Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 141

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 141 av 143 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 SisteSiste
Viser resultater 2,801 til 2,820 av 2846
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg byttet TW9000 mot X30 med en på forumet her i sommer. Jeg prioriterer svartnivå og film i 2D, så jeg er fornøyd med byttet. Iflg. han jeg byttet med var TW9000 ganske mye bedre på 3D enn X30. Med 120" og grå duk vil jeg anta at TW9000 kanskje er det beste valget med HW30 på plassen bak. X30 har vel styrken sin i 2D og sortnivå som en må ha god lyskontroll for å få utnyttet (ikke hvitt tak :wink: ).

Ellers så er det jo HW50 som får mye skryt om dagen, men det har du sikkert fått med deg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm er vel den som kan gi deg det beste svaret
    Han sett og prøvd alle de 4 projektorene som du nevner her.

Jeg hadde også sett på disse 3 og jeg **tror** at Epson sin passer best til rommet ditt (fordi den er lyssterk).
    X30 er ikke noe god på panorering...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar begge to. HW50 er forøvrig ikke aktuell, men da pga pris, ikke kvalitet... ;-)

Håper at Gorm leser tråden her, og kan komme med en liten tilbakemelding.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rune

Jeg tolker det slik, at du har forelsket deg litt i mulighetene for 3D kino hjemme?
    Med det som bakteppe, og projektorene du selv nevner, så har nok Jerome vært inne på "fasiten" allerede.
    X30 ville jeg forkastet med en gang, rett og slett fordi den ikke fungerer som "3D-fomidler" (crosstalk). HW30 har nok et greit lysutbytte "første uka", men vil nok på sikt blir i mørkeste laget for et såpass stort lerret. TabTension V3 har forøvrig rundt 0.8 gain, og ikke 1.0. Akkurat det skal du være veldig glad for, da 1.0 gain ville vært ensbetydende med sparcle.

Slik jeg ser det, vil du være best tjent med TW9000 (hvis vi ekskluderer HW50). Denne har lysstyrken du trenger, både i 2D og 3D.

Hadde jeg vært deg, ville jeg imidlertid ventet litt, og gått for HW50. Da får du samme gode fillrate og sømløse bilde du opplevde hos Atle, bare med høyere lysstyrke. For deg som er godt vant (VW50), så tror jeg kanskje du vil reagere negativt på nettopp fillrate om du kjøper TW9000.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg ble begeistret over hva jeg fikk se av 3D av Atle, men mest på "Sammy" som sagt. Men 2D vil nok fremdeles være det viktigste her hjemme, men jeg liker å ha mulighetene.

Når det gjelder de forskjellige brillevariantene som er der ute, er det noen av JVC, Sony eller Epson som er bedre eller dårligere enn de andre på det? Andre løsninger rent teknologisk å ta i betraktning?

Å vente på HW50 til den kommer i prisklassen under 20k kan jo være et alternativ, men det aner meg at det vil ta litt tid. Er enig i at SXRD nok er "min" teknologi, men det er det med prisen da... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den beste 3D film/dokumentar jeg har sett så langt:

Helt utrolig hvor realistisk det blir når de viser innmaten av de flyene :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye respons på mine 3D-spørsmål i denne tråden. Godt det finnes kompetente svar å få på PM ;-)

Ellers så har jeg havnet i den posisjon at jeg trenger nye jobb-PC. Systemansvarlig i firmaet ønsker at jeg bruker en PC (ergo ikke Mac), og jeg kan finne et alternativ inntil kr 8000,-. De viktigste bruksområdene/egenskapene er:

* Må være rask å starte opp
    * Må være lett å ta med, ikke veie mye
    * Skjermen trenger ikke være mer enn ca 13", men må være god
    * Gjerne baklyst tastatur
    * God batterikapasitet
    * Trenger ikke ha enormt med lagring, da det stort sett er jobbrelaterte oppgaver som mail og normal Office-jobbing som skal gjøres. Ingen tunge media-oppgaver mao.

Spørsmålet er også om en enkelt kan gå for Windows 8, eller om det er safest å gå for Windows 7?

Har sett på denne:

Asus UX32VD
    ps.no - UX32VD 13.3" HD Matt i5-3317U 1.7-2.4GHz GT620M-1GB 4GB (2GBx2) 500GB + 24GB SSD WiDi CAM BT USB 3.0x3 6 cell Bag W8-64 Dar

Noen med meninger om dette???

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ikke mye respons på mine 3D-spørsmål i denne tråden. Godt det finnes kompetente svar å få på PM ;-)
    Er jo ikke akkurat rette stedet å stille den typen spørsmål spørsmål da. Personlig er jeg stort sett aldri innom denne kategorien, og ikke har jeg noe ønske om å diskutere projektorer i denne tråden heller. Vi har bedre egnede kategorier for dette, og da til større glede for forumets øvrige brukere ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det. Men etter å ha luftet diverse andre spørsmål tidligere i tråden, og som jeg ser andre også gjør i "sine" tråder, har det ikke manglet på initiativ tidligere. Men jeg ser at "tidene har endret seg" og min tråd ikke lenger er så interessant.

No bitterness, om du tolket det slik... ;-)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke så inn på det nye som er på markedet, men jeg liker veldig godt de lette variantene til Asus, ellers har du 9 serien til Samsung som er griselekker.

Den koster litt mere enn budsjettet ditt, Lenovo har også gode maskiner men disse kan føles litt klumpete med de er solide.

Komplett.no - Samsung 700Z3C 14" HD+

Denne har fått god brukeromtale også, om du da fjerner bloatwaren på maskinen vil du få en friskere oppstart uten alle disse møkkaprogrammene som følger med.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne (eller riktigere sagt storebroren) er én av to på min shortlist. Hadde jeg kjøpt Asusen, hadde jeg umiddelbart byttet harddisken til en 256GB SSD, så er det helt topp. Skal du ha det siste lille innen sexiness, kan du også titte på den andre på shortlisten:

Asus Zenbook UX32VD-R4002V - Bærbar datamaskin - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Disse koster over 8k, men grenser er til for å sprenges.

Begge er seksere hos Dinside.

Test: Samsung Series 9 NP900X3C - DinSide

Test: Asus Zenbook UX32VD - DinSide

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det. Men etter å ha luftet diverse andre spørsmål tidligere i tråden, og som jeg ser andre også gjør i "sine" tråder, har det ikke manglet på initiativ tidligere. Men jeg ser at "tidene har endret seg" og min tråd ikke lenger er så interessant.
    Jeg får i praksis ALDRI noen svar på de spørsmål jeg stiller i egen tråd, så det har jeg sluttet med :-)

No bitterness
    Jeg er proppfull av det, men det skjuler jeg bak smileys

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, point taken.... :-P :-P :-P :-P

Har sett på begge de du tipser om Hellnoob, så da virker det som om researchen min ikke er så dum uansett. Det eneste som jeg er usikker på er Windows 7 vs Windows 8. Begge disse Asus-maskinene er vel stort sett å kun få nå med Windows 8, men er usikker på om en skal kaste seg på det nyeste med en gang. At brukergrensesnittet er annerledes bekymrer meg ikke, det tok meg ikke lang tid å komme inn i OSX uten erfaring, det gjelder å ha et åpent sinn. I og med at jeg jobber mye på eksternt skrivebord og logger meg på jobbens VPN-server titt og stadig, så er det vel kanskje ikke noe problem med Windows 8??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nettopp en ACER Ultrabook 13,3" til 5.000 (på tilbud). Har også en HP 13,3" til 9.000 som er litt eldre. ACER-en overkjører den på alt.
    Kan ikke skjønne hva folk skal med en bedre PC til vanlig bruk enn denne ACER-en. Den er 1,7 cm tykk og veier 1,3 kilo. Hyperrask i oppstarten, rågod skjerm. Låser seg aldri, blir ikke varm, ingen støy. Godt batteri og den kan stå i 80 dager i dvale på batteri. 500 GB harddisk og 4GB minne. HDMI og 2 stk USB 3,0 (10 ganger raskere enn vanlig USB 2,0). Denne har Windows 7 som jeg har forstått er enklere enn Windows 8.

Denne ser også temmelig unik ut utenfor Norge. Var både i USA og på Filippinene i 8 uker nå og folk hadde ikke sett en slik PC før som ikke var en MAC.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du gi oss modellbetegnelsen på Aceren din, Sven?

Generelt er min oppfatning at Samsung har best byggekvalitet for tiden, fulgt av Asus og så Dell. Acer et stykke ned. Men jeg kan ta feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Kan du gi oss modellbetegnelsen på Aceren din, Sven?

Generelt er min oppfatning at Samsung har best byggekvalitet for tiden, fulgt av Asus og så Dell. Acer et stykke ned. Men jeg kan ta feil.
    Aspire S3, model MS2346. Går vel for å være Aspire S3 Ultrabook. Kjøpte den på Elkjøp. Tror de har en med S5 også.
    HP er vel regnet for det grommeste?
    Minuset er at denne ikke har inntak for internettkabel, men jeg kjøpte en adapter og installerte en driver til dette og kobler den til via USB. Må gjøre det slik på båten når jeg er bortreist.
    Heller ingen DVD/CD-rom, men kjøpte en ekstern og man får da denne med for slikk og ingenting.
    Dette fordi den er for tynn til å få plass til internettinntak og DVD spiller. Uansett viktig å få med seg dette. Ikke gjør som meg å være uten adapter i 3 uker fordi jeg ikke tenkte på det før jeg skulle koble den til.

Acer Aspire Ultrabook 13.3" S3-391 (champagne) - Elkjøp

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom jo greit ut i test den Acer-en og jeg fikk inntrykk av at den var aggresivt priset. Ble litt lettet over å se at den var ganske OK.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er 7500 på Elkjøp nå. Uten at jeg har sjekket noe mer. Testen refererer til rundt 5k. Men enig i at den kom godt ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Prisen er 7500 på Elkjøp nå. Uten at jeg har sjekket noe mer. Testen refererer til rundt 5k. Men enig i at den kom godt ut.
    Mulig det er noen forskjeller. Jeg har hvertfall denne og denne har større harddsik også.

Acer Aspire Ultrabook 13.3" S3-391 (champagne) - Elkjøp

Side 141 av 143 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •