Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 113

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 113 av 143 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 2,241 til 2,260 av 2846
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er vel fremdeles mulig å få omgjort dette, Tiger?
    ...Og har tydeligvis valgt rett variant...
    Dust. :twisted: Har sendt mail til vår svenske pusher allerede. Krysser fingrene. 8)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble dessverre ikke den helt store opplevelsen dette.

Etter å ha gledet meg til å teste dette ut, samt at Posten omtrent har overgått seg selv og fått levert settet fra Oslo til Arendal på to dager, ble det en nedtur når alt var koblet opp skulle spille. Ikke lydmessig, men funksjonsmessig.

Det er en kraftig buring og støy i forsterkeren, men det er ujevnt på hvilke volum en spiller på. Etter å ha testet i en periode er det en ting som gjentar seg. Det er tyst som det skal være når jeg setter på enten en CD eller musikk streamet gjennom Sonos. Etter å ha vært ute av rommet i et par tre minutter så er det en kraftig during i høyttalerene. Når jeg "muter" musikksignalet, for deretter å justere på volumknappene på forsterkeren, endrer støyen seg. Nå sist var det en kraftig dur på signalstyrke 45. Når jeg så justerte oppover ble signalet gradvis svakerne dess høyere det kommer, og helt borte på 49. Når jeg går tilbake reverseres støyproblematikken, og når jeg kommer ned på 45 igjen er det like kraftig som før. Går jeg derimot videre nedover til 44 blir det plutselig helt tyst igjen. Merkelig.

Dette er jo ikke det helt store, og jeg antar at jeg nå må sende forsterkeren til OHC for reparasjon. Det er drit kjedelig når det er snakk om et "nytt" produkt. Produktet er kun ca et år, så det burde ikke være noe problem med garanti. Jeg hadde mine bange anelser når jeg ringte selger, men heldigvis tok han telefonen og var veldig interessert i å hjelpe videre med dette da det (holdt på å si selvfølgelig) ikke hadde vært slik hos ham før han sendte det.

Ja ja, da ble det ikke sjelefred i kveld som jeg håpet på. Men jeg får heller benytte kvelden til å gjøre meg opp noen lydmessige tanker og ikke la dette irritere meg for mye. "Det vil jo helst gå bra...." pleide min gamle bestefar å si. Jeg velger å tro på det i kveld.....

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kjedelig når slik sjer. Fikk du med kvittering?
    Krysser fingrene for at dette ordner seg.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leit å lese!
    Du får trøste deg med fotballkampen senere i kveld, så er du i alle fall kvitt problemet et par timers tid. ;-)

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipe nyheter!
    Går det ikke an å ta posten for skaden? Det er vel ikke utelukket at det er posten som har skylden? Låter forresten komboen bra på de støyfrie volumene?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått lyttet veldig nøye etter dette. Det som derimot er tydelig nå er at det er de samme stedene/tallene på volumjusteringen som har problemer, uavhengig av hvilken kilde eller inngang en bruker. Ergo ligger dette på volumjusteringen og ikke på kildeinngangene.

Greit nok å ta selgers ord for "god fisk", men dersom han hadde visst om dette, tror du/dere han ville ha innrømmet det da? Neppe. Da er det lettere å spille uvitende å håpe at dette går greit. Jeg har nå bestemt meg for å forsøke å reversere dealen, og tilby meg å levere disse hjemme igjen hos selger og vise hva som er feilen. Da får han, som første eier, ta dette opp igjen med Oslo HIFI Center. Om det blir fikset, og jeg fremdeles ikke har fått handlet noe nytt, da skal jeg vurdere å kjøpe dette igjen. Men først vil jeg ha pengene igjen.

Så får vi se hva som skjer. Planen er at vi skal prates igjen i morra.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Leit å lese!
    Du får trøste deg med fotballkampen senere i kveld, så er du i alle fall kvitt problemet et par timers tid. ;-)
    Ser dårlig ut med den trøsten, gitt... ;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen dum måte å gjøre det på. Lykke til i morgen, håper det ordner seg. Vi venter i spenning på fortsettelsen.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser dårlig ut med den trøsten, gitt... ;-)
    Eneste som hjelper nå er

SB Touch

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, i går ble det vel mer

Nå har selger bekreftet på SMS i kveld at dette skal vi finne en løsning på, så er det fremdeles håp. Hadde vært ufattelig usikker om selger ikke hadde besvart verken telefon eller SMS. Foreløpig velger jeg å tro på en løsning.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så godt å høre!

Dette ordner seg nok...

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ufattelig kjedelig hendelse som ikke burde ha funnet sted. :evil:

Krysser fingre for en god løsning slik at om kort tid kan du ha mere denne følelsen:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig.

Men, hadde jeg ikke visst bedre, så kunne man tolke at Mr. PowerPoint nettopp er i ferd med å falle / skli på glattisen...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjenner ikke jeg selger, men det hender jo noen ganger at ting skjer når utstyr blir flyttet og kommer til nytt strømnett. Dermed kan det godt hende at dette var ukjent og at han vil ordne opp.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt ordner seg for snille gutter!

I dag hadde jeg en avtale med selger i Oslo om å levere tilbake utstyret og reversere dealen. Selger har hele tiden oppført seg eksemplarisk og vært løsningsorientert, og søkt å finne løsninger for begge. Jeg ble så glad for dette at jeg faktisk tilbød han å få min nyinnkjøpte fjernkontroll Gizmo som takk for at han var så skvær i denne dealen. Det kostet meg noen kroner, men det er verdt det for å få ordnet opp.

I ettertid har jeg hørt at selger oppsøkte Oslo HIFI Center med produktet og feilbeskrivelsen fra meg og endte opp med å få med seg en splitter ny forsterker på stedet. Dette står det respekt av og jeg vil gi all mulig honnør til OHC og deres håndtering av dette. Her er det maaaaange butikker som har mye å lære.

Så da endte det ok for min del, men alldeles strålende til slutt for selger. En pyton historie ble til en solskinnshistorie til slutt.

Jeg er en "sucker" for en happy ending. Så jeg sier skål og ønsker alle en lykkelig HIFI-kveld :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Befriende, tenker jeg:

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt ordner seg for snille gutter!

I dag hadde jeg en avtale med selger i Oslo om å levere tilbake utstyret og reversere dealen. Selger har hele tiden oppført seg eksemplarisk og vært løsningsorientert, og søkt å finne løsninger for begge. Jeg ble så glad for dette at jeg faktisk tilbød han å få min nyinnkjøpte fjernkontroll Gizmo som takk for at han var så skvær i denne dealen. Det kostet meg noen kroner, men det er verdt det for å få ordnet opp.

I ettertid har jeg hørt at selger oppsøkte Oslo HIFI Center med produktet og feilbeskrivelsen fra meg og endte opp med å få med seg en splitter ny forsterker på stedet. Dette står det respekt av og jeg vil gi all mulig honnør til OHC og deres håndtering av dette. Her er det maaaaange butikker som har mye å lære.

Så da endte det ok for min del, men alldeles strålende til slutt for selger. En pyton historie ble til en solskinnshistorie til slutt.

Jeg er en "sucker" for en happy ending. Så jeg sier skål og ønsker alle en lykkelig HIFI-kveld :-)
    Kudos til OHC, og bra det ordnet seg for deg. Du er med andre ord på jakt etter elektronikk igjen, eller har jeg gått glipp av noe? Eller blir det Densen igjen?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om alle selgere hadde oppført seg slik......

Hyggelig var det i alle fall, at det til alt overmål løste seg såpass bra for begge parter!

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De må kjenne til feilen mao om de valgte å løse det på den måten. En evt lang service-tid og/eller ventetid på deler er aldri gunstig i noen som helst situasjon, og bør absolutt i slike tilfeller løses på den måten. Men tipper det er mange frittstående sjapper som lett kan slite om denne løsningen benyttes ofte. Uansett: flott at det løste seg :-)

Side 113 av 143 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •