Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 128

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 128 av 143 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 ... SisteSiste
Viser resultater 2,541 til 2,560 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    hvertfall en til 8)

Dog tror jeg ikke det vil få deg til å forlate dine kjære elektrostater. Synd du ikke kunne beholdt Sonus Faber stativhøytalerne, de hadde sikkert vært en spennede og god partner til to små gode subber!
    Ville jo vært spennende, men umulig nå. Om ikke Homage, så finnes det jo et par sett med Memento på børsen nå, men det koster jo litt. Et par rimeligere Sf-stativer finnes jo også. Kanskje teste litt for morro.....?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Paradigm Seismic 110

Den var det jo et artig lite utseende på. :-) En liten pitbull faktisk. Eller vent, en liten gris.....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I USA går den under navnet "The Bulldog"
    Med dette elementet og en 850w forsterker gjørden virkelig vei i vellinga. Den går ikke i kjelleren, men er en av de beste jeg har testet på musikk
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spenstig.

Jeg liker små subwoofere med kjappe elementer, godt med forsterkerkrefter som overvelder deg med å spille mye større enn den fysiske størrelsen skulle tilsi.

Super Cube 1 er jo også i den kategorien, med en beskjeden størrelse som allikevel skjuler en aktiv 10", 2 passive 10"-elementer og 1500 watt klasse D. I en så liten kasse.

Prisen på Super Cube 1 er 8.990,-. Hva ligger Bulldogen på?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiocompaniet er sparsomme med priser på sidene sine, men den koster 1250 pund i England
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice and sexy sub, morsomt design på den også. Denne var ikke som de tradisjonelle subbene jeg har sett tidligere, nice.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, om du synes at griser og bulldoger er sexy, så du om det.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til leder denne hobbyen oss ut på landeveien (bedre ord i stedet for ville veier) og vi havner kanskje ikke der vi helt hadde trodd at vi skulle havne. For min egen del er dette en viktig del av hobbyen vår, og spenningen med å teste ut nytt utstyr og forsøke andre og litt fremmede løsninger er så absolutt med på å øke min egen interesse for det vi bruker så mye tid på, nemlig lydopplevelser.

I løpet av det siste året har jeg hatt mine turer frem og tilbake med skifter av både elektronikk og høyttalere. Og ikke minst har jeg blitt vekket skikkelig når det gjelder hvilken fenomenal lydkvalitet hodetelefoner kan gi. Den siste biten av denne tråden har jo handlet mye om det. En skikkelig øye, eller la oss si, øreåpner.

På jobbreise nå nettopp lå jeg og surfet på PCen lett inspirert av en annen tråd på HFS Logg inn som handler om å møte seg selv i døren. I min egen tråd fant jeg da følgende:

Sitat Opprinnelig postet av Anfield 29.10.2010
    Med bakgrunn i dette er det lett å gi et nyttårsforsett for 2011; jeg er ikke på jakt etter det ”endelige” anlegget for resten av livet, men skal fortsette med å forsøke meg litt frem og lete etter produkter som kanskje kan gi meg gåsehudfaktoren, og da gjerne i alle prisklasser. Kanskje bortsett fra det aller mest kostbare ”High End-området”. Der har jeg ikke viljen til å flashe de aller største økonomiske musklene. Bruktmarkedet er din venn :-). Det er faktisk mulig å få, litt flåsete sagt; ”biff til pølsepris”, om en leter og setter produktene nøysomt sammen.
    Dette har jeg vel nesten holdt? Har jeg landet? Eller ikke? En annen ting; vel, det har vel blitt noen handler i løpet av året som kan kalles High End, og ikke nødvendigvis "biff til pølsepris"... Hehe, planer og virkelighet havner ikke alltid i samme bolle :-)

Sitat Opprinnelig postet av Anfield 29.12.2010
    Jeg skal også forsøke å utfordre et par tre fordommer og såkalte etablerte prinsipper/”sannheter”. En av dem er eksempelvis min tidligere aversjon mot å forsøke stativhøyttalere som hovedhøyttaler. En annen ting er harddiskbasert avspilling. Jeg har nå meget gode erfaringer med mitt Sonos-system, og brukervennligheten i dette er jo helt genialt. Jeg spiller mye mer musikk, radio og bruker Spotify som bare det etter at den kom på Sonos. Det er i dag tre soner i huset, målet er å øke dette med i hvert fall to soner i 2011. Men så da videre i hovedoppsettet? Streamer? DAC? Vi får se. I løpet av uka blir jeg ferdig med å rippe hele CD-samlingen min til FLAC også….
    Her har jeg jo klart å oppfylle dette delvis. Jeg bruker fremdeles Sonos som streaming, men er fremdeles nysgjerrig på hva som kan forbedres der i gården. Men det kommer senere....

Når det gjelder stativhøyttalere er det fremdeles mye upløyd mark, og det er dette jeg nå har fått litt lyst til å utforske videre. Sonus faber Guarneri Homage var jo innom, men måtte selges grunnet en økonomisk smell. Gjennom mye prøving og feiling med gulvstående høyttalere i det ene av mine to lytterom, er interessen vekket på hva gode stativhøyttalere kan gjøre i mitt rom. Ikke minst etter hva jeg opplevde når jeg fikk i oppgave å teste ut Bowers & Wilkins PM1 for Hjemmekino, og ble overimponert over hva de presterte i mitt lytterom (omtale kommer i Hjemmekino senere, så jeg kan derfor ikke si for mye om dem her). Gjerne i kombinasjon med en god subwoofer.

Så da blir tankeeksperimentet i øyeblikket? Kan jeg få bedre lyd i mitt rom enn Martin Logan Vantage kraftig nedjustert i bassmodulen? Stativhøyttalere? Kan det bli bedre lyd i rommet mitt med en stativhøyttaler og eventuelt en sub eller to? Gode, under kr 50.000,- i ny pris (handler gjerne brukt)? Skal jeg se nærmere på det?

Svaret; Javisst, det tror jeg.... :-) Og herved er det vel, som sagt tidligere, et par tre (og tyve) brukere som flirer litt i skjegget og tenker "hva var det jeg sa....."

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på. Man lever ikke mer enn 2-3 ganger.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nå vi skulle minne deg på å aldri selge ML?

(Kun ment som en spøk, ikke ment som steinkasting i glasshus... )

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva finnes så av alternativer? Vel her er en liten "short-list" som jeg gjerne tar i mot tips til for å utvide.

B&W 805 Diamond

Jeg hadde jo 804 Diamond i mitt rom tidligere, men det var noe med bassen jeg ikke fikk til å sitte helt. Den gangen ble de AB-testet mot Vantage og sømløsheten til Vantage "vant" den gang. 805 Diamond er med på listen, spesielt mtp hva lillebror PM-1 yter i samme rommet.

Klipsch Palladium P17B

De som har fulgt tråden min vet jo at jeg hadde P37F inne tidligere, men de ble som ventet altfor store i mitt rom. Men hva de bød på i diskant og mellomtone var strålende. Kanskje stativ-versjonen klarer det "perfekte"?

Dynaudio Confidence C1

En outsider, som jeg har lest mye positivt om. Litt i dyreste laget, men jeg tar gjerne i mot innspill på hvordan den stiller seg lydmessig i forhold til de andre høyttalerne i tråden her.

KEF Reference 201/2

Gitt min tidligere erfaring med KEF måtte jo disse med. Store stativhøyttalere som krever en forsterker som liker å bite tennene i noe skikkelig, men da yter de til gjengjeld fantastisk god lyd. 203/2 ble litt i tynneste laget her tidligere, men de var omtrent ikke spilt på. Kanskje de da hadde lått litt annerledes med mer innspilling og annen elektronikk? Tas helt klart med på listen.

Sonus faber Cremona Auditor M

Den lekreste av alle kandidater? Ikke langt unna. Sonus faber har jeg hatt strålende resultater med her før, og må selvfølgelig med. Når Guarneri Memento blir for dyr, så kan det kanskje bli litt magi med denne?

I tillegg har jeg tatt med Monitor Audio PL100 og Audiovector S1 Avantgarde Arrete på listen, men er litt usikker her. Men brukere med konkrete erfaringer er hjertelig velkomne med å dele sine erfaringer her.

Hvilke høyttalere har jeg glemt her?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Er det nå vi skulle minne deg på å aldri selge ML?

(Kun ment som en spøk, ikke ment som steinkasting i glasshus... )
    Gratulerer med en flaske vin :-) Jeg er ikke fornærmet for denne kommentaren, tvert i mot hadde jeg forventet den med en gang. Jeg la meg jo selv lagelig til hugg når jeg skrev den også, og tar det hele med et smil. Jeg får jo simpelthen la være å selge Vantage, så er det ingen som kan ta meg på den....

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fristelser er krydder i livet!
    Jeg hørte selv på B&W 805 og Klipsch P17 før jeg gikk for Canton Ref. Vento 9. Anbefaler deg å låne dem et øre, sånn at de hvertfall ikke går utestet i glemmeboken.
    Edit: Årsaken til den lave prisen på Vento 9, er at de gjør plass til Vento 9.2 som er lansert. Forskjellen er mellom 9 og 9.2, ingen i følge importør. Kun .2(pga hele porteføljen blir .2) som er lagt til på etiketten bak.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt tips. Har sett på Canton også, men det var vanskelig å få noen god oversikt over prisnivået på dem. Hvordan vil du beskrive lyden fra dem?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra elektrostater til To-Veis... Hermegåsa
    Jeg skal ikke skrive "det var det jeg sa".

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg noen gang oppgradert fra MonoPulse Model C (...when hell freezes over...), tror jeg Klipsch Palladium P17B hadde vært en meget het kandidat.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fare, Ola. Skyt fra hofta om du føler for det..... ;-)

Jeg har jo tidligere hatt en liten aversjon mot stativhøyttalere, der det aller meste har vært forankret i "ikke-lydmessige" argumenter. Jeg simpelthen liker gulvhøyttalere best. Samtidig har jeg fått mange flotte lydopplevelser med stativhøyttalere. Og jeg har etter hvert funnet noen høyttalerstativer som ikke ser altfor verst ut også....

Det med å rive noen "barrierer" (la oss kalle det det) er en viktig drivkraft for meg. Jeg lever etter det ordtaket som står i min signatur (selvlaget forøvrig). På lik linje som "den som tror en er ferdig utlært, er ikke utlært med ferdig". Det samme har jo skjedd meg på hodetelefoner. Jeg har holdt på med det i noen år, men ikke skikkelig tatt det på alvor. Ikke før det begynte å bli en del skriverier om det her på forumet og nysgjerrigheten ble vekket. Bare jeg gikk litt opp i pris, så åpnet det seg en ny verden med masse muligheter og fantastiske lydopplevelser.

Jeg er nysgjerrig på om det samme kan skje med stativhøyttalere. Derfor denne runden nå. Nysgjerrigheten og lysten til å undersøke mer er vekket. Men først må det litt kartlegging til. Derfor denne tråden. Og ja, jeg er klar over at det spriker litt i de lydmessige forskjellene høyttalerne i mellom. Men i en kartleggingsfase så er vel alt lov. Eller.....?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Og ja, jeg er klar over at det spriker litt i de lydmessige forskjellene høyttalerne i mellom. Men i en kartleggingsfase så er vel alt lov. Eller.....?
    Jo jo jo jo - det er halve moroa!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en flaske vin :-) Jeg er ikke fornærmet for denne kommentaren, tvert i mot hadde jeg forventet den med en gang. Jeg la meg jo selv lagelig til hugg når jeg skrev den også, og tar det hele med et smil. Jeg får jo simpelthen la være å selge Vantage, så er det ingen som kan ta meg på den....
    Behold godsakene selv - var ikke ment som noe hugg på noen måte, bare for moro. Mange flotte kandidater på lista di!

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt tips. Har sett på Canton også, men det var vanskelig å få noen god oversikt over prisnivået på dem. Hvordan vil du beskrive lyden fra dem?
    I forhold til P17 og 805 har spiller den myyye dypere i bassen.
    Mellomtonen er i mine ører ikke langt unna 805. Diskanten er nok ikke fult så "krystallklar" som 805, for opplagte grunner. Men alt i alt følte jeg at Canton ble en bedre al-rounder enn de to andre. På en god forsterker spiller se svært oppløst, og gir en god og tydelig scene. Tanken på sub, er ikke tilstede i det heletatt hos meg. Stuen min er på 37m2 og fyller denne godt. Mine spiller som en fullverdig gulvhøyttaler nå. Jeg sliter litt med tanken på å bytte til ML ElectroMotion. Ser ikke helt behovet etter jeg fikk Lyngdorf.
    Er du i Bergen en gang, stikk gjerne innom. Jeg bor ikke langt fra flyplassen.
    Minner også på Whitedmon som også har/hadde disse. Han har hatt mye kostbart utstyr, og var SVÆRT fornøyd med Canton.

Edit: Prisen er på Vento Ref. 9 ca 13000 paret + 3-5000 for stativet. Vento Ref 9.2 vil få vanlig veil pris på 23995/24995+ stativ.
    Jeg ser det er mange forhandlere etterhvert på Canton nå.

Side 128 av 143 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •