Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 132

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 132 av 143 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 142 ... SisteSiste
Viser resultater 2,621 til 2,640 av 2846
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Beklager Rune, det var ikke meningen å trekke dine fortolkninger i noen som helst retning!
    Det var vel helst min egen magefølelse som kom til orde - kanskje fordi jeg også har opplevd både 805 og PL100 i andre sammenheng...

Nevnte Allan Taylor-sang lar seg jo avspille ganske så uanstrengt på de aller fleste ML-elektrostater på nær sagt alle lydnivåer, og var nok den egentlige årsaken til innspillet.
    Ha meg unnskyldt.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du råd til Tensor, er den etter min erfaring i en annen klasse en de andre som er nevnt her, på egentlig alle parametere. Både gjennomsiktighet, dynamiske ressurser og tuningmuligheter.
    Kan ikke skryte på meg å ha A-B testet disse hjemme, men har sammenliknet Tensor og 805D/802D ved et par anledninger på messer og jeg syntes ikke B&W kom i nærheten. Tensor låter mye mindre høyttaler enn 800 serien. Og det er positivt i mine ører.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om du skal ledes ut i fristelse...?

Svaret er: Ja, hvorfor ikke!?

Jeg vet at dette ikke er den tryggeste veien å gå, og ei er det noen fordeler ved å gå denne veien. Men jeg skal nevne disse høyttalerene uansett.

Jeg har hatt gleden av å lytte til dem, og gåshudfaktoren sammen med nærværsfaktorer er ganske så brilliante. Jeg lyttet til disse på en inntegrert Arcam ( A28 tror jeg ) og dem opplevdes som godt gjenomførte høyttalere til prisen. Og da kanskje noe å anbefale til en som vektlegger mellomtone på det nivået jeg tror du har lagt deg på. Disse egenskapene med fast bass skulle jeg tro ville skli inn i ditt rom. Og det tipper jeg dem vil gjøre i sort piano også?

Ettersom jeg er Jasifisert er det vel lite overraskende at jeg snakker om Jas Audio og deres Orior monitor.

A.

Vedlegg 83756

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Beklager Rune, det var ikke meningen å trekke dine fortolkninger i noen som helst retning!
    Det var vel helst min egen magefølelse som kom til orde - kanskje fordi jeg også har opplevd både 805 og PL100 i andre sammenheng...

Nevnte Allan Taylor-sang lar seg jo avspille ganske så uanstrengt på de aller fleste ML-elektrostater på nær sagt alle lydnivåer, og var nok den egentlige årsaken til innspillet.
    Ha meg unnskyldt.
    Ingen skjede skadd, eller skade skjedd, Scrooge. Ble bare usikker på om jeg nå hadde ordlagt meg så diffust. For det var ikke meningen. Tror jeg også mistolket litt ordene i teksten din. Vi starter fra null igjen...:-D

Enig i at mellomtonen på Martin Logan takler det meste av innspillingene fra Stockfisch Records. Derom hersker det lite tvil. Og det igjen bringer meg tilbake til hvorfor det er litt vanskelig å kåre "en vinner" mellom 805 Diamond og PL100. Satt til kl 0300 i natt, og det ble mer og mer klart for meg at mellomtonen til 805 er bedre, mektigere og står bedre frem enn PL100. Det er som vokalen tar et par tre skritt frem, mens den havner et stykke lenger bak i lydbildet med PL100. Når det gjelder diskanten i PL100 så balanserer den på hårfin line på kanten av stupet til å bli litt for pågående. Det er også tendenser til at den er grovere i strukturen enn 805 Diamond-diskanten. Ergo synes jeg at sammenhengen mellom mellomtone/diskant er bedre på B&W enn Monitor Audio. Dersom det er musikk som trykker litt mer, ala Rammstein, Dream Theater, Tool m.fl. så er det gøyere å høre på PL100. En litt fyldigere bass og mellombassgjengivelse bidrar nok til det. Samt at den ekstra snerten i diskanten bidrar til en opplevelse av økt dynamikk med at den legger på litt ekstra i toppen sammenlignet med 805 Diamond.

Når det gjelder størrelsen på lydbildet, så er begge omtrent identiske etter at jeg har båret frem og tilbake og testet i "hele" natt. På holografi-testsporene (ja, jeg bruker fremdeles Flageborgs gamle travere :-) ) så er det ikke mye å bytte på tredimensjonaliteten i lydbildet på disse to.

Alt i alt, om jeg skulle ha valgt en høyttaler som passer på 80% av den musikken jeg spiller til vanlig, og jeg fikk rettet en audiofil pistol mot mitt hode får å måtte ta et valg, så antar jeg at jeg hadde valgt 805 Diamond. PL100 gjør som sagt en bedre jobb på de siste 20%-ene, men det var det med å prioritere da.

Uansett, PL100 blir med meg litt videre i prosessen og jeg gleder meg til å kunne utsette den for en AB-test igjen...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Har du råd til Tensor, er den etter min erfaring i en annen klasse en de andre som er nevnt her, på egentlig alle parametere. Både gjennomsiktighet, dynamiske ressurser og tuningmuligheter.
    Kan ikke skryte på meg å ha A-B testet disse hjemme, men har sammenliknet Tensor og 805D/802D ved et par anledninger på messer og jeg syntes ikke B&W kom i nærheten. Tensor låter mye mindre høyttaler enn 800 serien. Og det er positivt i mine ører.
    Tror også det, men dette avhenger jo av prisen. Sist jeg sjekket prisen på Tensor Delta, så var det rett i overkant av 80k. Selv om jeg kan trekke fra prisen på effektforsterker så blir det fremdeles mye penger. Og så lenge norsk distributør ikke lar høre fra seg, vel da er jeg usikker på hva som kan gjøres med den saken. Egenimport med ren gambling?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Svaret er: Ja, hvorfor ikke!?

Jeg vet at dette ikke er den tryggeste veien å gå, og ei er det noen fordeler ved å gå denne veien. Men jeg skal nevne disse høyttalerene uansett.

Jeg har hatt gleden av å lytte til dem, og gåshudfaktoren sammen med nærværsfaktorer er ganske så brilliante. Jeg lyttet til disse på en inntegrert Arcam ( A28 tror jeg ) og dem opplevdes som godt gjenomførte høyttalere til prisen. Og da kanskje noe å anbefale til en som vektlegger mellomtone på det nivået jeg tror du har lagt deg på. Disse egenskapene med fast bass skulle jeg tro ville skli inn i ditt rom. Og det tipper jeg dem vil gjøre i sort piano også?

Ettersom jeg er Jasifisert er det vel lite overraskende at jeg snakker om Jas Audio og deres Orior monitor.

A.

Vedlegg 83756
    Pris snakker vi om her da, ambiance?

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Pris snakker vi om her da, ambiance?

Ca 4200 dollar pluss moms og frakt.

A.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rune, de B&W 805 Diamond sakene er vel grei skuring å få hørt på?
    Var innom HFK i dag og fikk et lite inntrykk - og som man sier her i sørlandets hovedstad når noe er bra, veldig bra: "Du verden"

Men det er jo en one-man-show høyttaler; ihvertfall opplevde jeg at de var veldig retningsbestemte.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke i forhold til en elektrostat..... ;-)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Var innom HFK i dag og fikk et lite inntrykk - og som man sier her i sørlandets hovedstad når noe er bra, veldig bra: "Du verden"

Men det er jo en one-man-show høyttaler; ihvertfall opplevde jeg at de var veldig retningsbestemte.
    De er absolutt ikke retningsbestemte. B&W høyttalere sprer lyden mye. Altfor mye spør du meg.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    De er absolutt ikke retningsbestemte. B&W høyttalere sprer lyden mye. Altfor mye spør du meg.
    Det stemmer. De sprer veldig mye i horisontalplanet.

Geir Arne

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

Hmm, da skulle du hørt mer Amphion og Tannoy.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende at han opplevde de som retningsbestemte fordi de måler ganske lurvete off-axis. Da blir den gode sweetspoten muligens liten. Bare noen høye tanker.

Revel er ikke så dumme.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det kan hende at han opplevde de som retningsbestemte fordi de måler ganske lurvete off-axis. Da blir den gode sweetspoten muligens liten. Bare noen høye tanker.
    Godt sagt. Akkurat slik opplevde jeg dem.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt på kommentarene til målinger av B&W 802 Diamond og ser den er ganske retningsbestemt i aller øverste diskantområdet og øvre del av mellomtone. Så den har altså relativt liten spredning i deler av frekvensområdet og mye andre steder. Det kan kanskje være likt for 805 Diamond

I hele tatt framstår 802 Diamond som en middels høyttaler. Hjelper jo ikke med diamant diskant når off-axis målingene er så svake.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra mine korte erfaringer for noen år siden med Adam så vil jeg tro Tensor-modellene er meget gode, men du går jo glipp av muligheten til å sjonglere med forsterkere og slikt...

Skal jeg komme med et forslag til da, bare for å gjøre sirkuset komplett? De er nok litt for "billige", men etter mine ører meget gode.

Argon³ | Amphion

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_

veldig tiltalende design og mange kule fargevarianter

Hva er "for billige" i denne sammenhengen? Tror ikke Rune har noe imot å ha noen kroner å bruke andre steder i kjeden. Han er slik jeg kjenner han mest opptatt av kvalitet. Dette har ofte en sammenheng med pris men ikke alltid.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Gallo Strada? Vinner vel ikke noen skjønnhetskonkuranse, men de er jo etter sigende svært gode

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Revel er spennende, det samme er Amphion. Jeg har ikke hørt noen av dem. Gallo er ikke spennende. Av en ren estetisk grunn.

Setter også pris på at dere setter inn priser på dette, så jeg raskt kan få oversikten... ;-) Google er vår alles venn, men det er så kjedelig å bruke ham hele tiden.... :twisted:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    veldig tiltalende design og mange kule fargevarianter

Hva er "for billige" i denne sammenhengen? Tror ikke Rune har noe imot å ha noen kroner å bruke andre steder i kjeden. Han er slik jeg kjenner han mest opptatt av kvalitet. Dette har ofte en sammenheng med pris men ikke alltid.
    Tipper du kommer på den hyggelige siden av 15 000...

Side 132 av 143 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 142 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •