Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 111

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 111 av 143 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 115 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 2,201 til 2,220 av 2846
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med Sonus Faber som høyttalere faller vel forsterker valget på den som gir en del i mellomregisteret?

A.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thule IA75B, er den i din gate så vet jeg om en som mumler litt om å skifte en.

Salon Anfield - med lave skuldre...-thuleia75b-jpg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låter egentlig Densen, Hegel og Bladelius så veldig forskjellig på et par SF?

Kjøp den som du synes ser finest ut.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Med Sonus Faber som høyttalere faller vel forsterker valget på den som gir en del i mellomregisteret?

A.
    Hvorfor? Akkurat mellomtonen er jo et av Sonus faber sine sterke kort. Hvorfor kaste mere køl på bålet kun der?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Thule IA75B, er den i din gate så vet jeg om en som mumler litt om å skifte en.

Salon Anfield - med lave skuldre...-thuleia75b-jpg
    Takker for tipset, men akkurat Thule står ikke så høyt i kurs her i leiren. Mange dårlige erfaringer og historier fra den lokale HFK-jappa opp i gjennom årene satte en stopper for lysten der, gitt....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Låter egentlig Densen, Hegel og Bladelius så veldig forskjellig på et par SF?

Kjøp den som du synes ser finest ut.
    Hehe, en liten brannfakkel fra Tigergutt på morrakvisten? Jeg vil anta at det er forskjeller ja, men hvor store de er er vel egentlig spørsmålet. Ikke tvil om at Bladelius Thor, med sin enorme strømforsyning og kraftige "bunnivå" sikkert vil oppleves annerledes enn Densen sin B-110, spesielt om en skulle ønske å spille HØYT. Men det er det sjelden jeg gjør (kun med hodetelefoner for tiden), så da spiller det kanskje mindre rolle som du sier....? Men jeg tror på forskjeller, ja..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp.

Meningen med innlegget mitt var nettopp å få deg til å vurdere i de baner. På et volum de fleste av oss lytter til musikk, så vil jeg anta at forskjellene er mer subtile.

Det med feelgood-følelse / eierglede / føle man har nok krefter / konsensus fra andre omtaler / o.l. teller vel så mye i vurderingene vi ofte gjør. Hvordan vi tolker disse informasjonsparametrene, enten vi liker det eller ikke, gir en viss placeboeffekt. Placebo da tolket positivt.

Den lydmssige forskjellen, som det er vanskelig å isolere og ta stilling til når man påvirkes av "alt det andre", blir marginal.

Jeg ville derfor, utifra det du nettopp resonnerte selv, mene at en Hegel H200 eller en Thor / Tyr er din neste forsterker.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mine Vienna syns jeg Bladelius Thor II var adskillig bedre enn Hegel, med det forbehold om at jeg hørte de i forskjellige rom. Ga 12500,- for min Thor II nå nettopp, så den er vel ikke dyrere enn en Hegel? Glem den Thor I som ligger på sentralen, han har bomma stygt på prising...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    På mine Vienna syns jeg Bladelius Thor II var adskillig bedre enn Hegel, med det forbehold om at jeg hørte de i forskjellige rom. Ga 12500,- for min Thor II nå nettopp, så den er vel ikke dyrere enn en Hegel? Glem den Thor I som ligger på sentralen, han har bomma stygt på prising...
    My point excactly... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nettopp.

Meningen med innlegget mitt var nettopp å få deg til å vurdere i de baner. På et volum de fleste av oss lytter til musikk, så vil jeg anta at forskjellene er mer subtile.

Det med feelgood-følelse / eierglede / føle man har nok krefter / konsensus fra andre omtaler / o.l. teller vel så mye i vurderingene vi ofte gjør. Hvordan vi tolker disse informasjonsparametrene, enten vi liker det eller ikke, gir en viss placeboeffekt. Placebo da tolket positivt.

Den lydmssige forskjellen, som det er vanskelig å isolere og ta stilling til når man påvirkes av "alt det andre", blir marginal.

Jeg ville derfor, utifra det du nettopp resonnerte selv, mene at en Hegel H200 eller en Thor / Tyr er din neste forsterker.
    Hehe, vi får se hva det ender med, og om det blir en digimedalje på deg :-)

Ellers så er jeg enig i at det er noen flere parametre som teller med når en skal velge anlegg til eget bruk enn når det gjelder å "dissekere" lyden fra et komponent for å lage en produktomtale. Selv om det også her vil være subjektive vurderinger i bildet, så vil jo slike ting vektlegges i langt mindre grad enn det lyd- og funksjonsmessige. Naturlig nok.

Når det gjelder hva andre mener om utstyret, så er jeg blitt så gammel nå at jeg bryr meg relativt lite om akkurat det. Det viktigste er at utstyret skal funke for meg. Både estetisk, lydmessig og funksjonsmessig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsetter med et par gode musikktips i tråden her, det er alltid kjærkommen lesing i andres tråder synes jeg.

Jeg har blitt fullstendig hektet på Lee Ritenour sine plater siste dagene, og denne oppsummerer et godt tverrsnitt på hva mannen har laget gjennom årene:

Amazon.com: The Very Best of Lee Ritenour: Lee Ritenour: Music

Ellers, for de som er glade i gitar, så kan denne perlen anbefales:

Rodrigo y Gabriela, 11:11
    Amazon.com: 11:11: Rodrigo y Gabriela: Music

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rodrigo y Gabriela er en av favorittene og helt fantastisk når man vil ha opp pulsen. Skal ta en lytt til Lee Ritenour.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ønsker å være litt mer "eventyrlysten" på jazzen, så er dette albumet sterkt å anbefale:

All the Birds: Marilyn Mazur: Amazon.co.uk: Music
    Marilyn Mazur - All The Birds/Reflecting

Spesielt sporet "Coming Into Life" er en stemningshøydare for meg, gitt at du er i et litt laidback mood og føler deg mottakelig for jazz.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig lyd på det Mazur albumet der, kjøpte den CDen for 10,- på Bok og media, fant den i en "skal ut"-boks de hadde der.

Rodrigy y Gabriela er kanon, utrolig tøft, synes denne er stas:

Og Ritenour sin 6 String Theory er jo også en catchy sak...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God musikksmak du, Cyber.... ;-)

Marilyn Mazur spiller forresten i Arendal Kulturhus i morgen, torsdag, om du er interessert i en liveopptreden. Jeg sitter ringside med et par glass rødvin.... :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lee Ritenours Best of var som å høre en hybrid av Peter White og The Rippingtons. Så; jeg liker det.

Plata 6 string theory virker veldig god. Litt mer "trøkk" i lyden.

Marilyn er lempet i "Kandidatlista" mi i Spotify.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    God musikksmak du, Cyber.... ;-)

Marilyn Mazur spiller forresten i Arendal Kulturhus i morgen, torsdag, om du er interessert i en liveopptreden. Jeg sitter ringside med et par glass rødvin.... :-)
    Den som hadde tid og mulighet...

Godt du nyter livet, mye god musikk i Arendal året rundt skjønner jeg...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så har kvelden blitt brukt til å fatte en beslutning angående elektronikk i budsjettklassen som skal fore mine Concerto Domus med elektriske impulser fremover.

Fikk i kveld tilslaget på et par år gammel elektronikk fra våre danske venner i Densen. Jeg har aldri hørt Densen i eget oppsett før, og tar herved sjansen på dette uhørt. Noe annet er vanskelig når en handler på bruktmarkedet. Men til en god pris som jeg fikk så er det verdt å ta sjansen på. Så får de av dere som leser denne tråden i smug, og irriterer dere over utstyrsskiftene og bytting heller bære over med meg. Enten det eller finne en annen tråd å irritere dere over... :-)

Jeg er forelsket i lyden fra mine Concerto Domus. Disse spiller så fantastisk nært og nydelig på det meste av musikk jeg vanligvis spiller på mitt hovedoppsett (se gjerne musikktipsene i både denne tråden og "Hva lytter du til nå"-tråden). Det er klart at Yamaha RX-V667 ikke har den fullstendige kontrollen over hele spekteret som jeg ønsker (krever), men noe annet ville jo nesten vært uhørt til en nettopris på kr 2.600,-.

Vurderingene mine gikk som kjent på om jeg skulle velge en audiofil receiver a la Arcam eller Primare, da disse har gitt meg skrekkelig gode opplevelser tidligere. Jeg er derimot så god fornøyd med hvordan 667´en løser filmjobben, ikke minst med presencehøyttalerne i front, at jeg ikke ønsket å klusse for mye med det. Da gav løsningen seg med en integrert forsterker med HT-bypass seg selv, og jeg er glad for at jeg på fredag kan plukke opp følgende godbiter (bildene er forøvrig ikke av "min" elektronikk, men hentet fra nettet):

Densen B-110 integrert forsterker

Den oppmerksomme bruktbørsen-leser har sikkert også lagt merke til at jeg har lagt ut mitt Stello-drivverk for salg. Årsaken til det er enkel: I Densen-pakken så fikk jeg også "med" en slik:

Densen B-400PLUS CD-spiller. Med sin digitale utgang skal denne kunne gjøre jobben som drivverk til en kommende DAC.

Alt styres selvfølgelig gjennom Densen sin Gizmo fjernkontroll:

Så får vi se (eller bedre sagt, lytte) hvordan dette blir. Alle signaler jeg har fått fra andre eiere, Densen selv, Oslo HIFI Center og andre tyder på at Sonus faber kan være en meget god match med Densen. "Fasiten" for mine ører kommer uansett til å bli lagt ut i denne tråden etterhvert.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Den som hadde tid og mulighet...

Godt du nyter livet, mye god musikk i Arendal året rundt skjønner jeg...
    Tiden kommer tilbake litt etter litt når barna vokser til og barnevakt kan benyttes. Mine er nå 3 og 5, og allerede nå er det en helt annen verden enn da de var "toddlers".

Etter at kulturhuset kom på plass her i byen, er kulturtilbudet blitt enormt mye bedre, og det er dessverre altfor mye jeg ikke får gått på gjennom året. Men kombinert med hva som skjer med festivaler o.l. på sommerstid, så er Arendal blitt en skikkelig kulturby med årene....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt musikktips for den som ønsker å "tune ned" dagen etter en hektisk arbeidsdag. Legg denne i plateskuffen/Spotify-playlisten eller lignende og nyt deilig musikk og en særegen sangstemme:

Boz Scaggs - Speak Low
    Amazon.com: Speak Low: Boz Scaggs: Music

Side 111 av 143 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 115 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •