CL7,

Når det gjelder harddisk kjøpte jeg denne, som har det den skal ha av features:

Komplett.no - Corsair SSD Performance P128 2,5" 128GB

...i tillegg kjøpte jeg: Komplett.no - Dicota SmartSkin 13-14,1", som også har lommer til strømforsyningen...

Når det gjelder bytte av disk er det slik jeg har forstått det veldig enkelt... Du bare bytter disk og installerer programvaren på nytt fra medfølgede DVD-plate...

Gleder meg litt nå ja! Grattis med ny Mac by the way!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gratulerer. Vurderer å bestille en slik selv til kona så jeg kan pælme Dell-laptopen hennes laaaaangt bort. Eneste som holder meg igjen er at med Elkjøps netthandel så er det totalt lotto når man får produktet man bestiller. Status i nettbutikken (dersom status i det hele tatt vises) er ikke reell. Uansett; håper din bestilling går i boks. Og du, ring Elkjøp i morgen og be om et sporingsnummer...
    Takker! Enig i det med Lotto og Elkjøp. Men jeg har jo svært lite å tape på dette. Enten får jeg den til den prisen, eller så betaler jeg den prisen jeg hadde hatt i tankene hele tiden. Fair enough!

Jeg ringer selvfølgelig i morgen.... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Grattis med ny Mac by the way!
    Takker! Tror jeg holder meg til standardmaskinen. Får jeg blod på tann, så kan jeg gjøre oppgraderinger senere. Om jeg kjenner meg selv rett så blir nok det en stund til.... ;-)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Erfaringen vi har hatt i firma hvor jeg jobber er at Windows 7 er bare en modifisert versjon av Vista. Grunnen til dette er for eks at Windows 7 har versjon 6.1 og Vista 6.0. Og bruker du tid til å gjøre en del reverse engineering på mange API kallene som Windows bruker (statisk/dynamisk DLL lasting for eks) så finner du ut at veldig lite har endret seg utover tid. Det eneste er at flere funksjoner blir kalt og de samme operasjonene (DLL lasting for eks) bruker mere tid. Det er fakta, ikke min personlig mening. Bruk Process Monitor så ser du kalling stack'en selv og hvor stor den har utviklet seg fra XP til Vista og 7. Det skjer akkurat det samme til slutt, bare at det tar mer

....

Når det gjelder brukergrensesnittet så synes jeg personlig at det MS har gjort siden Vista er elendig og treg men det er MIN mening. Apple har gjort en så mye bedre jobb der.

Jeg har akkurat testet dette i VmWare med RTM for XP SP3 og Win7 (32-bit):
    Startup: XP:46sec / Win7: 45sec
    Login + Explorer opp: XP: 8.5sec / Win7: 14sec
    Shutdown: XP: 15sec / Win7: 15sec

Dette er heller ikke min mening men hvordan det er. 14sec uten tillegsprogrammer er ikke hva jeg hadde kalt klar til bruk nærmest umiddelbart etter innlogging. Win7 er ikke raskere enn XP. Mulig at på DIN maskin det er slik men jeg har testet på et ikke modifisert OS som de fleste bruker.
    Det er verdt å notere at Win7 er en del raskere enn Vista men selv for Microsoft hadde det vært vanskelig å lage et OS som er tregere enn Vista

Du kan ikke sammenligne en 'blodtrimmet' Windows 7 med en vanlig XP. Det blir ikke rettferdig.og i tillegg er det veldig få som trimme Windows, de fleste bruker det 'as is'.

Alle de Windows versjonene jeg har jobbet med ble tregere over tid uten omfattende vedlikehold. Og det ser ikke ut som alle er enige med deg her:

Alt annet du nevner om driverer er sant men Firewall og backup er bare applikasjoner, ikke en del av OS. Greit nok at de er bedre enn på XP men det gjør ikke Win7 et bedre OS for det. Vi kan for eks ikke si at OSX er bedre enn Win7 fordi Safari er klart bedre enn IE8, det hadde vært feil.

Jeg tror ikke vi kommer til å bli enige om dette (og jeg synes ikke at det hjelper mye Anfield at vi diskutere dette). Jeg ser på Windows som en utvikler og du som en bruker. Da har vi forskjellige krav
    Burde helt sikkert la vær å svare på denne, men det ble for vanskelig..

Slik jeg ser det er det ikke noe å bli enig om. Windows 7 er bedre enn Windows XP på alle måter. Vista var ikke noe dårlig OS etter SP2 det heller, men valgene som ble tatt fra MS angående tuning, prefetching og optimalisering var helt feil. Jeg skjønner derfor ikke hvorfor du gjør et poeng ut av at Windows 7 bare er en oppdatert versjon av Vista. Vista hadde svært mye grunnleggende bra på gang, det var bare første gjennomføring og polish som ikke var bra. Vista sin kjerne er basert på Windows Server 2003.
    Med andre ord er det snakk om den svært stabile kjernen fra Server 2003, som har gått gjennom to ytterligere revisjoner. Det må da ikke være nytt for å være bra!

Og du må IKKE sammenligne Windows 7 med Vista, hverken i opplevelse av ytelse eller brukergrensesnitt. Windows 7 har fått den lille polishen og finpussen over det hele som gjør summen langt bedre enn Vista rent brukermessig! Likhetene stopper i felles kjerneutspring, og der stopper det!!! KAST dine opplevelser av Vista, de har ingen relevans for hvordan Windows 7 oppleves!

Windows 7 er hos meg er klart raskere out-of-the box enn XP med SP3 etter installasjon til både oppstart og avslutning, på ny som eldre maskin (jeg kjører ikke noen tweaks på mine maskiner i det hele tatt, det jeg mener med blodtrimmet er at det ikke finnes noen flaskehalser eller dårlig/feil konfigurasjon maskinvaremessig eller luguber programvare installert)
    Dine VMWare tester viser ingenting, annet enn hvor bra vmware fungerer. Prøv begge på en moderne maskin og opplev det selv. Antall prosesser og systemkall har ikke en puck å si for hvordan maskinen oppleves i praksis.
    Sammenlign en 1 mnd gammel XP installasjon mot en 1 mnd gammel Windows 7 installasjon, så ser du hva jeg mener.

Jeg har brukt Windows 2000 i flere år, XP i snart 8 år daglig på flere maskiner (laptopen her hjemme har fremdeles XP, men skal installere 7'ern i løpet av noen dager), Vista x64 i 2 år og nå Windows 7 siden RC. Og er det noen ytelsesmessige eller andre ordinære svakheter så blir det avslørt for å si det slik. Windows 7 er mer robust og takler oppgaver og stress bedre enn dem alle. Min mening er at Windows 2000 var det beste MS OS før Windows 7.
    Siden jeg blant annet jobber med både drift og utdanning på ulike Windows-plattformer (ikke noe eldre enn NT4.0 i dag vel og merke) ser jeg også mer i dybden enn de fleste andre, både teoretisk og ved praktiske tester, samt at jeg får ta og føle på tilbakemeldinger fra svært mange brukere.

Siden du ikke har brukt Windows 7 (fysisk på maskin) daglig etter at det kom så må jeg nesten bare se på dine stae uttalelser som smått useriøse og barnslige. Du får nok ikke støtte fra en eneste person som har kjørt Windows 7 på maskinen en stund.

Mitt råd til deg er å installere Windows 7 Pro 64-bit på primærmaskinen du jobber med. Om du etter 3 mnd sier at du savner XP eller Windows 2000 så vil jeg først se en uttalelse fra en psykolog som sier at du er frisk, før jeg tygger hatten min.

EDIT: Jo, jeg gjør en ting forresten. Jeg slår av UAC (User Account Control) varslingen. Jeg mener denne formen for sikkerhet (introdusert i Vista) er helt idiotisk. Kun en svært lav prosentandel av brukere er kapable til å kunne svare kvalifisert på om et program skal kunne få lov til å kjøre med administrator-rettigheter eller ei. Denne gnagingen klarer jeg meg uten!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield: Anbefaler at du ser gjennom følgende så du er forberedt på overgangen. Det er et hav av videos / tutorials der: Apple - Finn ut hvordan - Grunnleggende

Se også videoen om multi touch trackpad på MacBook Pro. Sett den opp riktig og du vil se at denne track-paden overgår høyst sannsynlig andre laptops med god margin: Apple - MacBook Pro - Funksjoner - NÃ¥ er det enda mer ’ innovasjon.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Anfield: Anbefaler at du ser gjennom følgende så du er forberedt på overgangen. Det er et hav av videos / tutorials der: Apple - Finn ut hvordan - Grunnleggende

Se også videoen om multi touch trackpad på MacBook Pro. Sett den opp riktig og du vil se at denne track-paden overgår høyst sannsynlig andre laptops med god margin: Apple - MacBook Pro - Funksjoner - NÃ¥ er det enda mer ’ innovasjon.
    "Been there, done that...." :-)

Sitter og går gjennom alt dette as we speak, og det vil nok fortsette på diverse nettsteder og forum noen dager fremover.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Burde helt sikkert la vær å svare på denne, men det ble for vanskelig..

Slik jeg ser det er det ikke noe å bli enig om. Windows 7 er bedre enn Windows XP på alle måter. Vista var ikke noe dårlig OS etter SP2 det heller, men valgene som ble tatt fra MS angående tuning, prefetching og optimalisering var helt feil. Jeg skjønner derfor ikke hvorfor du gjør et poeng ut av at Windows 7 bare er en oppdatert versjon av Vista. Vista hadde svært mye grunnleggende bra på gang, det var bare første gjennomføring og polish som ikke var bra. Vista sin kjerne er basert på Windows Server 2003.
    Med andre ord er det snakk om den svært stabile kjernen fra Server 2003, som har gått gjennom to ytterligere revisjoner. Det må da ikke være nytt for å være bra!

Og du må IKKE sammenligne Windows 7 med Vista, hverken i opplevelse av ytelse eller brukergrensesnitt. Windows 7 har fått den lille polishen og finpussen over det hele som gjør summen langt bedre enn Vista rent brukermessig! Likhetene stopper i felles kjerneutspring, og der stopper det!!! KAST dine opplevelser av Vista, de har ingen relevans for hvordan Windows 7 oppleves!

Windows 7 er hos meg er klart raskere out-of-the box enn XP med SP3 etter installasjon til både oppstart og avslutning, på ny som eldre maskin (jeg kjører ikke noen tweaks på mine maskiner i det hele tatt, det jeg mener med blodtrimmet er at det ikke finnes noen flaskehalser eller dårlig/feil konfigurasjon maskinvaremessig eller luguber programvare installert)
    Dine VMWare tester viser ingenting, annet enn hvor bra vmware fungerer. Prøv begge på en moderne maskin og opplev det selv. Antall prosesser og systemkall har ikke en puck å si for hvordan maskinen oppleves i praksis.
    Sammenlign en 1 mnd gammel XP installasjon mot en 1 mnd gammel Windows 7 installasjon, så ser du hva jeg mener.

Jeg har brukt Windows 2000 i flere år, XP i snart 8 år daglig på flere maskiner (laptopen her hjemme har fremdeles XP, men skal installere 7'ern i løpet av noen dager), Vista x64 i 2 år og nå Windows 7 siden RC. Og er det noen ytelsesmessige eller andre ordinære svakheter så blir det avslørt for å si det slik. Windows 7 er mer robust og takler oppgaver og stress bedre enn dem alle. Min mening er at Windows 2000 var det beste MS OS før Windows 7.
    Siden jeg blant annet jobber med både drift og utdanning på ulike Windows-plattformer (ikke noe eldre enn NT4.0 i dag vel og merke) ser jeg også mer i dybden enn de fleste andre, både teoretisk og ved praktiske tester, samt at jeg får ta og føle på tilbakemeldinger fra svært mange brukere.

Siden du ikke har brukt Windows 7 (fysisk på maskin) daglig etter at det kom så må jeg nesten bare se på dine stae uttalelser som smått useriøse og barnslige. Du får nok ikke støtte fra en eneste person som har kjørt Windows 7 på maskinen en stund.

Mitt råd til deg er å installere Windows 7 Pro 64-bit på primærmaskinen du jobber med. Om du etter 3 mnd sier at du savner XP eller Windows 2000 så vil jeg først se en uttalelse fra en psykolog som sier at du er frisk, før jeg tygger hatten min.

EDIT: Jo, jeg gjør en ting forresten. Jeg slår av UAC (User Account Control) varslingen. Jeg mener denne formen for sikkerhet (introdusert i Vista) er helt idiotisk. Kun en svært lav prosentandel av brukere er kapable til å kunne svare kvalifisert på om et program skal kunne få lov til å kjøre med administrator-rettigheter eller ei. Denne gnagingen klarer jeg meg uten!
    Da kan jeg trygt si meg fornøyd med mitt valg av Mac......

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble Mac på deg ja og det er vel ikke et leit valg, selv har jeg vurdert å ty til det selv på nyåret. Er litt lei pc og krasjer rett som det er, da er den Mac'en litt mer trofast på det området. Var på Humac forrige uke og så på deres nye IMac's, ganske snasne saker som frister veldig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott valg! Blir spennende å høre status etter en liten tid. Jeg kom meg iallefall fort inn i det.
    En av de første tingene du bør gjøre er å gå inn i "systemvalg...expose/spaces...inn i expose, så aktivere "aktive skjermhjørner". Hvis du feks setter venstre skjermhjørne til "alle skjermer" skal du se noe genialt.
    1. Åpne opp 3-4 skjermbilder/internettsider.
    2. Før så musepekeren opp i ve hjørne og se hva som skjer :wink:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valg av en flott maskin!

Men en liten ting jeg la merke til når jeg prøvde en tilsvarende maskin som en kompis kjøpte når han var i USA nå nettopp: Effektene går ikke helt smooth. Eller dvs de går jevnt og behagelig, men det er akkurat som om FPSen er litt lav om dere skjønner. F.eks 20fps i stedet for 60fps på menyene, når vinduer tas opp, blar gjennom ikoner o.l.
    Det går på en måte glatt, men ikke såpeglatt.

Har jo ingen ting å si i praksis, men jeg må innrømme at jeg ble noe skuffet siden 100% såpeglatte animasjoner virker mer gjennomført på meg og dette OS'et er kjent for sitt GUI. Men ellers var GUIet veldig bra med en del kule løsninger! Ikke helt like bra som high-res console i Linux, men veldig pent!

Det morsomme var imidlertid at jeg ikke klarte å få opp nettleservinduet igjen når jeg hadde minimert det. Dette var det første jeg prøvde på og det fikk jeg ikke til. So much for intuitivitet med mac!
    I windows er det bare å trykke på ikonet så kjøres bildet opp i fullskjerm igjen, og det er jo bare snakk om at apple gjør det på en annen måte som må læres inn i forhold til Windows. Hvordan gjør man det forresten? Fikk aldri noe klart svar fra han som eide maskinen siden dette var hans første mac.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny maskin! Blir spennende å høre hvordan en tidligere Windows-bruker opplever overgangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Gratulerer med ny maskin! Blir spennende å høre hvordan en tidligere Windows-bruker opplever overgangen.
    +1

Ikke glem å skrive litt om hvordan du opplever din Mac Book Pro og OS X ift din gammel laptop og Window. Mulig at du får med deg flere fra PC til Mac

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Jeg kjøpte den nyeste macbook i usa forrige uke og er blitt Macifisert.

Nevner;
    Omtrent 6 timer batterilevetid når jeg kun surfer (skrur ned kontrasten litt)
    Spiller bluray (.mkv) filer på en fantastisk led skjerm
    Scrolle med to fingre - bare denne funksjonen er verdt hele prisen!
    Bla i nettleser med tre fingrer
    Egne knapper for lyd opp, ned og mute (ikke noe alt+ctrl++)
    Gode programmer som iphoto, mail og safari er rask og meget lekker
    Alt blir lekkkert..
    m.m.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldingene, folkens. Jeg vil selvfølgelig poste mine erfaringer med maskinen når den dukker opp. Har ikke brukt Mac siden 1995. Noe forteller meg at det ikke er representativt for hva Mac står for i dag... :-D Maskinen ser ut til å være her raskere enn en kunne "frykte". Ringte Elkjøp i dag morges og fikk sporingsnummer. Maskinen er gått i fra lager i Sverige i dag.

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Gratulerer med flott valg! Blir spennende å høre status etter en liten tid. Jeg kom meg iallefall fort inn i det.
    En av de første tingene du bør gjøre er å gå inn i "systemvalg...expose/spaces...inn i expose, så aktivere "aktive skjermhjørner". Hvis du feks setter venstre skjermhjørne til "alle skjermer" skal du se noe genialt.
    1. Åpne opp 3-4 skjermbilder/internettsider.
    2. Før så musepekeren opp i ve hjørne og se hva som skjer :wink:
    Will do.

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    +1

Ikke glem å skrive litt om hvordan du opplever din Mac Book Pro og OS X ift din gammel laptop og Window. Mulig at du får med deg flere fra PC til Mac :smile:
    Will do 2.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det morsomme var imidlertid at jeg ikke klarte å få opp nettleservinduet igjen når jeg hadde minimert det. Dette var det første jeg prøvde på og det fikk jeg ikke til. So much for intuitivitet med mac!
    I windows er det bare å trykke på ikonet så kjøres bildet opp i fullskjerm igjen, og det er jo bare snakk om at apple gjør det på en annen måte som må læres inn i forhold til Windows. Hvordan gjør man det forresten? Fikk aldri noe klart svar fra han som eide maskinen siden dette var hans første mac.
    Det er bare å trykke på ikonet slik du har gjort, det legges også en minimert utgave i docken du kan trykke på.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Det er bare å trykke på ikonet slik du har gjort, det legges også en minimert utgave i docken du kan trykke på.
    Vi trykket på docken men fikk likevel ikke opp vinduet ops:
    Men nok om det - feilen satt definivt mellom skjermen og kontorstolen!
    Er man talentløs så er man talentløs...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    "Been there, done that...." :-)

Sitter og går gjennom alt dette as we speak, og det vil nok fortsette på diverse nettsteder og forum noen dager fremover.
    Gratulerer med "klokt" valg. Landet på samme selv, etter å ha oppgradert fra gamle MacBook 13 for en tid tilbake.

Min MightyMouse har ikke vært i bruk, siden Mac´n med den "nye" trackpad´n kom i hus. Den blir du garantert glad i (etter litt frustrasjon i starten til følinga sitter i fingrene).
    Coverflow vil du nok også vedsette høy etterhvert - og ikke minst en søkefunksjon som virker.

Mye bra grunnleggende infosnutter på apple.no - og en del printbare "bruksanvisninger" på de ulike software.

Vedr. oppgradering av internminne. Mac "jobber" på en annen måte enn PC, og har ikke like stort behov for minne for å "snurre" rundt.

Side 17 av 143 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •