Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 143 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 2846
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mac er digg, men windows 7 overasket meg stort. Nå er jeg en nerd og litt over gjenomsnitt tweaker og liker utforringer. Men windows 7 var en glede da det utførte stort sett alt selv.

Om du blir å plages kommer litt mer an på hvor kutting edge hardwaren din skal være og hvordan bruksvaner du har.

Når det kommer til nettleser, bruker firefox nå, har testet opera og IE. Funker bra alle sammen, men for hvermansen så vil jeg gi prisen til IE. SÅ enkel å bruke at det er skammelig.

Og SSD, ja. JA, SSD! Har aldriv vært borti noe bedre å sløse bort 2500kr på. Noe så responsivt! Blir ikke å returnere til snurredisker til annet en lagring.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Ingenting negativt om Mac, men en ny laptop med pre-installert Windows 7 vil nok kjøre vel så stabilt. Jeg har hatt min andel pc'er (jobber som IT konsulent) og Windows 7 har rett og slett overrasket meg med sin dønn stabile ytelse.
    Kan helt klart anbefales.
    Føyer meg til anbefalingen!
    Har kjørt Win 7 (32-bit) på to av maskinene her i ca tre mnd, og har fortsatt til gode å oppleve problemer.
    Dette er definitivt det beste OS´et til MS, med et brukergrensesnitt som ikke står noe tilbake for Mac, vil jeg mene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Uansett hva du velger av fremtidig PC, er det viktig at du får deg en ny browser!
    Hvorfor det? Kjører Windows 7 og IE 8 fungerer utmerket!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overrasket over at svarene er såpass jevnt fordelt i sine anbefalinger, og det setter jeg pris på. Det betyr at jeg kan ta et valg på rette forutsetninger.

Når det gjelder Windows 7; er vi kommet så langt at vi kan konkludere med at det er så stabilt vi kan få inntrykk av? Vista ble jo hauset opp når det kom, men det har jo vært en tragedie og jeg endte opp med å "nedgradere" til XP på alle maskiner.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Windows7 er dønn stabilt på min PC, men at det er i nærheten av OS X hva brukervennlighet angår er jeg vel heller uenig i... Prøv bare å legg til en skriver i Win7, samme møkka som før, finne de korrekte driverne hos produsenten, som ikke alltid er like enkel, installere - håpe en slipper omstart (jeg måtte starte min Win7-PC på nytt), mens det på Macen går 100% automatisk - både IP og USB-skrivere...... Bare ett eksempel. På nettverk funger heldigvis Windows7 bedre nå enn tidligere, men jeg synes fremdeles det er for knotete. På OS X funker det jo bare - ingen avanserte brukergruppegreier osv osv...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da er vi tilbake til "stridens" kjerne. Det er akkurat dette jeg begynner å bli en smule lei av. Ekstremt irriterende. Har lest meg til at det også er enklere med integrering i nettverk med en Mac?

Nåla vippes foreløpig i retning av Mac igjen...

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hvorfor det? Kjører Windows 7 og IE 8 fungerer utmerket!
    Så bra for deg?

Har du mulighet for å åpne i new tab og background tab?
    Forteller browsern deg når background tabs har lastet ned siden 100%
    Har du mulighet for å synce notater, bookmarks, searches etc med IE?
    Har du mulighet for mousegestures?
    Kan du navigere i linker med "shift+piltast"
    Kan du angre closed tabs?
    Kan du søke kun i lenker, ikke bare hele dokumter?
    Har du prewiewpane når du blar gjennom tabs?
    Regner med IE har mulighet for å lage direktesøk i adresselinjen? Det kunne aldri falt meg inn å skrive inn ebay.co.uk for så å søke på et eller annet. Jeg skriver heller "euk søkeord", det samme gjelder "eus søkeord" om jeg vil søke på amerikansk ebay.
    Har du spellchecker innebyd? Hva med oversettelse on the fly?
    Kan du sette tabbene til venstre side?
    Når du "ctrl+tabber" i tabs, går den til sist brukte tab, eller fortsetter den "bortover" linjen slik FF gjør om den ikke customizes?
    Kjører IE kjapt?
    Har dere noe som ligner på OperaTurbo
    Har du mulighet for å minske siden slik at all info kommer innenfor gitt arbeidsområde?
    Vises kryssene i alle tabs, eller må du gå innom hver tab for å close?
    Fungerer "shift+leftmous" for å lukke tabs? Hva med mousewheel down?
    Har IE noe som ligner på History Navigation Mode?

Det er alle disse punktene som gjør Opera så fantastisk bra!

EDIT: endret url

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det er jo nettopp dette som er problemet. Jeg vil ikke bare gjøre en hel masse med maskinen, jeg bestiller og den skal virke! En stille, rask, stabil og brukervennlig maskin er hva jeg ser etter....
    Hvis du er ute etter at ting skal gå automatisk og være intuitivt å bruke så gå for en Mac. Jeg har hatt min i 2 år og kommer aldri til å gå tilbake. Hadde akkurat en HTPC i hus. Ingenting gikk av seg selv. Solgte den og fikk inn en Mac-mini (stasjonær)...swoop..alt oppe og gikk. Trådløst nettverk oppe uten noe spørsmål. Med HTPC'en var det så mye spørsmål at alt gikk i stå.(Kan ha noe med mitt nivå og gjøreogså )
    Det kommer også ann på hvilke programmer du bruker i hverdagen. Det er ikke mye Mac ikke nå tar, men noe er det jo. Jeg har 2 programmer i hverdagen jeg MÅ kjøre på Windows, men da bruker jeg bare Windows partisjonen på Mac'en min.
    Mac er forresten fantastisk stille.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Så bra for deg?

Har du mulighet for å åpne i new tab og background tab?
    Forteller browsern deg når background tabs har lastet ned siden 100%
    Har du mulighet for å synce notater, bookmarks, searches etc med IE?
    Har du mulighet for mousegestures?
    Kan du navigere i linker med "shift+piltast"
    Kan du angre closed tabs?
    Kan du søke kun i lenker, ikke bare hele dokumter?
    Har du prewiewpane når du blar gjennom tabs?
    Regner med IE har mulighet for å lage direktesøk i adresselinjen? Det kunne aldri falt meg inn å skrive inn ebay.co.uk for så å søke på et eller annet. Jeg skriver heller "euk søkeord", det samme gjelder "eus søkeord" om jeg vil søke på amerikansk ebay.
    Har du spellchecker innebyd? Hva med oversettelse on the fly?
    Kan du sette tabbene til venstre side?
    Når du "ctrl+tabber" i tabs, går den til sist brukte tab, eller fortsetter den "bortover" linjen slik FF gjør om den ikke customizes?
    Kjører IE kjapt?
    Har dere noe som ligner på OperaTurbo
    Har du mulighet for å minske siden slik at all info kommer innenfor gitt arbeidsområde?
    Vises kryssene i alle tabs, eller må du gå innom hver tab for å close?
    Fungerer "shift+leftmous" for å lukke tabs? Hva med mousewheel down?
    Har IE noe som ligner på History Navigation Mode?

Det er alle disse punktene som gjør Opera så fantastisk bra!

EDIT: endret url
    Og etter at jeg har lest hele dette innlegget, og brydd og forstått minimalt med innholdet med tanke mitt daglige og praktiske bruk, så skjønner kanskje noen mitt lille dillemma....?

Hvorfor må jeg ta standpunkt til slike ting, som hvilken browser jeg skal velge, når jeg bare vil bruke maskinen min til det jeg trenger å bruke den til.....?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hvis du er ute etter at ting skal gå automatisk og være intuitivt å bruke så gå for en Mac. Jeg har hatt min i 2 år og kommer aldri til å gå tilbake. Hadde akkurat en HTPC i hus. Ingenting gikk av seg selv. Solgte den og fikk inn en Mac-mini (stasjonær)...swoop..alt oppe og gikk. Trådløst nettverk oppe uten noe spørsmål. Med HTPC'en var det så mye spørsmål at alt gikk i stå.(Kan ha noe med mitt nivå og gjøreogså )
    Det kommer også ann på hvilke programmer du bruker i hverdagen. Det er ikke mye Mac ikke nå tar, men noe er det jo. Jeg har 2 programmer i hverdagen jeg MÅ kjøre på Windows, men da bruker jeg bare Windows partisjonen på Mac'en min.
    Mac er forresten fantastisk stille.
    En sterk bekreftelse på hva jeg hadde tanker om. Stille skal ingen beskylde mine PCer for å være, selv om alt skulle tyde på det ved kjøpstidspunktet.....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...støy har PCer generelt blitt bedre på - min nye "super-Windows-PC" med i7 CPU osv osv hører en knapt, antar det har gått i samme retning også for bærbare... Samtidig - macen er KNYST - er sjelden jeg hører viftene starter en gang...

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Standpunkt til browser: Stabilitet og effektivitet. Intet annet =]
    Jeg jobber og browser ekstremt mye kjappere med Opera med mine settings.

Ikke meningen å kuppe tråden din, men det gikk delvis under dataproblemer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig nyttig, ikke tro noe annet. Jeg setter stor pris på alle tilbakmeldinger!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Browser kan man jo uavhengig velge, samme om man går for mac (med Win..)eller normal pc.. Det er kanskje en noe annen diskusjon eller?

Nå har jeg ikke så mye erfaring med mac selv, men de jeg kjenner som har det er som regel godt fornøyd. Vurderer å kjøpe en stasjonær Mac selv når data/gjesterommet er oppusset - fordi det ser så bra ut

Bærbare pcer har jeg gjennom jobben, så gidder ikke kjøpe dette selv. Dog - kan skrive under på hva som skrives om Windows 7 her, det er meget stabilt og ikke minst raskt (spesielt i forhold til det største søpla av et OS jeg har vært borti - Vista, og en del raskere enn XP). Har kjørt på Windows 7 Ultimate (32 bit) en stund på den stasjonære pcen, og det går knirkefritt. Har også oppgradert til 7 fra Vista på damas laptop (som slet uhorvelig med Vista som den liksom var godkjent for). Også dette fungerer veldig bra og stabilt.

Men dette har jo ikke så mye å si for hva du skal velge. Du kan jo som du sikkert vet kjøre Windows 7 på mac om du ønsker det, men da får du jo ikke Mac OS sine evt fordeler. Uansett, har foreløpig bare gode ord om Windows 7.

Det er vel ikke ingen optisk diskstasjon på den macen du har sett på?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da er vi tilbake til "stridens" kjerne. Det er akkurat dette jeg begynner å bli en smule lei av. Ekstremt irriterende. Har lest meg til at det også er enklere med integrering i nettverk med en Mac?

Nåla vippes foreløpig i retning av Mac igjen...
    Mac OS støtter ikke avspilling av Blu-ray. Er ikke det greit å kunne det på en HTPC?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betydningsløst! Jeg skal bruke den til helt andre ting enn å koble den opp mot bilde. Til dette har jeg dedikert BR-spiller...

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betydningsløst! Jeg skal bruke den til helt andre ting enn å koble den opp mot bilde. Til dette har jeg dedikert BR-spiller...
    Mulig du har sagt dette tidligere, men hva skal du bruke trøskverket til?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Browser kan man jo uavhengig velge, samme om man går for mac (med Win..)eller normal pc.. Det er kanskje en noe annen diskusjon eller?

Nå har jeg ikke så mye erfaring med mac selv, men de jeg kjenner som har det er som regel godt fornøyd. Vurderer å kjøpe en stasjonær Mac selv når data/gjesterommet er oppusset - fordi det ser så bra ut

Bærbare pcer har jeg gjennom jobben, så gidder ikke kjøpe dette selv. Dog - kan skrive under på hva som skrives om Windows 7 her, det er meget stabilt og ikke minst raskt (spesielt i forhold til det største søpla av et OS jeg har vært borti - Vista, og en del raskere enn XP). Har kjørt på Windows 7 Ultimate (32 bit) en stund på den stasjonære pcen, og det går knirkefritt. Har også oppgradert til 7 fra Vista på damas laptop (som slet uhorvelig med Vista som den liksom var godkjent for). Også dette fungerer veldig bra og stabilt.

Men dette har jo ikke så mye å si for hva du skal velge. Du kan jo som du sikkert vet kjøre Windows 7 på mac om du ønsker det, men da får du jo ikke Mac OS sine evt fordeler. Uansett, har foreløpig bare gode ord om Windows 7.

Det er vel ikke ingen optisk diskstasjon på den macen du har sett på?
    Takker for dine betraktninger. Tas med i betraktningen. Windows 7 er tydeligvis hva det er sagt å være. Hva mente du forresten med viktigheten av optisk diskstasjon?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Mulig du har sagt dette tidligere, men hva skal du bruke trøskverket til?
    Akkurat hva jeg gjør nå. Surfing, e-post, bildebehandling, helt dagligdagse ting. HTPC har jeg fraveket for lenge siden, nettopp med tanke på at alt var altfor komplisert å få til. Dedikerte produkter til bestemte oppgaver har vært min orden siden det...

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Da trenger du jo egentlig ikke rare maskina for å bli tilfredstilt.
    Hadde jeg vært i dine sko ville jeg lagt 5-6k i en helt grei laptop med Win7 home. Disse kommer nå med 4gb ram, gode dual core prossessorer og muligens SSD disk om du legger litt ekstra i potten.

Side 13 av 143 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •