Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 143 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 2846
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal du ha 4x McDonald's Air?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC krever nok litt mer kun skap enn MAC, siden MAC har eget MAC OS . Men på PC kan du jo fint legge inn Ubuntu o.l. Som kan være et bedre alternativ.

Defragmentering er vel ikke noe fremmedord på MAC heller?

Men for all del ... MAC funker til sitt bruk .

Testet Windows 7 ? fordi det er OS'et du har trøbbel med!

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen gang vurdert Linux?
    Bygg din egen data (eller få andre til å gjøre det), installer linux og slipp alt som heter diskfragg, restart av PCer hele tiden, virusangrep, IE-problemer (kun bestemødre som bruker dette programmet Link til Opera finner du i signaturen min).
    Skru av UAC om du vil slippet maset om å bli spurt hver eneste gang du vil gjøre den minste ting på dataen (Vista var ekstrem på dette).
    Linux er stabilt og kjører meget raskt

Det er dessuten gratis. Google liveCD og finn ut om det er noe for deg!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Anfield, håper det er lov å fiske av dine kunnskaper i denne tråden. Hvis ikke får du si fra.

En gang i butikken din anbefalte du meg XQ40 da jeg lurte på et skifte. Jeg er fryktlig treg på avgjørelser om bytte og den gang kokte det bort og jeg fikk ikke hørt ordentlig på dem. Mine er store til rommet, både fysisk og nok akustisk også.

Derfor lurer jeg på om du kan si noen ord om IQ90 siden de nesten er billige nok denne helgen til å kjøpe for å teste.

Jeg er ikke så mye "bredde, høyde, dybde, plassering av instrumenter"-fyr, men setter pris på mer åpen mellomtone enn jeg har, detaljert men ikke spiss lyd og punchy og, ikke minst, rask bass. Dybde er ikke så viktig, men en bonus. Rommet er lite og utstyret står listet under. Musikk blir uten sub.

Takker for evt. hjelp.
    Det husker jeg ikke, men det stemmer sikkert... :-)

Her er svaret greit. Uansett hvor billig du får IQ90, så vil den aldri være i nærheten av XQ40- Mellomtonen er nok "livligere" og mer åpen enn du har i dag, men jeg er usikker på om det vil være en oppgradering med XQ40. IQ90 er en god høyttaler til den prisen den selges for nå, men er ikke i nærheten IMHO.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Skal du ha 4x McDonald's Air?
    Nope, tenkte å bytte ut min den bærbare som jeg har store problemer med i dag, og så eventuelt ta det derfra.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Har du noen gang vurdert Linux?
    Bygg din egen data (eller få andre til å gjøre det), installer linux og slipp alt som heter diskfragg, restart av PCer hele tiden, virusangrep, IE-problemer (kun bestemødre som bruker dette programmet Link til Opera finner du i signaturen min).
    Skru av UAC om du vil slippet maset om å bli spurt hver eneste gang du vil gjøre den minste ting på dataen (Vista var ekstrem på dette).
    Linux er stabilt og kjører meget raskt

Det er dessuten gratis. Google liveCD og finn ut om det er noe for deg!
    Det er jo nettopp dette som er problemet. Jeg vil ikke bare gjøre en hel masse med maskinen, jeg bestiller og den skal virke! En stille, rask, stabil og brukervennlig maskin er hva jeg ser etter....

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det er jo nettopp dette som er problemet. Jeg vil ikke bare gjøre en hel masse med maskinen, jeg bestiller og den skal virke! En stille, rask, stabil og brukervennlig maskin er hva jeg ser etter....
    Gå for mac! en maskin som jobber med deg istedenfor mot deg

Måtte bare si det, ivertfall siden det er Black Friday på applestore idag, eneste dagen hvor apple kjører tilbud på maskinene sine.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det husker jeg ikke, men det stemmer sikkert... :-)

Her er svaret greit. Uansett hvor billig du får IQ90, så vil den aldri være i nærheten av XQ40- Mellomtonen er nok "livligere" og mer åpen enn du har i dag, men jeg er usikker på om det vil være en oppgradering med XQ40. IQ90 er en god høyttaler til den prisen den selges for nå, men er ikke i nærheten IMHO.
    Takk for svar. Kanskje jeg skal forsøke å høre på en av de mindre Viennaene da. Beethoven eller Mozart. Sikkert ikke lenge før det er noen på brukten i distriktet:-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan nok MAC være løsningen.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare til å velge komponenter etter eget ønske, så er du on your way.

Du får en svært kraftig maskin for 10k inkl montering.
    Det er ikke noe i veien for å dra ned på en lokal databutikk for å få veiledning.
    Bestem deg idag hva du skal bruke maskinen til, så kan de skreddersy den.
    Hvis du ikke har tenkt til å game, eller bruke GPU-akselerasjon til f.eks CS4, så kan du fort spare penger for å gå for en integrert variant (slik som jeg har tenkt til).

Trenger du mye plass?
    Stasjonær/bærbar?
    Stille?
    Hva skal den være rask på? Har du f.eks behov for 4 kjerner, eller holder det med 2?
    Trenger du mye minne?

Om du har mye penger, så all del gå for en Mac, men personlig føler jeg det er latterlig overpriset, og når jeg heller ikke liker designet er det ikke mye som kan "trekke" meg over

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prat
    Gå for mac! en maskin som jobber med deg istedenfor mot deg

Måtte bare si det, ivertfall siden det er Black Friday på applestore idag, eneste dagen hvor apple kjører tilbud på maskinene sine.
    Har sjekket, men tilbudene var ikke det helt store og nok til at jeg mistet haken i bordet. Men jeg setter stor pris på tanken din.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Takk for svar. Kanskje jeg skal forsøke å høre på en av de mindre Viennaene da. Beethoven eller Mozart. Sikkert ikke lenge før det er noen på brukten i distriktet:-)
    Hehe, tenkte du på noe spesielt.... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Go for it - Mac funker overraskende bra - jeg byttet ut PCen med Mac for flere år siden og kommer nok ikke til å gå tilbake... Unntaket er "power-PCen" på "loftet", som jeg bruker til bl.a. renderering av tung video, spilling og diverse annet - der ble det rett og slett for dyrt med en tilsvarende mac (4x prisen!)... På bærbart er det imidlertid ingen tvil - mac er konge!

Hvis jeg skal komme med et viktig tips må det være - KJØP SSD DISK! Riktignok litt kostbart, men ytelsen over tid vil holde seg på et helt annen nivå enn med en standard disk. I tillegg suger den mindre strøm, er super stabil og støyer selvsagt ikke...
    Klar tale fra en (forhåpentligvis) vis mann. Og samstemmer med mange tilbakemeldinger jeg har fått fra andre i andre fora i løpet av kvelden.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting negativt om Mac, men en ny laptop med pre-installert Windows 7 vil nok kjøre vel så stabilt. Jeg har hatt min andel pc'er (jobber som IT konsulent) og Windows 7 har rett og slett overrasket meg med sin dønn stabile ytelse.
    Kan helt klart anbefales.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lover uansett godt for Bill Gates... :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hva du velger av fremtidig PC, er det viktig at du får deg en ny browser!

Jeg anbefaler på det absolutt sterkeste Opera. Personlig er den totalt overlegen Mozilla's FireFox

EDIT:

Postcounten min er 1337 nå! Jay

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Uansett hva du velger av fremtidig PC, er det viktig at du får deg en ny browser!

Jeg anbefaler på det absolutt sterkeste Opera. Personlig er den totalt overlegen Mozilla's FireFox

EDIT:

Postcounten min er 1337 nå! Jay
    Jeg vet at IE er en stor potensiell synder. PC-problemene har kommet gradvis uansett hvilken browser jeg har benyttet. Opera, Firefox, IE. PCen byr på periodevis trøbbel uanset...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og hvis du savner Windows kan jeg opplyse om at Parallells er ute med versjon 5 nå, som bl.a. har forbedret støtte for Windows 7 - så det ER faktisk mulig å få i POSE OG SEKK! (parallells er altså et program som lar deg gjøre Windows på Mac "live" mens Macens OS kjører...) Skal du kjøre dette anbefaler jeg imidlertid godt med minne (4GB tror jeg er lurt) samt SSD-disk, må si at min maskin, en MacBook Pro med standard harddisk og 2GB minne er litt i treigeste laget, selv med vanlig XP installert...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo følgelig ikke hatt tid til å savne Windows enda, men ser helt klart argumentet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...er den del ting som ikke kjører på annet enn IE, for min del er det mitt online økonomisystem bl.a...

Side 12 av 143 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •