Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 117

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 117 av 143 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 2,321 til 2,340 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjapp oppdatering når det gjelder headfi-forsterker:

Avbestilte i dag min Schiit Audio Lyr, da jeg enda ikke har fått noen indikasjon på leveringstidspunkt, samt at det har blitt rapportert på headfi.org om et par problemer med "knepp" i av/på-modus som har knekt et par klokker. Akkurat det siste er ikke noe stort problem da jeg alltid skrur ned volumet før jeg skrur av utstyret.

Det andre er at jeg skal være med på et headfi-treff i Stavanger 26 mai som gjør at jeg mest sannsynlig for adgang til å teste ut noen aktuelle kandidater der, samt at jeg har et par spennende andre ting på gang selv også. Når det er klart, skal det selvfølgelig legges ut her... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiman på vei tenker jeg, har nok mer med utforskertrang enn utålmodighet! :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje, kanskje ikke.

Når får du W1000, Anfield? Mandag?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, utålmodighet? Bekymring for Lyr? Vet ikke, men når du (Tiger) linker som du gjør, så setter en jo seg selv på tanker... ;-)

Det hele bunner jo også mer ut i utforskertrang enn utålmodighet. Som sagt ble de godt, men pent brukte Audio Technica W1000 kjøpt på ren impuls da vi tidligere har vært inne på W5000 og deres sammenligning på 6Moons mot Sonus faber ;-) Nå sier jeg ikke at de låter likt (ingenting tyder på det heller ut fra hva jeg har lest på nett), men jeg synes prisen var akseptabel og det er noe helt annet enn hva jeg har. Derfor ja, eventyrlyst og nysgjerrighet. Nå som jeg har fått hatt lyttesekvenser med Audio Technica ATH-M50, AKG K-701/2, Sennheiser HD600 og HD800, samt Audeze LCD-2 så er jeg spent på hvor W1000 vil legge seg på den lydmessige skalaen. Det kan bli spennende den 26/5.

Så hva jeg havner ut på til slutt, vel det er ukjent også for meg. Men noe forteller meg at jeg nok ikke bare kommer til å sitte med "kun" et par godklokker. Til det er det nok for stor forskjell på hva de forskjellige klokkene gjør best og på hva slags musikk de gjør det.

W1000 blir vel sendt fra Oslo på mandag 16/5, så da går det vel et par dager til de er her....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min "Patience - Is a virtue" var tagget til din uttalelse "...samt at jeg har et par spennende andre ting på gang selv også. Når det er klart, skal det selvfølgelig legges ut her..."

Når det gjelder Lyr, så var det snakk om to Ultrasoneklokker og muligens ett par Denon D7000. Tipper det er litt røyk, uten noen form for stort St. hansbål.

Ser frem til den 26. PostScript: Trådens tittel; høres ut som du er en plass mellom fascinert og bitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    R U Watching R U Watching ?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Uansett, med tanke på at "ingen" hodetelefoner kan "alt", så kastet jeg meg hodestups ut i et impulskjøp i går kveld og kjøpte både usett og uhørt det velholdte settet med Audio Technica W1000 som havnet på børsen i går kveld. Her er jeg veldig spent på hva jeg får, og gleder meg til å legge ørene mot dem...

Nydelige hodetelefoner

Hvilke prisklasse er disse både nye og brukt?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Min "Patience - Is a virtue" var tagget til din uttalelse "...samt at jeg har et par spennende andre ting på gang selv også. Når det er klart, skal det selvfølgelig legges ut her..."
    Skjønner. It all makes sense then...

Når det gjelder Lyr, så var det snakk om to Ultrasoneklokker og muligens ett par Denon D7000. Tipper det er litt røyk, uten noen form for stort St. hansbål.
    Ser den, og jeg tror heller ikke på noe St. Hansbål. Men; i og med at det nå er en sjanse for å høre flere forsterkere som kan passe mitt behov innen kort tid, så får jeg heller ta sjansen på noen ukers ekstra ventetid dersom det viser seg at Lyr er så god som en håper på....

PostScript: Trådens tittel; høres ut som du er en plass mellom fascinert og bitt.
    Er vel der jeg og. Og derfor har jeg ikke endret den enda. For jeg vet ikke helt svaret. Det som derimot er på det rene er at det er morro med head-fi og det å lære mer om det samt at jeg kan forsøke både det ene og det andre uten å totalt blakke seg helt. Og; samtidig få meget god lyd.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Nydelige hodetelefoner

Hvilke prisklasse er disse både nye og brukt?
    Takk. Når de kom på markedet så kostet de vel ca rundt 5-6k, jeg måtte betale 2k for mitt par ferdig fraktet i original emballasje.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PostScript: Trådens tittel; høres ut som du er en plass mellom fascinert og bitt.
    Jeg tolker trådtittelen dithen at Anfield er usikker på om han er bitt av headfi-basillen, eller om han er fascinert av headfi-basillen :-)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tvil får man ta en tur i speilet og se om en har blitt bitt.
    Salon Anfield - med lave skuldre...-bug-ear-jpg

Rett type basill er av en lett gjenkjennbar teknologisk type og størrelsen avhenger av gjensidig fasinasjon og her er min i størrelse 1:1 ;-).
    Salon Anfield - med lave skuldre...-hedfibug-jpg

Må ikke forveksles med de som er bitt av eple-fasinasjon - den type bitt skjer på helt andre måter!

Salon Anfield - med lave skuldre...-bite_of_apple-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kreative påfunn, folkens... :-)

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg tolker trådtittelen dithen at Anfield er usikker på om han er bitt av headfi-basillen, eller om han er fascinert av headfi-basillen :-)
    Ahhh, kan tolkes det ser jeg. Men Tiger sin versjon er nærmest "sannheten". Jeg er både fascinert av head-fi og og mest sannsynlig bitt av basillen....

I kveld tok jeg et lite blikk i beholdningen min av rør fra "hine hårde rørforsterkerdager" og kom opp med et aldri så lite lager av både små og store rør. Deriblant disse:

JJ Electronic ECC82
    Electro Harmonix 12AU7/ECC82 EH
    GE CA5812A Triple Mica
    Sylvania JAN-CHS 12AU7, date 10-51
    Sylvaina JAN-CHS 12AU7, date 04-53
    JAN 5814A (GE)
    JAN 5963
    Sovtek 6922
    GE 12AU7/ECC82 WA(6201/65-17, 188-5)
    Golden Dragon 12AU7/ECC82

Kjapt oppsummert og sikkert ikke riktig betegnelse på alle. Men men, det får gå.

Og hvorfor skriver jeg så om dette her i tråden nå?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En haug med rør ment for en forforsterkerdel. Hm.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, har du fått insidertips....?? :lol:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rørene er jo vitterlig rør som benyttes som inngangsrør. Hva du har tenkt å aktivere dem i og la dem gløde på er vi alle spent på.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I ekte "Explorer-ånd" (forsøker etter beste evne å leve etter første setning i signaturen min) så slo jeg til på et par med pent brukte HifiMan-produkter i kveld. Nemlig disse:

Salon Anfield - med lave skuldre...-dsc05476-jpg

HifiMan HE-5 og EF-5 hodetelefonforsterker.

Grunnene er det flere til. Men de viktigste er:

1. Jeg trengte en forsterker som er bedre enn Yulong DAH1 til å drive AKG 701 og AT W1000 som er på vei.
    2. Sistnevnte blomstrer vistnok først når en får en kraftig rørforsterker
    3. Jeg har vært særs lysten på å teste ut både elektrostater (Stax) og "Orthos" (HifiMan). Ikke minst etter at jeg hørte Audeze LCD-2
    4. Head-fi er jo rasende "billig" å kjøpe for å forsøke diverse produkter for å finne sitt lydideale fremfor fullskalaanlegg.
    5. Det går greit an å selge videre om en ikke blir fornøyd
    6. Hvorfor ikke :-)

Da har vi enda en kandidat til treffet den 26/5..... Tåler vel et par bilder til?

Salon Anfield - med lave skuldre...-dsc05477-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-dsc05453-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et produktbilde:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare én ting å si, eller forresten to. Først gratulerer med et godt kjøp. Dernest; spiller dette settet like flott som finish fremstiller det, så er man solgt.

For meg synes det som om kabelen er "aftermarket"? Det gjør jo ikke kjøpet dårligere, for å si det slik. 8)

Nice.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det. Kabelen er ikke 100% standard, nei. Selv om den også følger med. Det følger også med et ekstra sett med "kabelsko"/plugger dersom en ønsker å lage en ny kabel.

Jeg har lest mye om dette settet og det er jo mye lovord ute og går. Men også noe kritikk på byggekvalitet (litt sprekker i treverket) og at de kan være litt slitsomme i toppen (uten innspilling?) Vistnok skal det finnes mer "energi" i toppen enn eksempelvis LCD-2. Uten at det bekymrer meg ;-)

HE-5 er jo nå discontinued og er erstattet av HE-5LE som da ikke har treverk men sort plast i stedet. Selger har bekreftet at akkurat dette settet er i mint condition på akkurat treverket, så det håper jeg da stemmer. For meg er jo dette med treverket et stort pluss, da jeg synes at klokkene er myyye penere med tre vs sort plast.

Forsterkeren er jeg jo også meget spent på, da jeg jo har allverdens tweakmuligheter mtp forskjellige rør. Den bør kunne dra de fleste klokkene jeg kommer til å legge mine lett klamme hender på, så jeg håper at den er så bra som jeg håper. Har lest noen tester av denne, og det som går igjen er at den er helt tyst. Akkurat det er viktig for meg, da det ikke akkurat er daglig kost for absolutt alle rørforsterkere.

Side 117 av 143 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •