Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 118

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 118 av 143 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 2,341 til 2,360 av 2846
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uten at det bekymrer meg
    He, he. LCD-2 åpnet seg med Burson som DAC.

Vedrørende treverk:
    Noen få har også hatt problemer med LCD-2, på samme måte som HE-5. Ser man diskusjoner knyttet til dette så er det en viss fellesnevner her; høy luftfuktighet og høye temperaturer. Med andro ord så er det brukere i US i visse "tropiske" områder som opplever at trevirket på enkelte eksemplarer lever litt mye. I Norge ville jeg ikke bekymret meg noe særlig utover å ikke la dem ligge i direkte sollys.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    He, he. LCD-2 åpnet seg med Burson som DAC.
    He he, du tog an....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye tilskudd i samlingen. Selv om du er litt forutsigbar:lol: så er smaken visuelt upåklagelig Helt enig i at treverket gjør seg.

Btw. Er det noen av disse litt mer high end klokkene som egner seg godt rett i en iPad eller iPod? Har et inntrykk av at alle gjør seg best med kraftige ( les gode) forsterker, men MÅ de ha det for å danke ut vanlig portabelt utstyr?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk (tror jeg)... :-)

Til den siste delen av innlegget ditt; noen kan gi god (nok) lyd, mens andre helt klart trenger en god forsterker. ATH-M50 klarer å lage god (nok til at det nytbart) lyd ut av min MacBook Pro, men det er ikke tjangs for at K701 byr på det samme.

Når det gjelder forutsigbarhet, så er det jo ingen hemmelighet at jeg har hatt lyst på å teste ut et par med HiFiMan lenge. Når da både klokker og forsterker blir tilgjengelig til en ok pakkepris, vel da er ikke jeg vanskelig å be...8)

Det fine med dette er at fullskala-anlegget mitt er mer eller mindre fredet.... :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er det noen av disse litt mer high end klokkene som egner seg godt rett i en iPad eller iPod?
    Nå er jo ikke AKG 271 mkII "high-end", men gode. De spiller utrolig godkjent rett fra iPhonen. Før reiste jeg med portabel amp, men kuttet det ut når jeg hører hvor bra disse hodetelefonene spiller rett fra iPhonen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hoper seg opp, gitt....

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4464-v2-jpg

Sennheiser HD-600 - Audio Technica ATH-M50 - AKG K701 - Audio Technica W1000 "Sovereign"

Det som overrasker meg mest er hvor forskjellig disse 4 klokkene portretterer lyd. Jeg bruker K701 som referanse, og la meg si det sånn; i denne samlingen finnes det kandidater på begge sider av "0-punktet". Og enda har jeg ikke fått HiFiMan HE-5 i hus.

Når det gjelder forsterkermatcheri, så spiller det jo også helt klart en rolle. Det er nok ikke alle disse kandidatene som trives like godt med Yulong DAH1... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent.

Drister meg frempå og tipper de rangeres slik (mørkest -> 0-punkt -> lysest):

Audio Technica ATH-M50 -> Sennheiser HD-600 -> AKG K701 -> Audio Technica W1000 "Sovereign".

Kun 1 uke så finner man jo ut det.

Sitter her med K702 på V200, og 160D som DAC. K70x er gode...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drister meg frempå og tipper de rangeres slik (mørkest -> 0-punkt -> lysest):

Audio Technica ATH-M50 -> Sennheiser HD-600 -> AKG K701 -> Audio Technica W1000 "Sovereign".
    Ikke mye å si på den rekkefølgen nei. Det er miiiiiilevis forskjell i lydsignaturen på M50 og W1000 for å si det sånn.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler jeg ikke på. Uten dermed å ha sagt hvilken som er "best". Det varierer nok etter musikkgenre, og sikkert også forsterker de trenger for å blomstre.

Det sies jo at HD650 er tunet litt mer laidback enn HD600. Blir artig å høre forskjellen mellom disse. Og, W1000 da. Den kan jeg ikke forestille meg hvordan låter (annet enn at jeg leser at den er detaljert).

HE-5/HF-5: Artig valg. Artig, ment positivt.

Nå har du et ganske bredt utvalg, og et utvalg du bør kunne finne dine preferanser innen. Og, ved potensielt behov (en gang i fremtiden), ha grunnlag for å finne dine ultimate cans (som Hellnoob ville sagt det).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har allerede en favoritt jeg, men jeg skal la være å dele for mye før vi kanskje har hatt den samlingen. Redd for å sette "griller i hodet" på dere andre....

Den jeg dog er mest spent på et HiFiMan HE-5/EF-5 (ikke HF-5 ;-) ). Spesielt etter hva jeg hørte av LCD-2. Men; lik teknologi trenger jo overhodet ikke bety lik lyd, slikt har en lært med årene.

Så; etter den 26 har jeg nok funnet min foreløpige head-fireferanse vil jeg tro. Litt derfor jeg har favnet såpass bredt når jeg har gjort litt research og kjøpt de klokkene som er her nå.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også spent på om du som erfaren traver kommer til å mene K701 låter anderledes etter 1-2 ukers 24/7 innspilling.)
    Plukker frem denne litt fra glemselen. Jeg var forberedt på større endringer i lyden grunnet god innspillingstid enn jeg faktisk opplevde. Det har endret seg noe, det er ikke lenger så "pågående" i toppen som jeg opplevde det fra starten av (med samme forsterker), men jeg er usikker på om det har med innspilling eller tilvenning å gjøre. Bassmessig synes jeg at det er stort sett det samme. Så her er det vel ingen opplevd og vedtatt fasit?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo ikke AKG 271 mkII "high-end", men gode. De spiller utrolig godkjent rett fra iPhonen. Før reiste jeg med portabel amp, men kuttet det ut når jeg hører hvor bra disse hodetelefonene spiller rett fra iPhonen.
    Dette høres ut som en anbefaling som passer meg. Har tenkt på at 271 kunne være et godt og utfyllende komplement i min lille utstyrssamling, ut fra hva jeg har lest.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er jo interesant å høre mitt utstyr sammenlignet med andre aktuelle komponenter 8) Jeg har jo noen AKG klokker og har tenkt å bytte ut HD 600 med en lukket variant. Siden jeg liker mine AKG studio 240 veldig godt så lurer jeg jo på om 701 kunne vært noe for meg, men er jo i tvil om Youlongen er god match.
    Leser derfor med interesse om temaet.
    Etter den 26 skal vel både HD600 og DAH1 få sin "dom"... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg har allerede en favoritt jeg,...Spesielt etter hva jeg hørte av LCD-2.
    Kreativ saksing i innlegg (2+2=5), eller ble det 4?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kreativ saksing i innlegg (2+2=5), eller ble det 4?
    Kreativ quoting, ja :-) Jeg tenkte mest på at jeg hadde en favoritt av de jeg hadde i hus selv p.t.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry. Me bad. Ser frem til 26.5, samt høre W1000.

Sitter her nå med Yulong D100 på V200 (da Burson er under kamerelinsen for bilder). D100 er teknisk imponerende som DAC, men den er desverre mest fokusert på "teknisk". Den låter så riktig, at det periodevis er kjedelig...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden sist har tiden gått med til produkttesting for Hjemmekino, head-fi treff i Stavanger og maling av hus/opparbeidelse av tomt (når været ikke satte en stopper for dette, da bar det innomhus for lyd i flere varianter).

Har også fått tid til å leke meg litt med mitt urgamle Canon EOS 350D, og de sist ankomne hodetelefonene jeg kjøpte på mitt siste bruktbørsenraid: HiFi Man HE-5 og EF-5 hodetelefonforsterker.

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4552-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4557-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4558-jpg

Samlingen i Stavanger var særs nyttig når det gjaldt å kunne sammenligne disse mot eksempelvis Audeze LCD-2. De ser kanskje like ut på utstiden og deler samme teknologiske oppsett, men lyden ja den er "annerledes".:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallgode bilder! Viser at det er det som er bak kameraet som betyr mest...

Tips: Sett EV til et par knepp høyere neste gang.

Ser frem til din oppkommende artikkel i bladet for oss som liker slikt. Og, HE-5 på Sieveking i Walnut var jo en god match.

For de som vil lese om HiFiMANs line-up mot LCD-2:

Summary
    Headphonedom has gained territory this past year and a half, and a new state of play exists: World-Class, commercially available, planar magnetic headphones. HiFiMAN’s HE-500 sit at a high point for all the kingdom to hear. It is a masterwork of development, and a siren call attracting those who desire the extraordinary richness of bass, crystal-clear highs, and coherent glorious body between that these cans deliver.

Those looking to choose between the HE-500 and LCD-2 should favor the HE-500 for it’s breathtaking speed, and the LCD-2 for its honeybath of PRaT (pace, rhythm, and timing). I suggest buying both
    .

Kilde: HiFiMAN HE-5, HE-5LE, HE-6, and HE500 Planar Magnetic Headphones | InnerFidelity

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende og lærerik lesing.

Hvis du skulle rangere disse fire ut fra kriterier hvor du vekter både pris og lyd, la oss si 30/70, hvordan blir rekkefølgen da?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Supertramp: Spør du meg eller Anfield?

Må si det igjen, og det er at HE-5 på det hodetelefonstativet var (som Hellnoob ville sagt det) pr0n.

Litt justeringer (15 sekunder, og litt overdrevet bilde) i Adobe gir følgende:

Salon Anfield - med lave skuldre...-bilde-jpg

Side 118 av 143 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •