Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 143 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 2846
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Takker for dine betraktninger. Tas med i betraktningen. Windows 7 er tydeligvis hva det er sagt å være. Hva mente du forresten med viktigheten av optisk diskstasjon?
    MacBook Air er jo en latterlig elegant mac med sine beskjedne mål, men det kan kanskje være litt upraktisk å ikke ha cd/dvd/bd-rom om du vil gjøre en eller annen aktivitet som inkluderer en av disse mediene. Men du har jo én USB-port, så du kan redde deg inn med en ekstern optisk enhet hvis det virkelig kniper. Edit: eksempelvis denne.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hva mente du forresten med viktigheten av optisk diskstasjon?
    DVD/CD-ROM.

Jeg ville ikke ha kjøpt en AIR. Heller en Macbook Pro. De er fantastiske.

Har brukt Windows 7 en stund selv. Blitt mye bedre enn Vista på de fleste områder, men like "it just works" som Apple er det vel neppe helt enda.

Et par ting jeg liker med Windows 7:
    -Responsivt
    -Klistrelapper
    -Utklipsverktøy
    -Handlingsenter
    -Ny oppgavelinje
    -Mine blabla er borte, og nå kan man knytte flere lokasjoner til en mappe.
    -Enklere/bedre nettverksadministrasjon
    ++

+1 for norske Opera Software også. Ser ingen grunn til å bruke noe annet.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en gang, takker for innspillene.

Glem nå ikke at det finnes tre andre PCer i huset her, deriblant en meget oppegående stasjonær PC som har alle de mulighetene dere skriver om her om det skulle vise seg å være nødvending. Det er den som blant annet har jobben med å rippe mine CDer til FLAC over på mine 7 MyBook Harddisker slik at dette skal kunne nytes i det nye huset, Det er på den maskinen den aller tyngste jobben gjøres, og alle nødvendige tilkoblinger er tilgjengelige gjennom den.

Det som viser seg i denne tråden er som jeg ventet. PC-fans som vrir argumenter tilpasset en PC, og Mac-fans som biter på argumentene mine listet opp i innledningen og står fast på hva de mener er best. Akkurat som jeg var "redd" for i innledningen.

"Konklusjonen" min er et jeg trygt kan gå til innkjøp av en Mac, om ikke annet for å sammenligne dem på egen hånd mot PC ....

Skal vel ikke mye fantasi til å skjønne hva jeg heller mot i kveld...

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner deg godt jeg, er jo moro å prøve noe nytt og

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler da ikke at jeg for min del heller i noen spesiell retning. Skryter gjerne velfortjent av Windows 7, men sikler samtidig på en iMac 27".

*sikle, sikle*

Beklager liten avsporing, men måtte bare.

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tror du innerst inne _vil_ ha Mac, jeg...:-) Jeg har både og - og bekjente som sverger til det ene og det andre. Personlig foretrekker jeg Windows 7 på det meste fordi det er like stabilt som MacOS, har mest programvare tilgjengelig, og jeg trenger det i jobbsammenheng. Men inn fra sidelinjen har det sklidd litt Mac-greier den siste tiden, AppleTV, iTouch, iPhone og Mac Mini er anskaffet. Mac Mini er jo det eneste som kan regnes som PC-erstatter her, men den skal kun brukes som mediasenter. Tror jeg. :-) Men det skal sies, ting virker greit med Mac, ikke tvil om det. Min anbefaling er at du prøver, og så evt. selger igjen hvis dere ikke blir 'venner'. :-) Men hold deg unna Air, alt for dårlig ytelse.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å contersvare mitt eget innlegg. Kjøp deg en MAC, men kjøp riktig MAC. jeg er pc fan, men det er pga utfordringene som følger med pc.

Ser ut som det du er ute etter er egenskapene til en MAC, men vær ops på at det tar noen uker å bli vant til overgangen hvis du ikke er vant med mac-os fra før.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kjørt win 7 ultimate noen uker og kan ikke si det er dønn stabilt. Det kutter ut det innebygde nettverkskortet av og til slik at jeg må inn i kontrollpanelet/device manager å skru det av og på der for at det skal funke igjen, hvis det er der i det hele tatt. Kan være ganske iriterrende i lengden. Har hatt ett par bsod også og reset av bios??? Hovedkortet og alle drivere er windows 7 kompatible. Hadde ikke noe spesielt problemer når jeg brukte vista 64.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp av nå da.
    Mr. Anfield har jo allerede bestemt seg for en Mac!
    Men som ihuga PC-fantast, gråter jeg jo en skvett over valget.:-(

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ikke mye å gråte over. Om jeg legger en Mac i handlekurven i den nærmeste fremtid, så har jeg fremdeles 3 andre PC'er i hus. Fremdeles i overtall... :-) Med åpningsinnlegget mitt (angående dette temaet) legger jeg jo ikke skjul på at jeg har mest lyst på en Mac, og var interessert i å få bekreftet eller avkreftet et par ting. På dette punktet har dette vært nyttig.

Har ikke bestemt meg 100% enda, men som det sies her; kan jo være moro å forsøke noe nytt. Finnes jo endel andre Apple-produkter i hus her fra før. Brukervennlighet er jo et stikkord for de fleste av dem. Lov å håpe at det vil være likt i "PC-verden".

Kenti: Enig, lekker! Kanskje jeg skulle gå for en sånn i stedet for...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er Windows fan så kan du alltid kjøpe en Mac og kjører Windows på. Det er ikke noe tvil at Apple ligger langt foran når det gjelder design, brukervennlighet og stabilitet.
    Microsoft bare henger bakk, selv om de desperat prøver å lure alle at de ikke gjør det ....

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at vår bærbare PC tok kvelden i sommer var jeg i høst i markedet etter ny bærbar PC. Til slutt falt valget på en Macbook Pro. Brukervennligheten er helt topp, noe alle i familien setter pris på fra minstemann på 4 år. Det blir sjeldnere og sjeldnere at jeg går ned på kontoret i kjeller for å starte opp den stasjonære Windows-PC'en.

Med tiden har jeg bestemt meg for å også å skifte ut den stasjonære PC'en med en Mac-modell. For meg er det ingen vei tilbake. Brukervennlighet og stabilitet betyr mye. Designet er også upåklagelig selv om det ikke er avgjørende. Lykke til med valget!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med HåkonN. Macbook Pro er tingen. Det er den jeg sitter på nå og fungerer lytefritt. Har ikke vært noe feil på de to årene jeg har hatt den.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hvis du er Windows fan så kan du alltid kjøpe en Mac og kjører Windows på. Det er ikke noe tvil at Apple ligger langt foran når det gjelder design, brukervennlighet og stabilitet.
    Microsoft bare henger bakk, selv om de desperat prøver å lure alle at de ikke gjør det ....
    Ikke noen spesielt stor fan av Windows, men er klar over at det er fult mulig å få på Mac. Ër uansett kjekt å kunne installere Windows om savnet blir for stort og jeg føler at jeg ikke "takler" Mac'en.....:-D

Punktet brukervennlighet er jeg jo meget spent på....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Etter at vår bærbare PC tok kvelden i sommer var jeg i høst i markedet etter ny bærbar PC. Til slutt falt valget på en Macbook Pro. Brukervennligheten er helt topp, noe alle i familien setter pris på fra minstemann på 4 år. Det blir sjeldnere og sjeldnere at jeg går ned på kontoret i kjeller for å starte opp den stasjonære Windows-PC'en.

Med tiden har jeg bestemt meg for å også å skifte ut den stasjonære PC'en med en Mac-modell. For meg er det ingen vei tilbake. Brukervennlighet og stabilitet betyr mye. Designet er også upåklagelig selv om det ikke er avgjørende. Lykke til med valget!
    Høres bra ut, Rune. Virker mer og mer opplagt at jeg nok må teste ut en Mac...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Er enig med HåkonN. Macbook Pro er tingen. Det er den jeg sitter på nå og fungerer lytefritt. Har ikke vært noe feil på de to årene jeg har hatt den.
    Jeg har nok, som du skjønner, bestemt meg for å forsøke en Mac. Nå skal jeg bruke litt tid på å finne ut hvilken. Takker for tipsene...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...var innom Eplehuset i dag, og sjekker i samme slengen hvordan prisene var på en MacBook Pro... I utgangspunktet er prisene relativt hyggelige, problemet er at SSD-diskene er helt latterlig dyre. De skal ha 6800(!) ekstra for å bytte fra en 256GB standard disk til en tilsvarende SSD-disk. Går en for 128GB var tillegget rundt 4000 tror jeg.

Dette samsvarer ikke med hva SSD-disker koster løst, og da mener jeg at en enten bør vurdere å bytte ut disken selv med en løs en (kjøp da minste standarddisk og selg denne løst eller noe) eller alternativt avvent... Testet en PC med og uten SSD-disk der for øvrig på diverse oppgaver, forskjellen er som natt og dag!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...de hadde for øvrig "AIR" med 128GB SSD-disk til 14.999.-, er jo kanskje greit nok da... Det er +3000.- sammenlignet med samme PC med standard 128GB disk, og selv om prisdifferansen ikke kan forsvares mht hva det reelt sett koster hardwaremessig er det jo en fordel å faktisk få OSet ferdig installert og slippe å knote med bytte av disk på egenhånd...

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har inntrykk av at når det gjelder Mac-ting er det mest lønnsomt å kjøpe det du kommer billigst unna med og oppgradere minne og harddisk selv etterpå. Men det er mulig garantien ryker?

Side 14 av 143 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •