Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 130

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 130 av 143 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 ... SisteSiste
Viser resultater 2,581 til 2,600 av 2846
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Kanskje det, da de er hørt i demorommet til Stereofil. Husker jeg ikke feil så mente vel også devilej det samme. I så fall er det jo dumt av Stereofil å dem`e dem i et rom som gjør at de ikke viser seg fra den rette siden.

Men, jeg tar imot tipset og skal se om jeg revurderer innstillingen min... ;-)
    Har besøkt Stereofil en gang og der låt alt dårlig. Og min erfaring er at det meste låter middels elle direkte svakt i butikker. Det er et fåtall som har fått oppsett til å spille virkelig bra.

Av de vanlig kommeriselle høyttalerne, synes jeg Tannoyene er de mest interessante i den prisklassen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar. Monitor Audio PL100 er jo klart aktuelle.
    Synes de fortjener et bilde i denne finnishen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Har besøkt Stereofil en gang og der låt alt dårlig. Og min erfaring er at det meste låter middels elle direkte svakt i butikker. Det er et fåtall som har fått oppsett til å spille virkelig bra.

Av de vanlig kommeriselle høyttalerne, synes jeg Tannoyene er de mest interessante i den prisklassen.
    Nåja, jeg har da fått gode opplevelser av produkter i butikk også. Burmester B25-demoen på OHC er et godt eksempel på det.

Jeg har hørt Tannoy, riktignok ikke DC8(T), i private settinger også, men det er noe der jeg ikke helt får til å stemme. Det blir litt for "monitor" for meg, om den beskrivelsen har noen mening for andre. Luftighet, detaljeringsevne, holografi er ord jeg rent personlig setter pris på men som jeg dessverre ikke kan si at Tannoy klarte helt å gi meg.

Dette er vel et godt eksempel på subjektiviteten i det hele, det er opp til ørene som hører å sitte med "fasiten".

Så, let`s move on....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Du har jo sansen for Elac og disse er jo ekstremt kule. Burde de ikke vært på vurderingslista?
    Elac er spennende, og disse har jeg sett på men lagt bort. Mye pga utseendet og størrelsen. Mulig jeg tar feil, så jeg noterer meg dem igjen...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så har den lokale HFK-avdelingen vært så velvillig å låne meg deres par med

helt fram til mandag. I og med at kona skal ut av hus i kveld, er det noe som forteller meg at jeg blir lyttende til musikk i kveld.... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar. Monitor Audio PL100 er jo klart aktuelle.

Hvilken var mest detaljert sa du?

Virker logisk, når volumet dras opp og underholdning og litt pondus er viktig, så vil ofte en gulvstående prestere bedre på akkurat det. Antar du da ikke har testet med sub tilkoblet?

Den kan det godt være at jeg tar deg opp på.... :-)
    Jeg synes PL200 er mer detaljerte enn PL100. Tar man f.eks Alan Taylors Stockfish plate Colour to the room som jeg regner med du kjenner siden du brukte den i demoer i din butikk, så plasserer PL200 bedre munnharpen og gjengir bedre lyder utenfor høyttalerene i bredden.

Stemmer kommer litt lenger frem i lydbildet på PL100 enn PL200. Hva som er mest riktig av dette vet jeg ikke. Synes PL100 får mer fylde på stemmer og det er spesielt på stemmer eller vokal jeg synes de var helt fenomenale.

Det ble ikke brukt sub når jeg testet de.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes de fortjener et bilde i denne finnishen
    Front og center er i denne finishen mens PL100 er i sort piano. Ebony er vesentlig lekrere ja.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elac er spennende, og disse har jeg sett på men lagt bort. Mye pga utseendet og størrelsen. Mulig jeg tar feil, så jeg noterer meg dem igjen...
    Du gjør som du vil 8) 805 har vært min favoritt lenge, som nummer 2 ville jeg sjekket Totem, har trivdes ekstremt godt med mine Arro i mange år nå.

Utseendemessig er jo PL100 meget lekker imho

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    805S virker for meg... Jeg har jo hatt de lenge (for en som vanker på slike forum), noe som taler sin sak mer enn bare subjektive lovprisninger i byttetåka.

805s + 100W Klasse A + God Musikk + Lagavulin =

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner godt at du kan leve godt med dine 805, gwandarion. Det jeg sitter og lytter til i kveld fra 805 Diamond er strålende. Spesielt mellomtone og diskant er intet mindre enn fantastisk. Bassen er stram, men jeg hadde kanskje trodd at den skulle være hakket mer fyldig i mitt rom enn den er? Det kan skyldes litt innspilling, er usikker på hvor mye disse er spilt på. Men detaljeringen i diskanten og "ekteheten" i mellomtonen, spesielt på damevokal, er enorm. Nå er det Diana Krall og hennes Quiet Nights som spiller og det er jo ikke akkurat musikk som IKKE egner seg for B&W 805, uansett om det er S, D eller Diamond den heter til etternavn....:-D

Så, tilbake til lyttingen.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg synes PL200 er mer detaljerte enn PL100. Tar man f.eks Alan Taylors Stockfish plate Colour to the room som jeg regner med du kjenner siden du brukte den i demoer i din butikk, så plasserer PL200 bedre munnharpen og gjengir bedre lyder utenfor høyttalerene i bredden.

Stemmer kommer litt lenger frem i lydbildet på PL100 enn PL200. Hva som er mest riktig av dette vet jeg ikke. Synes PL100 får mer fylde på stemmer og det er spesielt på stemmer eller vokal jeg synes de var helt fenomenale.

Det ble ikke brukt sub når jeg testet de.
    Mye tyder på at jeg bør få lyttet til PL100 da...:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noen trådfølgere her på AVF som har erfaring med denne krabaten og ønsker å dele litt med meg om den:

Dynaudio Confidence C1.

Blir aldri helt klok på om den ser strålende eller "bæsj" ut, men det er noe ved den. Leser mye bra fra den rundt om. Er interessant.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt de gulvstående Confidence C2. Ikke så veldig imponerende i forhold til prisen, og de låt en tanke for tamt i toppen. I-rommet målinger jeg har sett av de og C1 forteller at de ofte ruller veldig tidlig av. Så det kunne stemme med jeg hørte.
    Her en måling fra testen i Stereophile av C1:

Spendor og Harbeth har forresten gode stativhøyttalere.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har jo sansen for Elac og disse er jo ekstremt kule. Burde de ikke vært på vurderingslista?
    Jeg testet ut disse et par måneder, men ble ikke helt klok på dem. De falt liksom mellom 2 stoler hvor de ikke helt gjorde jobben jeg forventet av en stativ i denne prisklassen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Har hørt de gulvstående Confidence C2. Ikke så veldig imponerende i forhold til prisen, og de låt en tanke for tamt i toppen. I-rommet målinger jeg har sett av de og C1 forteller at de ofte ruller veldig tidlig av. Så det kunne stemme med jeg hørte.
    Her en måling fra testen i Stereophile av C1:
    Dette er vel en "in-room" måling?

Når den måles i nærfelt ser det jo slik ut:

Ganske flatt mener jeg. Jeg syntes også personlig at C1 spiller meget bra de gangene jeg har hørt de. Er dog enig at de kan virke litt vel tilbakelent i toppen på noen oppsett, noe jeg antar har en sammenheng med litt dårlig vertikal spredning i diskanten? Nesten 60k(med stativ) er også litt vel mye for en så liten høyttaler.

Vil tipse om å spørre litt om erfaringer i Dynaudio-tråden på sentralen. Der er det en del aktive.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbakemeldinger på HFS også, ville bare fiske etter noen herfra også ;-)

Hmmm... Er det noe C1 har fått skryt for, så er det jo egenskapene i bassen, at det er en av de stativøyttalerne som spiller større og dypere enn størrelsen skulle tilsi? Når jeg leser om "tilbakelent i toppen" så blir jeg ikke akkurat redd av den grunn, da jeg tross alt liker høyttalere som Vienna og Sonus faber som også har blitt kalt det. Sistnevnte har i mitt rom ikke akkurat vært det, så derfor er jeg rolig på akkurat det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg testet ut disse et par måneder, men ble ikke helt klok på dem. De falt liksom mellom 2 stoler hvor de ikke helt gjorde jobben jeg forventet av en stativ i denne prisklassen
    Hva var pros and cons?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Dette er vel en "in-room" måling?

Når den måles i nærfelt ser det jo slik ut:

Ganske flatt mener jeg. Jeg syntes også personlig at C1 spiller meget bra de gangene jeg har hørt de. Er dog enig at de kan virke litt vel tilbakelent i toppen på noen oppsett, noe jeg antar har en sammenheng med litt dårlig vertikal spredning i diskanten? Nesten 60k(med stativ) er også litt vel mye for en så liten høyttaler.

Vil tipse om å spørre litt om erfaringer i Dynaudio-tråden på sentralen. Der er det en del aktive.

Geir Arne
    Ja. Jeg skrev også at i-rommet målinger av Confidence viser at de ruller ofte tidlig av. Da hjelper det lite at de måler flatt i nærfelt. Dette vil jo være romavhengig og kommer ann på avtanden, men det virker som sagt å være en tendens med disse. I et ubehandlet rom er kanskje ikke det så dumt.

Det skjer noe målemessig med en høyttaler når den bruker et større element. En 6,5" er ikke rare greiene. Verken i forhold til gode og jevne målinger eller evnen til å flytte luft og det at den spiller uanstrengt. Spesielt når de også er strukket til å spille en del bass ned på ca. 50Hz. Da tenker jeg ikke på Confidence spesielt, men generelt på slike stativhøyttalere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 6,5" er vel uansett akkurat passe til å gjenskape mellomtone, gitt at en da bruker en subwoofer til de nederste frekvensene. Da slipper jo høyttaleren lettere, og behøver ikke å febrilsk strekke seg så langt ned i frekvens.

Det er ikke lett å få en stativhøyttaler til å fullstendig integreres med en eller to subwoofere, men det går. Det tar bare litt tid. Og låter bra når det klaffer.

Det jeg er usikker på er om jeg skal lete bevisst etter en høyttaler som klarer seg alene med romstøtte til å takle 90% av all musikken jeg spiller til vanlig, eller finne den høyttaleren som har en strålende diskant og mellomtone og stole på at integreringen med en sub går som en lek. Blir lett litt "Ole Brum" oppi dette.... :-)

Får uansett inn PL100 til å teste mot 805 Diamond i dag takket være en velvillig HIFI-entusiast som bor 10 minutter unna meg. Takker såå mye på forhånd Sven1978.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var pros and cons?
    Diskanten er veldig bra på 330.3, men det ene bass/mellontone elementet ble etter min mening litt for spedt i det lille kabinettet. Ble litt for mye følelse av pc-høyttaler. En god sub eller 2 vil hjelpe i bunnen, men i prisklassen 30k+ synes jeg ikke de når opp i konkurransen da det er mange gode (bedre) alternativer å finne her.
    PL100 er lekker. Selv foretrekker jeg nok mellomtonen fra B&W 805 eller Focal 1008Be fremfor MA, men det blir spennende å lese om din opplevelse av dem i en direkte sammenligning
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 130 av 143 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •