Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 119

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 119 av 143 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 2,361 til 2,380 av 2846
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tenkte på Anfield sine 4 i bildet litt lengre oppe.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Litt justeringer (15 sekunder, og litt overdrevet bilde) i Adobe gir følgende:

Salon Anfield - med lave skuldre...-bilde-jpg
    Gjorde omtrent ingen endringer i Adobe selv, men ditt bilde ble bedre ja. Skjermen min på min stasjonære maskin er ikke 100% kallibrert ser jeg. Mac-skjermene er jo helt rå, jeg skal sjekke ut de raske enkle justeringsmulighetene som finnes i iPhoto også.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Tenkte på Anfield sine 4 i bildet litt lengre oppe.
    Lydmessig er disse 4 klokkene ikke bare forskjellige, de er ekstremt forskjellige i lyden. At det er Audio Technica som har produsert både W1000 Sovereign og ATH-M50 skulle du ikke tro når du hører på dem. Snakk om å være helt i forskjellig ende av skalaen.

Skulle jeg rangere dem, rent lydmessig sett, så ville listen sett slik ut:

1. AKG K701
    2. Sennheiser HD600
    3. Audio Technica W1000/ATH-M50

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, ikke noe tvil om at HiFiMan HE-5 kler Sievking Omega i Valnøtt bedre enn SR-407 gjør....;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice.

Synes faktisk det var ett av de mest innbydende bildene av SR-407. HE-5 er jo hakket vassere i designen, ja.

Jeg er litt dandy og hadde vurdert SR-507 da de er svarte.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Lydmessig er disse 4 klokkene ikke bare forskjellige, de er ekstremt forskjellige i lyden. At det er Audio Technica som har produsert både W1000 Sovereign og ATH-M50 skulle du ikke tro når du hører på dem. Snakk om å være helt i forskjellig ende av skalaen.

Skulle jeg rangere dem, rent lydmessig sett, så ville listen sett slik ut:

1. AKG K701
    2. Sennheiser HD600
    3. Audio Technica W1000/ATH-M50
    Tenkte litt på rating i forhold til pris også da, se forrige siden i tråden......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo et særdeles vanskelig spørsmål å svare på da disse er i svært forskjellige prisklasser, alder, ikke minst i hvert sitt univers lydmessig sett. Men mye ville nok talt for at jeg hadde beholdt rankingen som den står....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg er litt dandy og hadde vurdert SR-507 da de er svarte.
    Ahh, skjønner... ;-)

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Blir jo et særdeles vanskelig spørsmål å svare på da disse er i svært forskjellige prisklasser, alder, ikke minst i hvert sitt univers lydmessig sett. Men mye ville nok talt for at jeg hadde beholdt rankingen som den står....

...da sier vi at
    nr.3 er ultramegakjempebra
    nr.2 er megakjempebra
    nr.1 er kjempebra

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så er det nok kanskje noen som har undret seg over hvorfor det ikke kommer flere inntrykk fra meg når det gjelder HiFiMan HE-5 og EF-5. Til det er det bare å si beklager, men det har vært andre ting som har hatt litt større prioritet i det siste.

Men, nå i løpet av de siste dagene har jeg fått satt meg ned med dem og fått litt mer kjøtt på beina, so to speak. Først et bilde for å refresh someones memory:

-img_4552-jpg

Det står mange inntrykk å lese på verdensveven, og svært mange av dem kan jeg nikke gjenkjennende til. Men her er i hvertfall starten på hva jeg mener om disse:

* Utseendemessig er de en killer. De er dønn strøkne og jeg må si at jeg liker finishen med tre langt bedre enn i sort.

* Dessverre som er disse tunge, men ikke så tunge som Audeze's LCD-2. Dessverre så er justeringsmulighetene begrenset på disse, det kan en forøvrig se litt ut av bildene også. Når jeg har strammet dem maks, så er de fremdeles "litt for store for mitt hode", og øvre del av det innvendige "hullet" hviler på toppen av mitt øre. Ikke ubehagelig, men heller ikke optimalt. Når en tar i betraktning hvilken nytelse en kan få av Stax sine klokker på akkurat dette området, så er dette en liten nedtur. Etter hva jeg husker fra LCD-2 så er de omtrent like "løse" i sin passform, akkurat som HD800 kan bli om du forsøker å legge deg bakover og på siden i godstolen. Da sklir de lett ut av posisjon.

* Disse har deilige velurputer som gjør at det ikke er noe problem med lange lytteøker. Velur har et godt fortrinn vs skinnputer for min del.

* Lydmessig så er det et ufattelig stort og luftig lydbilde med disse. Det oppleves faktisk som lydbildet er både større og luftigere enn med Stax SRS-4170, men HE-5 er ikke like homogene i lyden. Det er litt mer "give-and-take" med HE-5. Diskanten er superdetaljert, og kan på visse innspillinger bikke over og bli litt kantete. Ikke plagsomt, men sibilant-problematikk kommer tidligere enn andre jeg har opplevd i det siste. På akkurat dette punktet kan jeg også dra litt sammenligning med LCD-2 som jeg i perioder syntes holdt litt for mye tilbake. Her er det langt mer i toppen, og jeg synes selv at mellomtonen og bassen er på linje med LCD-2. Men dette er på husken, og sammenlignet med mine notater, og følgelig ikke vitenskapelig 100%. Men det er sjelden ting i denne hobbyen. :-)

* Jeg har enda ikke startet med rørbytting i EF-5 så mange av disse inntrykkene kan endres etter hvert som nye rørtyper finner veien inn. Jeg har til nå kun benyttet originalrøret som sendes med EF-5

* Eiegleden er enorm på disse. Det trengte jeg vel kanskje ikke å skrive. Jeg kan sitte å nyte disse på sin plass på Sievking Omega Valnøtt uten lyd på også.... :-)

Jeg kommer tilbake med mer etterhvert. Først litt mer musikk......

Newcomer mbb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med returen til hjemmekino! Fin artikkel!
    (alltid hyggelig når ens eget utstyr får gode karakterer...)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, bare hyggelig. Godt å være tilbake :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel være på tide å komme med en aldri så liten oppdatering i tråden her, og hva som rører seg i hodet på innehaveren... ;-)

Hodetelefoner, eller rettere sagt ørehøyttalere, har stått for mesteparten av gleden i det siste. Jeg har hatt flere par med hodetelefoner og forsterkere inne i huset i det siste, men nå begynner det å tynne seg litt mer ut. Salget av HiFiMan-settet har dessverre dratt ut, et par useriøse henvendelser med ditto lovnader om å "skulle betale i kveld, men fant ikke nettbank-brikken" og lignende har gjort meg litt demotivert. Men, det er alltid håp. Til de som eventuelt leser denne tråden og lurer på et par med særdeles gode hodetelefoner; here goes:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=78681

Ellers så har fullskalaanlegget fått lite oppmerksomhet her på forumet, men jeg det nytes stort sett hver dag av enten meg eller mor i huset. Det er fremdeles Sonus faber Concerto Domus som er høyttalere i heimen. De står fremdeles relativt trygt, selv om jeg skal innrømme at jeg hele tiden kjenner på suget etter elektrostater. Det dumme er at de virkelig gode koster penger. Martin Logan Ethos ligger på veil kr 65000,- og det er hakket for mye penger for meg i øyeblikket. Men de er lekre da:

Det som har festet seg i hjernebarken er at Martin Logan nå har kommet med sin nye ElectroMotion-serie. Disse virker ufattelig spennende og dersom jeg kan få en god porsjon med det som Vista og Vantage kan klare til en såpass lav pris som 22.995,-, vel da var det akkurat nok til at hjernen begynte å prosessere informasjonen litt raskere enn jeg egentlig skulle sette pris på. De ser ikke halvgale ut heller.....

På elektronikksiden har det vært litt utbytte i det siste, men frem til i dag har det vært Marantz SA-15s2 og PM-15s2 som har blitt mest brukt de siste par månedene. Etter testen som ble publisert i Hjemmekino har de fått midlertidig utvidet oppholdstillatelse og koser seg tydeligvis med oppgaven. Sonos, MacMini og Linn Axis vinylsnurrer er resten av kildegjengen.

Jeg har dessverre ingen bilder å by på foreløpig, det venter jeg med til jeg endelig har landet på elektronikkvalg. Det er mye spennende der ute, men med et litt begrenset budsjett må en foreta sine valg nøye.

Hodetelefoner ja. I min jobb innebærer det ofte en del jobbing på hjemmekontor, og da fant jeg det naturlig at head-fi-riggen ble flyttet ned dit. Så da står min Rega DAC og forer **trommevirvel ** Stax SRS-4170. Den skulle vise seg å bli særdeles vanskelig å leve uten. Hmmm......

God sommer til alle der ute....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God sommer til deg også. Nettopp tilbrakt to herlige uker på Kypros i luksusvilla med godt vær (bombe...), bading, god mat og familien. Været hjemme på berget inspirerer ikke mye til ferie...

Må få lov å si at din artikkel om Marantz-settet var velskrevet og en glede å lese. Godt språk og flyt i artikkelen. Godt og solid comeback!

Hold oss oppdatert på fullskalatankene; ElectroMotion-serie. Ser spennende ut.

At HiFiMAN-settet ikke er kjøpt ennå av noen er for meg en gåte. Tipper det forsvinner før helgen renner ut.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, spenstig interiør. Og; takk for gode ord. Alltid spennende hvordan en skal forsøke å formidle inntrykk på glanset papir med lite plass til rådighet. Hadde det vært crap så vet jeg du ville sagt det, så jeg får takke for både oppmerksomheten og aksepten. :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært crap så hadde jeg (kanskje) sagt nada. Imidlertid så er du en av de skribentene jeg har mest tiltro til. Tiltro, fordi du er nyansert. Tiltro, fordi du er balansert. Det er forskjell på de to parametrene, samt viktig å oppfylle begge. Ingen produkter er perfekte. Og, svært få direkte dårlige.

Vi begge vet at det er vanskelig å huske lyd. Det er alltid en utfordring. Imidlertid så får man med langtidslytting og -bruk et inntrykk av et produkts egenskaper og de følelser det samme produktet har skapt. En omtale med referanser til slike produkter (som f. eks. opp mot A32) gir leserne en viss mulighet til å relatere seg til omtalen av det produkt som er i fokus for artikkelen. Samt at leserne "kjenner" artikkelforfatteren via ulike fora og postings der.

Uten et slikt referansepunkt, så har artikkelen begrenset nytteverdi. IMHO. Du treffer mao. et viktig kriterium. Og, så "tør" du ta et "oppgjør" med hifisnobberiet (ref. tonejustering). Tøft!

I det siste (for å unngå solbrenthet, samt dyrke nerdestatus) så har jeg lest en del onlinereviews innen hifi. Og, når jeg f. eks. leser omtaler av en viss produsents nye høyttalerkabler der enkelte forfattere sier at (fritt sitert) "...jeg husker så godt hvordan kabel X låt for lenge siden fra samme produsent, så når kabel B fra samme produsent ble lyttet til denne gangen så var det en åpenbaring...". Svada.

Godt å se at Hjemmekino holder en god standard jevnt over og dyrker kredibilitet.

Keep up the good work. Ser frem til dine neste artikler.

Edit: Det burde vært en "Hjemmekinobladet nr. #" tråd her på forumet, slik at man kunne diskutert de artiklene det aktuelle bladet inneholdt. Sikkert nyttig både for redaksjon og lesere / kjøpere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å starte en det, Tiger... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utover det, så ser jeg at jeg har glemt å nevne et par komponenter til som står, og har gjort det en stund, i oppsettet mitt. Epik Legend, koblet sammen med AntiMode 8033 og en Yamaha RX-V667 surroundreceiver gjør også en imponerende jobb mtp kostnaden. I tillegg er det både surround- og presencehøyttalere fra Mirage. For de som skulle bry seg katta om det.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ja, glemte en ting til: I og med at jeg nå har flyttet head-fioppsettet mitt til hjemmekontoret, så innebærer det også at jeg har alle CD'er tilgjengelig en liten armlengde i fra meg. Da kan det være greit med en liten CD-spiller med digital utgang slik at jeg kan spille av sølvplater også uten å måtte starte en PC (når det engang trengs). Da falt valget på en slik en på bruktbørsen, og for noen hundrelapper bør jo denne gjør nytten:

Denon DCD-510.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som er interessert i et musikktips med litt delikat lowtempo piano som hovedingrediens kan denne platen anbefales:

Ludovico Enaudi - Islands (Essential Enaudi)

Side 119 av 143 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •