Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 133

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 133 av 143 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 ... SisteSiste
Viser resultater 2,641 til 2,660 av 2846
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er over 2 mnd siden siste oppdatering fra deg og merkelig stille i tråden din, Anfield. Har du gått inn i vinterdvalen, eller sitter du bare og koser deg foran anlegget?

Mvh Riceman

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker deg og familien et riktig godt nytt år Rune, så snakkes vi nok i 2012
    Hils så mye til Ellen

Mvh
    Einar og Monica
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riceman
    Det er over 2 mnd siden siste oppdatering fra deg og merkelig stille i tråden din, Anfield. Har du gått inn i vinterdvalen, eller sitter du bare og koser deg foran anlegget?

Mvh Riceman
    Hehe, en kombinasjon av flere faktorer. Mye å gjøre på jobben, og jeg har også vært så heldig å få teste ut mange spennende produkter for Hjemmekino (eller hva det skal hete fremover) som har tatt mye tid. Jeg har testet ut flere stativhøyttalere, forsterkere, hodetelefoner, DACer m.m.m. og det har tatt mye tid. Jeg har dessverre ikke fått lagt ut all den oppdateringen som kanskje har vært ønsket her i tråden. Jeg får bli flinkere til det i 2012.....:-D

Jeg kan da oppdatere med følgende: Jeg har som sagt testet ut flere stativhøyttalere, deriblant Vienna Acoustics The Kiss og har nå Dynaudio C1 Confidence på besøk. Begge disse kommer det omtaler av i det nye bladet, så jeg kan desverre ikke legge ut i det vide og brede her enda. Begge spiller fantastisk og er noe av den beste lyden jeg har hatt i mitt rom. Såpass kan jeg røpe allerede....

Men, jeg kommer hele tiden tilbake til Vantagene mine, og de fungerer utrolig godt i rommet, uten at jeg trenger noe mer fylde nederst. Det er spennende med stativhøyttalere og deres fantastiske egenskaper, men bortsett fra The Kiss, så trenger de alle en sub helt nederst for å lage den "fullskala-lyden" jeg ønsker meg. Der når Vantage langt, og når du vet hva du har så.....

Jeg skal allikevel kjøpe meg et par stativhøyttalere for å ha som referansehøyttalere ved testing, men jeg har enda ikke bestemt meg for hva det blir. Tiden vil vise....

Ellers har jeg solgt min Yamaha RX-V667 og oppgradert surroundbiten med

Pioneer VSX-2021 og BDP-440. STOR oppgradering. Ufattelig dynamisk lyd og det geniale er jo at jeg nå styret hele filmoppsettet fra min iPad gjennom Pioneer sitt eminente program iControlAV2.

I tillegg har jeg oppgradert med en liten søt senterhøyttaler fra Sonus faber,

Toy Center i "barred leather"-varianten. Akkurat den finishen med matt skinn på senteren er kanonbra, da det ekstremt lite refleksjoner fra den under filmvisning. Sort pianolakk lyser jo opp hele rommet i forhold.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ønsker deg og familien et riktig godt nytt år Rune, så snakkes vi nok i 2012
    Hils så mye til Ellen

Mvh
    Einar og Monica
    I like måte, Einar. Vi snakkes nok mer i 2012.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På vei over til sorte komponenter
    Blir spennende å lese hva du syntes om Dynaudio. Hadde selv et par Contour 1.4 og 3.4 som jeg var veldig godt fornøyd med.

Godt nytt år.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt år og gratulerer med nye komponenter :-D

Holder senteren følge med Vantage? Den ser jo veldig lekker ut og som du sier er det jo genialt med skinn.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt år til deg og dine.

Håper på et frodig hifi år!

A.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Godt nytt år og gratulerer med nye komponenter :-D

Holder senteren følge med Vantage? Den ser jo veldig lekker ut og som du sier er det jo genialt med skinn.
    Er nok litt i minste laget, men det var det jeg tok meg råd til nå. Etterhvert vil jeg nok oppgradere.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fornøyd med iControlAV2? Ser det ut til å være stabilt?
    Har lest litt rundt denne og virker å være en meget smart løsning

Edit: benytter anledningen til å ønske deg godt nyttår

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det er noen småting. Når en skal kontrollere BDP-440, så er det vanskelig å skifte sideveis i menyene. Den "fingerberøringsdingsen" på BDP-kontrollen er ekstremt sensitiv, så det er litt irriterende. Ellers så har det vært litt problemer med at jeg har måttet "aktivere" produktene fra appen, de faller av og til ut. Et par ganger har jeg også måttet taste inn IP-adressene på nytt.

Så noen småting er det, men brukervennligheten i det hele når det er oppe og går er strålende og gir en helt annen opplevelse å bruke og se hele systemet foran seg enn når en skal bruke de medfølgende kjipe plastkontrollene.

Alt i alt, godkjent.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Godt nytt år til deg og dine.

Håper på et frodig hifi år!

A.
    Takker så mye. Right back at ya... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært veldig lite borti Dynaudio tidligere, men har nå fått et lite besøk av disse i mitt lytterom:

Har bare lyttet i et par dager, men her er det myyyye bra. Makeløs bass til en så liten høyttaler å være. Interessen for Dynaudio er klart vekket....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse har jeg også tittet litt på, og kan være et alternativ å teste ut når kinoen er ferdig og de gulvstående skal ut dit. Spennende å se hva du synes om dem
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig spennende høyttalere, det er i hvert fall sikkert.

Har nå lyttet intensivt til denne smått besnærende høyttaleren, og merker at lydmessig er det en god match med min Marantz PM-15s2. Men jeg merker at det kanskje er litt lite krefter og det krever at jeg må justere ganske mye høyere på nivå på forsterkeren med andre høyttalere. En vanlig misforståelse er jo at små høyttalere krever mindre krefter enn en gulvstående. Erfaringen min er tross alt at det er omtrent diametralt annerledes.

Så det leder meg til følgende spørsmål jeg antar det er greit å spørre om. Hva slags forsterkere har eiere/lyttere av C1 Confidence (Reference) hatt god suksess med? Både integrerte og pre/effekttrinn er interessante....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C1 er en av få (den desidert beste jeg har hatt) som har klart å plassere ting ikke bare i bredde og dybde, men også i høyden. Heeelt rå når de plasseres riktig.

Og, som du nevner, så høres de ikke ut som en høyttaler - men gjengir musikken virkelighetsnært.

Er det best på alt? Nei. De er ikke høyttalere for film. IMHO. De er heller ikke hva man kan kalle "morsomme å høre på" over tid. Men, kjenner jeg deg rett - så er du ikke ute etter en "morsom" høyttaler...

Imidlertid: Jeg var en tosk som solgte mine. Man får lære av sine feil.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stativhøyttalere er kanskje undervurdert, generelt sett?
    Men om man kombinerer disse med et godt sub-system, så kan de jo låte forskrekkelig bra!
    Mange, om ikke alle gulvstående høyttalere, sliter vel i større eller mindre grad med kasseresonanser og kanskje også faselinearitet og delefilterproblematikk?
    Er det kanskje derfor at stativhøyttalere ganske ofte overrasker oss, i positiv forstand?
    Jeg har en hang i retning av å tro det, selv om det finnes nok av eksempler på det motsatte, hva gulvstående høyttalere angår.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et lite rom, er det nesten ikke noe poeng med en subwoofer til C1. Med det er min erfaring i eget rom. Ikke nødvendigvis riktig for alle, samt avhengig av musikksmak.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sa det vel med "nesten" og "musikksmak".
    Hva din musikksmak angår, vet jeg jo lite om den.
    Men en ting vil jeg i alle fall påstå:
    Spiller du noen strofer med Karunesh, Pete Belasco, YELLO, og for den saks skyld også Kari Bremnes, så går du definitivt glipp av noe. Selv i et lite rom!
    Min lille hule måler kun skarve 12kvm, men aldri i verden om jeg ville vært en (godt integrert) sub foruten!
    Og tro nå for all del at dette nødvendigvis resulterer i skranglende vegger og dotter i ørene!
    Jeg tror at du har kanskje har noe tilgode der, Tiger?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd med subwoofer. Brukte RP på TDAI2200 til å integrere den, og bedre integrert subwoofer har jeg ikke hatt så enkelt i det aktuelle rommet. Lettere i den forrige hjemmekinoen, men det er en annen skål.

Følte ikke jeg gikk av noe spesielt med C1 uten subwoofer. I et annet rom; muligens, men ikke i det rommet jeg hadde C1. Bruker RF-63 og ingen subwoofer til musikk på de heller....

Kanskje vi to har ulik plassering av lyttestol i forhold til lydbølgenes plassering i rommet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne diskusjonen har vi hatt tusen ganger før gutter, men er med på en 1001 gang om så... ;-)

C1 er en utrolig basspotent høyttaler. Jeg målte bassrespons i dag -3dB ned på 29 hz i mitt rom, og det er helt rått til å være en stativhøyttaler. Faktisk er det på linje med mine Vantage når disse er justert inn "riktig" ihht min smak, da det er lett å få for mye output på dem i mitt rom på 17 kvm. -6 dB er ned på nederste del av tyvetallet og da er jeg mer enn godt fornøyd når det gjelder bass.

Jeg vet at de aller dypeste tonene i "elektronisk bassdopet musikk" som Bliss, Karunesh, Pete Belasco har bassmessig innhold som i utgangspunktet krever en sub for å få gjengitt alt, men det er ikke mitt fokus. Jeg har sagt det før, og kan gjerne gjenta det igjen, at jeg gjerne ofrer den nederste bassen om det betyr at bassen over det sitter dypt, men samtidig stramt og godt definert. Og ja, jeg har hørt lydspor av nevnte sorten dypere gjengitt enn med C1 i mitt rom, men savner jeg det? Nei. Og en vil nok først savne dette ved direkte AB-testing.

Samme skjedde i mitt rom med The Kiss. Den omtalen er snart ute, men jeg kan ta litt om det allikevel. Det er ufattelig bra bass i den høyttaleren. Den er konstruert som en todelt løsning, der bassen sitter i eget kammer som en sub, og det funker så innmari bra når det er innbakt i hver høyttaler. Den gikk ikke målbart mye dypere enn C1 i mitt rom, men har mye mer pondus og kraft i sin gjengivelse av bassen. Ufattelig imponerende, men desverre er jo prislappen nesten det dobbelte av C1. Og så lenge Norsk Tipping ikke har ringt enda, så....

Jeg satt en stund i går kveld og spilte alle de vanlige testsporene, både med og uten dyp bass, og spurte meg selv hva jeg savnet i bassen. Jeg satt lenge, og med hånden på hjertet så spiller disse som de aller beste gulvstående jeg har hatt i rommet mitt. Det er minst like bra bass i C1 som det er i gulvstående Kudos Cardea C2/20, Sonus faber Concerto Domus som er de to gulvstående variantene jeg har fått best til i mitt minste lytterom. Og som du sier, uten at kabinettet spiller med i det hele tatt. Kabinettet på C1 er steindødt, og det kommer ingen ulyder fra bassrefleksporten, selv om den blir pushet hardt. Intet mindre enn imponerende.

Jeg legger også merke til det samme som Tiger sier. Holografien i denne høyttaleren er også strålende. Ikke minst i høyden. Der er jo elektrostatene mine referansen, de serverer jo lydbildet høyreist og stort. Men det er jaggu ikke noe mindre med C1 og det overrasker meg. I gledelig retning.

Oppløsningen i toppregisteret er også suverent. Esotar-diskanten låter nydelig oppløst, men aldri spisst og pågående. Her kan selvfølgelig elektronikkmatch spille mye inn, og Marantz-settet mitt blir aldri en servitør av lyttetretthet. Matchen dem i mellom er god, men jeg lurer jo på hvor mye mer som bor i de høyttalerne. Derfor spørsmålet om alternativer.

Koser meg videre på hjemmekontor i dag jeg.... :-)

Side 133 av 143 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •