Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 129

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 129 av 143 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 133 139 ... SisteSiste
Viser resultater 2,561 til 2,580 av 2846
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stativhøyttalere og flere suber ja. Var jo det jeg sa til deg forrige gang du skulle oppgradere. :-D

Husk at stativhøyttalere med små elementer har begrensninger i mellombassen. Og i tillegg spiller romnoder inn. Så en eller to dedikerte mellombasser er nødvendig hvis du sikter litt høyt.

Her er stativhøyttalere jeg anbefaler.
    -Geddes

Gedlee Nathan | Flickr - Photo Sharing!

-AudioKinesis Planetarium Alpha

Siden du har fått sansen for hodetelefoner og elektrostater med kontrollert spredning, så skulle disse være midt i blinken.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Stativhøyttalere og flere suber ja. Var jo det jeg sa til deg forrige gang du skulle oppgradere. :-D
    Var vel deg jeg hadde i tankene når jeg skrev kommentaren:

Og herved er det vel, som sagt tidligere, et par tre (og tyve) brukere som flirer litt i skjegget og tenker "hva var det jeg sa....."

Takker for tips. Skal sjekkes ut. Men det aner meg at det vil bli vanskelig med norske forhandlere og hjemlån før avgjørelse på disse.

Er klar over rommets problemer, utfordringer og muligheter. Har en peak i området 48-52hz som ofte har vært det største problemet med gulvstående, det blir liksom litt for mye av alt da. Med stativhøyttalere har det, kun med ørene riktignok, virket som om det løftet har hjulpet de mindre høyttalerne (bortsett fra Guarneri Homage) litt i bunnen.

Så spørs det bare hvor høyt jeg skal skyte da, orso... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    I forhold til P17 og 805 har spiller den myyye dypere i bassen.
    Mellomtonen er i mine ører ikke langt unna 805. Diskanten er nok ikke fult så "krystallklar" som 805, for opplagte grunner. Men alt i alt følte jeg at Canton ble en bedre al-rounder enn de to andre. På en god forsterker spiller se svært oppløst, og gir en god og tydelig scene. Tanken på sub, er ikke tilstede i det heletatt hos meg. Stuen min er på 37m2 og fyller denne godt. Mine spiller som en fullverdig gulvhøyttaler nå. Jeg sliter litt med tanken på å bytte til ML ElectroMotion. Ser ikke helt behovet etter jeg fikk Lyngdorf.
    Er du i Bergen en gang, stikk gjerne innom. Jeg bor ikke langt fra flyplassen.
    Minner også på Whitedmon som også har/hadde disse. Han har hatt mye kostbart utstyr, og var SVÆRT fornøyd med Canton.

Edit: Prisen er på Vento Ref. 9 ca 13000 paret + 3-5000 for stativet. Vento Ref 9.2 vil få vanlig veil pris på 23995/24995+ stativ.
    Jeg ser det er mange forhandlere etterhvert på Canton nå.
    Spennende! Virker jo nesten som om det kan bli en anelse for mye bass med disse om de fyller stua de på 37 kvm. Mitt rom er jo på kun ca 17....

Når det gjelder besøk i Bergen, så skal du ikke se bort fra det. Jeg overtar som distriktsjef for Hordaland i jobben rundt årsskiftet, så da kan det være....

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med KEF R300?

Her er det mye ny teknikk angivelig hentet fra Blade, til en fornuftig pris. Siden du liker KEF.

Personlig syntes jeg serien ser spennende ut.

Geir Arne

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Var vel deg jeg hadde i tankene når jeg skrev kommentaren:

Takker for tips. Skal sjekkes ut. Men det aner meg at det vil bli vanskelig med norske forhandlere og hjemlån før avgjørelse på disse.

Er klar over rommets problemer, utfordringer og muligheter. Har en peak i området 48-52hz som ofte har vært det største problemet med gulvstående, det blir liksom litt for mye av alt da. Med stativhøyttalere har det, kun med ørene riktignok, virket som om det løftet har hjulpet de mindre høyttalerne (bortsett fra Guarneri Homage) litt i bunnen.

Så spørs det bare hvor høyt jeg skal skyte da, orso... :-)
    Hehe. Den hadde jeg ikke fått med meg.

Hjemlån er ikke mulig med disse nei. Men det ligger jo målinger der ute. Og tilbakemeldinger. Og de er garantert enkle å få til. Det ligger i designet med waveguide som gir betraktelig mindre tidlige refleksjoner. Og de har ikke dypbass, må bruke suber i tillegg. De vil ligne på elektrostater i øvre frekvensområdet, men ha baller i tillegg. Trenger ikke mange watt heller.

En slik peak kan du løse med en resonator. Alternativet er en høyttaler som ikke ikke har nivå der (eller deles høyere) og så bruker du Antimode e.l. til peaken på suben. Lykke til.

Skyt høyt!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hva med KEF R300?

Her er det mye ny teknikk angivelig hentet fra Blade, til en fornuftig pris. Siden du liker KEF.

Personlig syntes jeg serien ser spennende ut.

Geir Arne
    Klar over den. Vil koste kr 13-14k tenker jeg. Er klar for det norske markedet rundt desember. Men jeg antar at Reference 201/2 fremdeles er hakket vassere. Men dyrere....

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Virker jo nesten som om det kan bli en anelse for mye bass med disse om de fyller stua de på 37 kvm. Mitt rom er jo på kun ca 17....

Når det gjelder besøk i Bergen, så skal du ikke se bort fra det. Jeg overtar som distriktsjef for Hordaland i jobben rundt årsskiftet, så da kan det være....

Nja, plassering er alt! Jeg har jobbet masse med dem. Jeg hadde dem tidligere ca 5-10 cm nærmere side/bakvegg enn i dag, da hadde jeg nærsagt INGEN bass. Lyden dippet da voldsomt fra ca 100-125Hz. I dag har jeg en liten dip på ca 50Hz, men den vil jeg antageligvis rette opp i med akkustiske tiltak. Du får ikke den boomy-ekle jallabassen som mange bilstereo-byggere er ute etter. Men presis, dyp og balansert i forhold til resten av frekvensbåndet.

Du er hjertelig velkommen på kaffe (med noe attot?) og lyd. Bare gi meg en lyd, så er jeg klar jeg.

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tannoy

Hva med noe fra Tannoy?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, Tannoy har jeg fått demo på før (DC8T) og det falt IKKE i smak. Dessverre. For de ser jo ufattelig lekre ut. Det var mellomtone og diskantgjengivelsen jeg ikke ble dus med på de, og da antar jeg akkurat det punktet ikke nødvendigvis vil bli mye bedre på stativvarianten. Men takker så mye for tipset.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rune, har du sjekket denne?

Welcome | Public Speaking in Liverpool and Wirral | Liverpool Speakers Club

Sorry, kunne ikke dy meg.....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, Tannoy har jeg fått demo på før (DC8T) og det falt IKKE i smak. Dessverre. For de ser jo ufattelig lekre ut. Det var mellomtone og diskantgjengivelsen jeg ikke ble dus med på de, og da antar jeg akkurat det punktet ikke nødvendigvis vil bli mye bedre på stativvarianten. Men takker så mye for tipset.
    Da ville jeg tro det var noe feil med oppsettet eller rommet.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 som det heter.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det, da de er hørt i demorommet til Stereofil. Husker jeg ikke feil så mente vel også devilej det samme. I så fall er det jo dumt av Stereofil å dem`e dem i et rom som gjør at de ikke viser seg fra den rette siden.

Men, jeg tar imot tipset og skal se om jeg revurderer innstillingen min... ;-)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jfr. din tittel, her er min food for thought for øyeblikket. Kanskje ikke så mye som er aktuellt for deg, men dette er hva som gir meg vann på mølla.

Manger Zerobox 109

Totem Acoustic Mani-2

Joseph Audio Pulsar

Von Schweikert Unifield Model 2

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Priser snakker vi om her da, Ola? Manger og Totem er spennende. Men så som så med norske importører og mulighet for hjemlån her også vil jeg tro?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NCMS har Manger og prisen for Zerobox 109 ligger på rett i underkant av 50000,- Audioaktøren hadde agentur på Totem, men det ser ut til å ha forsvunnet (håkon hadde det hos Fryd Hi-Fi også?). Mener prisen på Mani-2 Signature lå på rundt det samme som Manger, med stativer.

Joseph Audio har aldri vært distribuert til Norge og koster ca. $9000 i USA. Renaissance Audio fører Von Schweikert, men jeg har ikke funnet prisen på Unifield Model 2 i Norge. I USA skal de ha omtrent $8000 for herligheten.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist jeg var innom Roald, hadde han Von Schweikert Unifield Modell 2 inne, og de spiller meget pent!:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte for kort tid siden Monitor Audio PL100 med originale stativer. Disse måtte selvfølgelig testes mot sine storebrødre PL200.
    Lyttet til PL100 non stop i 4 timer på kveldsvolum og spilte nok aldri over 90 db.
    Som en kveldshøyttaler på moderate volum mener jeg "dessverre" at PL100 er bedre enn PL200. For PL100 vs 200
    + FENOMENAL stemmegjengivelse
    +Bedre definert bass og den kommer lettere frem
    + Mer behagelig klang
    + Mer allround og tilgivende for dårlige innspillinger. Sanger med tynn lyd for mer fylde. Det gikk 50-50 i cd og Spotify. Både cd og Spotify gikk gjennom Dac.

-- Ikke så flink med beskrivelser, men synes nok at PL200 er litt mer detaljerte og la spesielt merke til at de ikke plasserer ting i og utenfor lydbildet like godt som PL200. Tenker spesielt på Roger Waters med sine lydeffekter.

Dagen etter ble det spilt en del høyere og PL200 ble koblet til. Jeg står for at jeg synes PL100 er bedre på moderate volum, men skal det spilles høyere så drar PL200 nokså fort i fra som underholdningsfaktor.

Jeg reiser 6 uker på jobb på Mandag. Disse er mulig for deg å teste hjemme og jeg bor som nevnt tidligere 10 min unna.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar. Monitor Audio PL100 er jo klart aktuelle.

Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    -- Ikke så flink med beskrivelser, men synes nok at PL200 er litt mer detaljerte og la spesielt merke til at de ikke plasserer ting i og utenfor lydbildet like godt som PL200. Tenker spesielt på Roger Waters med sine lydeffekter.
    Hvilken var mest detaljert sa du?

Dagen etter ble det spilt en del høyere og PL200 ble koblet til. Jeg står for at jeg synes PL100 er bedre på moderate volum, men skal det spilles høyere så drar PL200 nokså fort i fra som underholdningsfaktor.
    Virker logisk, når volumet dras opp og underholdning og litt pondus er viktig, så vil ofte en gulvstående prestere bedre på akkurat det. Antar du da ikke har testet med sub tilkoblet?

Jeg reiser 6 uker på jobb på Mandag. Disse er mulig for deg å teste hjemme og jeg bor som nevnt tidligere 10 min unna.
    Den kan det godt være at jeg tar deg opp på.... :-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har jo sansen for Elac og disse er jo ekstremt kule. Burde de ikke vært på vurderingslista?

Side 129 av 143 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 133 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •