Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 140

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 140 av 143 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 136 137 138 139 140 141 142 143 SisteSiste
Viser resultater 2,781 til 2,800 av 2846
    Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Meget pent Rune. :-)

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig oppsett, D7K er en vinner. Nå mangler du vel bare noen STAX-009 der så er ringen fullbyrdet (?)

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så utrolig lunt og koselig ut bruker du suben til musikk også? hvis du gjør det åssen fungere den?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott helhet i racket nå Rune
    Hvordan synes du Black Pearl forsterkeren er sammenlignet med PM11?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Meget pent Rune. :-)
    Takker for det.:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    Nydelig oppsett, D7K er en vinner. Nå mangler du vel bare noen STAX-009 der så er ringen fullbyrdet (?)
    Stax er definitivt en av mine favorittklokker. Har jo hatt SRS-4170-settet tidligere og det er benchmark-kvalitet over det. Vurderer fremdeles 507-klokkene og en Woo Audio-forsterker, men foreløpig strekker ikke pengene helt til. Vi får se...:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Dette så utrolig lunt og koselig ut bruker du suben til musikk også? hvis du gjør det åssen fungere den?
    God stemning i lytterommet er viktig, så det er blitt prioritert. Subben brukes foreløpig kun til film, men jeg skal selvfølgelig teste den ut på musikk også.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    God stemning i lytterommet er viktig, så det er blitt prioritert. Subben brukes foreløpig kun til film, men jeg skal selvfølgelig teste den ut på musikk også.
    Det er veldig sant

jeg vant den samme i lsounds konkuranse så er veldig spent på denne etter det jeg har lest så har tro på denne til musikk også leverer den på film eller?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Flott helhet i racket nå Rune
    Hvordan synes du Black Pearl forsterkeren er sammenlignet med PM11?
    Den oppleves som hakket mer dynamisk og noe mer oppløst i toppen. Dette sammen med at Ethos oppleves som akkurat det samme sammenlignet med Vantage gjør at jeg opplever dette som en meget god match.

I tillegg er jeg av den meningen at jeg sjelden har hatt et sett som er så brukervennlig og fleksibelt som dette. Pearl PM-KI har prosessorinngang, tonekontroller, både MM og MC-trinn og en god hodetelefonutgang. Pearl SA-KI lar meg spille sølvdisker av både CD og SACD-kaliber. I tillegg fungerer den som DAC for mitt Sonos-system, som igjen er en drøm å styre fra min iPad.

Mye godt fra to bokser der....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Det er veldig sant

jeg vant den samme i lsounds konkuranse så er veldig spent på denne etter det jeg har lest så har tro på denne til musikk også leverer den på film eller?
    Som jeg skrev tidligere så har jeg ikke fått testet den ut helt ferdig enda, da denne tiden av året er usedvanlig hektisk både jobb og privat. Men jeg merker at den kanskje ikke går såå dypt helt nederst som tuben gjorde, men sparker desto mer over 20-25hz. Passer meg godt.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo skikkelig flott ut inni sjokobunkeren nå, Rune. Veldig koselig og innbydende, som det alltid har vært i dine lytterom.

Jeg hadde ikke fått med meg at du har en MX-700. Det blir interessant å lese dine betraktninger etter at du har fått levd litt med den. En stack med to slike skal visst fungere veldig bra sies det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet vel ikke om "bunker" er rette beskrivelse nå, Kenti. Rommet er i 2 etg, med full kjeller under ;-)

Inntrykkene foreløpig er at bassen er stram, slår hardt når den må/skal, men jeg skvetter litt når det skikkelig brummer, for jeg legger så lite merke til den "til vanlig". Der var SVS-tuben mer til stede hele tiden, for å si det sånn.

Men jeg har kjørt den knallhardt et par ganger nå, og den går ikke like dypt og blir like voldsom som tuben. Men den legger trykket litt lenger opp og det passer mine preferanser faktisk ganske godt.

Stacking hadde vært det optimale, etter hva både Jan Ove og Kreissel selv sier. Men det er og blir et kostnadsspørsmål. De er ikke akkurat billige, disse småtassene.....

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Ser jo skikkelig flott ut inni sjokobunkeren nå, Rune. Veldig koselig og innbydende, som det alltid har vært i dine lytterom.

Jeg hadde ikke fått med meg at du har en MX-700. Det blir interessant å lese dine betraktninger etter at du har fått levd litt med den. En stack med to slike skal visst fungere veldig bra sies det.

Kul sub-konstellasjon. Ken Kreissel (M&K) var de første som koblet bassene i push-pull. Videre får man en reduksjon av vibrasjoner da bevegelsene er 180 grader på hverandre. Til slutt vil man som bonus få en utjevning av dipper og peaker da de ulike elementene er spredd i forhold til reflekterende flater.

Selv ble jeg litt overrasket over effekten av å koble i push-pull. Låter merkbart renere enn konvensjonell kobling. Rent subjektivt virker det kanskje som om bassen "krymper" litt - men det er bare redusert forvrengning.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Sjokobunker" er bare et utrykk for meg som jeg alltid vil forbinde rommene dine med, mister. I allefall så lenge de er brune Det var på ingen måte tenkt i sammenheng med såkalte bat-caves osv, hehe. Og rommet ditt ser på ingen måte ut som en bunker! Sjokobunker er et poritivt ladet ord!

Jeg har ikke fått så veldig mye lyttetid med mine selv enda, men førsteinntrykket samsvarer bra med det du skriver. Nå har nok MX-5000 litt mer effekt i dypet enn 700, men det er helt klart en annen lydsignatur som SVS som du nevner her. De er mer stille og anonyme i forhold, men sparker skikkelig til når det er meningen.

Pris er helt klart et spørsmål her. Er det kvantitet som gjelder er kanskje ikke disse førstevalget, men kvalitet derimot. Gleder meg til å høre mer på mine egne, og skal følge med litt ekstra her!

Rojoh:
    Ken Kreisel er nærmest den aktive subbens far, og du har rett angående push/pull-prinsippet. Det skal bli spennende å teste det ut selv. Må nok ommøblere litt først bare.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stack med to slike skal visst fungere veldig bra sies det.
    For ikke å si tre stabler med 2x MX-5000mk3, to i front og en bak. Ergerlig med den høye inngangsprisen, dog.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Sjokobunker" er bare et utrykk for meg som jeg alltid vil forbinde rommene dine med, mister. I allefall så lenge de er brune Det var på ingen måte tenkt i sammenheng med såkalte bat-caves osv, hehe. Og rommet ditt ser på ingen måte ut som en bunker! Sjokobunker er et poritivt ladet ord!
    Poritivt også, faktisk No offence taken, mate

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Ergerlig med den høye inngangsprisen, dog.
    Dumt, slikt...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått igjen skattepenger? Ser du selger mesteparten av anlegget.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oversett kommentaren, Trond. Vel, la ut et lite forslag for salg, men trakk det tilbake. Det blir for galt. Jeg fikk en saftig baksmell, ikke penger igjen. Men jeg bestemte meg vel for å finne penger til å dekke den et annet sted enn gjennom å selge noe fra anlegget. For så avhengighetsskapende er det blitt, med dette oppsettet, samt alle de deilige hodetelefonene jeg får leke meg med, at jeg rett og slett ikke tror det er noe liv utenom. Flåsete sagt, selvfølgelig, men litt alvor og.

I kveld er en kveld med litt rødvin og litt irsk whisky og en aften dedikert til gruppa The Script og jeg er en lykkelig mann... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et besøk i den bibelske kinoen til akto fikk jeg meg en liten aha-opplevelse når det gjelder 3D og hvor godt det kan gjøres. Aller best opplevdes det med animasjonsfilmen "Sammy", litt mindre morro på Tron. Men uansett, nok forbedring til at jeg vurderer en liten oppgradering der.

Jeg må innrømme at det er lyd i to kanaler som har hatt hovedfokus de siste årene, både på stereo- og hodetelefonfronten. Det har gjort sitt til at jeg dessverre har blitt litt utdatert på bildesiden. Derfor søker jeg nå erfaringer og råd fra dere medforumister.

Jeg kommer ikke til å investere mer enn ca 20k på dette totalt. Som jeg da skjønner det er det Sony HW-30, Epson TW9000 og JVC X30B som er de mest aktuelle kandidatene? Mitt rom har relativt bra lyskontroll, veggene er mørkebrune og blir helt svarte når gardiner trekkes for både vindu og dører, men taket er hvitt. Jeg vet at det er en liten killer på sortnivå (ikke såå utdatert ;-) ), men i og med at rommet like mye brukes til en TV-stue for kona når jeg er borte, er det uaktuelt å endre på det.

Lerretet mitt er et 16:9 DreamScreen v3 Tab-tension på 120", grå duk med 1.0 i gain. Projektoren jeg bruker i dag er Sony VW50. Sitteavstand er 2,7 meter unna og fronten av linsa på projektoren er på ca 2,8 meter, hengende i et Chief-feste.

1. Hvilken av disse tre projektorene er da å anbefale dersom 2D er det viktigste og det den kommer til å bli brukt mest til, men som kan gi best mulig opplevelser i 3D når en ønsker å snurre det?

2. Hvor mye bedre bilde vil disse projektorene gi i forhold til min VW50 i dag? Vet at det er vanskelig å svare på, men forsøker meg uansett.

Håper noen kjennere kan gi meg et par tips på veien her. Har noen flere spørsmål også etterhvert, men vi kan jo starte her.....

Side 140 av 143 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 136 137 138 139 140 141 142 143 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •