Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 126

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 126 av 143 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 ... SisteSiste
Viser resultater 2,501 til 2,520 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp. Begge løsninger er dipole, men de har en forskjellig teknisk tilnærming.

Jeg har lest mye godt om Magnepan, men har dessverre ikke fått hørt dem i kontrollerte former. Vil anta at de har mange av de samme gode egenskapene til elektrostater, og således lydmessig ville kunne falle i smak. Nå synes jeg designet på Martin Logan er alldeles strålende, og selv kona synes nå at noe annet virker "rart" her i huset. Men hennes første reaksjon når jeg kom med Vista i det forrige rommet glemmer jeg aldri. "Mooohahahahahaaaaa. Er det høyttalere.....??:shock: . Det er ikke mulig...." Men de har tydeligvis vokst på henne... ;-)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den. Direkte pene er ikke Magnepan.

Og da er kanskje ikke slike fulltoner aktuelle heller. Hørt om utrykket vegg av lyd?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Vegg" er vel ordet. ;-)
    Men i sannhetens navn, og såsant man har plass - så er det slett ikke noe dårlig alternativ!
    Har hørt på et par av arten i relativt kontrollerte omgivelser, og ble ganske positivt overrasket!
    Men som nær sagt sedvanlig er når det gjelder slike løsninger - så blir det etter min smak, litt for tandert i området fra 50-60 Hz og nedover...
    Men i kombinasjon med en godt integrert sub, så er lyden så absolutt spiselig!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hørt om utrykket vegg av lyd?
    For all del, det er ikke alt fra Martin Logan som er like lekkert heller. At dette er toppmodellen måå jo bare skyldes lyd. For designmessig så mener jeg at de ligger laaangt bak Summit X. IMHO.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det slår meg - riktignok litt forsinket - at med sine 75,4cm bredde er Swans 2.5F i samme designkategori som enkelte av de andre nevnt tidligere - ihvertfall sett rett forfra med støvdekslene på. Men jeg liker utseendet på dem, og de låter (veldig) bra :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo alle disse variantene av "lydvegger" uoppnåelige i mitt rom (kanskje med unntak av Magnepan 1.7) altså for store. Sånn, problem løst! :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med side 16. Kjekk (kort)omtale av Stax. Spent på bladets fortsettelse (og utvidelse av tekstomfang).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, takk. Litt "verre" med glanset papir når det gjelder hvor mye plass en får til rådighet for å formidle lytteinntrykk. Det er "litt" lettere når det er på nett, der plassen er "hur stor som helst....". Men håper noen fikk noe ut av det.

Til info kommer det en head-fi-omtale også i neste blad, og i det etter det.....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss. To omtaler etter denne? Da er jeg lost hva den ene skal inneholde / dekke. Spent. :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan fremdeles overraske, skjønner jeg. Kan røpe at det er en "non-mainstream" headphone, spennende sak med et lekkert utseende.... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overraske? Non-mainstream? OK, kan det være en modifisert Fostex (aka Thunderpants)?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope. Har vel litt mer "kommersiell verdi", for å forsøke å beskrive det slik.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vel "the cat out of the bag", Tiger, i og med at Hjemmekino nr 9 er ute... :-)

Og med "kommersiell verdi" så skjønte du kanskje den mtp iPod-generasjonen... :-) Phiaton MS400 er omtalt i siste Hjemmekino.

Ellers så er det masse nytt og spennende utstyr både på vei inn og ut av Salon Anfield i forbindelse med omtaler i Hjemmekino for tiden. Når det gjelder head-fi så er 1 enkeltomtale allerede levert og jeg jobber med en "tungvekter-duell" innen head-fi. Mye mer jobb enn jeg hadde trodd gitt. Men det er nå gøy også. Setter stor pris på Tigers velvilje til å låne en fattig skribent disse to hodetelefonene for å lage en omtale. Much appreciated :-)

Foreløpig lever Martin Logan godt med Marantz. Men det mangler ikke på fristelser. Det har vært mer enn en gang jeg har måttet virkelig jobbe med meg selv for å ikke skifte ut "referansen". Jeg er spent på hvor lenge jeg kan være motstandsdyktig. Den ene fristelsen etter den andre trer inn i lytterommet. Huff, det er tungt å være HIFI-entusiast 8)

Martin Logan skal ingen steder. De blir! Men det kan være jeg velger å ha et annet par i heimen i tillegg, da mest sannsynlig en stativhøyttaler i budsjettklassen, slik at en har en tradisjonell dynamisk høyttaler å teste utstyr på.

De gale har det godt....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... det er godt å være gal.

Grattis med nok en velskrevet head-fi artikkel. MS400 bør jo etter som jeg forstår være på shortlista for de som er ute etter en portabel hodetelefon i den prisklassen. Da tenker jeg på dette avsnittet: "Den ... diskantoppløsning og detaljering, ... mellomtone og ... bassgjengivelse ... på et sett med reise-hodetelefoner."

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    ... MS400 bør jo etter som jeg forstår være på shortlista for de som er ute etter en portabel hodetelefon i den prisklassen. Da tenker jeg på dette avsnittet: "Den ... diskantoppløsning og detaljering, ... mellomtone og ... bassgjengivelse ... på et sett med reise-hodetelefoner."
    Dette høres ut som en av flere meget gode tester/omtaler av Skullcandy lowrider på hodetelefonfora.

Tyder på at det er flere gode rimelige reisealternativer.

MS 400 ser litt glorete ut i stilen for min smak, noe de også har felles med Skull low

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MS400 fås faktisk også i en sort variant også, og den er rimelig nøytral i looken. Det gjør seg dog litt bedre på bilder med den Ferrari-røde varianten.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Grattis med nok en velskrevet head-fi artikkel. MS400 bør jo etter som jeg forstår være på shortlista for de som er ute etter en portabel hodetelefon i den prisklassen. Da tenker jeg på dette avsnittet: "Den ... diskantoppløsning og detaljering, ... mellomtone og ... bassgjengivelse ... på et sett med reise-hodetelefoner."
    Først og fremst, takk.

Dernest, det er lov å bidra med hele teksten. Det føler jeg setter den i det perspektivet jeg ønsker. Sånn som det er quotet der, fremstår det jo som om det er fantastisk alt ved MS400. Den er bra, men langt fra feilfri... ;-)

Det opprinnelige avsnittet låter:

Sitat Opprinnelig postet av Hjemmekino nr 9
    "Den er ikke siste skrik på diskantoppløsning og detaljering, men kompenserer med en delikat mellomtone og en godt balansert bassgjengivelse som jeg personlig finner appellerende på et sett reise-hodetelefoner".

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som den elektrostatfan jeg er, så er det nesten påkrevt å komme med litt nyheter fra Martin Logan.

Ganskje godt tempo på produktlanseringene til ML for tiden, og siste skudd på stammen er Montis. Denne vil overta for Spire, og legge seg prismessig mellom Summit X og Spire.

Ikke så dum å se på...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Impulskontroll er en fin ting.....:neutral:

Jeg har jo, som kanskje flere har fått med seg, blitt litt mer enn middels interessert i hodetelefoner siste året, og har fått æren av å lytte til veldig mye bra lyd. Og det fine med hodetelefoner er at du kan teste ut selv ved kjøp uten å gamble for mye eller sette deg i altfor stor gjeld. I budsjettklassen (her regner jeg inntil kr 4-5000,-) finnes det utrolig mye bra lyd for pengene, og i dag sitter jeg med et par meget gode referanser. Nemlig HiFiMan HE-300 og AKG K701.

Jeg har lenge sett på Sennheiser sin HD598 modell, og regelrett elsker designet på de klokkene. Skikkelig retro, og i kveld klarte jeg rett og slett ikke å holde igjen, så nå har jeg nettopp mottatt en ordrebekreftelse på et par med Sennheiser HD598:

Salon Anfield - med lave skuldre...-sennheiser_hd598_cream-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-sennheiser-hd-598-headphones-band-jpg

Spent på lyden fra disse klokkene. Uansett er det verdt å gamble med 1.399,- på CDON.NO skulle jeg mene.....

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Impulskontroll er en fin ting.....:neutral:

Jeg har jo, som kanskje flere har fått med seg, blitt litt mer enn middels interessert i hodetelefoner siste året, og har fått æren av å lytte til veldig mye bra lyd. Og det fine med hodetelefoner er at du kan teste ut selv ved kjøp uten å gamble for mye eller sette deg i altfor stor gjeld. I budsjettklassen (her regner jeg inntil kr 4-5000,-) finnes det utrolig mye bra lyd for pengene, og i dag sitter jeg med et par meget gode referanser. Nemlig HiFiMan HE-300 og AKG K701.

Jeg har lenge sett på Sennheiser sin HD598 modell, og regelrett elsker designet på de klokkene. Skikkelig retro, og i kveld klarte jeg rett og slett ikke å holde igjen, så nå har jeg nettopp mottatt en ordrebekreftelse på et par med Sennheiser HD598:

Salon Anfield - med lave skuldre...-sennheiser_hd598_cream-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-sennheiser-hd-598-headphones-band-jpg

Spent på lyden fra disse klokkene. Uansett er det verdt å gamble med 1.399,- på CDON.NO skulle jeg mene.....
    Det var flotte hodetelefoner til en flott pris! Håper du kan si noe om lyd/kvalitet kontra HE-300 når du får dem, det hadde vært veldig spennende! Mulig jeg maser litt på PM når den tid kommer..

Side 126 av 143 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •