Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 115

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 115 av 143 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 2,281 til 2,300 av 2846
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Godt å høre at du er tilbake. Hjemmekino bladet har ikke vært det samme etter at både du og Atle sluttet å skrive....
    +1!
    --
    @Vettemann: "Begynt som skiftleder på smelteverket der nord"??
    Hmm, ingen vet hvor haren hopper nei....

Ellers høres det jo svært så besnærende ut med en hjemmehos-reportasje oppe i nord!
    Kanskje jeg skulle foreslå å stille som sjåfør, og snike meg med på den måten?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    +1!
    --
    @Vettemann: "Begynt som skiftleder på smelteverket der nord"??
    Hmm, ingen vet hvor haren hopper nei....

Ellers høres det jo svært så besnærende ut med en hjemmehos-reportasje oppe i nord!
    Kanskje jeg skulle foreslå å stille som sjåfør, og snike meg med på den måten?
    Det stemmer Jan, trodde du hadde fått med deg at jeg skulle flytte? Årsaken har du jo truffet:wink:

Spørs om gutta tør å sitte på da:grin:

Hadde vært svært hyggelig å få deg/dere på besøk.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Salon Anfield er det litt mer aktivitet enn det som kommer frem i denne tråden. Men tiden brukes også godt til å nyte at våren er kommet etter en forferdelig laaaaaang vinter, og det er deilig å stelle i hagen igjen.

Når det gjelder hovedoppsettet, så har ting landet godt. Det har skjedd en endring i oppsettet mitt, men hva det er det skal jeg komme nærmere tilbake til når alt er klart for presentasjon. Inntrykkene kommer på trykk. Det betyr at Arcam ble benyttet som testreferanse, og er allerede solgt til en god venn av meg. Så da er alt på plass. En presentasjon av anlegget kommer når jeg får tid og lyst til å ta bilder.

I mellomtiden har jeg kost meg med den lille vinden av head-fi som har blåst over AV-forum den siste tiden. Dette med head-fi er utrolig fascinerende og en kan dyrke "kjøp-og-salg"-biten av denne hobbyen uten å gå økonomisk i ruin samtidig som en gjør seg masse erfaringer.

Jeg har fra før Audio Technica ATH-M50 i hus. En lukket konstruksjon med masse bass og driv på den rette musikken (les Dream Theater, Muse, Toto m.m.fl.) For å lettere få en referanse innen head-fi har jeg nå også gått til innkjøp av et par av disse:

Velkjente AKG K-701 er på vei inn. Disse får en nå faktisk nye for under 1900,- og det må, etter hva jeg har lest om disse klokkene, være et røverkjøp.

Disse skal jo også drives godt, og det er jo snart tid for å tilbakelevere Counterpointer sin Yulong. Etter masse leting har jeg landet på en av disse:

Schiit Audio Lyr (se Schiit Audio — Headphone amplifiers, made in USA.) Denne burde klare å drive det meste, og selv om den kanskje ikke er den perfekte match for K-701 er det lov å tenke fremover. Som jeg skrev i "hodetelefontråden" til Tiger så snuser jeg litt på Hifiman HE-4 også, og de krever jo en "bøs" forsterker. Lyr burde klare brasene her, så da gjenstår det å se hva jeg ender opp med at head-fi samling i Salon Anfield etterhvert....

Musikk er moro....

Edit: rettet til HE-4

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykken ligger i musikken, og nytelsen i lyd kvaliteten.

Flott at du har funnet matchen du har lett etter! Gleder meg til noe skriverier fra deg rundt lydopplevelsen.

Ser du har testet en del hodetelefoner, og du kjenner de som jeg bruker for det meste. Nemlig Koss Pro 4AAAT, jeg kunne tenkt meg noe mere driv i bunn, men ikke miste mellomtonen som bor i disse. Har du noen tips på hvliken vei jeg kan gå?

A.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre er det lenge siden jeg har vært borti Koss`ene, så jeg kan dessverre ikke gi deg noen vettuge ord her. Men spør i hodetelefontråden, kanskje noen der vet råd?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med K701 og ny Lyr på vei. Ser frem til en Lyromtale på glanset papir (håper...).

Blir spent hvem som får sin først; du, Hellnoob eller meg.

PS: Fikk du Sievekingen din omsider?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, Sievekingen kom omsider. Var mye tull med tollvesenet der vistnok som gjorde at det tok tid. Men; når den først kom frem så var den selvfølgelig i feil farge, de hadde sendt meg en walnut i stedet for zebrano. Så den som ler sist, ler best Tiger. Jeg har bestemt jeg for å leve med det, og ikke returnere den. I stedet får jeg kanskje heller bestille et til når K701 er i hus.

Jeg tror jeg har skrevet mailadresse når jeg punchet ordren gjennom Google Checkout i går, for jeg fikk aldri noen bekreftelsesmail på handelen. Skummelt... :???: Sendte i dag mail til Schiit om de hadde mottatt ordren og fikk ok på den. Fikk oppgitt forsendelse i midten av mai, så jeg regner med at jeg ikke kommer til å få denne før dere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig skal MULTICOM / Velkommen ha ros for ekspeditt ordrehåndtering. Jeg punchet inn ordren i går og i dag lå det pakkelapp i postkassen til meg. Det er akseptabelt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj. God pris. Spent på hva du synes om K701 opp mot HD600 og M50. Også spent på om du som erfaren traver kommer til å mene K701 låter anderledes etter 1-2 ukers 24/7 innspilling.

Ganske ironisk med den der Walnut / Zebrano saken, ja.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Blir spent hvem som får sin først; du, Hellnoob eller meg.
    Ettersom jeg har bestilt ekstra rør fra Schiit, fortjener jeg å få min først. Dessuten kan jeg da hetse dere to for å være "me toos" :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Ettersom jeg har bestilt ekstra rør fra Schiit, fortjener jeg å få min først. Dessuten kan jeg da hetse dere to for å være "me toos" :-D
    Hehe, jeg skal klare å leve med det...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Oj. God pris. Spent på hva du synes om K701 opp mot HD600 og M50. Også spent på om du som erfaren traver kommer til å mene K701 låter anderledes etter 1-2 ukers 24/7 innspilling.

Ganske ironisk med den der Walnut / Zebrano saken, ja.
    Akkurat det gleder jeg meg faktisk til å "forske på"/finne ut av selv. Side det har stått såå mye om endringene ved innspillingstid, der noen mener de ikke endrer seg så mye, mens andre påstår at de nesten får nye klokker, er ytterpunktene på skalaen.

Uproblematisk å la den ligge til innspilling 24/7, der er det litt lettere med head-fi enn fulltoneoppsett ja....:grin:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått et par timer med mine nye AKG K-701 sammen med Audio Technica ATH-M50. Først et lite stemningsbilde:

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4463-jpg

De aller første inntrykkene har satt seg litt:

- AKG K701 virker å passe "nepa" mi rimelig godt. Ingen store ubehag, og putene føles mer luftig mot hodet enn M50. En liten korrigering av bandet på toppen når de først sitter på topplokket og jeg er klar.

- Jeg blir veldig mye fortere "klam" i ørene med M50 enn K701.

- det samme gjør lyden, altså føles luftigere. Ingen bombe. Mye mer attack i trommer og cymbalanslag

- mye "mindre" bass i K701. Den er der, men er sykt stram. Kjenner at det krever litt futt fra en bedre forsterker for å få ut potensiale i bunn.

- K701 er mye mer effektkrevende. Nå i kveld brukte jeg bare hodetelefonforsterkeren i den integrerte saken jeg har som gir 120 mW ut. Da må en vri veeeldig mye høyere for å oppnå samme lydtrykk.

- K701 føles vidåpne sammenlignet med M50, men allikevel litt knyttet. Vanskelig å forklare, men dette skyldes "garantert" forsterkeren.

- Diskanten er mye mer "pågående" på K701. På godt og vondt. Med en riktig matchet DAC og forsterker kan dette bli meget bra føler jeg.

- Mellomtonen er mye bedre på K701

- Den rette kabelen på K701 er mye bedre for meg enn på M50, siden jeg sitter og nyter head-fi fra godstolen i rommet der hovedoppsettet står. Da blir den krøllete ledningen på M50 litt for snau, og må enten forlenges eller holdes stramt i hånden. Uholdbart i lengden.

Vel, det var impulsene kjapt nedtegnet. I natt settes nettradioen på, høyttalerne i hovedoppsettet kobles ut, og de skal få kose seg med litt musikk og innspilling....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge "erfarne brukere og ´sannhet´" vil de to svakhetene du bemerker med K701 forsvinne med innspilling. Så, igjen, jeg er spent hva du selv synes etter 1-2 uker med 24/7 spilling på dine dine nye K701.

Gratulerer med nye AKG. Jeg tror de låter "kick ass" på 17. mai. Dersom du NÅ bruker Yulong, så spiller K701 for lyst. Med en annen forsterker så får du mer "kjøtt og blod".

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke giddet å koble opp Yulongen, så det er fremdeles den integrerte som står for morra. Skrudde likegodt av hovedøyttalerne nå, og tok på K701 mens jeg surfer og det er ikke for "lyst" i toppregisteret, og mellomtonen er jo myyyye bedre enn på M50. Men savner det ektra ponduset i bunn som "alle" sier skal komme litt med innspilling og ikke minst en bedre forsterker.

Ørene mine passer forøvrig meget godt "inni hullet" og jeg kjenner fremdeles ikke noe ubehag etter den 2 timen.....

Snakket med Christian på Audiocompaniet i dag (forøvrig verdens mest hyggelige og pratsomme fyr), og det finnes vel kanskje en sjanse for at Musical Fidelity M1 HPA og M1 DAC kan komme til meg på besøk om noen uker. Det kan bli spennende.

Kjenner nå at Lyr faktisk skulle ha vært her NÅ..... :-D

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte en Musical Fidelty x-can v8 til mine 701.
    Godt med krefter og nydelig oppløst lyd.
    Dette er en kombi som flere med 701 går god for:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter den siste timen, så kjenner jeg litt mer til det beryktene båndet på toppen (forøvrig litt rart at de har slike nedsenkede "knapper" på båndet, det burde da være flatt?)

Ellers så har jeg lyttet litt nøyere nå til K701 med to av mine desiderte favoritt-testlåter, Kari Bremnes sine "Grågåsa" og "Månestein". Og jeg er lettere sjokkert (ja, jeg vet det er store ord) over lydbildet/oppløsningen som K701 i sin uinnspilte tilstand gir meg. Litt mer fylde i bunn, så....

Tydelig at headfi har noe for seg, bare en kommer opp på et "visst" nivå... :-)

Så, tilbake til Kari....

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er vi enige, på rene hifi parametre når ikke M50 AKGene til knærne. Og ledningen på M50 er jo utrolig irriterende, hvem finner på slik elendighet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte en liten seanse med Dream Theater nå, og der foretrakk jeg faktisk M50. Så da er ikke verden gal allikvel..... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si det igjen; Head-fi er gøy.

HD800 låter som en "svært bolet" utgave av K70x. Mellomtonen er mer ekte. Bassen er mer til stede. Utklingingen i toppen er den samme, men mindre "pågående". Lydscenen er større. Men, prisforskjellen er 4-gangeren...

Med amerikanske DIY Audeze så får man (desverre) følelse av at HD800 låter "litt" kunstig. LCD-2 sin mellomtone og bass er "to die for".

Det ironiske her er at LCD-2 er svært stabil på 50ohm gjennom hele frekvensspekteret, mens HD800 som rankes som 300 ohm peaker mye mer. Sistnevnte trives derfor med en hodetelefonforsterker som klarer å levere nok spenning, og ikke bare nok strøm, som K70x trives med.

V200 klarer, som en av de få, begge deler. Men V200 "ain´t no beauty", så at enkelte velger den bort er forståelig. Lydmessig derimot; you guess.

Ser frem til at du får Lyr. Bare husk en ting; Lyr trives (påstås det) aller best med høyimpedante hodetelefoner. Nå sa vel 6moons at HD800 passet som "hånd i hanske" og at LCD-2 var "ganske god".

Godt å høre du trives med "enkel stereo" (les; hodetelefoner).

PS: Tror ikke K701 kommer til å levere mer bass uten en annen forsterker. I.e. innspilling vil ikke gi en signifikant opplevelse av bass, desverre. Men, med en god hodetelefonforsterker; litt mer bass.

Komfortmessig: HD800 > K702 > LCD-2

Side 115 av 143 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •