Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 114

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 114 av 143 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 2,261 til 2,280 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Kudos til OHC, og bra det ordnet seg for deg. Du er med andre ord på jakt etter elektronikk igjen, eller har jeg gått glipp av noe? Eller blir det Densen igjen?
    Hehe, regnet med at jeg fikk det spørsmålet raskt. Det blir ikke Densen med det aller første. På de volumene som jeg ikke hadde mye støy på så fikk jeg jo lyttet litt, uten at jeg fikk gått i dybden på det hele. Men inntrykket var at det vel kanskje ikke helt var det jeg ønsket meg og jeg ble ikke blåst bakover av det hele for å si det sånn. Jeg ble også litt skeptisk til Densen pga erfaringene, selv om en ikke skal vektlegge det så mye. OHC viser seg jo fra en strålende side her og jeg ville fremover ikke vært utrygg på å kjøpe Densen for å si det sånn.

Apropos nytt utstyr, så "ligger jeg litt på været". Jeg har en Arcam FMJ A32 i sikte som jeg kan få rimelig og som jeg vet hva duger til. Jeg har også fått en forslag jeg tygger litt på i øyeblikket, og sånn sett skal det vel bli råd med å få forsøkt litt utstyr i eget hus og finne den idelle kombinasjon med mine eminente Sonus faber Concerto Domus... ;-)

Disse høyttalerne blir jeg mer og mer imponert over og ikke minst glad i. Kanskje det aller beste bruktkjøpet jeg har gjort. De ser fantastiske ut, de spiller med en overbevisning på det aller meste av musikken jeg spiller, de viser seg faktisk ganske altedende der. De har sine begrensinger selvfølgelig, men de passer perfekt i rommet mitt uten spesielle minus å trekke frem. Av alle høyttalere jeg har hatt i hus er det kun Martin Logan Vantage som har passet like bra i rommet. Justeringen på ML sine bassmoduler er jo geniale og gjør at du kan tilpasse dem til omtrent ethvert rom. Men de koster jo endel mer enn mine Sf, så det får bli senere i livet...... :-)

Ahhhhh, denne hobbyen sine gleder......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Om alle selgere hadde oppført seg slik......

Hyggelig var det i alle fall, at det til alt overmål løste seg såpass bra for begge parter!
    Ikke sant, og litt raskere og mer smertefritt en din lille episode..... :-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt det løste seg. Vi får følge med på hva som dukker opp i horisonten, regner ikke med Yamahaen får fast jobb med å piske i vei elementene i SF-ene. ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan du være sikker på, selv om det i høyeste grad er nytbart det og... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dyrk nostalgien og slå til på den Arcamen (FMJ A32).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av tanken det ja. Den får en jo nå så billig at jeg nesten ikke kan la være. Og jeg vet hva jeg får. Dette er vel noe av det mest lydmessige nøytrale, samt velbygde og funksjonsmessige delikate produktet, jeg har eid. Jeg lystet veldig, før Densen, på arvtageren A38, men selger ombestemte seg som kjent og ville ikke selge.

Så får vi se (eller høre). Jeg ser lyst på fremtiden uansett.... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innimellom all musikknytelsen så skjer det ting i kulissene. Arcam FMJ A32 er i hus, og gjør seg ikke kostbar sammen med Concerto Domus. Dette låter bra, er brukervennlig og koster ikke skjorta. Jeg fikk samtidig tak i en god og gammel CD-spiller fra samme produsent; Arcam FMJ CD33.

Dette var jo rimelig kostbare produkter når de ble lansert, men etter noen år har jo bruktverdien falt merkbart. Men ikke lydkvaliteten. Og da blir det billig moro.

Disse produktene er velkjente for meg, og jeg vet hva jeg får av prestanda. Dette gir meg igjen en god plattform å stå på fremover, da ringen på mange måter er sluttet for mitt vedkommende. Akkurat som akto har jeg lurt litt på å ta pennen fatt igjen. Med den forskjellen at jeg nå har sagt ja til å bli en bidragsyter for Hjemmekino igjen fremover. Ikke like hissig på grøten som forrige gang kanskje, men det kan jo da bli en test i måneden eller noe slikt. Vi får se hvor mye tid jeg får til rådighet. Time will sjåv....

Snill kone som jeg har, så har jeg nå også fått lov å leke meg litt i hovedstua i huset, og kan teste ut produkter i to forskjellige rom i huset. DET er kona si det...

Utover det, så nytes det mye musikk i øyeblikket, både på mitt "referanseoppsett" og de aller første testproduktene i Hjemmekino MKII-perioden. Jeg føler meg priviligert som får nyte dette og er glad for hver kveld i godstolen. Livet kunne vært myyyee verre enn akkurat nå!

Kveldens musikalske tips (som nytes av we speak):

Lee Ritenour - Is this Love

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD-spiller, ja...

Har ikke du gått trådløst + ekstern DAC?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med comeback.:-D
    Når skal du i ilden. Neste nummer?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro med litt nostalgi og FMJ-produktene. Godt jobba med å skaffe den comboen.

Ser frem til hva pennen vil trylle frem av omtaler.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    CD-spiller, ja...

Har ikke du gått trådløst + ekstern DAC?
    Referanse vet du. ;-) Jeg har min MacMini, Sonos og Counterpointer sin Yulong DAH-1 i oppsettet også. Litt valgmuligheter skal en ha...

Edit: Fikk i dag pakkelapp angående min bestilte Rega DAC også, så da er jeg sikret med både ny DAC og drivverk.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Gratulerer med comeback.:-D
    Når skal du i ilden. Neste nummer?
    Nope! Ikke før mai-nummeret....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Morro med litt nostalgi og FMJ-produktene. Godt jobba med å skaffe den comboen.

Ser frem til hva pennen vil trylle frem av omtaler.
    Takker for det. Ny avatar ja. Spent på når mitt kommer. Har ikke hørt noe fra Svalander siden jeg betalte sist fredag.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt musikktips:

Pat Metheny/Anna Maria Jopek - Upojenie

Den polske vokalisten Anna Maria Jopek og jazz-gitaristen Pat Metheny gjorte en innspilling sammen, i Polen, med en blanding Polsk folkemusikk, og Pats egne låter - lagt på vokal av denne vevre kvinnen fra østen - der solen står opp omtrent hver dag. Jeg oppdaget ikke denne skiva før jeg tilfeldigvis fant den på Spotify faktisk. Albumet Upojenie er et "moderne" jazz/folkemusikk album, og anbefales for de som liker silkemyke og rene kvinnestemmer sammen med musikk og komposisjoner av verdens beste jazz-låtskriver - Pat Metheny.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart. Bestilte du via PayPal-linken du fikk fra dem? Stativet sendes som "brev".

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte over nettbank med den proforma-invoicen jeg fikk fra dem. Logget alt som beskrevet i mail. Sender dem en mail i morra.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Nope! Ikke før mai-nummeret....
    Godt å høre at du er tilbake. Hjemmekino bladet har ikke vært det samme etter at både du og Atle sluttet å skrive....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg til du blir skribent i Hjemmekino igjen!
    Håper forøvrig Akto også kommer tilbake...

Mvh Riceman

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med flotte høyttalere. :-D

Blir spennende og høre om Rega DACen, den har jeg gått selv å tenkt på.
    Er jo og mulighet å få tak i her på vestlandet,så får ta meg en tur til byn i juni. :-) Den må jo kjøpest vis den skal bli testet.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis!!

Gratulerer med come-back Rune. Gleder meg til å lese.

Kanskje du og Atle kan skrive hjemme-hos reportasje hos meg neste sommer, med fiske, cognac og øl til

Siden jeg har begynt i ny jobb som skift-leder på smelteverket her nord, så kan vi jo realisere Herr Torp's fotodrøm også:-D

Side 114 av 143 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •