Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 127

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 127 av 143 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 ... SisteSiste
Viser resultater 2,521 til 2,540 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det mener jeg og. Da gjenstår det bare at lyden står i stil, men mange bra omtaler av disse gjør at jeg er håpefull til at de kan låte bra her på hjemmekontoret mitt :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Da er vel "the cat out of the bag", Tiger, i og med at Hjemmekino nr 9 er ute... :-)

Og med "kommersiell verdi" så skjønte du kanskje den mtp iPod-generasjonen... :-) Phiaton MS400 er omtalt i siste Hjemmekino.

Ellers så er det masse nytt og spennende utstyr både på vei inn og ut av Salon Anfield i forbindelse med omtaler i Hjemmekino for tiden. Når det gjelder head-fi så er 1 enkeltomtale allerede levert og jeg jobber med en "tungvekter-duell" innen head-fi. Mye mer jobb enn jeg hadde trodd gitt. Men det er nå gøy også. Setter stor pris på Tigers velvilje til å låne en fattig skribent disse to hodetelefonene for å lage en omtale. Much appreciated :-)
    Mener ikke å være kjip men når jeg at jeg er innom en skribent fra hjemmekino må jeg bare si at jeg personelig føler at headfi ikke hører hjemme i et blad som hjemmekino. Mye god lyd headfi ok. men ikke hjemmekino. Synes hjemmekino burde fintunes enda mer mot akkurat hjemmekino og droppet alt av ipodspillere, headfi osv. Når det er sagt, synes jeg hjemmekino ellers er et strålende blad.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må du gjerne mene, men din henvendelse bør vel heller rettes mot redaksjonen ved redaktør enn til en freelanceskribent. Send mail til: havard.holmedal(at)hl-media.no

Personlig er jeg uenig med deg. Hjemmekino er riktignok navnet på bladet, men skal pr definisjon dekke alle produkter relatert til lyd og bilde. Der hører i høyeste grad hodetelefoner hjemme etter min mening. Når en i tillegg tar med at hodetelefonmarkedet er i solid vekst for tiden og fanger et stadig større publikum så mener jeg at det er naturlig at et blad som setter lyd i fokus også bør være med på dette.

Men det er vel strengt tatt en diskusjon som ikke nødvendigvis trenger å tas i min tråd.... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke høretelefoner i Hjemmekino? Har sett plenty av filmer, hørt mye musikk og spilt mye med mine Sennheiser gjennom tidene. Trenger ikke 5.1 lyd for å nyte alt det!

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har du flere Headfi forsterkere også, eller er det kun en som du bruker på alle klokkene?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det faste headfi-oppsettet mitt består av HiFiMan sin EF-5 hodetelefonforsterker, Denon DCD-510 CD-drivverk og Rega DAC. I dette oppsettet er også min MacMini koblet til digitalt til Rega DAC.

I tillegg til dette benytter jeg hodetelefonutgangen på Marantz PM-15s2/SA-15s2 og eventuelle andre produkter som er innom for test. På min siste omtale (av HiFiMan HE-5 vs Audeze LCD-2 rev2) benytter jeg også hodetelefonutgangen på Modwright LS100 som er innom for å bli laget en omtale av.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med (enda en ) ny klokke :-D

Er det minnet av HD600 som gjør at du har lyst til å sjekke 598? Siden du liker Audio Tecnika'ene dine så godt kunne vel Ath 700 eller 900 også vært kandidater?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange klokker jeg kunne ha kjøpt, Counterpointer.... :-)

I tillegg til at jeg synes designet var kult, så lurer jeg vel aller mest på hvor mye HD800/650-"magi" Sennheiser har fått inn i en rimelig hodetelefon. Og for å få videre utvidet horisonten litt på hva som er tilgjengelig av lydkvalitet i den viktige budsjettklassen. Redaktør Holmedal var jo fra seg av lykke over disse, så jeg måtte bare sjekke ut "what the fuzz is all about...." :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er vel strengt tatt en diskusjon som ikke nødvendigvis trenger å tas i min tråd.... ;-). Helt enig med deg at diskusjon ikke skal tas i din tråd...hadde vel tatt en øl for mye igår når jeg fikk ånden over meg til å dele mitt syn på bladet hjemmekino...ops:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No problem.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aarghh... Misliker egentlig ventetid, men dette får vel går da...

Fikk en mail fra CDON om at CD-platene jeg bestilte sammen med Sennheiser HD598 ble sendt i dag, men hodetelefonene har fremdeles status som "gjenstående". Får bare da håpe at dette ikke tar aaaaaltfor langt ut i tid. Selv om jeg ikke lider noen nød på hodetelefonfronten akkurat....

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det faste headfi-oppsettet mitt består av HiFiMan sin EF-5 hodetelefonforsterker, Denon DCD-510 CD-drivverk og Rega DAC. I dette oppsettet er også min MacMini koblet til digitalt til Rega DAC.

I tillegg til dette benytter jeg hodetelefonutgangen på Marantz PM-15s2/SA-15s2 og eventuelle andre produkter som er innom for test. På min siste omtale (av HiFiMan HE-5 vs Audeze LCD-2 rev2) benytter jeg også hodetelefonutgangen på Modwright LS100 som er innom for å bli laget en omtale av.

Har du prøvd flere forsterkere til 701?
    De trenger jo litt krefter.

Var godt fornøyd med 701 jeg hadde før, men vurderer nå nytt headfisett

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når gir min HiFiMan EF-5 ut hele 2 watt, så det er ikke kreftene det står på der. Har også forsøkt Burson sin 160-modell på 702ene til Tiger, låt bra det og. Men K701 forandrer ikke såååå karakter med forsterker, de blir ikke bassmonstre av den grunn liksom. Men endre litt karakter, ja det kan de.

Nå har jeg jo også Audio Technica ATH-M50 og HiFiMan HE-300 i den samme prisklassen her på bordet, så musikk skal det nok bli i venteperioden.

Vurderer du å kjøpe K701 igjen, Kriller?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide med en liten statusoppdatering igjen.

Sennheiser HD598 er mottatt, pakket opp og er såvidt lyttet til. De er med meg på jobbreise tilkoblet min bærbare PC med Spotify og allerede nå så kan jeg si at jeg er imponert over hva du får for 1300,- kroner. De ser nok hakket bedre ut på bilder enn live

men det er helt klar til å leve med. Lyden er vidåpen, luftig med en strålende mellomtone. Bassen er bra, men ikke så fyldig og dyp som ATH-M50 eller HiFiMan HE-300. Men lyden har meget bra sammenheng og jeg gleder meg til å komme hjem og teste denne ut på "referanseriggen". De er i tillegg meget komfortable.

Ellers så skjer det litt i hovedoppsettet også. Epik Legend er solgt, og jeg har en ny sub på hjemlån, nemlig

Definitive Technology Super Cube 1.

En liten, men veeeeeldig tung sub. Som viser seg å være lettplassert, har alt du trenger av tilkoblingsmuligheter, og som går imponerende dypt og med anslag i mitt rom. Mye dypere og med mer pondus enn Epiken jeg hadde før. Har bare fått lekt med den et par tre timer før jeg måtte på jobbreise, men gleder meg allerede nå til å komme hjem og leke mer med den. Har en "stygg mistanke" om at to av disse, sammen med et par stativhøyttalere, ville bydd på urovekkende god lyd, både i film og i stereo. Det lille jeg har fått lekt med den sammen med PM-1 fra B&W som er på test, så har jeg fått en liten, morro øyeåpner. Noe jeg mistenker orso og et par andre vil smile godt av å lese..... :-)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PM1 er en utrolig spennende høyttaler. Lekkert design også. Blir gøy å se hva du synes om denne. Har du testet 805 som en referanse?
    Det låter tøft når man får suber gode nok til å følge en rask høyttaler. Jeg har en velspillende gulvstående hjemme om dagen sammen med en av de raskeste subene jeg har vært borti
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når gir min HiFiMan EF-5 ut hele 2 watt, så det er ikke kreftene det står på der. Har også forsøkt Burson sin 160-modell på 702ene til Tiger, låt bra det og. Men K701 forandrer ikke såååå karakter med forsterker, de blir ikke bassmonstre av den grunn liksom. Men endre litt karakter, ja det kan de.

Nå har jeg jo også Audio Technica ATH-M50 og HiFiMan HE-300 i den samme prisklassen her på bordet, så musikk skal det nok bli i venteperioden.

Vurderer du å kjøpe K701 igjen, Kriller?
    Elsket oppløsningen i 701, men svakheten var dynamikken etter min mening.
    Kunne tenkt meg 701 og et par Sennheiser, men først blir det nytt hus og flytting neste helg så får vi se:-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .........Noe jeg mistenker orso og et par andre vil smile godt av å lese..... :-)
    hvertfall en til 8)

Dog tror jeg ikke det vil få deg til å forlate dine kjære elektrostater. Synd du ikke kunne beholdt Sonus Faber stativhøytalerne, de hadde sikkert vært en spennede og god partner til to små gode subber!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    PM1 er en utrolig spennende høyttaler. Lekkert design også. Blir gøy å se hva du synes om denne. Har du testet 805 som en referanse?
    Det låter tøft når man får suber gode nok til å følge en rask høyttaler. Jeg har en velspillende gulvstående hjemme om dagen sammen med en av de raskeste subene jeg har vært borti
    PM1 er en liten kameleon. Den spiller råbra, og med mye mer bass enn en skulle tro med tanke på størrelsen og bestykningen. Men det kommer jo noen sider om den i et magasin om litt..... ;-)

Enig i at det er en spennende tanke med et par stativhøyttalere og sub. Stativhøyttalere har jo noen alldeles strålende egenskaper i mellomtone og diskant, og de har jo i tillegg en særegen evne med å kunne forsvinne helt i lydbildet. Og i mitt rom er det ikke såå mye en sub skal bidra med.

Har ikke hørt 805 i mitt rom, men lurer jo etter dette på om jeg må teste ut en 805 Diamond i mitt rom etter erfaringene med PM1... :-)

Hvilken sub er det du har i hus, Einar?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken sub er det du har i hus, Einar?
    Paradigm Seismic 110
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Elsket oppløsningen i 701, men svakheten var dynamikken etter min mening.
    Kunne tenkt meg 701 og et par Sennheiser, men først blir det nytt hus og flytting neste helg så får vi se:-)
    Skulle jeg til å driste meg til en liten sammenligning basert på hukommelsen akkurat nå, så synes jeg vel kanskje ikke at oppløsningen i HD598 er noe dårligere enn K701, kanskje enda mer glatt og ikke såå pågående som K701 kan være. Men dette kan jeg svare nærmere på i løpet av helgen da jeg kan ta en AB-sammenligning med dem på samme forsterker om det skulle være ønskelig.....

Side 127 av 143 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •