Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 136

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 136 av 143 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 132 133 134 135 136 137 138 139 140 ... SisteSiste
Viser resultater 2,701 til 2,720 av 2846
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Vil gjerne følge opp denne. Leter i TV-trådene også, men spørs samtidig her: Hvilke alternativer til Sharp sine nye 70" og 80" finnes det i dag? Sjekker en nettbutikker og andre nettsteder er det vel 64-65" som er det største som står for salg i dag.

Noen som har tips og eventuelt linker de vil være av med?
    Jeg mener bestemt at det ikke finnes noen alternativer innenfor normal prisklasse. Panasonic har 85" og 103" plasmamodeller i VX-serien (proff), men prisene er nok i en helt annen klasse.
    Ellers så finnes det en del 65" etter hvert,men det er jo en del mindre, spesielt om man sammenligner med 80" fra Sharp.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel det jeg fryktet. Eller, kanskje det er en "blessing in disguise"? Da slipper en alle valgene :-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker BEF. Det er mye spennende her ja, men lommeboka arrangerer protestmarsj hver morra her i huset.....:-D
    Det er bra det er den som gjør det og ikke Ellen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, sånn sette har jeg det fritt som fuglen her i huset.... 8)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativene er vel ganske enkle

Samsung 64 plasma til rundt 20K (312kr pr tomme)

Sharp 70 til 28K (400 kr pr tomme)

Sharp 80 til 40K (500 kr pr tomme)

Kan varieres med andre i 60 tommer klassen, men tok den "vanligste"

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en 37", flytt sofaen nærmere og bruk resten av pengene på ungenes utdannelse. Nå må du slutte å bare tenke på deg selv

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom fra rette rævva....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Alternativene er vel ganske enkle

Samsung 64 plasma til rundt 20K (312kr pr tomme)

Sharp 70 til 28K (400 kr pr tomme)

Sharp 80 til 40K (500 kr pr tomme)

Kan varieres med andre i 60 tommer klassen, men tok den "vanligste"
    Som antatt. Da er valget Sharp 70" eller 80" vs projektor. Inn i tenkemodus....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg valgt, ville jeg selvfølgelig først sett på skjermene for å se kvaliteten på den sitteavstanden du har.
    Gitt at den er tilfredstillende, tror jeg at jeg ville gått for 70", da prisen på 80" er litt drøy etter min mening (dog er det jo unektelig gøy å ha det største på markedet.... dvs 80")
    Eventuelt er jo 64 en ganske så svær skjerm selv om den ikke er noen pj/80" konkurent.

Du får vel lov til å velge dette alene, jeg må alltid få godkjenning av min kjære:roll: . Så sist vi byttet skjerm i stua hadde jeg inne en pappplate hvor de forskjellige størrelsene var merket opp. Dette utelukket 60" for min del og jeg havnet på 50". Så et tips er vel å ikke vise hvor stor skjermen er...........

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sist vi byttet skjerm i stua hadde jeg inne en pappplate hvor de forskjellige størrelsene var merket opp. Dette utelukket 60" for min del og jeg havnet på 50". Så et tips er vel å ikke vise hvor stor skjermen er...........
    Dette er veldig smart! Jeg pleier å bruke snor men på pappplaten kan du faktisk tegne TV'en

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett noe på forskjellene mellom 70" og 80"? Selvfølgelig ikke størrelsen jeg her tenker på... Har jo ikke samme modellnr.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du får vel lov til å velge dette alene, jeg må alltid få godkjenning av min kjære:roll: . Så sist vi byttet skjerm i stua hadde jeg inne en pappplate hvor de forskjellige størrelsene var merket opp. Dette utelukket 60" for min del og jeg havnet på 50". Så et tips er vel å ikke vise hvor stor skjermen er...........
    Vesens forskjell, ja. Jeg har full vetorett i eget rom. Kona synes det er digg med stort bilde hun, og jeg har kun tatt opp tommestokken for vise hvor stor diagonalforskjellen ble. "Kult" var svaret. Det tolker jeg som "aksept"...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Har du sett noe på forskjellene mellom 70" og 80"? Selvfølgelig ikke størrelsen jeg her tenker på... Har jo ikke samme modellnr.
    Jepp, og jeg har sjekket ut litt med TV-tester Jørn i Watt som tross alt har sett og testet denne live. Den kommer forresten i neste blad.

80" eren er vel en 6-serie TV, det vil si uten det aller siste av finesser. Det er jo også forskjellene mellom de to forskjellige 702-variantene, der den til 35k tilhører 8-serien og har alle de siste finessene.

Akkurat nå er det vel den mest fullspekkede 70" en som frister, faktisk....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at du nå har fristet meg til en 70". :evil:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig, du. Du får litt igjen for alt du har fristet meg med opp igjennom....:twisted:

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er spørsmålet: Er 70" stort nok....??

Er fristet selv, kinoen i kjelleren blir stort sett brukt av ungdommen, vi trives best i sofaen, og da blir 50" fryktelig lite..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    70" til hjemmekino? Stort nok? Nei.

Man vil rasjonalisere for å benytte 70", men vet innerst inne at 70" er lite for hjemmekino. Til stua derimot; jepp.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo mitt rom en del av hovedstua, både i plassering og bruksmønster. Og jeg kaller det ikke kino, men lytterom. Stort nok? Vel, mye vil ha mer...

Men; og det er viktig: Jeg vil heller ha en suverent bilde på 70" med en sitteavstand på 2,4 meter enn å ha et dårlig bilde på 80". Kvalitet fremfor kvantitet har alltid vært min levevei.

Så kan det godt være at en ikke får kinofølelsen a la 106" som jeg har i dag. Men; jeg irriterer meg over støyen fra projektoren og at jeg ikke vil få på langt nær optimalt sortnivå i mitt rom i dag. Og i og med at det er uaktuelt å gjøre noe mer med rommet for å forbedre mulighetene for forbedret sortnivå, så lager vel "fasiten" seg selv. Så jeg tror (men kan aldri vite sikkert) at gleden over stort, og samtidig strålende bildekvalitet vil kompensere for mangel av størrelse. Men det vil jeg vel aldri vite sikkert før jeg forsøker.

Nå skal det samtidig sies at jeg i løpet av de siste årene har dreid bruksmønsteret mitt ganske mye i retning av musikk og TV-titting fremfor film. Aller mest musikk. Jeg ser kanskje en maks et par tre filmen i måneden med lerretet nede, resten av tiden går til TV-titting. Kanskje jeg vil få et oppsving der? Who knows....

Artig med tankespinn da....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det samtidig sies at jeg i løpet av de siste årene har dreid bruksmønsteret mitt ganske mye i retning av musikk og TV-titting fremfor film. Aller mest musikk. Jeg ser kanskje en maks et par tre filmen i måneden med lerretet nede, resten av tiden går til TV-titting.
    Jeg husker ikke hvor bra bilde du får fra din kabel/parabol leverandør men hos meg (på min 55") er det langt fra å være fint. Bare noen få HD kanaler er virkelig bra (jeg har verken fotball eller film kanaler BTW). Å se på de fleste TV kanalene på en 70" kan også være ubehagelig. Noe å tenke på?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den siste PVRen fra Canal Digital på parabol, og på min 55" Panasonic plasma er det, etter mitt skjønn, god kvalitet på de fleste av HD-kanalene. Jeg kan ikke se at et hopp opp til 70" skal kunne ødelegge den opplevelsen totalt.

På SD-kanaler er det selvfølgelig litt verre stilt.

Side 136 av 143 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 132 133 134 135 136 137 138 139 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •