Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 116

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 116 av 143 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 2,301 til 2,320 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Må si det igjen; Head-fi er gøy.
    Må jo si meg enig. Jeg synes din nesten tilnærmede eufori nesten var litt "overveldende", men jeg skjønner nå mye bedre hva du føler.... ;-)

HD800 låter som en "svært bolet" utgave av K70x. Mellomtonen er mer ekte. Bassen er mer til stede. Utklingingen i toppen er den samme, men mindre "pågående". Lydscenen er større. Men, prisforskjellen er 4-gangeren...
    Vil nok sikkert komme til å sikle på HD800 også ettehvert slik som dette bærer av sted, men det er andre headspeakers som virker både mer forlokkende og er billigere. Eksempelvis Hifiman HE-4. Hvem blir førstemann med disse her på forumet?

Med amerikanske DIY Audeze så får man (desverre) følelse av at HD800 låter "litt" kunstig. LCD-2 sin mellomtone og bass er "to die for".
    Jeg skal ikke si at jeg ikke ville likt å høre på et par LCD-2, nei...

Det ironiske her er at LCD-2 er svært stabil på 50ohm gjennom hele frekvensspekteret, mens HD800 som rankes som 300 ohm peaker mye mer. Sistnevnte trives derfor med en hodetelefonforsterker som klarer å levere nok spenning, og ikke bare nok strøm, som K70x trives med.
    Skjønner.

V200 klarer, som en av de få, begge deler. Men V200 "ain´t no beauty", så at enkelte velger den bort er forståelig. Lydmessig derimot; you guess.
    Ja, du vet jo hvem du "snakker" med. Jeg er jo ikke helt ukjent med begrepet design, og V200 stryker så til de grader på akkurat det punktet.

Ser frem til at du får Lyr. Bare husk en ting; Lyr trives (påstås det) aller best med høyimpedante hodetelefoner. Nå sa vel 6moons at HD800 passet som "hånd i hanske" og at LCD-2 var "ganske god".
    Klar over det. Og det stemmer jo godt med tanke på K701. Men dersom du tar i betraktning at jeg er suuuuuugen på HE-4, så er jo Lyr en artig kandidat (får vi håpe....). Liten risiko uansett...

Godt å høre du trives med "enkel stereo" (les; hodetelefoner).
    Enkel, tja... Sånn som det virker nå, så er det jaggu ikke mye enklere enn fullskala-anlegg. Men det er myye billigere å oppnå "High End-lyd"...

PS: Tror ikke K701 kommer til å levere mer bass uten en annen forsterker. I.e. innspilling vil ikke gi en signifikant opplevelse av bass, desverre. Men, med en god hodetelefonforsterker; litt mer bass.
    For å klarere; det tror ikke jeg heller. Derfor venter jeg på dugendes kandidater etterhvert. Det fine er et at jeg allerede nyyyyyyyter K701 med min relativt "standard" hodetelefonforsterker innebygget. Skal bli sååå artig å sammenligne med en dedikert en....

Komfortmessig: HD800 > K702 > LCD-2
    Ok. Så du mener at K701 er mer comfy enn LCD-2? Hmmm.... Lurer da på hvordan HE-4 vil være da....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HifiMan har fått samme kritikk, om ikke mere, som LCD-2: de er IKKE superkomfortable. :neutral: LCD-2 merker man ikke etter 1 time, men etter HD800 er man nullstilt og det er på´n igjen komfortmessig.

Du, og noen få andre, er tydeligvis litt avstandsforelsket i HifiMan. Husk de har ganske mange modeller, og noen Limited Edition i tillegg.

Og; NEWS-FLASH: Hifiman har i "lengre" tid manglet noen "portable" kandidater. HE-500 har kommet. HE-600 er på vei. Check it out before deciding.

K701 vil nok levere i bøtter og spann før HifiMan bestilles. Jeg tipper HD600 ryker ut ganske snart pga. manglende spilletid. M50 ryker når du får ny hodetelefonforsterker. K70x sin lydscene er avhengighetsskapende, og andre hodetelefoner høres fort "trange" ut.

Enkel, tja... Sånn som det virker nå, så er det jaggu ikke mye enklere enn fullskala-anlegg. Men det er myye billigere å oppnå "High End-lyd".
    Kveldens (for meg) mest overraskende innlegg. Vi liker begge fullskala-anlegg, men mange tror at head-fi er "trang" lyd. Så feil kan man ta. Head-fi og fullskala-anlegg er perfekte supplementære instrumenter innen hobbyen.

Og, det (unnskyld banningen) mest j-æv-l-i-g-s-t-e er at jo mer penger man spytter i dette også, jo bede låter det. Selv om om totalinvesteringen er langt mindre enn et fullskala-anlegg. Jeg har så lyst på et par Stax SR-009 og en BHSE (Blue Hawaiii Special Edition) at jeg får grinegnagsår.

Det koster å være kar / nerd.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du som tar opp pennen kunne jo i din fase med "alternativ stereo" fått solgt inn noen head-fi "kort-omtaler"? Hvis ja; jeg kunne sendt deg HD800 og LCD-2 (ferdig innspilt) for en ditto omtale. Og, sendt deg V200, NuForce HDP og Yulong D100 som hodetelefonforsterkere (dersom ønskelig). Dette for at at artikkelgrunnlaget knyttet til head-fi og "nye" produkter skulle være sikret.

Ser for meg følgende headlines:

a) "Amerika vs. Tyskland", eller "DIY vs. tysk ingeniørkunst"
    b) "Audeze - En lydoddyssé"
    c) "Violectric HPA V200 - As der Reihe Kopfhörerverstärker"
    d) etc...

Hva tycks? Aktuelt?

Teaser: LCD-2 knuser HD800 i bassen og mellomtonen...og HD800 er ikke dårlige...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HifiMan har fått samme kritikk, om ikke mere, som LCD-2: de er IKKE superkomfortable. :neutral: LCD-2 merker man ikke etter 1 time, men etter HD800 er man nullstilt og det er på´n igjen komfortmessig.

Du, og noen få andre, er tydeligvis litt avstandsforelsket i HifiMan. Husk de har ganske mange modeller, og noen Limited Edition i tillegg.

Og; NEWS-FLASH: Hifiman har i "lengre" tid manglet noen "portable" kandidater. HE-500 har kommet. HE-600 er på vei. Check it out before deciding.

K701 vil nok levere i bøtter og spann før HifiMan bestilles. Jeg tipper HD600 ryker ut ganske snart pga. manglende spilletid. M50 ryker når du får ny hodetelefonforsterker. K70x sin lydscene er avhengighetsskapende, og andre hodetelefoner høres fort "trange" ut.

Kveldens (for meg) mest overraskende innlegg. Vi liker begge fullskala-anlegg, men mange tror at head-fi er "trang" lyd. Så feil kan man ta. Head-fi og fullskala-anlegg er perfekte supplementære instrumenter innen hobbyen.

Og, det (unnskyld banningen) mest j-æv-l-i-g-s-t-e er at jo mer penger man spytter i dette også, jo bede låter det. Selv om om totalinvesteringen er langt mindre enn et fullskala-anlegg. Jeg har så lyst på et par Stax SR-009 og en BHSE (Blue Hawaiii Special Edition) at jeg får grinegnagsår.

Det koster å være kar / nerd.
    HD800 frister så klart, men prislappen gjør det ikke. Enda. Men "jeg hører hva du sier...."

Når det gjelder avstandsforelskelsen, så er det ikke mer alvorlig enn at jeg, som er et "elektrostathode" kan ta meg råd til en HE-4 fremfor en LCD-2 rent økonomisk sett. Og dersom jeg skulle bli invitert til et headfi-treff i nærmeste fremtid, så antar jeg at det ville vært morro å fått med et par med HE-4 også....:-D

Når det gjelder HD600 så håper jeg for Counterpointer sin del at de ryker ut snart (sammen med Yulongen) da de tross alt er hans. ;-)

Når det gjelder M50 så er eldstemann på 5 her i huset godt plantet på disse når de skal se litt på TV uten å forstyrre resten av familien. "Åhh, pappa, disse var deilige på håret..." kom det senest fra ham i dag når det var hans tur til å være alene i HIFI-rommet under barne-TV. Så vi får se hva som skjer der....

Er dog enig i at K701 sin lydscene er avhengighetsskapende. Jeg har vært alene hjemme i kveld da kona skulle til noen venninder å drikke litt vin, og når klokka begynte å nærme seg 0045 hadde jeg enda ikke sett på klokka siden hun reiste rundt 2000. De siste timene har det gått myyyye Kari, da jeg har vært på et utall konserter med henne og kjenner vokalen hennes meget godt. Og det K701 gjør "inni midt hode" er skremmende virkelighetsnært. Detaljer, engasjement, driv..... Jeg vet ikke åssen jeg skal få tid til å teste produkter for Hjemmekino nå......

Vel vel, nå er i hvertfall kvelden over, og det blir en ny dag i morra. På gjensyn/gjenhør/gjenskriv....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du som tar opp pennen kunne jo i din fase med "alternativ stereo" fått solgt inn noen head-fi "kort-omtaler"? Hvis ja; jeg kunne sendt deg HD800 og LCD-2 (ferdig innspilt) for en ditto omtale. Og, sendt deg V200, NuForce HDP og Yulong D100 som hodetelefonforsterkere (dersom ønskelig). Dette for at at artikkelgrunnlaget knyttet til head-fi og "nye" produkter skulle være sikret.

Ser for meg følgende headlines:

a) "Amerika vs. Tyskland", eller "DIY vs. tysk ingeniørkunst"
    b) "Audeze - En lydoddyssé"
    c) "Violectric HPA V200 - As der Reihe Kopfhörerverstärker"
    d) etc...

Hva tycks? Aktuelt?

Teaser: LCD-2 knuser HD800 i bassen og mellomtonen...og HD800 er ikke dårlige...
    Alltid interessant. Men jeg skal nok la meg selv gå veien og gjøre meg opp egne inntrykk etterhvert, for så å ta steget helt ut. Babysteps, you know. Men velviljen til å låne ut utstyr er forbilledlig, og blir garantert besvart i nær fremtid. Hører jeg uansett lyden av et treff? Det er faktisk reportasjemateriale i det og...... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Treff blir det garantert. Blir dessuten litt fristet til å sende deg LCD-2 + V200 "bare for tease / morro"...det spiller så j... bra sammen.

Tenkte å ha neste head-fi hjemme hos meg ultimo mai / juni. Vi får se hva de lokale foretrekker.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Når det gjelder HD600 så håper jeg for Counterpointer sin del at de ryker ut snart (sammen med Yulongen) da de tross alt er hans. ;-)
    Counterpointer er for tiden OVERSVØMMET :evil: med andre arbeidsoppgaver til en slik grad at jeg ikke har tid til å se film, langt mindre å bruke tid på head fi oppsettet.......
    Så det er med andre ord ikke noe stress for min del. Det er jo interesant å høre mitt utstyr sammenlignet med andre aktuelle komponenter 8) Jeg har jo noen AKG klokker og har tenkt å bytte ut HD 600 med en lukket variant. Siden jeg liker mine AKG studio 240 veldig godt så lurer jeg jo på om 701 kunne vært noe for meg, men er jo i tvil om Youlongen er god match.
    Leser derfor med interesse om temaet.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å lese litt erfaringer - har selv et par K701 som ikke har en skikkelig forsterker, men selv ønsker jeg en løsning med DAC også innebygget og ønsker å sjekke ut alternativer til eksempelvis HDP.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Artig å lese litt erfaringer - har selv et par K701 som ikke har en skikkelig forsterker, men selv ønsker jeg en løsning med DAC også innebygget og ønsker å sjekke ut alternativer til eksempelvis HDP.
    I følge flere, på både HFS og AVF, er vel Burson 160D en av de aller beste kombinasjonene med AKG K701/2. D-versjonen har jo også innebygget DAC. Usikker på om den passer budsjettet ditt, riktignok.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Treff blir det garantert. Blir dessuten litt fristet til å sende deg LCD-2 + V200 "bare for tease / morro"...det spiller så j... bra sammen.

Tenkte å ha neste head-fi hjemme hos meg ultimo mai / juni. Vi får se hva de lokale foretrekker.
    Du står selvfølgelig fritt til det

Jeg skal mest sannsynlig til Ålgård torsdag i neste uke for å gjøre en jobb. I den forbindelse er vel henting og bringing et bedre alternativ enn sending? Om det passer og fremdeler er aktuelt da?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se egen PM.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se egen PM.
    Lest og besvart!:-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Counterpointer er for tiden OVERSVØMMET :evil: med andre arbeidsoppgaver til en slik grad at jeg ikke har tid til å se film, langt mindre å bruke tid på head fi oppsettet.......
    Så det er med andre ord ikke noe stress for min del. Det er jo interesant å høre mitt utstyr sammenlignet med andre aktuelle komponenter 8) Jeg har jo noen AKG klokker og har tenkt å bytte ut HD 600 med en lukket variant. Siden jeg liker mine AKG studio 240 veldig godt så lurer jeg jo på om 701 kunne vært noe for meg, men er jo i tvil om Youlongen er god match.
    Leser derfor med interesse om temaet.
    Den er grei. Jeg får forsøke å ikke skuffe deg. Du må da for all del huske å være ditt ansvar bevisst og sende meg en krass PM når du må ha utstyret tilbake.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he det kommer nok aldri noen krass pm fra meg :-D men skal si fra når tiden er inne, det blir nok før jul skal du se........

Du står foresten fritt til å viderelåne ut utstyr til Tiger, eller andre du mener er tiliten verdig, synes dette er i god Avforum ånd. Har fått masse hjelp og godwill fra mange så det er på sin plass å yte litt tilbake

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar alt med på lasset til Rogaland i slutten av mai. Så da får du ønsket ditt oppfylt.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var så heldig å få en rask visitt hos godeste Tiger i går kveld, med det formål å få et kjapt inntrykk av hva Audeze LCD-2 og Sennheiser HD800 kan gjøre sammenlignet med AKG701/2. Ble sittende igjen med mange inntrykk som skal få tid til å modnes litt, men HD800 og LCD-2 er fantastiske på hver sin måte. Som Tiger også sliter med, skulle jeg ha hatt store og lange tenkepauser på hvem jeg skulle ha beholdt av dem dersom jeg måtte tvinges til kun å sitte med et par.

Uansett, med tanke på at "ingen" hodetelefoner kan "alt", så kastet jeg meg hodestups ut i et impulskjøp i går kveld og kjøpte både usett og uhørt det velholdte settet med Audio Technica W1000 som havnet på børsen i går kveld. Her er jeg veldig spent på hva jeg får, og gleder meg til å legge ørene mot dem...

Så da gjenstår det bare for Schiit å få sendt en Lyr nå da.....

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye kanner :-)

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Så da gjenstår det bare for Schiit å få sendt en Lyr nå da.....
    Min ble sendt fra Schiit 12. mai...

*Processed through Sort Facility, May 12, 2011, 7:37 pm, SANTA CLARITA, CA 91383
    *Acceptance, May 12, 2011, 4:36 pm, NEWHALL, CA 91321
    *Electronic Shipping Info Received, May 12, 2011

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å treffe deg, Anfield.

Ser W1000 virkelig skal blomstre med en rørforsterker, så da kan nok Lyr være en god match. Grattis med et anderledes hodetelefonvalg. Alltid spennende når noen velger litt anderledes.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Gratulerer med nye kanner :-)

Min ble sendt fra Schiit 12. mai...

*Processed through Sort Facility, May 12, 2011, 7:37 pm, SANTA CLARITA, CA 91383
    *Acceptance, May 12, 2011, 4:36 pm, NEWHALL, CA 91321
    *Electronic Shipping Info Received, May 12, 2011
    Da har jo du din til 26. Så da får vi jo testet det ut, kanskje ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å treffe deg, Anfield.

Ser W1000 virkelig skal blomstre med en rørforsterker, så da kan nok Lyr være en god match. Grattis med et anderledes hodetelefonvalg. Alltid spennende når noen velger litt anderledes.
    Likeså :-)

I flere tråder på Headfi.org så nevnes dette ja. Derimot er det de samme, og i et relativt lite antall, som mener dette så om det er gjeldende for akkurat denne gjengen eller om det er en opplest og vedtatt sannhet hos de fleste, vel det gjenstår å se. Det er vel egentlig bare Yamamoto som teller også, når det gjelder rørforsterkere.... ;-)

Når det gjelder W1000, så var det litt impulskjøp. Spennende da de skiller seg godt ut fra hva jeg har fra før. Kanskje de også er veldig annerledes de du har, Tiger? Uansett, jeg tar disse med 26 så får alle høre...

Side 116 av 143 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •