Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 142

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 142 av 143 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 138 139 140 141 142 143 SisteSiste
Viser resultater 2,821 til 2,840 av 2846
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Mulig det er noen forskjeller. Jeg har hvertfall denne og denne har større harddsik også.

Acer Aspire Ultrabook 13.3" S3-391 (champagne) - Elkjøp
    Acer Aspire S3 13.3" Ultrabook - Elkjøp

Morsomt, det var denne jeg så :-D

Er vel I5 prosessor og SSD men ellers samme betegnelse

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skiller man mellom jobb og privat, så er det vel Lenovo og HP Probook/elitebook som gjelder.

Komplett.no - Lenovo ThinkPad Edge S430 14" HD+

Komplett.no - HP ProBook 6470b 14" HD+

. SSD er vel kun for å ha speedy oppstart, når man er inne på OS'et så er det vel ikke så stor forskjell på ytelsen på snurredisk og SSD.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode forslag her. Men ikke alle er å definere som ultrabooks, vel? Thinkpad har jeg i dag, og det er ikke noen tvil om at den er solid bygget, men ikke særlig elegant. Jeg ønsker meg en maskin som er lettere å ta med seg rundt i møter m.m. (jeg har en del andre ting å dra på også, og jo slankere/mindre/lettere, jo bedre). Jeg synes også at Acer (riktignok ikke den der er linket til her) og HP-maskinene ikke ser spesielt spennende ut i forhold til Asus og Samsung, men det er jo et design-spørsmål og ikke et prestasjonstema.

Så, design er viktig. Men ikke viktigst. En god skjerm, en rask oppstart og lett og rask i bruk til helt vanlige arbeidsprogrammer, mail og office-pakken er det viktigste som sagt.

Når det gjelder SSD og vanlig HD, så ser jeg at flere av Asus-modellene har en hybrid-løsning der. Antar at SSD-delen er inne i bildet for å få oppstarten raskest mulig, og at HD da brukes til lagring? I så fall et gyldent og prisgunstig kompromiss for meg.

Det "dumme" er at jeg ser at de aller fleste aktuelle maskinene selges med Windows 8, og som sagt er jeg litt usikker på om jeg skal kaste meg på den med en gang. For meg virker det som om W8 er mer og bedre egnet for touchskjermer som på nettbrett og telefoner, men jeg kan ta feil. I så fall, er det jo noen Samsung-maskiner som leveres med touch-skjerm, men akkurat det er jeg usikker på jeg trenger. Eller jeg er ikke usikker, jeg er sikker på at jeg ikke trenger det.... :-)

Det "dumme"

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville gått for Asus'en du linket til først. Asus er jo kjent for lav feilrate og vekt, spec og design er jo veldig bra på den, W8 venner du deg raskt til tipper jeg, (uten at jeg har prøvd det.......)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp iallefall en PC med 1600x900 (HD+).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktig på en jobb-PC som ikke jeg skal verken spille eller se film på? Bare spør.....?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Viktig på en jobb-PC som ikke jeg skal verken spille eller se film på? Bare spør.....?
    Ja, skjerm kvalitet og oppløsning er viktig uansett.
    1600x900 er i overkant av hva du trenger på et lite skjerm. Men velg det beste skjermet som du har råd til.

Når det gjelder SSD/roterende HDD så er det ikke akkurat slik du beskriver det. SSD delen er brukt litt på samme måte som caching fungerer for minne: de mest brukt/lest filene ligger i SSD delen slik at brukeren får best ytelse på de.
    (Det er i realiteten mye mer kompleks enn det jeg skrev her og ligner ikke akkurat på caching men det er veldig enkel analogi som fungerer for de fleste...).
    Det kan godt ende at en god del Windows filer er lagret dit men SSD delen er ikke begrenset til Windows.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vær redd for at win 8 er tilpasset touchskjermer. Skrivebordet og hvordan man arbeider i win 8 er nøyaktig som win 7 foruten at startmenyen er en fullskjermmeny man kan tilpasse. I mitt daglige bruk ser jeg aldri "tiles skjermen" (eller gamle metro grensesnittet som microsoft kalte det). Raskere, mer strømlinjeformet og brukervennlig er min erfaring av win8!

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde eg vart det så vil eg nok gått for en Windows 8 løsning der du har både pc og pad i eit, er ikkje kommet såmange endå men meinte alla den duren:
    Komplett.no - ASUS VivoTab RT TF600T 10,1" HD IPS denne kjøyre windows rt dog det betyr at du kun kan kjøre program som er laga for windows 8sitt ui men kommer om ikkje so alt fø lenge med vanlig windows 8

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det siste trenger jeg ikke, da jeg bruker iPad i tillegg på reise til akkurat det bruket. Og jeg vil nok foretrekke å bruke iPaden til det den er god på, og så en dedikert PC til det jobbmessige. Jeg gjør mye jobb i word, excel og PP, i tillegg til å skrive mye mail, så i den forbindelse vil jeg ha en "ren" PC.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Ikke vær redd for at win 8 er tilpasset touchskjermer. Skrivebordet og hvordan man arbeider i win 8 er nøyaktig som win 7 foruten at startmenyen er en fullskjermmeny man kan tilpasse. I mitt daglige bruk ser jeg aldri "tiles skjermen" (eller gamle metro grensesnittet som microsoft kalte det). Raskere, mer strømlinjeformet og brukervennlig er min erfaring av win8!
    Jepp! Takker for det. Jeg jobber som sagt mye på eksternt skrivebord og logger meg på jobbens VPN-server i Sverige, så jeg antar at det ikke vil bli noe problem om en bruker Windows 8 enn 7....?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Ja, skjerm kvalitet og oppløsning er viktig uansett.
    1600x900 er i overkant av hva du trenger på et lite skjerm. Men velg det beste skjermet som du har råd til.

Når det gjelder SSD/roterende HDD så er det ikke akkurat slik du beskriver det. SSD delen er brukt litt på samme måte som caching fungerer for minne: de mest brukt/lest filene ligger i SSD delen slik at brukeren får best ytelse på de.
    (Det er i realiteten mye mer kompleks enn det jeg skrev her og ligner ikke akkurat på caching men det er veldig enkel analogi som fungerer for de fleste...).
    Det kan godt ende at en god del Windows filer er lagret dit men SSD delen er ikke begrenset til Windows.
    Skjønner at så god skjerm som mulig er viktig, Jerome! Såpass henger jeg med..... ;-)

Det går mer på det siste du skriver, jeg vil ikke kjøpe større maskin enn 13" og da blir saken litt annerledes enn både 15" og 17" vil jeg mene. Men, jeg tar den høyste oppløsningen jeg kan få tak i til prisen, selvfølgelig.....

Når det gjelder hybrid SSD/HD så innebærer vel bruken av SSD en raskere oppstart og bruk enn om en ikke hadde hatt det?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tileggsbonus med ren SSD er jo langt lavere strømforbruk. Det har jo litt å si for ditt bruk Rune, eller?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har det... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at så god skjerm som mulig er viktig, Jerome! Såpass henger jeg med..... ;-)

Det går mer på det siste du skriver, jeg vil ikke kjøpe større maskin enn 13" og da blir saken litt annerledes enn både 15" og 17" vil jeg mene. Men, jeg tar den høyste oppløsningen jeg kan få tak i til prisen, selvfølgelig.....
    Et par ganger har jeg vært overasket hvor ubrukelig noen 12"-13" laptoper var fordi skjerm oppløsningen var for lav. Ikonene var kjempe store, Word & Excel sine gigantiske toolbar (virket slik akkurat der) brukte alt for mye av skjermen og det ble for lite arbeidsplass til slutt. Det samme for Outlook.
    Derfor er det viktig å ikke gå i denne fella.

Når det gjelder hybrid SSD/HD så innebærer vel bruken av SSD en raskere oppstart og bruk enn om en ikke hadde hatt det?
    Ja

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være enig i at mange bærbare laptoper på 13" har hatt så som så skjermer, men de fleste av de jeg eller andre har linket til her har fått skryt for god skjerm. Uansett om det er 900 eller 768.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere så mye med dagen Rune!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye! Dagen startet med glade barn, kake, kaffe og pakke på senga og endte opp alene på et hotellrom for å gjøre klart til et prosjektmøte i dag. Livet er jaggu fullt av kontraster :-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Næmmen næmmen, ser man på: Gratulerer Så Mye Med Dagen, Rune!:-D
    Bedre sent enn aldri, er det jo noe som heter.8)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det full utskiftning av hifi utsyr Rune? Ser selv Fostexene ligger ute
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 142 av 143 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 138 139 140 141 142 143 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •